S virtuálním servisem Scania do celého světa

Rčení o „šikovných českých ručičkách“ stále platí v případě českých mechaniků společnosti Scania.

Že je o zručné zaměstnance v celé Evropě velký zájem, potvrzuje unikátní program společnosti Scania s názvem Virtuální servis.

S virtuálním servisem Scania do celého světa

V rámci Virtuálního servisu vyjíždějí mechanici odpovídající technické a odborné úrovně ze servisní sítě Scania CER (Česká republika, Slovensko, Maďarsko) na krátkodobé stáže do servisů Scania v západní a severní Evropě. Jednotlivé týmy se skládají ze 3 až 5 mechaniků a v partnerském servise pracují po dobu šesti týdnů. Získávají tak zajímavé pracovní zkušenosti, ale především pokrývají velký zájem západoevropské servisní sítě Scania o kvalifikované mechaniky.

„Tento projekt původně vznikl jako reakce na poptávku západoevropské servisní sítě po kvalitních mechanicích na vysoké odborné úrovni. Díky tomu, že naše servisní síť disponovala mírnou nadkapacitou těchto kvalitních mechaniků, zorganizovali jsme tým s jazykovou vybaveností a vyrazili na první výjezd do Irska. To bylo před dvěmi lety,“ říká ke vzniku celého programu Pavel Novotný, vedoucí projektu Virtuální servis Scania CER.

Pracovní výjezd jako zaměstnanecký benefit

Pracovní výjezdy umožňují nejen prohloubení jazykových znalostí a velmi dobré finanční ohodnocení, ale také možnost vyjet na pracovní stáž při zachování všech domácích zaměstnaneckých výhod. Další výhodou jsou nulové starosti s vyřízením formalit, které obvykle s pracovním pobytem v zahraničí souvisejí. „Pro někoho je tento projekt životní šancí jak vycestovat do zahraničí a pracovat tam. Této nabídky proto využívá stále více mechaniků a několik z nich dokonce opakovaně,“ dodává Novotný. Za téměř dva roky působení se týmy Virtuálního servisu podívali do Irska, Německa, Norska a Velké Británie. Právě velký zájem a úspěch rozhodl o pokračování projektu, který se tak stal velmi zajímavou a vyhledávanou výhodou zaměstnanců společnosti.

Zkušenost z Norska

V první polovině roku takto působila pětičlenná skupina mechaniků v dílně dealerství Rade, které se nachází v jihovýchodní části Norska asi 100 kilometrů od hlavního města Osla. Na mnohých zakázkách pracovali společně s místními servisními týmy a pomáhali zkrátit čekací dobu pro jejich zákazníky. „Zpočátku pracovala naše skupina samostatně pouze s asistencí jednoho z mistrů místního servisu. Postupně se ale našim mechanikům podařilo vylepšit komunikaci s norskými kolegy do té míry, že ke konci pobytu skupina splynula s místními týmy,“ říká Jaroslav Smetana, vedoucí skupiny složené z mechaniků ze servisů Scania z Frýdku Místku, Brna a Prahy.

Šance pro šikovné mechaniky

„Není jednoduché zajišťovat nadkapacitu kvalitních mechaniků v naší servisní síti, protože obecně najít a udržet kvalitní zaměstnance je dnes problém. Ale právě možnost osobního rozvoje a výjezdu na zahraniční stáž je pro mechaniky velmi zajímavý benefit společnosti Scania,“ říká Pavel Novotný a dodává: „Dveře jsou u nás otevřeny pro každého šikovného mechanika.“

Rozhovor s panem Jaroslavem Smetanou:

Jaroslav Smetana je jedním ze členů Virtuálního servisu Scania. Za poslední čtyři roky strávil celkem 2,5 roku v různých servisech Scania po celé Evropě.

Co vás vedlo k tomu vydat se do zahraničí?

Každého asi napadne, že to byly peníze, ale není tomu tak. Nejvíce mě na tom všem lákala práce s aktivním využitím angličtiny a samozřejmě také získání dalších praktických znalostí a dovedností.

Jaké je vlastně srovnání pracovního režimu technika v České republice a v zahraničí?

Tak zcela jednoznačně je největší rozdíl v lidech. Například teď v Norsku jsou lidé k sobě navzájem mnohem více ohleduplnější než u nás. A to se odráží i v práci samotné. Lidé si tady více pomáhají, i mají čas tomu druhému pomoci. Když tady ráno vstávám do práce, tak se vyloženě těším!

Jak je to se samotnou prací v servisech – řešíte stejné typy oprav jako u nás?

Dá se říci, že práce v servisu v Norsku je stejná jako u nás nebo kdekoliv jinde. Zatím jsem nezaznamenal žádnou výraznou změnu v typu oprav a údržby

Jak si zvykáte na život ze zahraničí

Jak to tak bývá, tak nejtěžší byl ten začátek, kdy jsem poprvé odjel. Ale již jsem si zvykl, vždyť za poslední 4 roky jsem strávil více jak 2,5 roku mimo domov a bez své rodiny. Je to pro rodinu těžké, ale jsem rád, že mají pro moji práci pochopení.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Fotbalové kluby nejvyšší ligy najely s auty z Mototechny již 5 milionů kilometrů

Fotbalové kluby nejvyšší ligy najely s...

Spolupráce značek AAA AUTO a Mototechna zahajuje již třetí sezónu V rámci spolupráce společnosti AURES Holdings, kam patří značky AAA AUTO a Mototechna, s fotbalovými kluby FAČR a LFA ujeli...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai Motor Europe uzavřel první pololetí s novým prodejním rekordem

Hyundai Motor Europe uzavřel první...

Hyundai Motor dosáhl v letošním roce svého nejlepšího výsledku za první pololetí s 291 052 evropskými registracemi Nárůst o 7,5 % v porovnání s předchozím nejlepším prvním pololetím...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Akce „Hyundai odměňuje české řidiče“ oslovila Česko

Akce „Hyundai odměňuje české...

Hyundai je dlouhodobě jediným opravdovým partnerem českých řidičů, nabízejícím za nedostižné ceny špičkové služby a produkty, vynikající výbavu, inovativní technologie, vrcholnou kvalitu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový vrcholný model rodiny Q: Audi Q8 zná českou cenu

Nový vrcholný model rodiny Q: Audi Q8...

Luxusně vybavené SUV ve stylu kupé pro podnikání i volný čas Audi Q8 50 TDI v České republice od 1 945 900 Kč; uvedení na trh v srpnu Atraktivní balíčky výbav Gravity a Technology Audi Q8...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai je podle J.D. Power nejspolehlivější značkou v automobilovém průmyslu

Hyundai je podle J.D. Power...

Nezávislá organizace J.D. Power zveřejnila studii spolehlivosti automobilů na území Velké Británie. Výzkum označil Hyundai jako nejspolehlivější značku na trhu. Automobilka v provedeném...