PSA Peugeot Citroën

Posílení soutěživosti a tvořivosti designérských týmů

Dva roky po vytvoření tzv. ADN – Automotive Design Network, vlastního designérského centra v říjnu 2004, se skupina PSA Peugeot Citroën rozhodla ještě výrazněji podpořit vnitřní soutěživost směřující k vyšší kreativitě. A to vytvořením dvou samostatných interních stylistických týmů pro jak pro značku Peugeot tak pro značku Citroën.

V praxi to znamená, že na každém projektu zaměřeném na jednu značku se budou podílet dvě designérské skupiny. Nový přístup si klade za cíl podnítit další kreativitu v rámci ADN. Šéf každého tvůrčího týmu je přímo odpovědný manažerovi stylingu jednotlivé značky. To by mělo podnítit konkurenční prostředí a ducha, ovšem při respektování a zachování tradičních hodnot každé značky.

Nové uspořádání se projevuje na kvalitě práce interních studií. Ta prokázala svůj tvůrčí potenciál vítězstvími nad největšími designérskými ateliéry ve valné většině z posledních dvaceti soutěží. Forma dvou vzájemně si konkurujících kolektivů má přispět tvůrčímu prostředí a posílit jejich kreativní potenciál. Zároveň nový způsob práce vyžaduje mít k dispozici čtyři tvůrčí studia. Řešení situace naštěstí usnadňuje vysoce modulární uspořádání ADN, které pochází z dílny architekta Jacquese Ripaulta. Nový přístup PSA Peugeot Citroën ovšem neznamená úplné zřeknutí se služeb externích studií.

ADN vzniklo před dvěma lety s cílem soustředit pod jednu střechu stylistické a inženýrské týmy PSA Peugeot Citroën spolu s nezbytným zázemím, které pro svou práci potřebují. Výsledky práce se projevily velice brzy – v roce 2005 týmy pracovaly na 25 projektech oproti 17 v roce 2004, což představuje padesátiprocentní nárůst. V současnosti v designérském centru nedaleko Paříže pracuje přes 1000 lidí na ploše 70 000 m2.

PSA Peugeot Citroën je s 3 390 000 vyrobenými vozy a obratem 56,3 miliard eur druhým největším producentem automobilů v Evropě v roce 2005. Skupina zahrnuje dvě značky, Peugeot a Citroën a její vozy se prodávají ve více než 140 zemích světa. Má celkem 33 závodů na světě, v nichž pracuje 208 500 zaměstnanců.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Škoda dodá Policii ČR 352 nových Kodiaqů

Škoda dodá Policii ČR 352 nových Kodiaqů

Policie ČR omlazuje vozový park. Do konce letošního roku převezme 352 vozů Škoda Kodiaq II. generace. Prvních 51 kusů už bylo předáno na polygonu automobilky Škoda Auto v Úhelnici u Mladé...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vozy na autoplyn mají našlápnuto k dalšímu rekordu. Jak se ceny LPG dotknou emisní povolenky?

Vozy na autoplyn mají našlápnuto k...

Za letošní tři čtvrtletí už bylo registrováno více nových osobních vozů na LPG než za celý loňský rok. Dá se tak očekávat, že v roce 2025 přibude na českých silnicích přes 6000 LPG...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový SEAT Ibiza a Arona: Španělský temperament v moderním kabátě

Nový SEAT Ibiza a Arona: Španělský...

SEAT to není jen její mladší a ambicióznější Cupra. Španělská automobilka slaví 75 let a dává to patřičně najevo. Do nového výročí vstupuje s modernizovanými modely Ibiza a Arona –...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kia PV5 Cargo stanovila rekord Guinnessovy knihy: Ujela 693,38 kilometru na jedno dobití

Kia PV5 Cargo stanovila rekord Guinnessovy...

Kia přepsala historii a stanovila nový globální standard dojezdu elektrických vozidel. Kia PV5 Cargo, první specializované elektrické lehké užitkové vozidlo značky a součást průkopnické řady...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda Prelude: Návrat technické ikony

Honda Prelude: Návrat technické ikony

Po pětadvaceti letech se na evropské silnice vrací legendární jméno – Honda Prelude. A vrací se v podobě, která dokonale vystihuje dnešní automobilovou éru: plně hybridní kupé e:HEV,...