Porsche 911 Carrera 4 a 911 Targa 4 s novými přeplňovanými motory a možností s pohonem všech kol

Nové sportovní Porsche s pohonem všech kol jsou úspornější a dosahují vyšší výkon – třetina zákazníků Porsche 911 volí pohon všech kol.

1porschskupina997

1porschpallll1999

U nové generace 911 Carrera 4 a 911 Targa 4

– mohou zákazníci těžit z větší sportovnosti a komfortu, než tomu bylo v případě té předchozí: nové inovativní přeplňované motory nyní disponují vyšším výkonem a nižší spotřebu paliva, přičemž pohon všech kol současně nabízí lepší jízdní dynamiku a vyšší úroveň bezpečnosti. Navíc, adaptivní podvozek PASM (Porsche Active Suspension Management) je nyní o 10 mm nižší a nabízí větší rozpětí mezi sportovním a komfortním nastavením pro cestování na delší vzdálenosti. Natáčení zadní nápravy, které je nyní pro model Carrera 4S k dispozici jako součást volitelné výbavy, znatelně zlepšuje jízdní vlastnosti. Funkčnost interiéru zvyšuje standardně dodávaný zábavní a komunikační systém Porsche Communication Management (PCM) se zjednodušeným ovládáním a multidotykovým displejem.

Vozy s pohonem všech kol

– nejsou vybaveny pouze optickými prvky nové generace 911, ale disponují také vlastními charakteristickými odlišnostmi. Například světelný pruh mezi zadními světly se díky použitému trojrozměrnému designu vyznačuje ob-zvláště osobitým vzhledem. Jsou-li světla zapnuta, zadní svítilny zdůrazňují dojem hloubky. Světelný pruh rovněž podtrhuje typický vzhled vozů 911 s pohonem všech kol, přičemž rozchod zadních kol je nyní o 44 milimetrů širší než v případě předchozího modelu. Mezi další designové změny nové generace 911 patří světlomety se čtyřbodovými světly pro denní svícení, pozměněná madla dveří, nové zadní víko motoru a nová zadní světla – včetně charakteristických čtyřbodových brzdových světel.

Nové designové změny rovněž podtrhují sofistikovanou eleganci modelu 911 Targa

Díky svému inovativnímu designu se 911 Targa i nadále liší od karosářských verzí Coupé a Cabriolet. Úžasným způsobem kombinuje myšlenku karoserie Targa s pro-myšleným stylem otevřeného vozu. Stejně jako původní Targa, i tento model má místo B-sloupků charakteristický široký oblouk a odnímatelný střešní panel nad předními sedadly a dvojitě vybouleným zadním oknem bez C-sloupků. Střešní díl lze otevřít a zavřít stiskem tlačítka, přičemž plátěná část střechy se skládá za sedadla.

Lepší zrychlení s o 12 % nižší spotřebou

Za přepracovanými motory s protiběžnými písty se ukrývá více, než pouze čtyři desetiletí zkušeností značky Porsche s přeplňovanými motory, získanými v oblasti motorsportu a při výrobě sportovních vozů. Zcela nové Porsche 911 Carrera ohromuje špičkovými hodnotami v oblasti výkonů, radosti z jízdy a také hospodárnosti. Díky dvojitému přeplňování dosahují třílitrové motory v modelech 911 Carrera 4 a 911 Targa 4 výkonu 370 k (272 kW) a točivého momentu 450 Nm, zatímco výkon modelů S se zvýšil na 420 k (309 kW) a 500 Nm točivého momentu. Řidiči tak mají o 20 k navíc, které mohou přetavit v radost z řízení. Větší výkon modelů Carrera S pramení z vyššího plnicího tlaku turbodmychadla, specificky upraveného výfukového systému a přepracované elektronické řídicí jednotky motoru.

V kombinaci s elektrohydraulicky ovládaným pohonem všech kol

– se model 911 Carrera 4 vůbec poprvé vyznačuje lepšími časy zrychlení než vozy s pohonem pouze zadní nápravy. Porsche Carrera 4 s dvouspojkovou převodovkou PDK a paketem Sport Chrono zrychluje z 0 na 100 km/h za 4,1 s (o 0,4 s rychleji než předchozí mo-del), zatímco výkonnější model S to samé zvládne za 3,8 s, tedy o 0,3 s rychleji. Otevřené modely S a 911 Targa potřebují o 0,2 s více času. Maximální rychlost se liší podle modelu a výbavy a osciluje mezi 287 a 305 km/h.

Všechny nové generace nového Porsche tradičně nabízejí vyšší výkon a nižší spotřebu paliva

Díky tomu se spotřeba modelu 911 Carrera 4 Cabriolet s převodovkou PDK snížila o 0,8 litru na 7,8 l/100 km. Nejvýraznější pokles spotřeby zaznamenaly 911 Carrera S Cabriolet a 911 Targa 4S s převodovkou PDK, přičemž jejich spotřeba klesla o 1,2 litru na 8,0 l/100 km.

Dědictví modelu 918 Spyder: paket Sport Chrono s přepínatelnými režimy

Ve spojení s volitelným paketem Sport Chrono lze nyní objednat modely 911 s voli-čem jízdních režimů na volantu, které mají svůj původ v supersportovním modelu 918 Spyder. Otočný volič nabízí čtyři jízdní režimy – „Normal“, „Sport“, „Sport Plus“ a „Individual“. Posledně jmenovaný režim řidiči umožňuje například upravit systém PASM, aktivní uložení motoru, řazení převodovky PDK a také nastavení sportovního výfukového systému, pokud jsou součástí výbavy. Ve spojení s převodovkou PDK se volič jízdních režimů vyznačuje dalším ovladačem – „Sport Response Button“. Po zmáčknutí tohoto tlačítka je pohon vozu po dobu 20 sekund připraven na maximální akceleraci, například pro předjíždění. V tomto případě je zařazen nejoptimálnější rychlostní stupeň a řídicí jednotka motoru je krátkodobě připravena na spontánnější reakce.

Přepracovaný podvozek PASM se standardně nižší světlou výškou o deset milimetrů

Porsche 911 s pohonem všech kol je synonymem pro ovladatelnost a vysokou bez-pečnost, kombinovanou s vysokými výkony. V případě nové generace posouvá značka Porsche tyto přednosti o další kus dál. Elektrohydraulický pohon všech kol reaguje díky technologii převzaté z modelu 911 Turbo ještě rychleji a citlivěji. To zlepšuje zejména směrovou stabilitu během sportovní jízdy, aniž by byla ovlivněna ovladatelnost vozu. Díky tomu se zlepšilo sladění přepracovaného pohonu všech kol a podvozku PASM s o deset milimetrů nižší světlou výškou. Tato výbava je standardem všech modelů Carrera a zvyšuje stabilitu vozu při rychlém průjezdu zatáčkami. Jízdní komfort současně zvyšuje nová, lépe reagující generace tlumičů s rozšířenou charakteristikou tlumení, která zlepšuje chování vozu při rychlém průjezdu zatáčka-mi.

Technologii přejatou z modelu 911 Turbo a 911 GT3 ztělesňuje aktivní řízení kol zadní nápravy

To je nyní volitelně k dispozici pro modely Carrera S. Tento systém zvětšuje schopnost modelu 911 zatáčet. Kromě toho zlepšuje stabilitu vozu při změ-ně jízdních pruhů ve vysokých rychlostech. Díky o 0,4 metru menšímu průměru otá-čení současně zaručuje lepší manévrovatelnost. Lepší ovladatelnost zajišťuje volant nové generace, pocházející z modelu 918 Spyder. Standardně nabízený volant má průměr 375 milimetrů, volitelný volant GT 360 milimetrů. Pro neomezenou každo-denní využitelnost nabízí značka Porsche hydraulický zvedací systém s pohyblivými válci na přední nápravě. Stiskem jediného tlačítka se během pěti sekund zvýší vpře-du světlá výška vozu o 40 mm, což předchází odření spodní část vozu, například při výjezdu z garáží.

Konektivita a multimediální systém: PCM s multidotykovým displejem a novými funkcemi

Zcela nový, standardně dodávaný 7palcový systém PCM je nyní vybaven novými funkcemi. Standardem je také navigační systém, který lze nyní ovládat podobně jako chytrý telefon a je schopen zpracovat rukou psané údaje. Řidiči mají přístup k do-pravním informacím v reálném čase, jež jim dodávají přehled nad dopravou v jejich okolí a na jejich plánované cestě. Kromě toho lze pomocí Wi-Fi a Bluetooth lépe a snadněji připojit mobilní a chytré telefony. To znamenaná, že nyní jsou lépe do-stupné s vozem spjaté služby, například v podobě Google Street View, a internetové rádio. Tyto služby jsou neustále rozšiřovány a vylepšovány.

Nové Porsche 911 Carrera 4 a 911 Targa 4 se s danou výbavou začnou prodávat od ledna 2016 za následující ceny včetně DPH:

  • 911 Carrera 4 – 103 983 eur
  • 911 Carrera 4S – 118 144 eur
  • 911 Carrera 4 Cabriolet – 117 073 eur
  • 911 Carrera 4S Cabriolet – 131 234 eur
  • 911 Targa 4 – 117 073 eur
  • 911 Targa 4S – 131 234 eur

Údaje o jednotlivých modelech modelové řady Porsche 911:

911 Carrera 4:

Kombinovaná spotřeba paliva 8,7–7,7 l/100 km, město 12,2–10,1 l/100 km, mimo město 6,7–6,3 l/100 km; emise CO2 201–177 g/km; energetická třída (Německo) F–E

911 Targa 4:

Kombinovaná spotřeba paliva 8,9–7,9 l/100 km, město 12,4–10,3 l/100 km, mimo město 6,9–6,5 l/100 km; emise CO2 206–182 g/km; emisní třída (Německo) F–D

911 Carrera 4S:

Kombinovaná spotřeba paliva 8,9–7,9 l/100 km, město 12,4–10,3 l/100 km, mimo město 6,8–6,6 l/100 km; emise CO2 204–180 g/km; energetická třída (Německo) F–E

911 Carrera 4 Cabriolet:

Kombinovaná spotřeba paliva 8,9–7,9 l/100 km, město 12,4–10,3 l/100 km, mimo město 6,9–6,5 l/100 km; emise CO2 206–182 g/km; energetická třída (Německo) F–D

911 Carrera 4 S Cabriolet:

Kombinovaná spotřeba paliva 9,0–8,0 l/100 km, město 12,6–10,4 l/100 km, mimo město 6,8–6,7 l/100 km; emise CO2 208–184 g/km; energetická třída (Německo) F–E

911 Targa 4S:

Kombinovaná spotřeba paliva 9,0–8,0 l/100 km, město 12,6–10,4 l/100 km, mimo město 6,8–6,7 l/100 km; emise CO2 208–184 g/km; energetická třída (Německo) F–D

918 Spyder:

Kombinovaná spotřeba paliva 3,1–3,0 l/100 km; spotřeba elektrické energie: 12,7 kWh/100 km; emise CO2 72–70 g/km; energetická třída (Německo) A+

911 Turbo a 911 Turbo S Coupé/Cabriolet:

Kombinovaná spotřeba paliva 9,9–9,7 l/100 km; město 13,4–13,2 l/100 km, mimo město 7,8–7,7 l/100 km; emise CO2 231–227 g/km; energetická třída (Německo) G

911 GT3:

Kombinovaná spotřeba paliva 12,4 l/100 km; město 18,9 l/100 km; mimo město 8,9 l/100 km; emise CO2 289 g/km; energetická třída (Německo) G

 

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Louda Auto a.s.
Třídvorská 70, 280 00 - Kolín V
321 715 804
lukas.lahoda@louda.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum BARTH a.s.
Bratří Štefanů 985, 500 03 - Hradec Králové
494 945 105
autocentrum@autocentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kia investuje do IONITY s cílem urychlit budování sítě pro vysokovýkonné dobíjení elektromobilů

Kia investuje do IONITY s cílem urychlit...

Kia vstupuje do IONITY ve spolupráci se zakládajícími partnery BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company a Volkswagen Group s Porsche AG Investice umožní u elektromobilů s 800V technologií výrazně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai vstupuje do podniku IONITY. Zákazníkům to přinese zvýšení praktičnosti a komfortu

Hyundai vstupuje do podniku IONITY....

Hyundai vstupuje do společného podniku IONITY ve spolupráci se zakládajícími partnery BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company a Volkswagen Group s Porsche AG Investice umožní elektromobilům...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Goodyear Eagle F1 SuperSport RS: pneumatiky na zakázku pro Porsche 911 GT2 RS a GT3 RS

Goodyear Eagle F1 SuperSport RS:...

Zcela nové pneumatiky Goodyear Eagle F1 SuperSport RS získaly homologaci pro modely 911 GT2 RS a Porsche 911 GT3 RS Pneumatiky Eagle F1 SuperSport RS představují návrat značky Goodyear do segmentu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Porsche Engineering rozšiřuje vývojové týmy a know-how

Porsche Engineering rozšiřuje vývojové...

Porsche Engineering Services, s.r.o., dceřiná společnost globálního poskytovatele inženýrských služeb Porsche Engineering Group GmbH (Weissach, Německo), se sídlem v Praze má za sebou...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Společnost Porsche Česká republika podpořila Den Země v Uherském Brodě

Společnost Porsche Česká republika...

Porsche Česká republika byla hlavním partnerem tradiční akce u příležitosti Dne Země v Uherském Brodě Stánek Porsche Česká republika prezentoval komplexní řešení pro elektromobilitu...