Test: Peugeot 508 ALLURE 2.0 BlueHDI 180k – hlavně nenápadně

„Víš, já bych nechtěl Passata, toho má každý. Mě se líbí Peugeot 508. Jaký je?“  Tak s takovou otázkou za mnou přišel nedávno jeden kamarád. A přiznám se, že jsem mu neuměl upřímně odpovědět, protože v „pět set osmičce“ jsem už dlouho nejel. Nedávno mi ale dělal na týden společníka a v následujících řádcích se vám pokusím zprostředkovat své dojmy.

508 1

Design

Většinou tuto kapitolu přecházím s tvrzerním, že každému se prostě líbí něco jiného. Nyní se tu ovšem pozastavím. Na přední masce je vidět (alespoň podle mě – nekamenovat prosím)  inspirace VW Passat. Peugeot 508 má být z velké části manažerským vozem. Proto možná takové to přiblížení sousedovi z Německa. Jinak je toto auto velmi … takové … své. Jako celek se mi velmi líbí, jen jsem ani po týdnu nezkousával některé detaily. Jako třeba „napojení“ zadní části (kufru) k prostřední části auta.

508 6

 

Interiér

Pokud se podíváte na katalogové fotky nebo si rozjedete konfigurátor na webu www.peugeot.cz   a zvolíte 508,  2.0 BlueHDi 180k, 6st. automat a připlatíte si za kožené čalounění, vyjde vás auto na 777 tisíc korun. Na obrázku v konfigurátoru pak vidíte naprosto luxusní interiér.

peugeot508 konfig

Teď naprosto upřímně, nečekejte od toho kvalitu interiéru z Mercedesu za necelé dva miliony, ikdyž to (na obrázku) vypadá hodně podobně. Prostě Peugeot stojí to co stojí.

Srovnávat ho můžete s Passatem, Mondeem, Superbem … s těmi všemi auty Peugeot obstojí. Testovaná 508 měla u mě tu smůlu, že jsem do ní přesedl právě z auta, které v podstatě stálo jednou tolik.

508 30

ALE, za to tahle limuzína nemohla. Byla určena k něčemu jinému. K čemu přesně? K tomu, aby si jí koupili lidé, kteří nechtějí/nepotřebují dávat více než milion za to, aby měli nějaký status nebo si honili ego hvězdou na přední kapotě. Peugeot 508 dokáže hýčkat svou posádku podobně. Určitě bych si připlatil 32 tisíc korun za zmiňované kožené čalounění. Sedadla jsou velmi pohodlná i na delší cestování. jde prodloužit i opora stehen (což mám velmi rád). S tímto autem jsem absolvoval cestu Praha – Mnichov – Innsbruck – Lago di Garda téměř na jeden zátah a vystoupil naprosto v pohodě. Za volantem lze snadno najít ideální pozici. Zvykl jsem si také na head up display  na kterém vám vůz ukazuje aktuální rychlost nebo pokyny z navigačního systému. Původně jsem si říkal: zbytečnost, stejně se na něj nebudu dívat – ale pak jsem ho využíval velmi často.

508 18

Když už jsme u navigace – tak tady se musím trošku rozčílit. Pokud nemáte ruku jako Saxána tak na dotykový display za jízdy bez předklonění nedosáhnete. Nebo mám asi jednu ruku krátkou. Nevím, ale vždy jsem se musel lehce předklonit – a právě tehdy jsem si opět vzpomněl na předchozí auto německé výroby, které má mezi sedadly ovladač multimediálního systému. Ten mi přišel pohodlnější a celkově jako lepší řešení, než matlat rukou po obrazovce na které pak zůstávají šmouhy …

508 23 508 17

To byla ale jen jedna z mála výtek interiéru, který je velmi prostorný a pohodlný i na zadních sedadlech. Kromě odvětrávaných sedaček mi v testovaném autě snad nic nechybělo. Možná jen masáž …  🙂

Kvalitu koženého čalounění a plastů posoudí jen čas. U testovaného vozu bylo vše naprosto v pořádku. I ženě se zde líbilo víc než v předchozí generaci VW Passat.

508 26 508 25 508 24 508 15 508 14

 

508 21 508 20

Jízda

Testované vozidlo poháněl zmiňovaný „turbodieslový dvoulitr“ o výkonu 180 koní který se na přední kola přenášel přes automatickou šestistupňovou převodovku.

Po prvních metrech jízdy se mohlo zdát, že je to tzv. „doktorský vůz“. Tedy že je určen na takové to klidné plutí krajinou aby se mohl pan doktor kochat. Ale 508 klame tělem. Když budete chtít, dokáže jet i pěkně svižně. Podvozek není moc „francouzsky“ měkký. Naopak zvládne i ostřejší manévry a jeho tuhost využijete i na dálnici. V německu nebyla problém ani jízda na hranici 190 km/h. I v táhlých zatáčkách, ve kterých došlo na předjíždění, jsem se stále cítil velmi jistě. Samozřejmě není to RCZ nebo GT ale tahle 508 má naladění podvozku opravdu velmi dobré.

508 28 508 10 508 8 508 7

Motor je také skvělý. Má dost síly v jakémkoliv režimu jízdy a ikdyž je automatická převodovka naladěná spíše na klidnější tempo, můžete si velkými „pádly“ pod volantem podřadit a zrychlit tak předjíždění.

508 16

Motory BlueHDI dlouho patřily a stále patří k tomu nejlepšímu na trhu s turbodiesly a v mnohém překonávají německou konkurenci. Narozdíl od ní, u „francouzů“ nebýval problém s pohonnými jednotkami.

508 31

Skvělá byla také spotřeba. Ani při svižné dálniční jízdě se (při plném kufru a s třemi lidmi na palubě) nedostala přes 6 litrů nafty na 100 km. Na plnou nádrž se v pohodě dalo ujet přes 1000 km.

Hodnocení a závěr

Chcete reprezentativní auto za solidní cenu s dobrým motorek a pohodlným interiérem. Nemusíte se dívat jen a Passaty, Mondea nebo … Škodovky.

Peugeot 508 udělá stejnou službu (ne-li lepší). Není to dokonalé auto. Některé maličkosti mě dost štvaly (dotykový display, starší sofware navigačního a multimediálního systému,…) ale celkově na mě toto auto velmi zapůsobilo. Je nenápadné a přitom velmi dobré. Ne každý chce jít s davem nebo se předvádět. A právě pro takové lidi je 508 jako stvořená.

508 28 508 5

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
HAVEX-auto s.r.o.
Pražská 782/IV, 503 51 - Chlumec nad Cidlinou
495 221 256
ch.nv@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Skupina PSA organizuje již druhý rok po sobě den věnovaný továrně budoucnosti

Skupina PSA organizuje již druhý rok po...

Fórum Armanda Peugeota v Poissy (v pařížském regionu) hostilo 20. září den věnovaný Továrně budoucnosti, který uspořádala skupina PSA. Na #BoosterDayPSA se sešlo 80 partnerů a největších...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot Sport se zúčastní Rally Maroko, která bude od 4. do 10. října 2017 probíhat mezi městy Fás a Erfud

Peugeot Sport se zúčastní Rally Maroko,...

Marocká rallye hraje klíčovou roli při přípravě týmu Peugeot Total na Dakar 2018. Tým Peugeot budou reprezentovat – Sébastien Loeb / Daniel Elena a Carlos Sainz / Lucas Cruz s vozy Peugeot...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - „Dvoukolkářský“ titul pro Mareše s Hlouškem a jejich Peugeot 208 R2

„Dvoukolkářský“ titul pro Mareše s...

Dalším skvělým vystoupením Filipa Mareše a Jana Hlouška pokračoval nejen šampionát FIA ERC Junior U27, ale také TrueCam MČR v Rally. Posádka českých reprezentantů získala –...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot Total Rally Cup 2017  je pohárovým Barum Czech Rally uzavřen:  v celkovém pořadí za rok 2017 ve třídě 6 dvoukolky obsadily  Peugeoty  208 R2 prvá tři místa

Peugeot Total Rally Cup 2017 je...

Peugeot má tak jako v minulém roce 2016 nejrychlejší dvoukolku v ČR.  Oprávněnou spokojenost z výsledků  Peugeot Total Rally Cup 2017  vyjádřil Marco Venturini, ředitel značky Peugeot v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot Total Rally Cup na prestižní Barum Czech Rally Zlín již tento víkend: 25.- 27. srpna

Peugeot Total Rally Cup na prestižní...

Barum Czech Rally Zlín, prestižní soutěž zařazená do evropského a českého šampionátu, definitivně uzavře premiérovou sezonu Peugeot Total Rally Cupu 2017. Ve dnech 25. – 27. srpna tak vzejde...