Reuterovi zvolili Zafiru OPC

Když si některý ze špičkových automobilových závodníků zvolí určitý vůz pro osobní užívání, je to pro jeho výrobce určitě výborná reference. Do výkonného modelu Zafira OPC se už při jeho vývoji zakukal Manuel Reuter, jeden z nejzkušenějších pilotů závodních cestovních vozů. Dnes tedy Reuterovi na rodinné vyjížďky vyrážejí v Zafiře OPC…

Reuterovi zvolili Zafiru OPC

Automobilka Opel vždy myslela i na sportovně založené řidiče a v jejím programu se proto pravidelně objevovaly výkonné modely, které svými dynamickými vlastnostmi dokázaly rozdávat čistou radost. I do budoucna chce Opel v této politice pokračovat a i ozdravný program Olympia počítá s ještě výraznějším zastoupením výkonných sportovních modelů v portfoliu značky Opel. Divize Opel Performance Center (OPC), která má na starosti sportovní aktivity značky Opel, už před časem uvedla na vybrané trhy výkonnou Astru OPC, obrovský zájem vzbudila silniční verze závodního vozu Astra OPC X-Treme, na nedávném autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem se představila řada dynamických modelů Linea Rossa a i na tuzemský trh se už chystá velmi výkonný sedmimístný model Zafira OPC, který jsme podrobně představili v minulém čísle Opel magazínu.

Ve zkratce tedy jenom pro připomenutí: Zafira OPC je poháněná přeplňovaným zážehovým čtyřválcem 2.0 TURBO o výkonu 141 kW/192 k, který ji propůjčuje dynamické vlastnosti srovnatelné s produkčními sériově vyráběnými automobily: Z 0 na 100 km/h Zafira OPC sprintuje během pouhých 8,1 s pod plným plynem uhání rychlostí až 220 km/h, což z ní dělá nejrychlejší evropský velkoprostorový model!


Reuterovi zvolili Zafiru OPC

K nejtěžším, ale zároveň i nejzajímavějším úkolům při vývoji sportovně stylizovaných sériových modelů vozů patří perfektní naladění podvozku. Při tom má stále velkou váhu vedle exaktních měřicích metod i subjektivní hodnocení zkušebních řidičů. Tým testerů divize OPC rozšířil při vývoji modelu Zafira OPC Manuel Reuter, jeden z nejlepších pilotů cestovních vozů a od roku 1993 i tovární jezdec Opelu. Manuel Reuter nejrychlejší Zafiru důkladně testoval jak na zkušebních okruzích Opelu v Dudenhofenu a Pferdsfeldenu, tak třeba i na legendární severní smyčce závodního okruhu Nürburgring.

Vývojoví specialisté vysoce hodnotili přesné poznatky Manuela Reutera o chování různě naladěných podvozků nebo vlivu pneumatik na jízdní vlastnosti. „Hledali jsme optimální kompromis mezi sportovními vlastnostmi a možnostmi rodinného využití vozu,“ vzpomíná na svoji roli při vývoji Zafiry Manuel Reuter, který s vozem Opel Astra V8 Coupé pravidelně startuje v německém šampionátu DTM.


Hned při prvních jízdách Manuela Reutera překvapilo, jak bezproblémově zvládl podvozek Zafiry OPC výrazný nárůst výkonu až na 141 kW/192 k. „Při rychlém projíždění sériemi zatáčkami i na nerovném povrchu na mě udělal podvozek Zafiry opravdu výborný dojem – v tomto ohledu nemá Zafira OPC konkurenci!“


Vedoucí vývoje podvozků Yorka K. Buchholze však příliš překvapený nebyl: „Už před lety při zahájení vývoje modelu Zafira jsme počítali s nárůstem výkonu v budoucnosti a už tehdy jsem tomu přizpůsobili tuhost karosérie a konstrukci zavěšení kol. Kdybychom to neudělali, nemohli bychom o Zafiře OPC dnes vůbec uvažovat“.


Vývoj modelu Zafira OPC však nebyl žádnou idylkou, ale provázela jej řada názorových střetů, ze kterých potom krystalizovalo optimální řešení. Velké diskuse provázely například ladění elektronického stabilizačního programu ESP, kterým jsou modely Zafira OPC vybaveny. Tento prvek výrazně zvyšuje bezpečnost jízdy, zejména u vozů určených pro běžný silniční provoz a normální řidiče. Přesto se však Manuelu Reuterovi zdály zásahy systému ESP příliš výrazné: „Systém ESP má v kritických situacích udržet stabilitu jízdy, ale na druhé straně by podle neměl až tak redukovat vynikající dynamiku a radost z jízdy se sportovním vozem,“ nezapře závodní krev Manuel Reuter, který samozřejmě mezní jízdní situace zvládá bez asistence systémů jako je ESP nebo ABS.


Po mnoha srovnávacích jízdách a pečlivém nastavování se nakonec podařilo dosáhnout výsledků, které odpovídají jak představám konstruktérů, tak i Manuela Reutera. „Díky Reuterovi jsme se o vyladění ESP zajímali mnohem více, než jsme původně předpokládali. Nyní ESP v Zafiře OPC garantuje maximální bezpečnost, ale současně nestírá požitek z ostré, sportovní jízdy,“ říká York K. Buchholz.


Reuterovi zvolili Zafiru OPC

Skvělé vlastnosti sportovní Zafiry OPC přesvědčily Manuela Reutera natolik, že si tento model pořídil i pro svoji rodinu: „Zafiru OPC jsem si objednal ještě během testování. Koncepčně je to ideální rodinné auto a modely OPC rozdávají i radost z jízdy a dynamiku.“ Reuter svoji Zafiru OPC využívá především při společných rodinných výletech do hor do okolí rakouského Saalfeldenu, kde bydlí. „Teď je už i cesta za kondičním tréninkem pro mě zábavou. Kromě toho do Zafiry snadno naložím horské kolo i trojkolku tříleté dcery Terezy, takže i manželka Michaela je spokojená,“ říká Manuel Reuter, k jehož největším koníčkům patří právě horské kolo. (Autor: Jindřich Lasík)

Převzato se svolením vydavatele Opel C&S z magazínu Opel – zima 2001, časopisu pro příznivce značky Opel. (Předplatné: opelmag@ehrlich63.cz – 220 Kč za 4 čísla ročně.)

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Autorizovaný dealer a opravce OPEL

Člen koncernu TUkas

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.opel@auto-staiger.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel Astra: Přes překážky ke hvězdám

Opel Astra: Přes překážky ke hvězdám

Přes 30 let, šest generací a jedno legendární auto, které se vyrábí tak dlouho, až to není pěkné. Co naopak pěkné je, to je právě nová Astra. Novinka Opelu podle všeho trefila jackpot....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - První továrna na světě sériově vyrábějící užitkové vozy poháněné vodíkem, elektřinou i fosilními palivy

První továrna na světě sériově...

Skupina Stellantis cílí na to, stát se prvním producentem sériově vyráběných užitkových vozidel na vodíkový pohon. Proto se v továrně ve francouzském Hordainu rozjede velkosériová výroba...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Které auto do 100 tisíc doporučíte příbuzným? Profesionální mechanici hodnotili nejoblíbenější značky Čechů

Které auto do 100 tisíc doporučíte...

Jaké auto v jednotlivých cenových kategoriích by doporučili svým známým automechanici? To zjišťoval unikátní průzkum prováděný sítí nezávislých autoservisů ProfiAuto. 239...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel i v období COVID krize vykazuje zisk!

Opel i v období COVID krize vykazuje zisk!

Operativní zisk německé automobilky za první pololetí roku 2020 dosáhl výše 110 milionů EUR I když evropský automobilový trh je brutálně zasažen krizí COVID-19 –  v prvních šesti...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jürgen Klopp, nejlepší fotbalový trenér světa, otestoval novou Mokku

Jürgen Klopp, nejlepší fotbalový...

Úspěšný kouč po první jízdě prohlásil: „Super auto!“ Opel Brand Ambassador tvrdí: „S Mokkou zase zažijete řidičskou radost!“ Jürgen Klopp, vysoce respektovaný fotbalový trenér klubu...