Peugeot se s předstihem připravuje na nové ekologické normy:

– zavádění Euro 5 , uvede nový motor 1.6 HDi FAP a novou automatickou šestistupňovou převodovku.

Již do konce tohoto roku vybaví značka Peugeot svoji modelovou řadu motory Euro 5.

Cíle tohoto kroku jsou následující:

  • splnit s více než ročním předstihem evropské emisní normy Euro 5 a dostát tak svým ekologickým závazkům, ke kterým se Peugeot hlásí (průkopník filtru pevných částic FAP, značka řadící se mezi nejlepší z pohledu emisí CO2, v nabídce 24 vozů emitujících méně než 130 g CO2/km…);
  • pokračovat ve výrazném snižování spotřeby paliva a tedy i emisí CO2 a dalších škodlivin.

Modely řady Peugeot budou nyní poháněny těmito motory:

207 HB, CC a SW 1.6 VTi 88 kW (120 k) Euro 5
308 CC – 1.6 THP 115 kW (156 k) Euro 5 s převodovkou MAN6Tento motor může být vybaven i novou převodovkou AUT6- Nový motor 1.6 HDi FAP 82 kW (112 k) Euro 5 s převodovkou MAN6
3008 1.6 THP 115 kW (156 k) Euro 5 s převodovkou MAN6
407 2.0 HDi FAP 120 kW (163 k) Euro 5 s převodovkou AUT6
Partner Uvedení motoru 1.6 VTi 88 kW (120 k) Euro 5 s převodovkou MAN5

Značka pokračuje ve vývoji a optimalizaci dieselových technologií HDi FAP a benzinových VTi a THP, uznávaných pro svou výkonnost a účinnost, díky nimž si modely Peugeot vybudovaly velmi dobrou pozici v příslušných segmentech (107: 106 g CO2/km, 207: 99 g, 308: 120 g, 3008: 130 g…).

DVĚ NOVÉ POHONNÉ JEDNOTKY

Nový motor 1.6 HDi FAP 82 kW (112 k) Euro 5 – DV6C: komfort a respekt vůči životnímu prostředí

– byl navržen tak, aby splňoval budoucí emisní normy Euro 5. Mimo to zlepšuje i svůj projev z pohledu pružnosti a živosti, ale také akustický komfort. Vše doprovází optimalizací spotřeby a emisí CO2.

Úkolem pro inženýry značky bylo dosáhnout výše uvedených charakteristik a současně udržet přijatelnou cenu tohoto motoru, který patří mezi nejprodávanější motorizace Peugeot.

Díky použití nových technologií může mít tento čtyřválec o objemu 1 560 cm3 pouze 8 ventilů a poskytovat lepší jízdní komfort i ekologické parametry.

Jeho maximální točivý moment při 1 750 ot/min se zvýšil z 240 na 270 Nm (+ 12,5 %) a funkce overboost byla posunuta z 260 na 285 Nm. Motor je disponibilní v širokém rozpětí otáček a jeho reakce je okamžitá, aby jízdní komfort a spotřeba byly při každodenním používání vozu optimální – častější jízda v nižších otáčkách: 135 Nm od 1 000 ot/min, 242 Nm při 1 500 ot/min, 270 Nm v rozmezí od 1 750 do 2 000 ot/min a 224 Nm při 3 500 ot/min.

Maximálního výkonu 82 kW (112 k) motor dosahuje při 3 600 ot/min.

Technologie nové generace

Nová vývojová varianta motoru 1.6 HDi FAP představovala technickou výzvu, která byla naplněna díky technologiím, jež vycházejí z dlouholetých zkušeností skupiny PSA Peugeot Citroën ve vývoji dieselových motorů HDi FAP. V porovnání s původním motorem bylo na novém 1.6 HDi FAP kompletně změněno více než 50 % dílů.

Podobně jako u dalších motorů uvedených v tomto roce (3.0 HDi V6 a 2.0 HDi) byla i u tohoto motoru použita technologie ECCS.

Spalovací komora nové generace přináší:

  • nižší kompresní poměr (16,0 oproti 17,5) ve prospěch výkonu a snížení emisí (včetně NOx) ;
  • zvýšení průměru komory (+ 10 %) přispívá ke snížení množství neúplně spáleného paliva, neboť dochází k menšímu kontaktu se stěnami komory;
  • snížení SWIRL (točivý pohyb vzduchu ve spalovací komoře) o téměř 10 % a tím i omezení tepelných ztrát na stěnách.

Spalovací komoru nové generace doplňuje i nová vstřikovací rampa « common rail » (Continental Automotive System) s tlakem vstřikování zvýšeným až na 1 650 barů (oproti původním 1 600) a nové piezoelektrické vstřikovače se sedmi otvory (namísto solenoidních šestiotvorových vstřikovačů u předcházející varianty 1.6 HDi).

Řídící program motoru byl upraven tak, aby schéma vstřiků bylo kompletnější (až 5 vstřiků v jednom cyklu) a současně aby se zlepšila funkčnost motoru a zjednodušila diagnostika v rámci poprodejního servisu. Homogenita palivové směsi je díky všem uvedeným úpravám optimální a umožňuje dosáhnout maximálních výkonů, snížit spotřebu a emise škodlivin u zdroje i hlučnost spalování.

Motor je dále vybaven turbodmychadlem s variabilní geometrií Honeywell Turbo Technology. Rozměrově je turbodmychadlo menší, má nižší setrvačnost a minimální dobu odezvy.

Využití optimalizovaného systému cirkulace výfukových plynů (ventil EGR) a snížení tření jsou další technologická řešení, která přispívají k maximálnímu zlepšení chodu motoru a na nejvyšší míru omezují možné energetické ztráty.

Podobně jako jeho předchůdce je i tento nový motor 1.6 HDi samozřejmě vybaven filtrem pevných částic FAP s intervalem výměny 180 000 km.

Nová šestistupňová převodovka AT6: optimální rovnováha mezi jízdním potěšením a spotřebou paliva

Nová převodovka je vrcholem nabídky benzinových pohonů modelu 308 CC a posiluje výjimečnost a dynamiku tohoto vozu. Automatická převodovka nové generace byla vyvinuta společností Aisin AW podle zadávacích podmínek skupiny PSA Peugeot Citroën. Technicky je blízká převodovce AM6 (dodávané s nejvýkonnějšími HDi motory Skupiny s nejvyšším točivým momentem: 2.2 V6 HDi a 2.0 HDi) a byla navržena pro převod maximálního točivého momentu 300 Nm (450 Nm u AM6).

Převodovka AT6 je lehčí a kompaktnější než AM6 a používá technologie, které jí umožňují snížit spotřebu a emise CO2 (- 10 g oproti předcházejícímu typu): optimalizace měniče točivého momentu, výrazné snížení ztrát třením, zlepšení průběhu převodu.

Stejný důraz byl kladen i na kvalitu a rychlost řazení rychlostních stupňů (jemnost, synchronizace, reaktivita): použití hydraulického bloku s přímým ovládáním, elektronická kontrola optimalizující rychlé vícestupňové podřazení, atd…

Šest rychlostních stupňů dodává vozu 308 CC s motorem 1.6 THP 115 kW (156 k) s velkým točivým momentem dynamickou svižnost při rozjezdu, příjemné pozvolné zrychlení díky jemnému řazení i celkový jízdní komfort, který vychází z optimálního využití točivého momentu. Nastavení převodů zohledňuje spotřebu vozu při jeho každodenním používání v městském provozu a častěji tedy pracuje v nižších otáčkách. Délka šestého převodu současně zlepšuje spotřebu a akustický komfort při jízdě po dálnici.

Řidič má k dispozici dva způsoby ovládání: pohodlné, plně automatické, které se přizpůsobí jeho stylu jízdy, nebo aktivní sekvenční způsob řazení rychlostí.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Louda Auto a.s.
Třídvorská 70, 280 00 - Kolín V
321 715 804
lukas.lahoda@louda.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot Polygon: Když volant není volant a auto má duši z budoucnosti

Peugeot Polygon: Když volant není volant...

Peugeot odhalil koncepční vůz Polygon – plně funkční prototyp, který mění samotnou podstatu řízení. S revolučním volantem Hypersquare, elektronickým řízením Steer-By-Wire a překvapivě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot Boxer Furgon: Síla, prostor a spolehlivost v každém detailu

Nový Peugeot Boxer Furgon: Síla, prostor...

Peugeot nedávno představil novou generaci robustního pracovního partnera. S nejvýkonnějším dieselovým motorem, komfortní kabinou a moderní technikou. Vyzkoušeli jsme Peugeot Boxer Furgon ve verzi...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Olomouc se chystá na druhou soutěž šampionátu v ecorally

Olomouc se chystá na druhou soutěž...

Letošní Mistrovství ČR v ecoRally pokračuje druhou soutěží. Po úvodním podniku v Českém Krumlově přichází druhé kolo, a to se odehraje o nadcházejícím víkendu v podhůří Jeseníků....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Peugeot 208, ikonický drobek a nejprodávanější vůz v Evropě v roce 2022, dostal nový outfit. Modernizací se stává ještě neodolatelnějším, zejména pak jeho elektrická verze E-208, která...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro cestování první třídou

NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro...

Už za pár měsíců dorazí na evropské trhy jako postrach konkurence. Jako inovativní záležitost nastavující v segmentu C-SUV tak trochu nová měřítka. Nový Peugeot E-5008 se stane jediným...