Středoevropští motoristé preferují ojeté vozy vyrobené v jejich zemi

Vyplývá to z exkluzivního výzkumu nejprodávanějších modelů, který skupina AAA AUTO pravidelně uskutečňuje ve všech pěti státech, kde působí.

V České republice, na Slovensku, v Polsku, Maďarsku i Rumunsku se na první třech místech žebříčků prodejnosti objevily modely těch automobilek, které jsou považovány za domácí.

Nejmarkantnější je podíl domácího výrobce v České republice. Automobilce Škoda zde dlouhodobě patří 37 % trhu s ojetinami a také pozice tří nejprodávanějších modelů, konkrétně v pořadí Škoda Fabia, Škoda Felicia a Škoda Octavia. Na čtvrtém místě je Renault Laguna, na pátém Opel Astra.

Podobná situace je i na Slovensku, které rovněž vnímá Škodu Auto jako „domácího“ výrobce. Modely Škoda Fabia, Škoda Felicia a Škoda Octavia zde rovněž zabírají první tři místa zájmu a skoro 36 % trhu s ojetými automobily. Na čtvrtém místě je Opel Astra, na pátém Peugeot 206. „V příštích letech můžeme na Slovensku očekávat prudký růst zájmu také o ojeté vozy značky Kia, které se tam vyrábějí,“ připomněl viceprezident skupiny AAA AUTO Matyáš Kořínek.

Nadprůměrný je podíl i automobilky Suzuki v Maďarsku, která je zde díky výrobnímu závodu také „doma“. Žebříčky prodejnosti ojetin tam vedou modely Suzuki Swift, Suzuki Ignis a Suzuki Vagon R+. Vozy této původem japonské značky tvoří 18 % celkových prodejů v maďarských autocentrech AAA AUTO. Na čtvrtém místě je Opel Astra, na pátém VW Golf .

Polsku, kde tradičně montuje své vozy automobilka Opel, se na prvních třech místech prodejní hitparády umisťují vozy Opel Astra, Opel Vectra a Opel Corsa. Celkem tam této automobilce patří 17 % trhu s ojetými vozy. Na čtvrtém místě je Ford Focus, na pátém VW Golf .

Ani rumunští motoristé se pak nevymykají trendu. I oni preferují domácí značku Dacia, a to v pořadí modelů Dacia Logan, Dacia Solenza a Dacia Supernova, které zaujímají 14 % trhu. Na čtvrtém místě je Daewoo Matiz, na pátém Renault Symbol .

„Ukazuje se, že přes vliv globalizace automobilového trhu na spotřebitelské preference oceňují zákazníci stále tradiční domácí značky. Jejich obliba je dána i širokou prodejní a servisní sítí a často také lokálním pojistným zvýhodněním,“ konstatoval Matyáš Kořínek.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mladí do 25 let si nejčastěji pořizují Škodovku, s rostoucím věkem lidé vybírají z více značek

Mladí do 25 let si nejčastěji...

Praha, 23. února 2018 – Vozy značky Škoda jsou pro českého řidiče nejčastější volbou při nákupu ojetého automobilu. Nejčastěji tradiční českou značku volí mladí řidiči ve věku do...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai slaví světovou premiéru nové generace modelu Hyundai Santa Fe

Hyundai slaví světovou premiéru nové...

Zcela nové Santa Fe 2019 ještě více pečuje o své cestující Výkonné, elegantní SUV s nejlepší bezpečnostní výbavou ve své třídě a výjimečně prostorným interiérem Nové SUV značky...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Celosvětový prodej Nissanu táhnou crossovery a SUV

Celosvětový prodej Nissanu táhnou...

Globální prodej crossoverů a SUV Nissan v roce 2017 vzrostl o více než 12 % na více než 2 miliony vozidel. K tomuto úspěchu přispěly zcela nový malý crossover Nissan Kicks, kompaktní vozy...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Automobilka Volvo představuje nové všestranně talentované rodinné kombi Volvo V60

Automobilka Volvo představuje nové...

Společnost Volvo Cars dnes odhalila nové pětidvéřové středně velké prémiové kombi Volvo V60, které upevní pozici švédské společnosti coby výrobce automobilů, v nichž se snoubí pěkný...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Zcela nový Hyundai NEXO nabízí budoucnost již dnes

Zcela nový Hyundai NEXO nabízí...

Hyundai NEXO zesiluje úsilí společnosti Hyundai Motor o čistější budoucnost S modelem ix35 Fuel Cell byl Hyundai Motor prvním výrobcem automobilů, který uvedl na trh sériově vyráběný model...