Seat WRC na Rally Safari

První a páté místo obsadil Ford, druhé, třetí a čtvrté Toyota. Na šestém místě v celkové klasifikaci dovedla svůj Seat WRC do cíle náročné Rally Safari posádka Rovanperä-Pietiläinen. Druhý Seat WRC posádky Liatti-Cassina potkala velká smůla, když musel v poslední etapě pro poruchu motoru odstoupit – necelých 140 km před cílem 1152 km dlouhé soutěže – ze čtvrté pozice v absolutní klasifikaci.

Seat WRC na Rally Safari

Tvrdé a prašné cesty vyprahlé Keni, strádající na rozdíl od loňských přívalových dešťů dlouhotrvajícím suchem, vyschlá koryta řek a neuvěřitelně rozbité rychlostní zkoušky letošní Rally Safari byly testem odolnosti pro automobily i jejich posádky. Při okolní teplotě 35 stupňů ve stínu se v kokpitu soutěžních vozů šplhal teploměr na hodnoty přes 65 stupňů a atmosféra připomínající saunu se nelíbila ani finské posádce Rovanperä-Pietiläinen.

„Byla to opravdová výheň a utrpení, tím spíš, když nás na rozbitých kamenitých cestách trápily časté defekty pneumatik,“ podělil se o své dojmy ze soutěže Harri Rovanperä. „Jenom v první etapě jsme my i Liatti na druhém Seatu WRC třikrát prorazili pneumatiku! Kromě defektů pneumatik jsme neměli s naším Seatem WRC prakticky žádné větší problémy. V některých úsecích jsme se řítili na rozbitých cestách přes 200 km/h a vůz se choval stále naprosto perfektně,“ pochválil nový Seat WRC finský pilot.


„Jelo se nám skvěle, bohužel varovná kontrolka, signalizující ztrátu tlaku oleje v motoru, nás zastavila 45 km před koncem rychlostní zkoušky. Až do té doby jsme jeli v pohodě na čtvrtém místě v absolutní klasifikaci. Na to, že pro Seat WRC to byla vůbec první takto náročná soutěž, se vůz choval výborně,“ zhodnotil africké dobrodružství Ital Liatti.


„Odvážíme si z Keni spoustu zkušeností. Více než 2000 km rychlostních zkoušek nejtěžší automobilové soutěže světa byly pro náš Seat WRC tou pravou maturitou,“ prohlásil Vicente Aquilera, president týmu Seat Sport. „Náš nováček v této zkoušce obstál a jsem si jistý, že poznatky z Afriky se nám budou hodit v Řecku, Argentině a na dalších světových soutěžích, které svým charakterem připomínají Rally Safari.“


Nyní tým Seat Sport pečlivě vyhodnocuje poznatky z Rally Safari a připravuje soutěžní vozy Seat WRC s přeplňovanými motory o výkonu 300 k a pohonem všech kol, aby byly v perfektní kondici před startem blížící se portugalské rally. V pořadí MS značek vede Toyota s 23 body, následuje Mitsubishi s 20 body, Ford se 17, Subaru s 10 a na pátém místě je Seat se 7 body.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokopovi v druhé etapě Dakaru chyběla rychlost, průběžně je šestý

Prokopovi v druhé etapě Dakaru chyběla...

Do druhé etapy 44. ročníku Dakarské rally vstupovali Martin Prokop s Viktorem Chytkou z Benzina Orlen Teamu po excelentním vstupu do soutěže jako třetí nejlepší posádka celkové klasifikace...