Smart City-Coupé a Cabrio – technické údaje (4)

Protože Smart přijde na náš trh již v dubna tohoto roku, uvádíme jeho základní technické údaje.

Smart City-Coupé a Cabrio – technické údaje (4)

Motor je řadový tříválec uložený napříč a skloněný vzad nad zadní poháněnou nápravou, blok i hlava válců z hliníkové slitiny. Rozvod OHC poháněný řetězem se dvěma ventily na válec. Přeplňování je výfukovým turbodmychadlem.

Tři benzinové motory s nepřímým elektronickým vícebodovým vstřikování paliva o shodném objemu 0,6 litru, mají rozdílný maximální výkon: 30, 40 nebo 45 kW, který dosahují při 5250 ot/min. Nejvyšší točivý moment je 70, 80 a 88 Nm v souladu se zvoleným výkonem motoru. Z 0 dosáhne rychlosti 100 km/h motor s výkonem 30 kW za 19,8 sekundy. S motorem o výkonu 40 kW za 17,2 sekundy a s nejvýkonnějším motorem 45 kW za 16,8 sekund. Průměrná kombinovaná spotřeba paliva je u všech motorů rozdílných výkonů shodná – 4,9 litru na 100 km.


Dieslový motor o objemu 0,8 litru má výkon 30 kW, který dosahuje při 4 200 ot/min. Dosahuje podstatně vyšší hodnoty točivého momentu a to 100 Nm, kterou si udržuje od 1 800 do 2 800 ot/min. Má přímé vstřikování paliva common rail. Dosahuje velmi nízké průměrné kombinované spotřeby paliva a to 3,4 litru na 100 km. Z 0 dosáhne rychlosti 100 km/h za 19,8 sekundy.


Smart dosahuje se všemi výše uvedenými motory stejnou maximální rychlost – 135 km/h. Objem palivové nádrže je u benzinové verze 33 litrů, u dieslové 22 litrů. Dojezd cca 700 km.


Smart má jednokotoučovou suchou spojku, která je samočinně ovládaná elektromotorem. Převodovka je automatizovaná šestistupňová s postupným řazením (třístupňová s dvěma stálými převody). Brzdy kapalinové dvouokruhové s podtlakovým posilovačem, přední kotoučové, zadní bubnové, s ABS s elektronickým rozdělováním brzdného účinku. Řízení hřebenové s tlumičem.


Smart má tyto rozměry: délka 250 cm, šířka 152 cm a výška 155 cm. Rozvor náprav je 181 cm, rozchod kol vpředu 128 cm, vzadu 135 cm. Tyto rozměry umožňují výborné manévrovací schopnosti ve městě.


Pohotovostní hmotnost se pohybuje od 720 do 740 kg podle zvoleného motoru a karoserie. Užitečná hmotnost od 250 do 260 kg. Objem zavazadlového prostoru 150 – 250 litrů, při sklopení sedadla spolujezdce 363 litrů.


Pro úplnost uvádím: přední náprava trojúhelníková dolní příčná ramena a vzpěry McPherson, příčné listové pero, tlumiče a příčný zkrutný stabilizátor, zadní náprava DeDion s příčným Wattovým přímovodem, vinuté pružiny, teleskopické tlumiče, příčný zkrutný stabilizátor. Pneumatiky u benzinových motorů přední R15 145/65 a zadní 175/55 R 15, u dieslového motoru přední R 15 135/70 R 15 a zadní 175/55 R 15.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Češi stále riskují: Nejčastější příčiny nehod jsou rychlost, nepozornost a nedání přednosti

Češi stále riskují: Nejčastější...

Ve Spojeném království právě probíhá Road Safety Week (letos od 16. do 22. 11.), týden věnovaný prevenci a bezpečnosti silničního provozu. Do jednotlivých aktivit se zapojují partneři...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové Renault Clio: Malý městský švihák startuje na 430 tisících

Nové Renault Clio: Malý městský...

Šestá generace Renaultu Clio přijíždí do Česka. Odvážnější design, chytřejší technologie a hybrid, který zvládne 80 % městské jízdy na elektřinu. Renault vzal své ikonické Clio a dal...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Na Olympu se usadil BYD: Jak se nabíjí výkonem 1 megawatt?

Na Olympu se usadil BYD: Jak se nabíjí...

Když se dnes mluví o elektrické mobilitě, BYD stojí na vrcholku hory a vyhlíží celé odvětví z výšky. Není to náhoda – a už vůbec ne trik. Tahle technologická mašina o 120 000...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CUPRA vypouští bestii: Leon VZ TCR přináší závodní adrenalin na běžné silnice

CUPRA vypouští bestii: Leon VZ TCR...

Závodní okruhy mají nového vyslance – a míří rovnou do ulic. CUPRA představuje Leon VZ TCR, nejsilnější Leon s pohonem předních kol v historii. Limitovaná edice pro pouhých 499 řidičů...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot Polygon: Když volant není volant a auto má duši z budoucnosti

Peugeot Polygon: Když volant není volant...

Peugeot odhalil koncepční vůz Polygon – plně funkční prototyp, který mění samotnou podstatu řízení. S revolučním volantem Hypersquare, elektronickým řízením Steer-By-Wire a překvapivě...