Středoevropští motoristé preferují ojeté vozy vyrobené v jejich zemi

Vyplývá to z exkluzivního výzkumu nejprodávanějších modelů, který skupina AAA AUTO pravidelně uskutečňuje ve všech pěti státech, kde působí.

V České republice, na Slovensku, v Polsku, Maďarsku i Rumunsku se na první třech místech žebříčků prodejnosti objevily modely těch automobilek, které jsou považovány za domácí.

Nejmarkantnější je podíl domácího výrobce v České republice. Automobilce Škoda zde dlouhodobě patří 37 % trhu s ojetinami a také pozice tří nejprodávanějších modelů, konkrétně v pořadí Škoda Fabia, Škoda Felicia a Škoda Octavia. Na čtvrtém místě je Renault Laguna, na pátém Opel Astra.

Podobná situace je i na Slovensku, které rovněž vnímá Škodu Auto jako „domácího“ výrobce. Modely Škoda Fabia, Škoda Felicia a Škoda Octavia zde rovněž zabírají první tři místa zájmu a skoro 36 % trhu s ojetými automobily. Na čtvrtém místě je Opel Astra, na pátém Peugeot 206. „V příštích letech můžeme na Slovensku očekávat prudký růst zájmu také o ojeté vozy značky Kia, které se tam vyrábějí,“ připomněl viceprezident skupiny AAA AUTO Matyáš Kořínek.

Nadprůměrný je podíl i automobilky Suzuki v Maďarsku, která je zde díky výrobnímu závodu také „doma“. Žebříčky prodejnosti ojetin tam vedou modely Suzuki Swift, Suzuki Ignis a Suzuki Vagon R+. Vozy této původem japonské značky tvoří 18 % celkových prodejů v maďarských autocentrech AAA AUTO. Na čtvrtém místě je Opel Astra, na pátém VW Golf .

Polsku, kde tradičně montuje své vozy automobilka Opel, se na prvních třech místech prodejní hitparády umisťují vozy Opel Astra, Opel Vectra a Opel Corsa. Celkem tam této automobilce patří 17 % trhu s ojetými vozy. Na čtvrtém místě je Ford Focus, na pátém VW Golf .

Ani rumunští motoristé se pak nevymykají trendu. I oni preferují domácí značku Dacia, a to v pořadí modelů Dacia Logan, Dacia Solenza a Dacia Supernova, které zaujímají 14 % trhu. Na čtvrtém místě je Daewoo Matiz, na pátém Renault Symbol .

„Ukazuje se, že přes vliv globalizace automobilového trhu na spotřebitelské preference oceňují zákazníci stále tradiční domácí značky. Jejich obliba je dána i širokou prodejní a servisní sítí a často také lokálním pojistným zvýhodněním,“ konstatoval Matyáš Kořínek.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ŠKODA odhalila další detaily nejvýkonnějšího SUV KODIAQ RS

ŠKODA odhalila další detaily...

První SUV značky ŠKODA ve sportovní verzi RS zaujme doplňky v černé lesklé barvě a dvacetipalcovými koly z lehké slitiny Zadní část modelu se vyznačuje viditelnými koncovkami výfuku a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ŠKODA AUTO je stále aktivnější na poli sdílené mobility

ŠKODA AUTO je stále aktivnější na...

Platforma pro sdílení automobilů HoppyGo představuje zatím nejucelenější koncept mobility v České republice Vozy ŠKODA jsou oblíbené mezi uživateli a přinášejí četné výhody...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový PEUGEOT PARTNER : International Van Of The Year 2019

Nový PEUGEOT PARTNER : International Van...

Nový PEUGEOT PARTNER získal ve středu 19. září v Hannoveru titul International Van Of The Year 2019. Toto ocenění je uznáním práce týmů značky Peugeot a jejich odměnou za úsilí vynaložené...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volvo XC90 ve videohře Forza Motorsport

Volvo XC90 ve videohře Forza Motorsport

Volvo odteď pro každého? Opravdu – alespoň pro všechny, kdo vlastní herní konzoli Xbox One. V prostředí nejmladší, v pořadí již sedmé verze závodní videohry Forza Motorsport se nyní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ŠKODA zveřejnila designové skici nového modelu KODIAQ RS

ŠKODA zveřejnila designové skici...

ŠKODA KODIAQ RS přenáší moderní a sportovně-emocionálně laděný design do SUV palety české značky Výrazné prvky dotvářejí dynamické ladění prvního SUV v rodině RS Světová premiéra...