Rally Francie – Alsasko (3. – 6. října 2013) – Dostaveníčko s historií: Loeb s Elenou – derniéra ve WRC

Bez ohledu na výsledek vstoupí Rally Francie – Alsasko 2013 do historie motoristického sportu: Stane se posledním podnikem, na kterém se do vozu stáje Citroën Total Abu Dhabi WRT posadí Sébastien Loeb s Danielem Elenou.

Rally Francie – Alsasko (3. - 6. října 2013) - Dostaveníčko s historií: Loeb s Elenou – derniéra ve WRC

Vítězové 78 jednotlivých rally a devítinásobní mistři světa by rádi ve svém finálovém startu uspěli na jejich domácí trati.

Legendy se loučí velkou párty

Dobrými výsledky na jejich oblíbeném asfaltovém povrchu Alsaska by start legendární posádky rádi oslavili také Mikko Hirvonen – Jarmo Lehtinen a Dani Sordo – Carlos del Barrio.

Rally Francie, situovaná do Alsaska od roku 2010, už viděla dva tituly Sébastiena Loeba a Daniela Eleny z jejich devíti. Letos ale tato legendární dvojice korunu světových šampiónů nezíská, nicméně pojede na Citroënu DS3 WRC s číslem 1. Čtvrtý start z jejich mini programu roku 2013 bude svátkem pro frenetické příznivce Loeba. Očekává se, že tratě budou lemovat statisíce fanoušků, kteří očekávají jediné – 79. vítězství nejúspěšnějších účastníků rally sportu vůbec.

„Samozřejmě bych rád dosáhl co nejlepšího výsledku, ale musíte vzít do úvahy, že jsem na rally nestartoval od května. A navíc to bylo ještě na šotolině v Argentině,“ doplnil Séb. „Určitě budu potřebovat nějaký čas na tom, abych se adaptoval a dostal se do správného tempa. Jak dlouho mi to bude trvat, to pravděpodobně rozhodne o výsledku. Necítím žádný tlak na mou osobu, nebojuji o titul a nemusím nic dokazovat. Především tu pojedu proto, abych si to užil a poděkoval všem lidem, kteří mě tak dlouho podporovali. Doufám, že to bude veliká párty.“

Hirvonen chce vylepšit druhá místa

V Citroën Total Abu Dhabi World Rally Teamu povedou druhý DS3 WRC Mikko Hirvonen a Jarmo Lehtinen, kteří se budou snažit vylepšit svou bilanci šesti umístění na stupních vítězů v šesti závodech.

„Vypadá to, jako bych se stal skutečným specialistou na asfaltové tratě,“ zažertoval si finský pilot, pro něhož byla poslední rally v Austrálii hodně nešťastná. „Jestliže chceme zůstat ve hře o Pohár konstruktérů, musíme bodovat na obou autech. Můj cíl je proto zajet aspoň na takové úrovni jako v Německu. Tato rally není vůbec jednoduchá, neboť se při ní mnohokrát mění charakter povrchů. A kdyby zapršelo, pak by to bylo velice ošidné.“

Sordo – Německo snad nebylo poslední!

Trojkami v Abu Dhabi Citroën Total World Rally Teamu na DS3 WRC budou Dani Sordo a Carlos del Barrio, kteří se pokusí navázat na jejich vítězství na Rally Německo. Dani Sordo ve Francii skončil druhý v letech 2010 a 2011, ale díky prvenství v Německu už ho nemusí pronásledovat nekonečné dotazy, kdy vyhraje první rally.

„Doufám, že Německo nebylo jedinou rally, na které jsem vyhrál a že brzy budou následovat i další. Tuhle rally mám ale opravdu rád. Je extrémně rychlá, opravdu nejrychlejší za celou sezonu, když tu dosahujeme rychlostí přes 200 km za hodinu. Když je sucho, nebo prší, mně nevadí nic. Bude to zvláštní rally, když pojedeme po boku Sébastiena a Daniela naposledy. I když si na tento přechod zvykáme po celý rok, bude to stejně zvláštní moment pro celé WRC.“

Pokud se itineráře týče, trať není příliš odlišná od loňského ročníku Rally Francie. Pouze je o 20 procent kratší. Rychlostní zkouška Pays d’Ormont, která se pojede na tratích kolem Vosges dvakrát hned v pátek, by mohla být opět rozhodující pro celkový výsledek rally.

Citroën Top Driver série – Tlak se zvyšuje

Předposlední kolo Citroën Top Driver šampionátu, Rally Francie – Alsasko, napoví o možném držiteli titulu. Z šesti klasifikovaných posádek mohou ještě čtyři zasáhnout do boje o nejvyšší příčku. Nicméně právě Francie by měla být silnou nápovědou pro finále mistrovství v listopadu ve Walesu.

Na piloty čeká úžasná atmosféra v regionu Haut-Rhin, kde se Rally Francie těší vždy obrovskému zájmu příznivců, kterých rok od roku přibývá. Ačkoli nevyzpytatelné počasí může nadšení diváků poněkud ochladit, může přinést i spoustu potíží posádkám.

Podle Sébastiena Chardonneta, aktuálně vedoucího jezdce Citroën Top Driver, „je Rallye Francie – Alsasko skvělou soutěží, pokud jsou ideální podmínky, ale stává se krutou v případě deště.“

Jedenáctý díl mistrovství světa WRC

– je tak schopný posádkám přinést to nejlepší, popřípadě i to nejhorší na 312 kilometrech letošního itineráře. Šest pilotů na Citroënech DS3 R3, kteří soupeří v Top Driver sérii, si to rozdá v kraji vyhlášených preclíků. Mezi prvním a druhým v průběžném pořadí, Sébastienem Chardonnetem a Keithem Croninem, je odstup pouhých 4 bodů. Ve výhodě je zatím Francouz.

Aktuálně třetí Quentin Gilbert se bude snažit se spolujezdcem Renaudem Jamoulem odčinit zklamání z Rallye Německo. Pro Christiana Riedemanna je návrat asfaltu velkou šancí k případnému zisku dalších bodů, neboť právě asfalt je jeho oblíbeným povrchem. Aktuálně čtvrtý v hodnocení Top Driver (jen s odstupem dvou bodů na Gilberta) by tento talentovaný Němec chtěl bojovat mezi prvními třemi piloty.

Stéphane Consani se po vynechání Rallye Německo vrací zpět. Pilot FFSA (Equipe de Francie FFSA) pojede se zkušeným spolujezdcem Jackem Boyérem. Nic mu nebrání v tom, aby zajížděl nejrychlejší časy. Premiéra čeká na španělského pilota Enrique Garcia Ojedaa. Má už ale na kontě 157 startů a z roku 2007 i prvenství v IRC. Jedenačtyřicetiletý asfaltový specialista navíc pojede na autě, které dobře zná.

V soutěži týmů to zatím vypadá na boj mezi Top Teams a Charles Hurst Citroën Belfast. Oba týmy dělí jen 6 bodů, a tak se očekává velký boj o titul. Odměna pro nejlepšího je lákavá – startovat na voze DS3 R5 v šesti podnicích mistrovství světa WRC 2014.

„Je pravda, že do pátého podniku Citroën Top Driver série máme méně posádek,“ potvrzuje Marek Nawarecki, šéf zákaznického závodního oddělení Citroën Racing. „Ale jakou sestavu máme! Standard máme nastavený velmi vysoko i pro tento víkend, v sázce je opravdu hodně. Jsme rádi, že můžeme přivítat Enriquea Garciu Ojedaa a že je zpátky Stéphane Consani z týmu FFSA, stejně jako jeho týmový kolega Sébastien Chardonnet. Při pohledu na sílu startovního pole se dá říci jediné: ať vyhraje ten nejlepší!“

RALLYE V KOSTCE

  • Premiera: 2010
  • Základna: Strasbourg
  • Asistenční park: Zénith de Strasbourg
  • Povrch: asfalt
  • Počasí: teploty 7 až 18°C.
  • Východ a západ slunce první den rally: 7.33 / 19.01
  • Oficiální internetové stránky: www.rallyedefrance.com

Síň slávy WRC

2012 Loeb / Elena Citroën DS3 WRC
2011 Ogier / Ingrassia Citroën DS3 WRC
2010 Loeb / Elena Citroën C4 WRC

Značka Citroën

– byla založena před 90 lety pod pařížskou Eiffelovkou. Tato kreativní a dynamická značka uvedla v roce 2010 na trh novou řadu výrobků DS, kterou dnes tvoří modely Citroën DS3, DS4 a DS5. Citroën, opírající se o koncepci „Kreativní technologie“, má ve své nabídce dva plně elektrické vozy, vozy využívající mikrohybridní technologii e-HDi a technologii „Full Hybrid“ – Hybrid4. Tyto technologické novinky nesou své ovoce i v mistrovství WRC, kde již Citroën získal 7 titulů v Poháru konstruktérů. Značka inovuje i v oblasti služeb a přichází se službou Citroën Multicity, představující její nabídku mobility. Citroën, to je 10 000 kontaktních míst pro zákazníky, zastoupení v 90 zemích a 1 265 000 vozů prodaných v roce 2012.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PYRAMIDA Centrum
U Pyramidy 721, 252 43 Praha – Průhonice
267 751 006, NONSTOP HELP SERVIS 602 182 424
prodej@pyramidacentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Druhá dobrá volba ve světě dvojitého šípu

Druhá dobrá volba ve světě dvojitého...

Ještě před několika měsíci to byl největší a nejdražší Citroën v nabídce, a bylo to poprvé v historii, co takový Citroën nebyl velký sedan. Dnes už to neplatí… Dnes už je vlajkovou...