Peugeot 4008 bude veřejnosti poprvé představen na mezinárodním autosalonu v Ženevě 2012 a na světové trhy bude postupně uváděn počínaje již jarem 2012.

Světový trh v rámci segmentu SUV zaznamenává od roku 2005 prudký nárůst. Vozy do terénu, které mají na ruském automobilovém trhu již tradiční převahu, dnes v Rusku tvoří 1/5 trhu s převládajícím podílem kompaktních SUV.
V Číně a západní Evropě dosahuje podíl SUV 10 %, ale požadavky a očekávání zákazníků na těchto trzích jsou odlišná. Čínského zákazníka přitahuje prestižní vzhled těchto vozidel. V Evropě klient požaduje odlišný a všestranný vůz, který je kompaktní a s ekologickými parametry srovnatelnými s klasickými vozy typu hatchback. Peugeot 4008 dokonale odpovídá vývojovým tendencím na těchto trzích. Je to vůz, který má oslovit a získat nové zákazníky a přispět k naplnění mezinárodních ambicí značky Peugeot.
Kompletní řada vozů do terénu
Nový SUV 4X4 doplňuje nabídku vozů Peugeot, které splňují požadavky zákazníků hledajících terénní a všestranně využitelná vozidla. Svou silnou osobností a mezinárodní orientací chce Peugeot 4008 oslovit zákazníky, kteří již vůz podobného charakteru vlastní a současně ty, kteří hledají alternativní nabídku k modelům typu hatchback nebo monospace a chtějí vůz, který je synonymem pro zábavu a aktivní životní styl.
V Evropě se model 4008 zaměřuje především na klienty, pro které je důležitý robustní vzhled automobilu a jeho dynamika, a nabízí jim architekturu uzpůsobenou multifunkčnímu využití a přijatelnou spotřebu paliva. Spolu s modelem 4007, ale také 3008 a jeho novou hybridní verzí 3008 HYbrid4, odpovídá Peugeot 4008 na požadavky různých tržních segmentů.
Odlišný styl
Peugeot 4008, který je společným dílem skupiny PSA Peugeot Citroën a Mitsubishi, měl za úkol přesvědčit výrazným a osobitým charakterem zasazeným do prostředí značky Peugeot. A svůj cíl splnil. Nové stylové trendy Značky jsou citlivě zakomponovány, například otvor sání motoru, který působí dojmem, že je oddělen od ostatních částí karoserie, nebo protáhlý tvar předních světlometů s výrazným světelným rukopisem. Přední světlomety zespodu lemuje lišta denních LED světel a zadní světla vyplňují tři červené otisky drápů.
Vzhled odvážného dobrodruha umocňuje mohutná přední maska s vertikálním mřížováním, ochranný kryt podvozku a vysoko vykrojené chrániče podběhů kol, do kterých jsou zasazena kola velkých rozměrů se stylově propracovanými disky z lehké slitiny. Téměř horizontální křivky a nosná stylová linie karoserie, která probíhá v celé délce vozu až k zadnímu blatníku, kde se svažuje a protíná zadní světlo, modelují robustní boky vozu 4008. Podílejí se tak na jeho celkovém dynamickém vzhledu.
Náročnost modelu vyšší třídy
Díky pozornosti, s jakou se vývojový tým designérů věnoval každému detailu, vyniká vůz 4008 reprezentativní elegancí, která odpovídá jeho postavení.
Exteriér zdobí chromované dekorativní prvky a kvalitu provedení vnitřního prostoru umocňují použité materiály, jako například povrch palubní desky s jemnou texturou nebo černě lakovaná středová konzola. Prosklená panoramatická střecha bohatě osvětluje interiér vozu a postranní LED světla poskytují cestujícím příjemné noční osvětlení. Svým specifickým stylem, robustností a osobitým charakterem se Peugeot 4008 řadí do kompaktních SUV. Výbava a funkce, které nabízí – například bezklíčový přístup a start motoru, hliníková kola 18“, navigační systém s dotykovou obrazovkou nebo zadní kamera, jsou odrazem moderní představy o světě terénních vozidel.
Všestranný a pohodlný vůz SUV
Podvozek modelu 4008 částečně vychází z podvozku modelu 4007. Došlo ovšem ke zkrácení předního a zadního převisu a tím i celkové délky vozu (-30 cm). Velký rozvor i široký rozchod kol zůstaly zachovány, aby cestující na předních i zadních sedadlech měli dostatek prostoru pro pohodlnou a komfortní jízdu i na dlouhé vzdálenosti.
Vzhledem ke svým charakteristikám a vnějším rozměrům – délka 4,34 m, šířka 1,80 m a výška 1,63 m, je Peugeot 4008 mimořádně všestranný vůz. Kompaktní silueta a s ní spojená vynikající ovladatelnost spolu s obyvatelností vnitřního prostoru z něj dělají vůz pro každodenní používání ve městě i mimo něj. Je ideálním vozem na dovolenou, sport a aktivní využití volného času.
U verze s pohonem všech čtyř kol si řidič může vybrat ze tří režimů:
- pohon dvou kol „2WD“
- všech čtyř „4WD“
- pohon všech 4 kol s uzávěrkou diferenciálu „LOCK“
V případě obou režimů s pohonem všech 4 kol – 4WD a LOCK, je rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní kola řízeno elektronicky. Pohon všech kol v režimu LOCK je stálý s převodem většího točivého momentu na zadní kola.
Verze s tímto typem pohonu budou představovat více než 80 % prodejů modelu 4008. V některých zemích, včetně všech evropských zemí, bude nový SUV značky Peugeot nabízen výhradně s pohonem 4×4.
K dispozici budou pohonné jednotky
Benzin:
- 1.6 85 kW (116 k) / 152 Nm MAN5
- 2.0 113 kW (150 k) / 198 Nm MAN5 nebo CVT
Diesel HDi:
- 1.6 HDi FAP 82 kW (112 k) / 270 – 280 Nm s overboost MAN6
- 1.8 HDi FAP 110 kW (150 k) / 300 Nm MAN6
V Evropě bude Peugeot 4008 v nabídce se dvěma dieselovými motory HDi. V ostatních zemích bude na trh uveden s motory uzpůsobenými místním podmínkám.
Ekologické parametry, kterých vůz 4008 s pohonem 1.6 benzin a diesel HDi dosahuje, patří mezi nejlepší v segmentu. Svůj statut moderního SUV a místo v ulicích našich měst po boku klasických vozů si Peugeot 4008 zaslouží právem.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.
Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.