Středoevropští motoristé preferují ojeté vozy vyrobené v jejich zemi

Vyplývá to z exkluzivního výzkumu nejprodávanějších modelů, který skupina AAA AUTO pravidelně uskutečňuje ve všech pěti státech, kde působí.

V České republice, na Slovensku, v Polsku, Maďarsku i Rumunsku se na první třech místech žebříčků prodejnosti objevily modely těch automobilek, které jsou považovány za domácí.

Nejmarkantnější je podíl domácího výrobce v České republice. Automobilce Škoda zde dlouhodobě patří 37 % trhu s ojetinami a také pozice tří nejprodávanějších modelů, konkrétně v pořadí Škoda Fabia, Škoda Felicia a Škoda Octavia. Na čtvrtém místě je Renault Laguna, na pátém Opel Astra.

Podobná situace je i na Slovensku, které rovněž vnímá Škodu Auto jako „domácího“ výrobce. Modely Škoda Fabia, Škoda Felicia a Škoda Octavia zde rovněž zabírají první tři místa zájmu a skoro 36 % trhu s ojetými automobily. Na čtvrtém místě je Opel Astra, na pátém Peugeot 206. „V příštích letech můžeme na Slovensku očekávat prudký růst zájmu také o ojeté vozy značky Kia, které se tam vyrábějí,“ připomněl viceprezident skupiny AAA AUTO Matyáš Kořínek.

Nadprůměrný je podíl i automobilky Suzuki v Maďarsku, která je zde díky výrobnímu závodu také „doma“. Žebříčky prodejnosti ojetin tam vedou modely Suzuki Swift, Suzuki Ignis a Suzuki Vagon R+. Vozy této původem japonské značky tvoří 18 % celkových prodejů v maďarských autocentrech AAA AUTO. Na čtvrtém místě je Opel Astra, na pátém VW Golf .

Polsku, kde tradičně montuje své vozy automobilka Opel, se na prvních třech místech prodejní hitparády umisťují vozy Opel Astra, Opel Vectra a Opel Corsa. Celkem tam této automobilce patří 17 % trhu s ojetými vozy. Na čtvrtém místě je Ford Focus, na pátém VW Golf .

Ani rumunští motoristé se pak nevymykají trendu. I oni preferují domácí značku Dacia, a to v pořadí modelů Dacia Logan, Dacia Solenza a Dacia Supernova, které zaujímají 14 % trhu. Na čtvrtém místě je Daewoo Matiz, na pátém Renault Symbol .

„Ukazuje se, že přes vliv globalizace automobilového trhu na spotřebitelské preference oceňují zákazníci stále tradiční domácí značky. Jejich obliba je dána i širokou prodejní a servisní sítí a často také lokálním pojistným zvýhodněním,“ konstatoval Matyáš Kořínek.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Porsche ČR startuje projekt nabíjecí infrastruktury MOON

Porsche ČR startuje projekt nabíjecí...

Společnost Porsche Česká republika, největší importér automobilů do ČR, představuje v české premiéře na dnes zahájeném veletrhu Ampér v Brně svůj projekt MOON, jehož cílem je...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Rally speciál Hyundai i20 R5 byl odhalen v ostravském obchodním centru Forum Nová Karolina

Rally speciál Hyundai i20 R5 byl odhalen...

Nadšenci motorsportu měli možnost si přes víkend prohlédnout první závodní vůz Hyundai i20 R5, který bude prezentovat své kvality v podnicích na Mistrovství ČR v rally. Závodní vůz...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Společnost Honda vystaví na veletrhu designu Milan Design Week svůj vůz Honda e Prototype

Společnost Honda vystaví na veletrhu...

Společnost Honda bude poprvé vystavovat na veletrhu Milan Design Week Představeným exponátem bude nový vůz Honda e Prototype, který teprve nedávno zažil světovou premiéru na autosalonu v Ženevě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CUPRA Ateca Special Edition: jedinečný vůz, ještě sofistikovanější s vylepšeným provedením

CUPRA Ateca Special Edition: jedinečný...

CUPRA představuje nové, sofistikované provedení svého vysokovýkonného SUV Vůz přijíždí s novým výfukovým systémem Akrapovič přinášejícím jedinečný zvukový zážitek Prvky z...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Novinka od nejoblíbenější české značky pneumatik: Barum Bravuris 5HM

Novinka od nejoblíbenější české...

Barum Bravuris 5HM je novou generací oblíbeného modelu Bravuris, jedné z nejžádanějších letních pneumatik na českém trhu Díky inovativním technologiím poskytuje Bravuris 5HM vynikající...