Pěti až sedmi sedadlový Volkswagen Touran představen včera novinářům

V rámci prezentace nám bylo umožněno absolvovat s Touranem testovací jízdy s různými motory. O dojmech z nich vás informuji v závěru článku.

Na úvod bych vám rád připomenul, že v rámci akce „Týden s Touranem“ – od 23. do 31. května, probíhá u všech prodejců VW soutěž, v které mimo jiné ceny můžete vyhrát i nový VW Touran. Využijte této akce a vyzkoušejte si tento nový zajímavý vůz včetně jeho úprav interiéru..

Pěti až sedmi sedadlový Volkswagen Touran představen včera novinářům
Pěti až sedmi sedadlový Volkswagen Touran představen včera novinářům

Multifunkční kompaktní van Touran rozšiřuje nabídku automobilky Volkswagen o třetí model MPV, který se zařazuje po bok úspěšným vozům Volkswagen Sharan a Multivan. Touran se objevuje právě 53 let poté, co Volkswagen uvedl svůj první „van“ – legendární Typ 22, který se po celém světě proslavil jako „VW Bus“ a znalci jej dnes považují za „praotce“ současných modelů MPV.

Pěti až sedmi sedadlový Volkswagen Touran představen včera novinářům
Pěti až sedmi sedadlový Volkswagen Touran představen včera novinářům
Pěti až sedmi sedadlový Volkswagen Touran představen včera novinářům

Touran je zcela nový model, který má novou karoserii, interiér, pohonnou jednotku i zavěšení kol. Jednou z nejdůležitějších charakteristik nového modelu je jeho variabilní interiér, který nabízí spoustu prostoru jak pasažérům, tak i pro zavazadla – prostor pro náklad lze zvětšit až na 1989 litrů.

Přizpůsobivý interiér byl tvořen tak, aby dokázal vyhovět nejrůznějším transportním požadavkům. Jedním z prvků, kterým Touran vděčí za svoji působivou variabilitu, je druhá řada tří samostatných sedadel, jejichž váha činí jen necelých 16 kg. Tato samostatná sedadla lze nezávisle posouvat dopředu a dozadu, přemísťovat v příčném směru a překlápět, takže zabírají jen minimální místo, nebo je celé vyjímat z vozu ven. Na přání může být Touran vybaven sedadly i ve třetí řadě – dvě samostatná sedadla jsou v situacích, kdy nejsou používána, zcela zapuštěna do podlahy vozu. Když se však vzpřímí do „provozní“ polohy, nabídnou prostor i dvěma dospělým pasažérům. Vyzkoušel jsem manipulaci se sedadly ve druhé i třetí řadě – veškeré změny lze provádět s minimální námahou a ve velmi krátkém čase počítaném na vteřiny.


Mimořádně variabilní je také zavazadlový prostor. V pětimístném uspořádání má prostor pro zavazadla objem až 695 litrů. Maximální užitečná hmotnost činí (podle provedení) až 660 kg. Pokud je druhá řada sedadel vyjmuta z vozu a sedadla ve třetí řadě jsou zapuštěna do podlahy, nabízí Touran působivý prostor pro náklad objemu 1913 litrů, v případě pětimístných modelů dokonce až 1989 litrů.


V interiéru Touranu lze najít až 39 nejrůznějších schránek, poliček a zásuvek, což ocení především uživatelé, kteří podnikají dlouhé výpravy ve větším počtu pasažérů.


Do standardní výbavy patří řada prvků, za které se u většiny jiných značek musí připlácet. Jde například o autorádio s  přehrávačem CD disků, dálkově ovládané centrální zamykání atd.


Za své vynikající jízdní vlastnosti vděčí nový Touran mimořádně propracovanému podvozku, především přednímu zavěšení se vzpěrami McPherson a inovativním čtyřprvkovým závěsům vzadu. Maximální míru stability a aktivní bezpečnosti propůjčuje Touranu moderní elektronický stabilizační systém ESP.


Do standardní výbavy patří také elektromechanický posilovač řízení, který v porovnání s konvenčními posilovači spotřebuje mnohem méně energie a pomáhá tedy snižovat spotřebu pohonných hmot. Protože elektromechanický posilovač mění svůj účinek v závislosti na rychlosti jízdy, je vedení vozu bezpečnější.


Volkswagen Touran se nabízí se čtyřmi výkonnými a zároveň hospodárnými motory. Jde o základní benzinový čtyřválec 1.6/75 kW (102 k), dále o moderní benzinový motor s přímým vstřikováním do válců 1.6 FSI/85 kW (115 k), turbodiesel s přímým vstřikováním nafty do válců 1.9 TDI/74 kW (100 k) a šestnácti ventilový turbodiesel 2.0 TDI/100 kW (136 k), který disponuje točivým momentem až 320 Nm už od 1750 ot/min. O něco později nabídku pohonných agregátů obohatí výkonný benzinový motor s přímým vstřikováním do válců 2.0 FSI.


Všechny modely řady Touran s motory FSI nebo TDI jsou standardně vybavovány manuálními šestistupňovými převodovkami. Na přání se do vozů s motory TDI bude časem dodávat unikátní přímo řazená šestistupňová převodovka DSG. Tato převodovka kombinuje komfort konvenčních automatických převodovek s agilitou a hospodárností manuálních převodovek. Do modelů s motory FSI se budou na přání montovat také nové šestistupňové převodovky Tiptronic.


Velmi pevná karoserie, při které se výrazně uplatnila technologie sváření laserovým paprskem, zaručuje mimořádnou míru pasivní bezpečnosti. Tu umocňují také standardně montované čelní a boční airbagy vpředu, průběžné hlavové airbagy, kryjící oblast bočních oken u sedadel první a druhé řady, a aktivní opěrky hlav předních sedadel. Všechna sedadla mají také samonavíjecí tříbodové bezpečnostní pásy.


Touran má u všech kol standardně kotoučové brzdy (u předních kol jsou kotouče vnitřně chlazené) a elektronický stabilizační systém ESP, do jehož okruhu patří také protiblokovací systém brzd ABS, elektronická uzávěrka diferenciálu EDS, protiprokluzový systém ASR a brzdový asistent.


 Touran vyjíždí ve třech tradičních stupních výbavy – vedle základního modelu jde o verze Trendline a Highline. Ceny VW Touran se pohybují podle zvoleného motoru a stupně výbavy od 618 200 Kč do 900 600 Kč. Mimořádná cena při příležitosti uvedení Touranu na náš trh byla pro model s motorem 1,6/75 kW stanovena na 599 000 Kč.


Při včerejších testovacích jízdách s Touranem jsem absolvoval cca 60 km dlouhý okruh s benzinovým motorem 1,6 FSI s výkonem 85 kW a naftovým 1,9 TDI s výkonem 74 kW.


Oba motory plně dostačovaly pro svižnou jízdu s Touranem o hmotnosti přes 1600 kg (2 osoby). Zatím u benzinového motoru jsem musel pro udržení vyšší průměrné rychlosti využívat vyšší otáčky a včas řadit na nižší rychlosti, naftový motor ochotně zrychloval i v nižších otáčkách a v průběhu celé testovací jízdy jsem si plně uvědomoval jeho vysoký točivý moment dosahovaný již od 1750 ot/min. Osobně bych volil naftový motor. Nejen pro jeho točivý moment, ale i pro výrobcem udávanou kombinovanou spotřebu 5,9 l na 100 km. A ještě jeden důvod bych rád uvedl: naftový motor není hlučnější než benzinový, a to zejména při delších cestách pokládám za velmi důležité. Z krátkých testovacích jízd nelze činit konečné závěry, ale musím říci, že se mi Touran dobře a bezpečně vedl i při vyšších rychlostech v členitém terénu se značnými výškovými rozdíly a ostrými zatáčkami.


Těším se na zapůjčení Touranu k týdennímu testu, abych vám pak mohl podat podrobnější informace o jeho jízdních vlastnostech a celkových dojmech.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
SAZ – Evžen Myslivec s.r.o.
Rybalkova 2639, 440 01 - Louny
415 652 154, 603 519 204
prodej.seat@saz-myslivec.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Porsche ČR startuje projekt QHERO na podporu mladých talentů v autobranži: cílem projektu je motivace studentů k aktivnímu zájmu o obor a praxi

Porsche ČR startuje projekt QHERO na...

QHERO, projekt komplexní podpory škol a studentů automobilového zaměření, zahájili v Integrované střední škole automobilní v Brně jednatelé společnosti Porsche Česká republika Vratislav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volkswagen otevřel v pondělí 6. listopadu ve Wolfsburgu nové centrum WEZ (Windkanal-Effizienz-Zentrum), vybudované v rámci dosud největší modelové a technické ofenzivy značky

Volkswagen otevřel v pondělí 6....

WEZ s aerodynamickým tunelem a dalšími pracovišti pro zvyšování hospodárnosti vozidel patří mezi nejmodernější a nejefektivnější centra svého druhu v automobilovém průmyslu. WEZ...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Volkswagen Crafter 4Motion podpoří tým BARTH Racing v nadcházející Rallye Dakar 2018

Nový Volkswagen Crafter 4Motion podpoří...

Dva vozy Crafter 4Motion v barvách týmu BARTH Racing se zúčastní legendární Rallye Dakar 2018 jako doprovodná vozidla. Prezentace týmu na akci BARTH DAY 11. listopadu v Pardubicích  Volkswagen...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volkswagen s elektrickým pohonem pojede v příštím roce 2018 nejslavnější závod do vrchu

Volkswagen s elektrickým pohonem pojede v...

Volkswagen oznámil, že vyvíjí závodní automobil s elektrickým pohonem, s nímž se postaví na start nejslavnějšího závodu do vrchu na světě – legendárního Pikes Peaku ve Spojených...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mostecký autodrom obohatil vozový park o zcela nový elektromobil Volkswagen Golf

Mostecký autodrom obohatil vozový park o...

Mostecký autodrom  nový elektromobil bude využívat pro kurzy bezpečné jízdy.  V pátek 13.října převzal symbolický klíč od elektromobilu – z rukou jednatele a generálního ředitele...