Řada pneumatik Dunlop MX pro motokros byla rozšířena o nové dva modely MX32 a MX52

Rok 2013 byl již třetí sezonou, ve které se pneumatiky Dunlop opět pravidelně objevují ve špičkové evropské soutěži.

1dunlodvanové800

 

Obě novinky budou k dispozici

– v širší škále rozměrů než jejich předchůdkyně a obě byly vyvinuty ve spolupráci s předními týmy světového šampionátu – Honda a Kawasaki. Model MX32 představuje měkkou až střední terénní pneumatiku nabízející významně lepší přilnavost při zatáčení, směrovou stabilitu, ovladatelnost při smyku, trakci v přímém směru a odolnost. Model MX52 přináší celkově lepší výkon na středním až tvrdém povrchu s významnými vylepšeními ve směrové stabilitě, schopnosti adaptace, ovladatelnosti při smyku a přilnavosti při zatáčení.

Úspěšný vývoj pneumatik MX značky Dunlop

Dunlop znovu vstoupil na scénu mezinárodní motokrosové soutěže v roce 2011 se zbrusu novými pneumatikami, které vytvořily základ pro zadní pneumatiku modelu MX32, a hned v prvním roce na nich jezdec Hondy Jevgenij Bobryšev vyhrál velkou cenu. Úspěšný vývoj pokračoval i v roce 2012, kdy Gautier Paulin soutěžící za Kawasaki vyhrál velkou cenu Bulharska na pneumatikách, ze kterých vychází model MX52. Vyzbrojen prototypy pro obě specifikace vyhrál Paulin v roce 2013 tři velké ceny. Nejprve zopakoval své bulharské vítězství s modelem MX52, poté porazil Cairoliho na domácí půdě v Itálii a pak vyhrál ještě jednou v Portugalsku s prototypy MX32.

Prototypy MX32 a MX52 z roku 2013 vedly ke třem vítězstvím ve velkých cenách, čtyřem vítězstvím v motocyklových závodech, 12 medailím a 31 umístěním mezi nejlepšími šesti v poslední sezóně závodů MX1 a jejich konečná verze je nyní dostupná zákazníkům. Zpětná vazba od jezdců po 17 závodech v roce 2013 byla klíčová pro konečnou specifikaci pneumatik. Spojovacím článkem mezi jezdci a týmem výzkumu a vývoje značky Dunlop byl bývalý jezdec MX GP a mistr Supermoto Eddy Seel.

MX32

1dun32700

Dobrý výkon na měkkém až středním terénu se potvrdil díky vítězstvím ve dvou velkých cenách. Ve srovnání se svým předchůdcem ukazuje model MX32 výhody v přilnavosti při zatáčení, ve směrové stabilitě, ovladatelnosti při smyku, trakci v přímém směru a v odolnosti.

• Model byl vyvinut v rámci kampaní týmů Hondy a Kawasaki na světovém mistrovství MX 2013 a bývalý jezdec MX GP a mistr Supermoto Eddy Seel zprostředkovával komunikaci mezi jezdci a týmem výzkumu a vývoje značky Dunlop

• Technologie Progressive Cornering Block Technology (PCBT) zahrnující zvýšenou flexibilitu bloků vedla ke zlepšení průjezdu zatáčkou

• Patentované rozložení více bloků na zadní pneumatice s různými rozestupy bloků a s méně bloky ve střední části zlepšuje kontakt s povrchem

• Patentovaný dezén bloku ramene pláště (tzv. chiseled shoulder) u předních pneumatik zlepšuje trakci a přilnavost a větší středové bloky poskytují vysokou trakci pro lepší výkonnost při startu (přední MX32)

• Díky technologii kostry pneumatiky CTCS bylo dosaženo konzistentnější směrové stability a lepší ovladatelnosti

• Nový dezén bez výztuh (tzv. ‘tie-bar’-less) přináší nižší tuhost bloků v ohybu, zlepšuje kontakt s povrchem, trakci a stabilitu v blátivém terénu

• Lepší tlumení a směrová stabilita byly dosaženy díky použití pryže tlumící zpětné nárazy (zadní pneumatika MX32)

• Směrový dezén přední pneumatiky nabízí optimalizovaný výkon při brzdění a stabilitu při zatáčení

• Větší středové bloky na přední pneumatice zlepšují stabilitu v zatáčkách na pevnějším povrchu

MX52

1dun52700

Model MX51 byl zástupcem průlomových pneumatik, na kterých Kiara Fontanesiová vyhrála motokrosové mistrovství žen FIM, nicméně jejich následník model MX52 se jim vyrovnává v brzdění a odolnosti a překonává je ve všech ostatních oblastech svými dynamickými vlastnostmi.

• Patentovaná technologie Progressive Cornering Block Technology (PCBT) je nová technologie, která je klíčem k lepší ovladatelnosti při smyku a přilnavosti při zatáčení

• Lepší ovládání zadního kola při vysokém výkonu, větší stabilita v přímém směru a trakce spolu s menším opotřebením stupňovitě řešených středových bloků na tvrdém povrchu

• Jedinečné rozložení bloků přináší lepší ovladatelnost, lehkost a stabilitu v zatáčkách, zatímco směrový dezén bloků optimalizuje výkon při brzdění a stabilitu v zatáčkách (zadní MX52)

• Nové postranní bloky zlepšují průjezd zatáčkami a maximalizují výkon na tvrdém povrchu (zadní MX52)

• Optimalizovaný systém Carcass Tension Control System (CTCS) podporuje směrovou přesnost a směrovou stabilitu

• Použití pryže tlumící zpětné nárazy na zadní pneumatice přispívá ke snížení přenášených nárazů a lepší schopnosti kol kopírovat vozovku

Oba nové modely MX32 i MX52 disponují významně zvýšenou výkonností a pokrývají vyšší počet rozměrů.

Inovativní technologie

Výsledkem přísného testování a důsledného vývoje během světového mistrovství v motokrosu FIM 2013 v rámci partnerství s týmy Honda a Kawasaki je skupina průlomových technologií, které jsou využity v nejnovějších řadách pneumatik Dunlop MX, jež poskytují závodní výkonnost na dráze.

Progressive Cornering Block Technology (PCBT)

Nová patentovaná technologie značky Dunlop zvyšuje flexibilitu bloků, která vede k lepší ovladatelnosti při smyku, a spolu s dvojitými okraji poskytuje zesílenou přilnavost při zatáčení.

Multiple Block Distribution (MBD)

Nová technologie rozložení bloků dezénu je charakteristická různými rozestupy mezi středovými bloky a oblastmi směrem k rameni pláště, což v kombinaci s menším počtem bloků ve středové části vede k lepšímu kontaktu s povrchem a zároveň spolehlivému záběru a přilnavosti.

Technologie Carcass Tension Control System (CTCS)

Nová technologie reguluje rozložení zatížení dezénu a optimalizuje napětí v různých oblastech pneumatiky, což má za následek konzistentnější a snadnější udržení směrové stability, lepší trakci v přímém směru a lepší zpětnou vazbu. Modely MX32 a MX52 jsou dnes schopné poskytovat výkonnost vyžadovanou pro všechny typy terénu s výjimkou pískových a extrémně tvrdých terénů dávajících jezdcům méně možností k testování a zároveň zlepšují závodní časy.

Sharon Antonaros, ředitel sekce motocyklových pneumatik značky Dunlop pro oblast EMEA:

„Filozofie značky Dunlop je vyvíjet motokrosové výrobky v nejnáročnějších testovacích terénech, které existují, a to jsou závodní dráhy mistrovství FIM a AMA. Víme, že jezdci naslouchají Eddymu díky jeho zkušenostem, a právě díky svým zkušenostem rozumí Eddy dokonale jejich potřebám. Jedná se o působivý kruh, jelikož vítězné pneumatiky máme díky tomu, že nám výměna informací s jezdci umožňuje vytvářet stále lepší výrobky – a to doslova. Koncovým spotřebitelům proto můžeme poskytovat výrobky osvědčené v závodech a spotřebitelé tak mohou jezdit na stejných pneumatikách, jaké používají profesionálové. Pneumatiky značky Dunlop byly v roce 2013 použity na méně než 10 % motocyklů MX1, ale jezdci, kteří je měli, získali více než 35 % umístění mezi prvními třemi. Tyto výsledky byly dosahovány převážně na prototypech pneumatik MX32 a MX52, což nám i našim jezdcům dává důvěru v produkty pro rok 2014. Rádi bychom poděkovali společnostem Honda a Kawasaki za jejich pomoc a podporu a těšíme se na úspěchy našich partnerů a všech našich zákazníků v sezóně 2014.“

Eddy Seel, koordinátor značky Dunlop pro závody MX:

„Naši jezdci byli letos úspěšní na světovém motokrosovém mistrovství FIM. Vítězství na velkých cenách na těchto pneumatikách už zákazníkům prokázala, že jsou to pneumatiky schopné vyhrávat. Když jsme se vrátili do motokrosu nejvyšší úrovně, začínali jsme s širší řadou pneumatik, kterou jsme zúžili, a byli jsme schopní poskytovat pneumatiky s dlouhými provozními intervaly, o kterých jezdci vědí, že se na ně mohou spolehnout. Mohl jsem získávat reakce od jezdců ihned poté, co sesedli z motocyklu po každém závodu, a zhodnotit výkon, odolnost a zpětnou vazbu, kterou jsem pak poskytoval týmu výzkumu a vývoje značky Dunlop. Těsné vztahy byly klíčem k tomu, abychom mohli rychle reagovat na potřeby jezdců, a právě proto máme dnes tak efektivní výrobky, které jsou komerčně dostupné.“

Dunlop

Dunlop je jedním z předních světových výrobců motocyklových pneumatik s působivou historií úspěchů ve světě sportovních motocyklů. Rozsáhlé zkušenosti značky Dunlop ve světě závodění vedly ke vzniku inovativních technologií pro pneumatiky určené ke každodennímu použití. Značka Dunlop se vždy snaží poskytnout řidičům absolutní jistotu při řízení, a proto nabízí všem typům motocyklistů odpovídající výkon a životnost nejmodernějších technologií pneumatik. Rok 2013 byl 125. výročím založení značky Dunlop a prvního představení pneumatik našeho zakladatele.

Pneumatiky Dunlop standardně používá mnoho z předních světových výrobců motocyklů a skútrů, včetně společností KTM, Triumph, Honda, Kawasaki, Suzuki a Yamaha.

Více informací o výrobcích a značce Dunlop naleznete na www.dunlop.cz

Více informací o závodech naleznete na http://motorsport.dunlop.eu/

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Systém řízení teploty od společnosti Continental zvýší úspornost automobilů o 25 procent

Systém řízení teploty od společnosti...

Elektromobily získají větší dojezd a kratší čas potřebný k nabíjení Méně emisí: vysoce efektivní termomanagement je nezbytný pro dosažení připravovaných limitů škodlivin v podmínkách...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Pneumatiky Continental obstály na zasněžené i mokré vozovce a sklidily úspěch ve víceru prestižních testů

Pneumatiky Continental obstály na...

Pneumatika WinterContact TS860 obsadila první místo v testu německého auto motor und sport (rozměr 205/55 R1 91H) a získala označení „velmi doporučená“. Svoje výsledky obhájila i v testu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Bridgestone se stal globálním paralympijským partnerem

Bridgestone se stal globálním...

Největší výrobce pneumatik a gumárenských produktů má globální práva na paralympijské hnutí do roku 2024 Mezinárodní paralympijský výbor (IPC) a společnost Bridgestone Corporation...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Goodyear UltraGrip Performance SUV Gen-1 na čele testu zimních pneumatik časopisu Auto Bild allrad

Goodyear UltraGrip Performance SUV Gen-1...

Německý časopis Auto Bild allrad udělil pneumatikám Goodyear UltraGrip Performance SUV Gen-1[1] hodnocení „vzorné“; v jeho nejnovějším testu zimních pneumatik pro vozy SUV/4×4 se dělily...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Das WeltAuto dosáhlo od ledna do září více než 8% růstu prodeje

Das WeltAuto dosáhlo od ledna do září...

V síti Das WeltAuto se v prvních devíti měsících letošního roku prodalo 15 464 ojetých vozů V porovnání se stejným obdobím loňského roku vzrostl prodej o 8,2 % Největší zájem je o velmi...