Škoda Fabia 1.9 SDI: úsporný diesel opět nezklamal

Jednou z pohonných jednotek montovaných do Škody Fabia je koncernový nepřeplňovaný vznětový čtyřválec 1.9 SDi, jenž se vyznačuje neobyčejnou hospodárností.


Škoda Fabia 1.9 SDI: úsporný diesel opět nezklamal

Vznětové motory včetně nejvýkonnějšího turbodieselu 1.9 jsme si v minulosti vyzkoušeli už u Octávií a vždy s vynikající spotřebou. Proto jsme byli zvědavi na Škodu Fabia se vznětovým čtyřválcem 1.9 SDi s atmosferickým plněním a přímým vstřikem paliva. Hned na úvod musíme prozradit, že byl nejen velice úsporný, ale také jízda se nám zdála příjemnější než se zážehovým čtyřválcem 1.4 MPI, a to i přesto, že 1133 kg těžkému vozu neposkytuje žádnou převratnou dynamiku. Vznětový motor se vyznačuje také příznivějším průběhem točivého momentu, který dosahuje svého maxima 125 N.m už od 1600 do 2800 otáček za minutu.

Srovnávací tabulka 1.4 MPI 1.9 SDi
motor zážehový čtyřválec vznětový čtyřválec
objem (ccm) 1397 1896
výkon (kW/k/min-1) 50/68 /5000 47/64/4000
toč.moment (N.m/min-1) 120/2500 125/1600-2800
rychlost (km/h) 160 152
zrychlení 0-100 km/h (s) 15,5 18,7
spotřeba město/mimo/kombinovaná (l/100 km) 9,4/5,5/6,9 6,1/3,9/4,7
cena Classic/Comfort/Elegance 379 900,-/314 900,-/379 900,- 339 900,-/374 900,-/439 900,-


Škoda Fabia 1.9 SDI: úsporný diesel opět nezklamal

Celkem jsme se Škodou Fabia 1.9 SDi Comfort ujeli v nejrůznějších provozních podmínkách 1700 kilometrů s průměrnou spotřebou kolem pěti litrů nafty. Např. při ustálené jízdě na dálnici jsme při průměru kolem „stovky“ a obsazení dvěma osobami jeli za 4,5 litru nafty. Při nižších rychlostech se lze v pohodě dostat na čtyři litry nafty.

Škoda Fabia 1.9 SDI: úsporný diesel opět nezklamal

K přednostem modelu 1.9 SDi v provedení Comfort patří nejen přesné řazení a dobře odpružený podvozek, ale také zdařilé odhlučnění motoru, takže jen při nastartování dá o sobě hlasitý zvuk dieselu vědět.

Za „diesel“ zaplatíte sice o šedesát tisíc korun víc, tzn. u provedení Comfort 374 900,- Kč, ovšem při nižší ceně nafty oproti benzínu se tato investice vrátí zhruba po ujetí 70 tisíc kilometrů. Bohužel vyšší objem si vyžádá navíc o něco dražší poplatky za povinné ručení.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vlajková loď značky DS překonala 500 kilometrů po dálnici na jedno nabití

Vlajková loď značky DS překonala 500...

Nová DS N°8, stoprocentně elektrická vlajková loď značky DS Automobiles, potvrzuje svou výjimečnou efektivitu. V testech uskutečněných v několika evropských zemích zvládla po dálnicích...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Poloviční vsetínská radost

Poloviční vsetínská radost

Letošní ročník Carlson–PARTR Rally Vsetín uzavřel sezónu jednodenních soutěží v celkové klasifikaci Poháru 2+. Posádka týmu ACCR Lak Racing21 Vojtěch Štajf a František Rajnoha bohužel...

Přijíždí nový francouzský hatchback...

Značka DS znovu dokazovala, že automobil může být víc než jen dopravní prostředek. Nový model DS N°4 kombinuje tři typy elektrifikace, chytrou konektivitu a interiér navržený jako salón na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota testuje, jestli její auta správně voní/hqdefault.jpg">

Toyota testuje, jestli její auta...

Automobilka Toyota je známa svou precizností a důrazem na kvalitu. Své vozy podrobuje různým testům, které mají ověřit jejich bezpečnost, spolehlivost nebo uživatelský komfort, přesto asi...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Proč si pořídit nové auto na operativní leasing

Proč si pořídit nové auto na...

Operativní leasing se v posledních letech stal jednou z nejoblíbenějších cest, jak si pořídit nové auto bez nutnosti investovat vysokou částku na začátku. Nabízí flexibilitu, předvídatelné...