Středoevropští motoristé preferují ojeté vozy vyrobené v jejich zemi

Vyplývá to z exkluzivního výzkumu nejprodávanějších modelů, který skupina AAA AUTO pravidelně uskutečňuje ve všech pěti státech, kde působí.

V České republice, na Slovensku, v Polsku, Maďarsku i Rumunsku se na první třech místech žebříčků prodejnosti objevily modely těch automobilek, které jsou považovány za domácí.

Nejmarkantnější je podíl domácího výrobce v České republice. Automobilce Škoda zde dlouhodobě patří 37 % trhu s ojetinami a také pozice tří nejprodávanějších modelů, konkrétně v pořadí Škoda Fabia, Škoda Felicia a Škoda Octavia. Na čtvrtém místě je Renault Laguna, na pátém Opel Astra.

Podobná situace je i na Slovensku, které rovněž vnímá Škodu Auto jako „domácího“ výrobce. Modely Škoda Fabia, Škoda Felicia a Škoda Octavia zde rovněž zabírají první tři místa zájmu a skoro 36 % trhu s ojetými automobily. Na čtvrtém místě je Opel Astra, na pátém Peugeot 206. „V příštích letech můžeme na Slovensku očekávat prudký růst zájmu také o ojeté vozy značky Kia, které se tam vyrábějí,“ připomněl viceprezident skupiny AAA AUTO Matyáš Kořínek.

Nadprůměrný je podíl i automobilky Suzuki v Maďarsku, která je zde díky výrobnímu závodu také „doma“. Žebříčky prodejnosti ojetin tam vedou modely Suzuki Swift, Suzuki Ignis a Suzuki Vagon R+. Vozy této původem japonské značky tvoří 18 % celkových prodejů v maďarských autocentrech AAA AUTO. Na čtvrtém místě je Opel Astra, na pátém VW Golf .

Polsku, kde tradičně montuje své vozy automobilka Opel, se na prvních třech místech prodejní hitparády umisťují vozy Opel Astra, Opel Vectra a Opel Corsa. Celkem tam této automobilce patří 17 % trhu s ojetými vozy. Na čtvrtém místě je Ford Focus, na pátém VW Golf .

Ani rumunští motoristé se pak nevymykají trendu. I oni preferují domácí značku Dacia, a to v pořadí modelů Dacia Logan, Dacia Solenza a Dacia Supernova, které zaujímají 14 % trhu. Na čtvrtém místě je Daewoo Matiz, na pátém Renault Symbol .

„Ukazuje se, že přes vliv globalizace automobilového trhu na spotřebitelské preference oceňují zákazníci stále tradiční domácí značky. Jejich obliba je dána i širokou prodejní a servisní sítí a často také lokálním pojistným zvýhodněním,“ konstatoval Matyáš Kořínek.

Související články

TEST: Honda Civic 4D 1.0 turbo 2017

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - TEST: Audi Q5 2.0 TDI QUATTRO 2017

TEST: Audi Q5 2.0 TDI QUATTRO 2017

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - O tomto víkendu 26. a 27. srpna proběhne v ZOO Dvůr Králové další akce v rámci projektu E-safari na podporu e-mobility s názvem S Nissanem do Afriky

O tomto víkendu 26. a 27. srpna proběhne...

Návštěvníci budou mít skvělou příležitost vyrazit zdarma do safari zapůjčeným elektromobilem Nissan Leaf nebo e-NV200 a vyzkoušet si tak na vlastní kůži jízdu elektrickými vozidly. Nabídka...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vyvrcholením letošní soutěžní sezony bude určitě blížící se Barum Czech Rally Zlín 2017, která se jede od pátku 25. do neděle 27. srpna 2017

Vyvrcholením letošní soutěžní sezony...

Opel CS se se svým projektem LENZ Opel ADAM Cup velmi úspěšně etabloval v domácím rallyovém šampionátu. V letošní třetí sezoně už tento pohár v ČR – jezdí osm posádek...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dvacetileté auto z Áček pokořilo 14 tisíc kilometrů a dojelo do mongolského Ulánbátaru

Dvacetileté auto z Áček pokořilo 14...

Nízkorozpočtová výprava 2 nezávislých cestovatelů Richarda Nemetha a Stefana Stefanova a „richhikera“ Stanislava Gálika trvala 21 dní a vedla přes 12 zemí. Tři týdny po odjezdu mladí...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové Volkswagen Polo vstupuje na český trh: Zákazníci již mohou objednávat novou generaci oblíbeného malého vozu s cenou od 292 900 Kč s motorem 1,0 litru o výkonu 55 kW (75 k)

Nové Volkswagen Polo vstupuje na český...

Nové Polo přichází s výrazným novým designem, ještě velkorysejší nabídkou místa pro cestující i zavazadla a s vyspělými asistenčními a komfortními systémy, které byly dosud vyhrazeny...