S novým softwarem bude systém elektronického mýtného ještě flexibilnější.

18. července 2005: Software OBU 2.0 u servisních partnerů

Půl roku po zavedení elektronického mýtného pro nákladní vozy v Německu je systém připraven reagovat na budoucí požadavky mýtného systému. Od 18. července 2005 je k dispozici do stávajících 448 500 zabudovaných palubních přístrojů software OBU 2.0. Přepravci a speditéři tak mají možnost dostat aktualizovanou verzi o 14 dní dříve, než se předpokládalo. Se softwarem OBU 2.0 bude mýtný systém ještě flexibilnější: od roku 2006 se budou moci automaticky nahrát informace o nových nájezdech na dálnice, nových zpoplatněných trasách a změněných tarifech do zabudovaných přístrojů přes satelit.


Uživatelé obdrží nový software u některého z 1900 servisních partnerů Toll Collect po celé Evropě. Pro obnovu softwaru není nutné palubní jednotku demontovat. Nový software OBU 2.0 se nainstaluje během jedné hodiny do zabudované palubní jednotky. Díky novému softwaru odpadnou v budoucnu zbytečné návštěvy servisu kvůli aktualizaci dat v palubní jednotce.


Zavedení nové verze softwaru je součástí dohody o zavedení elektronického mýtného systému z února 2004. Prvním krokem bylo zavedení elektronického mýtného systému s palubními jednotkami, které ve své základní verzi umožňovaly bez problémů od 1. ledna 2005 vybírat mýtné. Nyní nastává druhý krok, zavedení nového softwaru OBU 2.0 do palubních jednotek. Instalovaný software bude aktivován na začátku roku 2006. Palubní jednotka (OBU) tak získá nové funkce: Může být rozšířena naprogramovaná síť zpoplatněných komunikací a mohou se přizpůsobovat tarify mýtného.


Půl roku po zavedení mýtného na zpoplatněných úsecích německých dálnic pro vozidla nad 12 tun zůstává registrace do systému elektronického mýtného přes palubní jednotku nejčastěji využívanou variantou. Od ledna do června bylo evidováno 11 miliard kilometrů, za které bylo vybráno mýtné. 85 % vybraného mýtného pocházelo z automatických registrací přes palubní jednotku.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda Prelude: Návrat technické ikony

Honda Prelude: Návrat technické ikony

Po pětadvaceti letech se na evropské silnice vrací legendární jméno – Honda Prelude. A vrací se v podobě, která dokonale vystihuje dnešní automobilovou éru: plně hybridní kupé e:HEV,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota GR Yaris Aero Performance 2026 má české ceny

Toyota GR Yaris Aero Performance 2026 má...

Toyota zahájila předprodej nové sportovní verze modelu GR Yaris pro rok 2026 pod označením Aero Performance. Cena vozu inspirovaného účastí Toyoty ve světovém šampionátu rallye WRC začíná na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Chtěli byste mít tohle ve „sklepě“? Toyota chystá mini elektromobil do 45 km/h

Chtěli byste mít tohle ve „sklepě“?...

Toyota zkoumá, jak bude vypadat městská doprava zítřka – malá, tichá a elektrická. Konsorcium vedené Toyota Manufacturing UK získalo od britské vlády podporu na studii proveditelnosti lehkého...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot Boxer Furgon: Síla, prostor a spolehlivost v každém detailu

Nový Peugeot Boxer Furgon: Síla, prostor...

Peugeot nedávno představil novou generaci robustního pracovního partnera. S nejvýkonnějším dieselovým motorem, komfortní kabinou a moderní technikou. Vyzkoušeli jsme Peugeot Boxer Furgon ve verzi...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nextbase: Počet srážek automobilů se zvěří roste, hodí se mít záznam z palubní kamery

Nextbase: Počet srážek automobilů se...

V loňském roce došlo k dalšímu nárůstu počtu automobilových nehod způsobených srážkou se zvěří. Úměrně cenám nových vozů a nákladům na opravy rostou také způsobené škody....