Peugeot po prvním dnu Rallye Nový Zéland (16. – 18. 4. 2004)

Harri Rovanperä na Peugeotu 307 WRC na druhém místě, Marcus Grönholm na třetím.

Jezdec týmu Peugeot Harri Rovanperä zakončil první den Rallye Nový Zéland na druhém místě. Ještě po sedmé rychlostní zkoušce soutěž vedl, stejně jako předtím jeho týmový kolega Marcus Grönholm. Tomu patří po výletu mimo trať a přemetu s vozem místo třetí.


První etapu tvořilo pět lesních rychlostních zkoušek a dva průjezdy divácké super stage v Manukau. Tratě byly ráno vlhké, ale odpoledne se již jelo po suché šotolině. Nový Zéland je proslulý svými rychlými a plynulými tratěmi a právě taková byla i dnešní etapa. Poprvé se také trénovalo systémem Mille pistes – tzn., že druhá část seznamovacích jízd se koná vždy ráno před startem posádek do ostrých rychlostních zkoušek.


Při svém druhém startu s Peugeotem 307 WRC jel Harri velmi rychle a čistě. Vyhrál dvě rychlostní zkoušky a během dne se mu vyhnuly jakékoli problémy. Do servisní zóny v Auklandu se vrátil spokojený a těší se na další úspěchy v druhém soutěžním dni.


„Dnešek jsem si opravdu užil,“ řekl Harri. „Měl jsem dnes velmi dobrý pocit z vozu a byl bych schopen jet i rychleji. Od startu jsme udržovali dobré tempo. Mám opravdu velmi rád dlouhé úseky a proto jsme 48 kilometrů dlouhou erzetu Possum projeli opravdu na plný plyn. Na divácké vložce jsem se rozhodl neriskovat naši pozici pro zítřek. Na voze nebudeme nic měnit, je perfektní.“


Marcus dnes vyhrál také dvě rychlostní zkoušky a byl ve vedení až do RZ6, kde v pomalé poslední zatáčce otočil svůj vůz na střechu. Naštěstí se mu podařilo na konci etapy i s poškozeným vozem udržet rychlé tempo a zakončit den na třetí pozici – pouze půl minuty za lídrem rally. Také jeho Peugeot fungoval bezchybně.


„Byla to hloupá chyba,“ řekl Marcus. „V roce 2001 jsem byl na tom samém místě na dvou kolech. Bohužel, tentokrát jsme šli ven. Diváci nás vytlačili zpátky na trať, ale ztratili jsme tam více než 30 sekund. Jsem zklamaný, jeli jsme do té doby velmi dobře a drželi se na špici. Ještě je ale před námi dlouhá cesta a nastavení auta je dobré. Budeme tvrdě útočit!“

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Borská 59, 301 00 - Plzeň-Karlov
800 900 701
plzen@smucler.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Modely Peugeot v čele tří segmentů

Modely Peugeot v čele tří segmentů

Peugeot v ČR navázal na rekordní loňský rok dalšími úspěšnými měsíci, navíc s markantními nárůsty. V únoru Peugeot registroval 1227 vozů, dosáhl podílu na trhu 6,01 % a 4. pozice na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot na ženevském autosalonu 2019:  dvě světové premiéry ve 100% elektrifikovaném stánku

Peugeot na ženevském autosalonu 2019: ...

Peugeot odhalí v Ženevě své novinky v oblasti elektrifikace. Veřejnosti se představí dva vozy ve světové premiéře: nový Peugeot 208 ve verzi se spalovacím i elektrickým motorem a koncepční...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ PEUGEOT 208: FUTURISTIC & YOUNG

NOVÝ PEUGEOT 208: FUTURISTIC & YOUNG

Značka Peugeot odhaluje nový Peugeot 208. V segmentu B, který směřuje k stále větší uniformitě, se tento nový mladistvý model vyznávající potěšení z jízdy hodlá odlišit a prosadit....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot 3008: nejvíce vyráběný vůz ve Francii

Peugeot 3008: nejvíce vyráběný vůz ve...

Peugeot 3008 se počtem vyrobených kusů v roce 2018 dostal na první pozici v rámci vozů vyráběných ve Francii. V továrně skupiny PSA v Sochaux bylo dosaženo produkce celkem 258 460 vozů...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový rekord v roce 2018: 3,9 mil. prodaných vozů a nárůst prodejů na mezinárodních trzích o 6,8 %

Nový rekord v roce 2018: 3,9 mil....

Růst objemů prodeje již 5. rok po sobě, a to i přes nepříznivé ekonomické a geopolitické podmínky; Posílení „Princing power“ (strategie tvorby cen); Core Model Strategy (skladba modelové...