První dojmy z jízdy s novým Opel Omega

6. a 7. října 1999 byla představena nová Opel Omega ve verzích sedan a kombi Caravan v Senohrabech u Benešova novinářům z ČR i Slovenska. 29 Oplů Omega s různými motory bylo připraveno pro testovací jízdy na okruhu dlouhém 78 kilometrů.

První dojmy z jízdy s novým Opel Omega

Při prvním pohledu na nový Opel Omega mě zaujala řada změn na jejím designu, především nově tvarovaná kapota s výrazným prolisem ve tvaru písmene V, na který navazuje mřížka chladiče s chromovaným rámečkem. Nové jednodílné světlomety s čirým sklem jsou elegantnější a též výkonnější oproti předchozímu modelu. Xenonové světlomety, montované za příplatek, jsou ještě výkonnější. Ve spodní části nově tvarovaného nárazníku jsou zabudovány blízko k obrysu karoserie světlomety do mlhy. Zadní nárazníky jsou posazeny níže což zvýrazňuje při pohledu z boku i zezadu spolu ráfky z lehkých slitin rozměrů 15, 16 anebo 17 palců sportovní charakter vozu.

Po usednutí za volant na mě velmi dobře zapůsobilo celkové řešení palubní desky včetně ergonomickému umístění přístrojů i ovládačů tak, aby neodváděly při řízení pozornost řidiče od sledování dopravní situace. Sedadla jsou pohodlná a všestranně seřiditelná. V interiéru je řada praktických odkládacích schránek. Zavazadlový prostor u limuzíny má objem 530 litrů, u kombi Caravan dokonce 1800 litrů. K příjemné cestovní pohodě při testovacích jízdách významně přispěla samočinná klimatizační jednotka, umožňující rozdílné nastavení v prostoru řidiče a spolujezdce. Vyzkoušeli jsme i funkci čidla začleněného do klimatizační jednotky, které při jízdě za nákladním vozem zamezilo vstupu naftových zplodin do interiéru vozu a automaticky přepnulo na vnitřní ventilační okruh. I ostatní vybavení Omegy odpovídá skutečnosti, že tento model je vlajkovou lodí Oplu. Každý majitel si může Omegu vedle bohaté výbavy již v základním standartu dále vybavit podle svých požadavků širokou škálou doplňků a příslušenství. Vedle verze sedan nebo kombi může zákazník volit mezi čtyřmi stupni výbavy: základní, elegance,sport a nejvyšší stupeň executive.


Škála volitelných motorů je opravdu bohatá:


Dosavadní čtyřválcový benzinový motor obsahu 2,0 litru má nejvyšší výkon 100 kW/136 k při 5600 ot/min.


Nový motor pro Omegu je šestnáctiventilový benzinový čtyřválec objemu 2,2 litru. Má výkon 106 kW/144 k při 5600 ot/min a zrychlení z 0 na 100 km docílí za 10,5 sekundy. Omega s ním dosahuje nejvyšší rychlost 210 km/hod. Kombinovanou spotřebu uvádí výrobce 9,4 litru na 100 km.

První dojmy z jízdy s novým Opel Omega


Šestiválcový benzinový motor o objemu 2,5 litru má nejvyšší výkon 125 kW/170 k při 6000 ot/min. a rychlost 100 km dosáhne za 9,5 sekund. Nejvyšší rychlost s ním docílí Omega 228 km/hod. Kombinovaná spotřeba je 10,7 litru na 100 km.


Nejvýkonnější šestiválcový benzinový motor o objemu 3,0 litru má nejvyšší výkon 155 kW/211 k při 6000 ot/min. a rychlost 100 km dosáhne za 8,5 sekund. Nejvyšší rychlost s ním docílí Omega 243 km/hod. Kombinovaná spotřeba je 10,8 litru na 100 km.


Příznivci naftových motorů si mohou zvolit šestiválcový 2,5 TD s maximálním výkonem 96 kW/130 k při 4500 ot/min. 100 km rychlost docílí Omega s tímto naftovým motorem za 12,0 sekund, nejvyšší rychlost udává výrobce 200 km/hod. a kombinovanou spotřebu 7,8 nafty na 100 km.


( V roce 2000 doplní tuto řadu motorů hliníkový vidlicový osmiválec o objemu 5,7 litru s výkonem přes 300 k a nejvyšším točivým momomentem 450 Nm.)


Při testovacích jízdách jsem ocenil především výborné a příjemné vedení vozu, které je mimo jiné důsledkem vylepšeného zavěšení kol, dále novou charakteristikou posilovače řízení u čtyřválcových motorů, u šestiválcových motorů pak se účinnost posilovače mění rychlostí jízdy. Výrazné zvýšení účinnosti protiblokovacího systému brzd zajišťuje tak zvaný brzdový asistent, který při kritické situaci výrazně zkrátí dráhu pro zastavení vozu. K pohodě při jízdě přispívá i odhlučnění motoru včetně naftového, jehož hladina hluku je téměř nerozeznatelná od benzinových motorů.

Autorizovaný dealer a opravce OPEL

Člen koncernu TUkas

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.opel@auto-staiger.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel Astra: Přes překážky ke hvězdám

Opel Astra: Přes překážky ke hvězdám

Přes 30 let, šest generací a jedno legendární auto, které se vyrábí tak dlouho, až to není pěkné. Co naopak pěkné je, to je právě nová Astra. Novinka Opelu podle všeho trefila jackpot....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - První továrna na světě sériově vyrábějící užitkové vozy poháněné vodíkem, elektřinou i fosilními palivy

První továrna na světě sériově...

Skupina Stellantis cílí na to, stát se prvním producentem sériově vyráběných užitkových vozidel na vodíkový pohon. Proto se v továrně ve francouzském Hordainu rozjede velkosériová výroba...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Které auto do 100 tisíc doporučíte příbuzným? Profesionální mechanici hodnotili nejoblíbenější značky Čechů

Které auto do 100 tisíc doporučíte...

Jaké auto v jednotlivých cenových kategoriích by doporučili svým známým automechanici? To zjišťoval unikátní průzkum prováděný sítí nezávislých autoservisů ProfiAuto. 239...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel i v období COVID krize vykazuje zisk!

Opel i v období COVID krize vykazuje zisk!

Operativní zisk německé automobilky za první pololetí roku 2020 dosáhl výše 110 milionů EUR I když evropský automobilový trh je brutálně zasažen krizí COVID-19 –  v prvních šesti...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jürgen Klopp, nejlepší fotbalový trenér světa, otestoval novou Mokku

Jürgen Klopp, nejlepší fotbalový...

Úspěšný kouč po první jízdě prohlásil: „Super auto!“ Opel Brand Ambassador tvrdí: „S Mokkou zase zažijete řidičskou radost!“ Jürgen Klopp, vysoce respektovaný fotbalový trenér klubu...