Před dovolenými vzrostly prodeje víceúčelových vozů MPV o 25 % a kombi o 14 %

Ve druhém kvartálu 2013 vzrostly ve srovnání s prvním čtvrtletím prodeje vozů MPV o 25 % a kombi o 14 %, jak vyplynulo ze statistik skupiny AAA AUTO.

Nejčastěji je u víceúčelových vozidel a u kombi shodně volen střední stupeň výbavy. Mezi nejvyhledávanějšími značkami dominují Ford, Citroen, Renault, Škoda a Opel. Prostorná auta jsou nejžádanější zejména před letní sezónou, zabezpečí pohodlnou dopravu na rodinnou dovolenou.

Na dovolenou

– si stále více Čechů kupuje víceúčelové vozy anebo kombíky, a to i přes fakt, že ne vždy se jedná o početné rodiny. Podle statistik společnosti AAA AUTO se opakuje každoroční trend postupného sezónního nárůstu poptávky právě po těchto vozech. „První zvýšený zájem bývá v březnu a s výjimkou malého srpnového propadu trvá až do listopadu. Na rozdíl od předchozích let ale přišla letos hlavní vlna prodejů už o měsíc dříve,“ komentuje značný nárůst prodejů generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová.

Nejvíce žádanými modely MPV (multi-purpose vehicle)

– jsou Renaulty Scénic, Mégane Scénic a Grand Scénic s nejrozšířenějším motorem 1.9 dCi. Citroen zastupují Xsara Picasso s motory 1.8 16V a 2.0 HDI, dále C4 Picasso a C4 Grand Picasso s motorem 1.6 HDI. Značku Ford reprezentuje model C-Max se stejným motorem, tentokrát označeným jako 1.6 TDCi. Zájem se rovněž začal zvyšovat i o tuzemský model Škody Roomster a jeho benzínové motory 1.2 a 1.4. Dalšími zástupci jsou Opel Zafira a Volkswageny Touran a Sharan.

U kombíků

– jasně dominuje Škoda Octavia, nejčastěji s motory 1.9 TDI a 2.0 TDI. S ohledem na to, jak krátce je na trhu, se velmi rozšířil také 1.6 TDI. U Fábií jsou to pak nejčastěji benzínové motory 1.2 a 1.4. Ford Mondeo je nejvíce prodáván s motorem 2.0 TDCi, model Focus s 1.6 TDCi a Volkswagen Passat s motory 2.0 TDI a 1.9 TDI.

Jak u vozů MPV, tak u kombíků upřednostňují Češi střední stupeň výbavy. Digitální klimatizaci má v podstatě každý druhý vůz. U kombíků je to 48 %, u MPV dokonce 55 %. Automatickou převodovku má pouze 7 % vozů kombi a 9 % MPV. Tempomatem se chlubí 43 % obou druhů rodinných vozů.

Zájemci si můžou aktuálně vybrat na českých pobočkách AAA AUTO z 1 100 vozů MPV a 1 900 kombíků. „Více než polovina našich zákazníků upřednostňuje financování vozidla na leasing, úvěr anebo jinou formu splátek. Mohou využít i koupi na protiúčet, kdy odpočítáme hodnotu starého auta z ceny kupovaného. Cenový rozdíl doplatí v hotovosti anebo ve splátkách, jejichž délku a výšku si sami vyberou,“ doplnila Karolína Topolová.

Užitečné rady při nákupu rodinného auta:

  • Francouzská MPV mají obecně výhodu především v nižších prodejních cenách. To pramení z mnohdy neopodstatněných obav kupujících z jejich vyšší poruchovosti. Dalšími lákadly jsou pohodlný podvozek, elegantní design a promyšlené uspořádání interiéru.
  • Nejdražší bývají obvykle modely z produkce koncernu VW. Sharan, Alhambra či Galaxy patří mezi hvězdy bazarového nebe, tudíž jejich ceny klesají jen velmi pomalu. Vysoká poptávka navíc hraje do karet různým podvodníkům, a tak na trhu není nouze o vozy se stočeným tachometrem či nekvalitně opravené exempláře po vážných bouračkách.
  • Vícečlenné rodiny uvažující o sedmimístném MPV by měly mít na paměti, že při využití třetí řady sedaček se u mnoha modelů objem zavazadelníku redukuje do takřka nepoužitelných rozměrů. Cesta na delší dovolenou v sedmi lidech se tak v praxi neobejde bez přídavného střešního boxu. Zároveň je na místě připomenout, že sedadla pro cestující v třetí řadě jsou většinou vhodná jen pro děti. Prostor pro nohy je zde velmi omezený a dospělý člověk či odrostlejší potomek zde nebude chtít strávit déle než půl hodiny. Proto je vhodné vzít s sebou do autobazaru celou rodinu a přepravní kapacitu vybraného vozu pořádně vyzkoušet.
  • Velké oblibě se těší modely, u nichž je možné nevyužitou třetí řadu sedadel úplně sklopit do podlahy. To nabízí například Opel Zafira či Citroen C4 Grand Picasso. Odpadnou tak starosti s uskladněním vyjímatelných a většinou dost těžkých a neskladných sedaček.
  • Při výběru konkrétní ojetiny je potřeba věnovat pozornost technickému průkazu, v němž musí počet uvedených sedadel odpovídat skutečnosti ve voze. Jinak auto neprojde STK.

Skupina AAA AUTO

– působí na trhu již 21 let. Provozuje síť 32 poboček v České republice, na Slovensku a v Rusku. V roce 2012 prodala celkem 51 364 vozů, z toho 35 062 v ČR, 14 211 na Slovensku a 2 091 na ruském trhu. Auditované výnosy skupiny ve stejném roce činily 336 milionů eur. Za první pololetí roku 2013 skupina prodala 28 000 vozů. V září 2012 společnost uvedla na trh staronovou značku Mototechna, pod kterou soustředila nabídku „zánovních“ ojetých vozů. V lednu 2013 byla Mototechna uvedena i na slovenský trh.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Transit Custom, model z kategorie lehkých užitkových vozů s nosností do jedné tuny, přiváží evropským podnikatelům a firmám výraznější design, zcela nový interiér a ještě vyšší produktivitu

Nový Transit Custom, model z kategorie...

Nový Transit Custom se začne vyrábět začátkem roku 2018, první dodávky zákazníkům se plánují na konec února. O rok později přijde Transit Custom Plug-in Hybrid (PHEV) s možností...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Slavnostní zakončení prvního ročníku poháru proběhlo v sobotu 18. listopadu na Setkání mistrů v Sosnové

Slavnostní zakončení prvního ročníku...

Filip Mareš se spolujezdcem Janem Hlouškem opanovali Peugeot Total Rally Cup 2017.  Nový soutěžní pohár pro klientsky oblíbené vozy Peugeot 208 R2 – odstartoval letos na jaře při obnovené...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Audi a Home of quattro jsou skvěle připraveni na novou zimní sezonu, na kterou Audi zve všechny fanoušky zimních sportů do Skiareálu Špindlerův Mlýn, jehož je společnost Audi dlouholetým partnerem

Audi a Home of quattro jsou skvěle...

Novou Audi Q5 převzal Ondřej Bank, který  se stal pro letošní zimní sezonu hlavní tváří Skiareálu Špindlerův Mlýn, od zástupce společnosti Audi Jakuba Hanuše (zcela vpravo). Slavnostního...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nová generace Suzuki Swift získala titul Japonské auto roku 2018

Nová generace Suzuki Swift získala titul...

Pro Suzuki to je již sedmý zisk tohoto prestižního ocenění, které uděluje japonská asociace automobilových inženýrů a novinářů RJC. Nový Swift je třetí globální generací kompaktního...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Porsche ČR startuje projekt QHERO na podporu mladých talentů v autobranži: cílem projektu je motivace studentů k aktivnímu zájmu o obor a praxi

Porsche ČR startuje projekt QHERO na...

QHERO, projekt komplexní podpory škol a studentů automobilového zaměření, zahájili v Integrované střední škole automobilní v Brně jednatelé společnosti Porsche Česká republika Vratislav...