Renault uvedl na náš trh nové Mégane Sedan, Grandtour a nový Scénic

V pátek 25. září po tiskové konferenci jsme si všechny tři nové modely mohli v krátkých zkušebních jízdách vyzkoušet.

Mégane Sedan:

Renault uvedl na náš trh nové Mégane Sedan, Grandtour a nový Scénic
Renault uvedl na náš trh nové Mégane Sedan, Grandtour a nový Scénic
Renault uvedl na náš trh nové Mégane Sedan, Grandtour a nový Scénic

Mégane Grandtour:

Renault uvedl na náš trh nové Mégane Sedan, Grandtour a nový Scénic
Renault uvedl na náš trh nové Mégane Sedan, Grandtour a nový Scénic
Renault uvedl na náš trh nové Mégane Sedan, Grandtour a nový Scénic
Renault uvedl na náš trh nové Mégane Sedan, Grandtour a nový Scénic

S novým Méganem v provedení Sedan a Grandtour si vás dovolím seznámit otištěním e-mailu, kterým jsem odpovídal svému známému Zdenku S., který je v současné době v cizině a který mě žádal shodou okolností 22. září o mé vyjádření k jeho úvaze o zakoupení Renaultu. (O novém Scénicu uvedeme článek zítra – v úterý 30. září.)

Milý Zdenku,


včera jsem byl na tiskové konferenci, kde jsem měl možnost podrobně se seznámit a i uskutečnit jízdy se všemi novými modely Renault.


S ohledem na Tvou podrobnou informaci, kterou jsi mi zaslal 22. září o Tvých požadavcích na vůz, se omezím na značku Renault, protože Tebou uváděné v úvahu přicházející další dvě značky jsou nesrovnatelné s Renaultem jak po stránce technické vyspělosti a vybavení tak po stránce bezpečnosti. Zbývá tedy Renault, a myslím, že Tvá úvaha o zakoupení nového modelu Mégane v provedení Sedan je zejména s ohledem na to, co jsem o něm zjistil a z jízdy s ním jsem poznal, i mým doporučením.


 Abych mohl být konkrétní i s uvedením výbavy v základní ceně obsažené, zvolím Renault Mégane v provedení Sedan s výkonným motorem 1,6 litru s manuální pětirychlostní převodovkou v provedení Expression ve výbavě Confort. U nás cena 540 000 Kč. S tímto modelem jsem uskutečnil  v pátek také nejdelší jízdu a musím předem napsat, že velmi příjemnou.


Nový Mégane Sedan je vozem po stránce bezpečnosti na vysoké úrovni, k bezpečnosti jízdy počítám i to, jak pohodlně sedím, jak jsem po delší jízdě unaven, jak vůz drží stopu a jak mohu bez problému předjíždět a brzdit. 


 Za volantem jsem mohl zaujmout velmi pohodlnou pozici: anatomicky tvarované sedadlo s vemi dobrým bočním držením v zatáčkách je i výškově nastavitelné (pro Tebe důležité, protože jsi dlouhán), volant je výškově  i hloubkově nastavitelný, sdělovače jsou dobře čitelné, ovládače jsou  umístěné podle všech ergonomických zásad. 


 Bezpečnostní výbava v základní ceně obsažená je bohatá: mimo jiné adaptabilní airbagy řidiče a spolujezdce, boční airbagy vpředu a okenní airbagy vpředu i vzadu, elektrický variabilní posilovač řízení (při pomalé jízdě s vyšší účinností, při rychlé jízdě s nižší účinností, aby ovládání vozu bylo bezpečnější), brzdový systém ABS+EBD a asistenční systém brzd, palubní počítač, účinné světlomety s dvojitou optikou, mlhové světlomety, manuální klimatizace s pylovým filtrem, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka  – u řidiče zrcátko asferické, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, světelný a dešťový senzor (zapíná automaticky světla a stírače) – já to vše počítám za bezpečnostní výbavu, protože to vše umožňuje bezpečnou  jízdu. V bezpečnostních nezávislých nárazových testech dostal Mégane nejvyšší ohodnocení – pět hvězdiček!!!


 Další výbava u této kategorie vozu běžná: ovládání skel dveří předních i zadních, imobilizér s transponderem atd.


 K motoru: Mnou uvažovaný šestnáctiventilový benzinový motor 1,6 litru (83 kW -115 k při 6000 ot/min) má plně dostačující výkon pro svižnou jízdu  a bezpečné předjíždění. Při normální jízdě doporučuji využívat otáčky motoru od 2000 do 3500. Při sportovní jízdě a rychlém předjíždění je vhodné podřadit a nebát se motor vytočit – má to rád. Výrobcem udávané zrychlení  z 0 na 100 km/h za 10,5 sekund je plně dostačující. Maximální rychlost 193 km/h asi nebudeš, jak Tě znám, často využívat. Byl jsem mile překvapen, jak je motor i podvozek dobře odhlučněn: hladina hluku uvnitř vozu je mimořádně nízká. Výrobcem udávaná kombinovaná spotřeba  6,8 l/100 km je na tak pohodlný vůz příznivá. Při Tvých kratších denních jízdách do práce bude přirozeně spotřeba vyšší. Rychlosti jsou vhodně odstupňované a řadilo se mi příjemně. Pérování vozu je velmi dobré, spíše měkčí  a bude Ti plně vyhovovat i na naše  horší silnice.


 K interiéru: Sedan je prostorný vpředu i vzadu s dostatkem místa v šířce ramen a výšce nad sedákem i pro nohy vzadu sedících cestujících. Přes velikost interiéru na mě působil útulně. Závažné pro Tvé rozhodnutí bude jak sám posoudíš velikost zavazadlového prostoru. Z hlediska objemu – 520 litrů – je ve třídě sedanů na dobré úrovni. Dá se přirozeně i zvětšit sklopením sedadel. Problémem je přirozeně přeprava jednotlivých rozměrných věcí – jejich naložení zadním vstupem do zavazadlového prostoru. Ve voze je celá řada odkládacích prostor včetně schránek na straně před řidičem a spolujezdcem a dalších ve střední loketní opěrce vpředu i vzadu.


 Jako příplatkovou výbavu bych doporučil automatickou klimatizaci (s chlazením schránky před spolujezdcem) se snímačem slunečního svitu a reflexním předním sklem – u nás za doplatek 14 000 Kč a autorádio podle volby – všechna nabízená mají ovládání pod volantem. Metaliza u nás stojí 12 000 Kč. Ještě také nevím, zda chceš zvolit disky z lehkých slitin – u nás za příplatek 16 000 Kč. Pokud ano, pak bych doporučoval vyšší provedení Dynamique, které je u nás pouze o 15 000 Kč dražší než provedení Expression a obsahuje již v základní ceně 555 000 Kč disky kol z lehké slitiny, kožený potah volantu a další drobnosti.


 Ještě vnější rozměry vozu: délka 450cm, šířka 178 cm bez zrcátek -se zrcátky 203 cm a výška 146 cm.


 Nezlob se, že jsem se tak rozepsal – cokoliv bys případně chtěl vědět, rád to zjistím a odpovím.


 Srdečný pozdrav a vzpomínku Tobě i Tvé milé ženě


 Jenda


Poznámka: Pokud by si zvolil s ohledem na větší zavazadlový prostor Mégane Grandtour – má stejný podvozek a půdorysné rozměry a design má stejně elegantní jako sedan – nevypadá vůbec jako těžkopádné kombi. A představ si, že jeho cena i příplatkové výbavy jsou u nás stejné jako Mégane v provedení Sedan.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Máca s.r.o.
Znojemská 86, 586 01 - Jihlava
567 302 971
jsedlak@automaca.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Auto Palace otevřel v dubnu AutoPoint Premium pro uspokojení poptávky po luxusních prémiových vozech

Auto Palace otevřel v dubnu AutoPoint...

Společnost Auto Palace, přední dealer automobilů hned 9 značek v ČR, rozšiřuje svoji činnost o prodej luxusních ojetin v AutoPointu Premium. AutoPoint Premium – zákazníkům nabídne v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Renault představil včera 25.dubna  své nové SUV Renault KOLEOS na mezinárodním autosalonu v Pekingu  ( podrobná informace)

Renault představil včera 25.dubna své...

Renault tak rozšiřuje svoje modelové portfolio o SUV určené pro mezinárodní trhy. Nový KOLEOS má všechny vlastnosti, které lze od SUV segmentu D očekávat: svalnatý a robustní design,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Renault představí 25.dubna2016 v Pekingu nový KOLEOS

Renault představí 25.dubna2016 v Pekingu...

Renault tím doplní svou řadu exkluzivních vozů novým SUV segmentu D, kterým je nový KOLEOS. Nový model hraje klíčovou roli v produktové ofenzivě Renaultu – který prožívá rekordní rok...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Do areálu mosteckého autodromu se o velikonočním pondělí 28. března sjedou majitelé francouzských značek aut

Do areálu mosteckého autodromu se o...

Majitelé francouzských aut si dají sraz na autodromu, povezou i pomlázky. Ve svých renaultech, citröenech či peugeotech si tedy nejspíš přivezou i pomlázku, dámy zase malovaná vajíčka jako...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Alpine je zpátky: Elegance, hbitost, autentičnost dvoumístného kupé s motorem vzadu uprostřed je závan čerstvého vzduchu do prémiových sportovních vozů, z 0 na 100 km/h za méně než 4,5 sekundy

Alpine je zpátky: Elegance, hbitost,...

Koncem roku 2012 ohlásila Skupina Renault svůj záměr o znovuoživení značky Alpine. Alpine se bude vyrábět v Dieppe ve Francii, do prodeje se dostane od roku 2017, nejdříve v Evropě a potom...