Soutěž mladých designérů Ford Design Contest 1999 zná své vítěze

Soutěž mladých designérů Ford Design Contest 1999, jejíž první ročník vyhlásila pro mladé české a slovenské designéry do 30 let společnost Ford Motor Company, s.r.o. ve spolupráci s českými a slovenskými redakcemi časopisu Auto motor a sport, dospěla do finále. Za účasti členů jury, zástupců vyhlašovatelů, autorů vítězných studií a médií byly dne 15.10. 1999 v Praze předány ceny vítězům.

Soutěž mladých designérů Ford Design Contest 1999 zná své vítěze

Cenu za první místo s projektem vozidla pro volný čas získal Martin Handlovič z Prešova. Na druhém místě se umístil Peter Olah z Bratislavy se studií automobilu Freestyle s variabilní karosérií. Třetí cena patří Filipu Grůnerovi z Prahy za projekt militantně laděného vozidla ztvárňujícího v moderním pojetí napětí dnešních dní.

Zadáním soutěže bylo zpracovat vizi osobního automobilu Ford pro volný čas na období okolo roku 2010 s největším možným využitím invence a nových technických řešení. Soutěž si již brzy po svém vyhlášení v dubnu 1999 získala značný ohlas, důsledkem čehož je fakt, že přes náročnost požadavků na zpracování studií se jí zúčastnilo celkem 52 mladých designérů, z toho 14 z České republiky a 38 ze Slovenska. Přihlášené práce hodnotila odborná porota složená z předních českých a slovenských designérů, která nominovala do finále pět nejlepších prací. Konečné pořadí určil Chris Bird, šéfdesignér designérského centra Fordu v německém Kolíně nad Rýnem, který byl na předávání cen v Praze přítomen a vítězi cenu sám předal.


Ideovým základem pro vítěznou studii vozidla pro volný čas Martina Handloviče se stala obrovská techno-party v Berlíně. Party a vozidlo charakterizují na jedné straně velkorysost, určitou aroganci a snahu odlišit se od ostatních, na druhé straně pak otevřenost, vzdušnost a kontakt s okolím. Výsledkem je auto pro kolektivního individualistu, jemuž patří celá ulice. Vítězný autor uvedl: „Volný čas pro mě neznamená cestu v dokonalém automobilu, kde je člověk při pohledu tvarově srostlý s volantem, s přístrojovou deskou, a přitom ho oklešťuje úzký prostor. Můj projekt se snaží nabídnout prostorovou volnost, izolaci i otevřenost a nabízí skutečné možnosti k relaxaci. Nechtěl jsem zapadnout do šedé konvence.“


Ford vždy patřil k těm automobilovým výrobcům, kteří se, pokud se týče designu jejich vozů, rozhodně nespokojují s pasivní rolí. Auta s modrým oválem ve znaku patřila vždy ke stylisticky velmi dobře zvládnutým vozům a mnoho z nich se navždy zapsalo do historie světového automobilového designu. V poslední době se Fordovy vozy vyznačují zejména převratným stylistickým směrem New Edge Design s neobvyklou kombinací oblých křivek a ostrých optických hran. Do tohoto stylu jsou laděny Fordovy modely Ka, Puma, Cougar i nejnovější v řadě, Ford Focus, držitel titulu Auto roku 1999. Ford zvládá pionýrskou úlohu v oblasti designu také díky tomu, že neustále generačně omlazuje řady svých designérů. Právě tato skutečnost podnítila zájem Ford Motor Company, s.r.o. zorganizovat soutěž mladých designérů v České republice a na Slovensku, a probudit tak jejich dřímající tvořivý potenciál. Vysoká úroveň některých prací porotu soutěže velmi příjemně překvapila. Předseda poroty Chris Bird, šéfdesignér designérského centra Fordu v německém Kolíně nad Rýnem, konstatoval, že vítězné práce se mohou směle srovnávat s pracemi předních západoevropských automobilových designérů. To vše nás samozřejmě velmi těší.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokopovi v druhé etapě Dakaru chyběla rychlost, průběžně je šestý

Prokopovi v druhé etapě Dakaru chyběla...

Do druhé etapy 44. ročníku Dakarské rally vstupovali Martin Prokop s Viktorem Chytkou z Benzina Orlen Teamu po excelentním vstupu do soutěže jako třetí nejlepší posádka celkové klasifikace...