Rallycrossový souboj Hansen – Eklund pokračuje

Mistrovství Evropy v rallycrossu má za sebou šest podniků, a protože do jeho skončení zbývají už jen tři, tak se podívejme jak vypadá situace v jednotlivých divizích.

Rallycrossový souboj Hansen – Eklund pokračuje

V první divizi touží po osmém titulu Švéd Kenneth Hansen, který má na svém kontě tři vítězství. Jeho největší soupeř a úřadující šampión Per Eklund se radoval zatím dvakrát a třikrát dojel třetí. O větší bodový zisk přišel zřejmě vynecháním závodu na trati v rodné Arvice, neboť ve stejném termínu dal přednost účasti v americkém závodě do vrchu Pikes Peak. Mezi Hansenem a Eklundem se asi také rozhodne o titulu, i když šanci, ovšem spíš jen teoretickou mají je ště Francouz Pailler, Nor Opland a možná i Belgičan Kuypers.

Pailler startující s nejatraktivnějším vozem celého startovního pole, Peugeotem 206 WRC, sice nevyhrál žádný závod, ale vždy se kvalifikoval do finále A, i když si dvakrát zajistil účast až po vítězství ve finále B. Opland vyhrál jen v Belgii, o týden později obrátil Mitsubishi na střechu a kromě druhé příčky v Portugalsku už jen „paběrkoval“. Po nevydařených prvních dvou závodech a dvou šestých místech začal v Belgii a Holandsku konečně stoprocentně fungovat Ford Focus WRC Michaela Jernberga (dvakrát druhý), jenž si v závěrečných podnicích bude chtít vylepšit své dosavadní sedmé místo. Po vítězství prahne i dvojnásobný šampión Nor Ludvig Hunsbedt, jenž se s Focusem nedostal výš než na 4.místo. Technické problémy sužují i letos Martina Schancheho s Oplem Astra 4×4, osmá příčka je pro šestinásobného mistra rozhodně zklamáním.

Rallycrossový souboj Hansen – Eklund pokračuje


Dvěma českým zástupcům Pavlu Koutnému a Jiřímu Jirovcovi patří 13.,resp.14.příčka, ovšem už s dosti značnou bodovou ztrátou, která nedává příliš nadějí na umístění v první desítce. Pavel Koutný musel dokonce pro technické potíže s motorem vynechat několik podniků a na poslední dva závody připravil polosériový náhradní agregát, s nímž vybojoval alespoň dvě osmá místa. O lepší umístění jej připravila upadlá kola. V Belgii po slibném 4. a 5.čase v rozjížďkách urazil kolo o obrubník a opravený vůz už jel pak pouze se zadním pohonem. V Holandsku přišel o kolo po kolizi s Hunsbedtem.


Z českých reprezentantů má k medaily nejblíže Jaroslav Kalný v druhé divizi i když porazit postavou malého, ale zato nesmírně rychlého Francouze Eddy Benézeta nebude vůbec jednoduché. Prodejce Peugeotů z Čimic a Klatov začal sezónu prvním, třetím a druhým místem, ale pak přišla smolná série tří šestých míst. Naproti tomu Benézet vystoupil při každém závodě na stupně vítězů, dvakrát nejvýše.


Rallycrossový souboj Hansen – Eklund pokračuje

Dva trumfy má v ruce také Švéd Magnus Hansen a jeden Fin Jokke Kalio, které dělí od sebe pouhý jeden bod. Vlastimil Boháček si drží zatím pátou příčku, když v Portugalsku dojel druhý a v Sosnové třetí. Problémy s poloosami pronásledovaly v několika závodech desátého Pavla Novotného a na špičku zatím nestačí ani Seat Ibiza Romana Častorala. Vzhledem k vyrovnanosti jezdců i vozů můžeme v dalších závodech očekávat ještě dramatické souboje, protože poslední slovo neřekli ani Nor Biksrud, Belgičan Scheveneels či Nor Lindefjell.

Do divize 1400 Cup se po roční odmlce vrátil v roce 1998 první Němec Sven Seeliger, který vyhrál už čtyři závody a jednou dojel druhý, takže by mu titul neměl uniknout. O zbývající dva zlaté věnce se podělili Dán Nielsen a náš Jaroslav Marchall v Sosnové, který je však dvěma haváriemi až šestý za dalšími dvěma našimi jezdci Sýkorou (jednou druhý a třetí, v Belgii si za širší ráfky vysloužil diskvalifikaci) a Nováčkem (jednou třetí).

Průběžné pořadí

Divize 1
1. Hansen Kenneth (S) Citroën Xsara 99
2. Eklund Per (S) Saab 9-3 85
3. Pailler Jean Luc (F) Peugeot 206 WRC 79
4. Opland Eivind (N) Mitsubishi Carisma 77
5. Kuypers Jos (B) Ford Escort 2000 73
6. Hunsbedt Ludvig (N) Ford Focus WRC 61
Divize 2
1. Benezet Eddy (F) Peugeot 306 102
2. Kalný Jaroslav (CZ) Peugeot 306 85
3. Hansen Magnus (S) Citroën Xsara 77
4. Kalio Jokke (SF) Honda Integra 76
5. Boháček Vlastimil (CZ) Peugeot 306 60
6. Biksrud Borre (N) Citroën Xsara 51
D 1400
1. Seeliger Sven (D) Citroën AX 100
2. Keersmaecker (B) Peugeot 106 74
3. Nielsen Peter (DK) Rover Metro 65,5
4. Sýkora Miroslav (CZ) Peugeot 106 55
5. Nováček Pavel (CZ) Suzuki Swift 53,5
6. Marchal Jaroslav (CZ) VW Polo 48,5

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro cestování první třídou

NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro...

Už za pár měsíců dorazí na evropské trhy jako postrach konkurence. Jako inovativní záležitost nastavující v segmentu C-SUV tak trochu nová měřítka. Nový Peugeot E-5008 se stane jediným...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Pohlednice: Ze života MINI Countryman SE ALL4

Pohlednice: Ze života MINI Countryman SE...

Čistě elektrické MINI Countryman SE ALL4 poslalo se světa pár „čumkaret“. Jak si cestuje a užívá volnosti na jakémkoli povrchu díky pohonu všech kol ALL4. Jde to, protože tenhle crossover se...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Lexus prodlužuje hybridům jízdu na elektřinu

Lexus prodlužuje hybridům jízdu na...

Prémiová automobilka Lexus vyvinula systém, který optimalizuje hybridní pohon tak, aby vůz zůstal v elektrickém režimu co nejdéle. Systém Predictive Efficient Drive automaticky optimalizuje...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Fanoušci rychlosti a motorsportu, připravte se na sezónu a akce!

Fanoušci rychlosti a motorsportu,...

Zakladatel týmu Effective Racing Vladimír Netušil představil detailní plán závodů Formule 3 pro nadcházející rok a navíc i novou inovativní možnost – zážitkové Paddock pasy, které...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Svět mobility se mění: Nový ID. Buzz GTX představuje nejvýkonnější Bulli všech dob

Svět mobility se mění: Nový ID. Buzz...

Značka Volkswagen Užitkové vozy představila ve světové premiéře nový model ID. Buzz GTX s nejvyšším výkonem až 250 kW (340 k). To neznamená nic jiného, než že jde o nejvýkonnější Bulli...