Představení týmu Jordan Ford a Eddie Jordana.

Eddie Jordan byl účastníkem tiskové konference 15. května v Praze.

Představení týmu Jordan Ford a Eddie Jordana.

Eddie Jordan Racing, původní Jordanův tým založený v roce 1980, fungoval v garážích v průmyslové zóně okruhu v Silverstone, Northamptonshire a několik současných zaměstnanců Jordan Grand Prix pracovalo pro EJ už dlouho před závoděním v F1. Od roku 1991 sídli Jordan Grand Prix v nově postavené továrně, která leží přes cestu od okruhu Silverstone. Aerodynamický tunel, který pojme modely o velikosti 40 %, byl otevřen v červnu 1998 v pět mil vzdáleném Brackley. Tým se postupně rozrostl z původních 43 zaměstnanců na zhruba 200 lidí v roce 2003.

Eddie Jordan začínal v sedmdesátých letech jako skromný závodník středu startovního pole, během následujících dvaceti let se vypracoval v jednoho z největších obchodních hráčů formule 1. Eddie Jordan je jediným podnikatelem, který dokázal ve sportu, jemuž dominují akciové společnosti a automobilky, úspěšně vybudovat zajištěný tým F1 a zároveň zůstat jeho většinovým vlastníkem. Jeho charisma, energie a láska k životu udělala z jeho týmu, Jordan Grand Prix, jeden z nejoblíbenějších týmů formule 1.


Jordan spoléhá na finanční podporu sponzorů a navíc se může opřít o pomoc investiční banky Warburg Pincus. Jordan Grand Prix se stal prvním týmem formule 1, ve kterém zakoupila podíl finanční instituce, obchod byl oznámen v listopadu 1998.


Tým debutoval ve formuli 1 s vozem Jordan Ford 191 v GP USA 1991, v pozdějším průběhu sezony v jeho kokpitu absolvoval první start v F1 Michael Schumacher, bylo to v GP Belgie. V průběhu devadesátých let se tým průběžně zlepšoval a výsledkem bylo historické první a druhé místo v GP Belgie 1998, o které se postarali Damon Hill a Ralf Schumacher. V roce 1999 se tým dále zlepšil a Heinz-Harald Frentzen přidal další dvě vítězství (GP Francie a Itálie) a až do předposledního závodu byl ve hře o titul, nakonec skončil celkově třetí. Tým se vedle tří vítězství může pochlubit dalšími 14 umístěními na stupních vítězů, navíc se šestkrát kvalifikoval v první řadě. V letech 2001-2002 měl Jordan smlouvu na tovární motory Honda, ale i přes maximální úsilí obou stran se nenaplnila očekávání z let 1998-1999. V roce 2003 se tým vrací ke svému původnímu partnerovi v oblasti motorů, spojení s Ford Europe znamená návrat modrého oválu do formule 1. Na spolupráci se podílí Cosworth Racing.


Nové partnerství slavilo úspěch hned v úvodu sezóny, když Giancarlo Fisichella vyhrál Grand Prix Brazílie, pro italského jezdce to bylo první vítězství v F1, pro Jordan Grand Prix to byl čtvrtý triumf.

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford GT bude  v omezeném množství nabízen v rámci nadcházejícího modelového roku v nové limitované edici ’67 Heritage

Ford GT bude v omezeném množství...

Ford Performance tak skládá poctu závodnímu vozu Ford GT40 Mk IV, s nímž Dan Gurney a A. J. Foyt v roce 1967 zvítězili v závodě 24 hodin Le Mans. Limitovaná edice se vyznačuje speciálním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Český Ford motoristům poprvé oficiálně představí nový Ford Fiesta na velkém festivalu zvaném Friends Fest již tuto sobotu 12. srpna v Pardubicích na dostihovém závodišti

Český Ford motoristům poprvé...

Ford Fiesta byl v březnu letošního roku vůbec nejprodávanějším vozem v Evropě, a přesto již teď přichází Ford Fiesta ve zcela nové generaci.   Nová Fiesta, považovaná odborníky za...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Před 100 lety představil Ford převratný Model TT, který vydláždil cestu moderním užitkovým vozům

Před 100 lety představil Ford...

Model TT konstrukčně vycházel z legendárního osobního Modelu T, ale byl delší a robustnější. O legendárním Fordu Model T jste nepochybně již slyšeli. Ale co takový Model TT? Je sice méně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Ford Fiesta – technicky nejvyspělejší malý vůz na evropském trhu – nabídne zákazníkům výběr ze čtyř variant: luxusní Vignale, sportovní  ST-Line, stylové Titanium a Trend (velmi podrobná informace)

Nový Ford Fiesta – technicky...

Nový Ford Fiesta  přijíždí na náš trh s nejpokročilejší sadou asistenčních systémů a nejširšími možnostmi konektivity v kategorii velkosériově vyráběných evropských malých vozů....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejluxusnější Fiesta na českém trhu : Ford zahajuje prodej verze Vignale

Nejluxusnější Fiesta na českém trhu :...

Ford rozšiřuje nabídku zbrusu nové Fiesty o dvě další verze: zákazníci si od začátku července mohou objednat luxusní Vignale a sportovní ST-Line. Obě varianty se od již známého provedení...