Rallye Lisabon Dakar 2006 zahajuje již zítra

Šestinásobný vítěz Loprais po devatenácté na startu

Na 28. ročník Rallye DAKAR připravil LOPRAIS TATRA TEAM nové vozidlo s interním označením TATRA DAKAR 2006, které absolvovalo koncem listopadu závěrečné testování v písečném prostoru Senice na Slovensku, kde se finálně prověřilo nové nastavení tlumičů, uchycení dorazů a nové nádstavby. Nový kamion doznal významných změn zejména v oblasti tlumení a zlepšil se rovněž poměr rozložení vah, díky kterému se vozidlo chová progresivněji.


Z testování Tatry v Senici:

Rallye Lisabon Dakar 2006 zahajuje již zítra
Rallye Lisabon Dakar 2006 zahajuje již zítra
Rallye Lisabon Dakar 2006 zahajuje již zítra


Původní předpoklad účasti dvou ostrých vozidel v soutěži z časových a kapacitních důvodů tým změnil na kvalitní přípravu jednoho vozidla s posádkou Karel Loprais, Petr Gilar a nově na postu navigátora Aleš Loprais. Novinkou nastávajícího ročníku je i týmová spolupráce českých posádek LOPRAIS TATRA TEAMU a CZECH ORLEN TEAMU MARTINA MACÍKA.


Složení posádek obou týmů:

    LOPRAIS TATRA TEAM

  • Soutěžní vozidlo:TATRA DAKAR 2006,4×4
  • Karel Loprais – řidič
  • Petr Gilar – mechanik
  • Aleš Loprais – navigátor
    CZECH ORLEN TEAM

  • Soutěžní vozidlo: LIAZ 111.154 Dakar 4×4
  • Martin Macík – řidič
  • Ladislav Fajtl – navigátor, mechanik
    Doprovodné vozidlo: TATRA T 815, 6×6

  • Martin Kahánek – řidič, mechanik
  • Josef Kalina – team manager
  • Jiří Čáp – mechanik

Technické parametry vozidla TATRA DAKAR 2006

  • T 815 – 2 ZO R 45 12.400 4×4.1
  • Motor: BF8M 1015C přeplňovaný vodou chlazený
  • KHD DEUTZ
  • Zdvihový objem: 15 874 ccm
  • Čistý výkon motoru: 515 kW/2100
  • Čistý kroutící moment: 2650 Nm/1200
  • Převodovka: 10 TS 210, mechanická, desetistupňová
  • Přídavná převodovka: 2.30 TRK 1,3/2,1 dvoustupňová
  • Pneu: Michelin 14 R 20
  • Tlumiče: Fox
  • Délka vozu: 632 cm
  • Šířka vozu: 250 cm
  • Výška vozu: 345 cm
  • Rozvor: 409 cm
  • Maximální hmotnost vozu: 10 500 kg
  • Objem palivových nádrží: 960 l
  • Max rychlost: 155 km/hod
  • Spotřeba: V terénu nespecifikována, na dálnici 28 l.

Týmy budou mít společné servisní zázemí, mechaniky a bivouac.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Audi Concept C: Elektrický roadster, který přepisuje budoucnost sportovních vozů

Audi Concept C: Elektrický roadster,...

V Miláně debutoval koncept, který ukazuje směr značky Audi. Elegantní, odvážný a napěchovaný emocemi – takový je zcela elektrický roadster Concept C. Čistota, emoce, technická dokonalost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CUPRA vyrobila svůj miliontý vůz: Je to víc než jen číslo

CUPRA vyrobila svůj miliontý vůz: Je to...

CUPRA dosáhla nového milníku. Ve svém výrobním závodě Martorell vyrobila svůj 1 000 000. vůz. Stala se jím CUPRA Formentor, nejikoničtější a nejúspěšnější model značky. CUPRA s duchem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vlajková loď značky DS překonala 500 kilometrů po dálnici na jedno nabití

Vlajková loď značky DS překonala 500...

Nová DS N°8, stoprocentně elektrická vlajková loď značky DS Automobiles, potvrzuje svou výjimečnou efektivitu. V testech uskutečněných v několika evropských zemích zvládla po dálnicích...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Poloviční vsetínská radost

Poloviční vsetínská radost

Letošní ročník Carlson–PARTR Rally Vsetín uzavřel sezónu jednodenních soutěží v celkové klasifikaci Poháru 2+. Posádka týmu ACCR Lak Racing21 Vojtěch Štajf a František Rajnoha bohužel...

Přijíždí nový francouzský hatchback...

Značka DS znovu dokazovala, že automobil může být víc než jen dopravní prostředek. Nový model DS N°4 kombinuje tři typy elektrifikace, chytrou konektivitu a interiér navržený jako salón na...