Počet prodaných ojetých automobilů se zabezpečením proti krádeži se v AAA AUTO zvyšuje

Na stále vysoký počet krádeží automobilů začali v posledních dvou letech reagovat také zákazníci pořizující si ojetý vůz.

Počet prodaných vozů, které si zákazníci přáli nechat vybavit zabezpečovacím zařízením

– vzrostl od roku 2012 do roku 2014 více než třikrát. Zatímco počet instalovaných lokátorů ve vozech rok od roku roste, množství vozů s mechanickým zabezpečením stagnuje.

Zabezpečovací zařízení se stávají stále častější součástí požadované nadstandardní výbavy ojetých automobilů. Oproti roku 2012 se v roce 2014 prodalo o 327 % více vozů vybavených lokátorem nebo mechanickým zabezpečovacím zařízením. „V posledních letech jsme zaznamenali nárůst zájmu o zánovní automobily, což i přesto, že jsou tyto vozy o 30 až 40 % levnější než vozy nové, znamená, že se jejich ceny pohybují ve stovkách tisíc korun. Například průměrná cena automobilu prodaného v roce 2014 byla 170 000 Kč. Evidentně si naši zákazníci stále častěji uvědomují, že se jim tuto investici do automobilu vyplatí ochránit pořízením nějakého druhu zabezpečení. Tato investice se jim navíc zčásti vrátí v podobě nižšího pojistného,“ uvádí generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová.

Změna byla zaznamenána také v poptávce po konkrétním druhu zabezpečovacího zařízení

V roce 2012 na jedno prodané auto vybavené mechanickým zařízením připadala čtyři auta s instalovaným lokalizačním systémem. V loňském roce byl tento poměr již více než jedna ku třiceti ve prospěch vozů s lokátorem. „Společně s vývojem ostatních technologií využívaných v automobilech a vzrůstající poptávkou po co nejmodernější výbavě lze pozorovat u našich zákazníků přesun od běžného mechanického zabezpečení k moderním lokalizačním systémům fungujícím na principu GSM/GPS komunikace, které dokáží aktivně asistovat při vyhledávání odcizeného automobilu,“ komentuje aktuální trend týkající se zájmu zákazníků o zabezpečovací zařízení Karolína Topolová.

Zákazníci AAA AUTO si mohou aktuálně vybírat ze dvou typů instalovaných lokalizačních jednotek

První variantou je tzv. pasivní střežení, kdy majitel vozu upozorní dispečink v případě, že má podezření na neoprávněnou manipulaci s vozidlem. V případě potvrzení podezření na odcizení vozidla je tato skutečnost nahlášena policii. Během pátrací akce dispečink aktivně asistuje policejní hlídce. Druhou možností je tzv. aktivní střežení, kdy nainstalovaná jednotka sama automaticky kontaktuje dispečink v případě podezření na neoprávněnou manipulaci s vozidlem, například při nastartování nebo uvedení vozu do pohybu bez použití speciální karty. U této varianty jsou data periodicky zasílána na server kontinuálně, jsou tam zpracovávána a archivována.

Zdroj: Temper Comunnication, a.s. Praha

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Porsche ČR startuje projekt QHERO na podporu mladých talentů v autobranži: cílem projektu je motivace studentů k aktivnímu zájmu o obor a praxi

Porsche ČR startuje projekt QHERO na...

QHERO, projekt komplexní podpory škol a studentů automobilového zaměření, zahájili v Integrované střední škole automobilní v Brně jednatelé společnosti Porsche Česká republika Vratislav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kia se vyšplhala až na samotný vrchol seznamu nominací soutěže Světové auto roku (WCOTY), a to díky šesti nominacím modelů Kia, nově uváděných na trzích po celém světě.

Kia se vyšplhala až na samotný vrchol...

Mezi nominovanými je i gran turismo Kia Stinger: Vysoký počet nominací – jde ruku v ruce s nedávnou produktovou ofenzivou automobilky Kia. Porotci soutěže WCOTY budou hodnotit modely Picanto,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mladí lidé baží po trendy vozech – na zimu preferují SUV, v létě sahají po kupé a kabrioletech

Mladí lidé baží po trendy vozech –...

Za pět let vzrostl počet studentů a mladých do 25 let kupujících ojetiny o třetinu. Vlastnit automobil patří v dnešní době pro mnohé k základní výbavě – a jinak tomu není ani u...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Největší showroom značek Renault a Dacia otevřela skupina TUkas v Praze Malešicích pod názvem TUkas ČSAO

Největší showroom značek Renault a...

Na plochu více než 1000 m2 se vejde 13 vozů Renault, 7 vozů Dacia a 4 užitkové vozy z programu PRO+. Na fotografii zleva: Petr Lehký, Zdeněk Grund, Jiří Tůma Výstavba trvala 1,5 roku, náklady na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Nissan LEAF získal první mezinárodní cenu

Nový Nissan LEAF získal první...

Nový Nissan LEAF první ocenění získal na každoroční slavnostní události CES Unveiled v rámci veletrhu CES (Consumer Electronics Show), který pořádá asociace CTA (Consumer Technology...