Středoevropští motoristé preferují ojeté vozy vyrobené v jejich zemi

Vyplývá to z exkluzivního výzkumu nejprodávanějších modelů, který skupina AAA AUTO pravidelně uskutečňuje ve všech pěti státech, kde působí.

V České republice, na Slovensku, v Polsku, Maďarsku i Rumunsku se na první třech místech žebříčků prodejnosti objevily modely těch automobilek, které jsou považovány za domácí.

Nejmarkantnější je podíl domácího výrobce v České republice. Automobilce Škoda zde dlouhodobě patří 37 % trhu s ojetinami a také pozice tří nejprodávanějších modelů, konkrétně v pořadí Škoda Fabia, Škoda Felicia a Škoda Octavia. Na čtvrtém místě je Renault Laguna, na pátém Opel Astra.

Podobná situace je i na Slovensku, které rovněž vnímá Škodu Auto jako „domácího“ výrobce. Modely Škoda Fabia, Škoda Felicia a Škoda Octavia zde rovněž zabírají první tři místa zájmu a skoro 36 % trhu s ojetými automobily. Na čtvrtém místě je Opel Astra, na pátém Peugeot 206. „V příštích letech můžeme na Slovensku očekávat prudký růst zájmu také o ojeté vozy značky Kia, které se tam vyrábějí,“ připomněl viceprezident skupiny AAA AUTO Matyáš Kořínek.

Nadprůměrný je podíl i automobilky Suzuki v Maďarsku, která je zde díky výrobnímu závodu také „doma“. Žebříčky prodejnosti ojetin tam vedou modely Suzuki Swift, Suzuki Ignis a Suzuki Vagon R+. Vozy této původem japonské značky tvoří 18 % celkových prodejů v maďarských autocentrech AAA AUTO. Na čtvrtém místě je Opel Astra, na pátém VW Golf .

Polsku, kde tradičně montuje své vozy automobilka Opel, se na prvních třech místech prodejní hitparády umisťují vozy Opel Astra, Opel Vectra a Opel Corsa. Celkem tam této automobilce patří 17 % trhu s ojetými vozy. Na čtvrtém místě je Ford Focus, na pátém VW Golf .

Ani rumunští motoristé se pak nevymykají trendu. I oni preferují domácí značku Dacia, a to v pořadí modelů Dacia Logan, Dacia Solenza a Dacia Supernova, které zaujímají 14 % trhu. Na čtvrtém místě je Daewoo Matiz, na pátém Renault Symbol .

„Ukazuje se, že přes vliv globalizace automobilového trhu na spotřebitelské preference oceňují zákazníci stále tradiční domácí značky. Jejich obliba je dána i širokou prodejní a servisní sítí a často také lokálním pojistným zvýhodněním,“ konstatoval Matyáš Kořínek.

Související články

Volvo bude mít díky bioplynu první...

Volvácký výrobní závod v čínském Tchaj-čou přechází na bioplyn, díky čemuž se stává první klimaticky neutrální továrnou v Číně značky. Využívání bioplynu namísto zemního plynu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota rozšiřuje akční nabídku, ceny jsou ještě výhodnější

Toyota rozšiřuje akční nabídku, ceny...

Toyota vyrukovala s jarní ofenzivou. Velkou část modelů lze pořídit s ještě větším zvýhodněním. V akční nabídce je teď také Prius s plug-in hybridním pohonem nebo Highlander. Nová...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Superb dostupná další pohonné jednotky včetně nového plug-in hybridu

Superb dostupná další pohonné jednotky...

Čtvrtá generace modelu Superb vstupuje na český trh v dalších variantách. Nabídku motorizací obohacuje výkonný zážehový motor 2,0 TSI, karosářskou verzi kombi lze nově objednávat i s...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda v Milánu představí vizi udržitelnosti

Honda v Milánu představí vizi...

Honda na festivalu Milan Design Week, který se uskuteční ve dnech 16. až 21. dubna, představí svůj rozvíjející se přístup k udržitelnějšímu produktovému designu a poprvé v Evropě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - LBX je tak trochu jiný Lexus do města

LBX je tak trochu jiný Lexus do města

LBX je zcela novým modelem pro nový trh značky Lexus v Evropě. Má ambice změnit pravidla hry a stát se klíčovým modelem k dalšímu růstu značky v tomto regionu. LBX, dosud nejkompaktnější...