Optimální rovnováha značky Scania řady G

Vynikající technické parametry nové řady R přinesly značce Scania prestižní titul Truck of the Year 2010.

Řada dopravců však pro své flotily a jejich specifické podmínky nepotřebuje celý komplex kvalit tohoto špičkového vozidla.

Výrobce proto nyní zařadil do výroby techniku blízce příbuznou – sedlové tahače návěsů řady G.

Jejich koncepce je orientována na co nejlepší uplatnění v provozu nikoli mezinárodního dálkového formátu, ale především v dopravě vnitrostátní, respektive na střední vzdálenosti. Klíčovou hodnotou při vývoji byla především důslednost v optimalizaci poměru ceny a užitné hodnoty vozidla. Poměrně jednoduchým řešením se ukázala být volba podvozku a hnacího řetězce řady R a budky řidiče řady G.

Zatímco volba podvozku a hnacího řetězce řady R přináší prostřednictvím vrcholné techniky a technologie vynikající jízdní vlastnosti, provozní efektivnost, dlouhou životnost a snadnou ovladatelnost, budka řidiče řady G připojuje významnou úsporu v pořizovacích nákladech při zachování všech bezpečnostních i ergonomických standardů.

Spolu s níže uloženou budkou řidiče do jejího interiéru vstupuje nevysoký kryt motoru vyčnívající z podlahy (+ 300 mm), ale přece jen poněkud znesnadňují průchod kabinou ve verzi Highline, přestože výška nad ním zůstává více než dostatečná (1740 mm) a nad podlahou u sedadel až velkorysá (1910 mm). Pro běžný provoz je tedy tato záležitost zanedbatelná, komplikací by byla jen ve vysloveně dálkovém mezinárodním. Nadále však lze volit mezi její variantou krátkou (CG 14), denní (CG 16), spací (CG 19) a spací s vysokou střechou Highline (CG 19H), když nejčastější aplikací bude zcela jistě poslední z nich.

Interiér

– je vybaven na úrovni doby množstvím odkládacích prostorů, kvalitními moderními sedadly, klenutým přístrojovým panelem poslední generace i obkládacími materiály volitelnými v širokém rozsahu míry luxusu. Vybírat lze samozřejmě také položky tvořící hnací řetězec. Tedy motory (samozřejmě kromě V8, jehož zástavbové rozměry neumožňují kombinaci s budkou řidiče řady G), převodovky s přímým řazením i Opticruise v obou variantách (se spojkovým pedálem i bez něj), typy náprav či brzdových systémů, umístění a velikost nádrží paliva atd.

Optimální verzí se zdá být verze G 420 Highline (tedy spací s vysokou střechou, na přání i s dvěma lůžky) nabízená v mimořádné akci českým dovozcem jako hotové řešení za pouhých 999,- euro měsíčně. Pohání jej nejžádanější agregát, řadový šestiválec DC 12 15 420 o zdvihovém objemu 11 700 cm3 splňující limity normy Euro 5 s využitím technologie SCR a poskytující největší výkon 309 kW/1800 min-1, respektive točivý moment 2100 Nm/1100-1400 min-1. Je spojen s plně samočinnou převodovkou Opticruise bez spojkového pedálu a retardérem Scania v podvozku se znakem náprav 4×2. Vozidlo je vybaveno také systém Driver Support.

Marián Černoch, obchodní ředitel Scania CER k řadě G říká: „Scania G-line se zařadila v době všeobecného úsilí o snížení provozních nákladů všech firem, včetně dopravních, především velmi úspěšnou vyrovnaností poměru ceny a užitné hodnoty. Zákazníky zaujala ale nejen atraktivitou finanční, která je v této době hodně sledovaným parametrem. Rozšířila totiž sortiment značky tak, že nyní pokrývá formáty budek řidiče bez výjimky. Na rozdíl od konkurence. Je samozřejmé, že pro skutečnou dálkovou, mezinárodní kamionovou přepravu je ideálním prostředkem řada R, zatímco „parketou“ řady G je transport na vzdálenosti regionální, vnitrostátní či do zahraničí blízkého. Vychází vstříc charakteru provozu distribučních společností, ale i dopravců s návěsy sklápěcími, cisternovými a podobnými jezdícími na kratší či střední vzdálenosti. Navíc většinou s jednočlennou posádkou. Takových je mnoho – a to se projevilo ve velikosti zájmu o tato vozidla. Prodávají se velmi dobře, což nejlépe potvrzuje, že tahače „G“ zasáhly střed tržního terče…“

O společnosti Scania Czech Republic

Scania Czech Republic s.r.o. je dceřinou společností švédské firmy Scania CV AB, jednoho z vedoucích světových výrobců nákladních vozidel, autobusů, průmyslových a námořních motorů. Pro rok 2010 získala automobilka prestižní ocenění Truck roku 2010. Na českém trhu působí Scania šestnáctým rokem a dlouhodobě zde patří mezi nejoblíbenější značky. Společně s nezávislými dealery pracuje pro Scania CZ na 450 zaměstnanců.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Škoda dodá Policii ČR 352 nových Kodiaqů

Škoda dodá Policii ČR 352 nových Kodiaqů

Policie ČR omlazuje vozový park. Do konce letošního roku převezme 352 vozů Škoda Kodiaq II. generace. Prvních 51 kusů už bylo předáno na polygonu automobilky Škoda Auto v Úhelnici u Mladé...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vozy na autoplyn mají našlápnuto k dalšímu rekordu. Jak se ceny LPG dotknou emisní povolenky?

Vozy na autoplyn mají našlápnuto k...

Za letošní tři čtvrtletí už bylo registrováno více nových osobních vozů na LPG než za celý loňský rok. Dá se tak očekávat, že v roce 2025 přibude na českých silnicích přes 6000 LPG...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový SEAT Ibiza a Arona: Španělský temperament v moderním kabátě

Nový SEAT Ibiza a Arona: Španělský...

SEAT to není jen její mladší a ambicióznější Cupra. Španělská automobilka slaví 75 let a dává to patřičně najevo. Do nového výročí vstupuje s modernizovanými modely Ibiza a Arona –...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kia PV5 Cargo stanovila rekord Guinnessovy knihy: Ujela 693,38 kilometru na jedno dobití

Kia PV5 Cargo stanovila rekord Guinnessovy...

Kia přepsala historii a stanovila nový globální standard dojezdu elektrických vozidel. Kia PV5 Cargo, první specializované elektrické lehké užitkové vozidlo značky a součást průkopnické řady...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda Prelude: Návrat technické ikony

Honda Prelude: Návrat technické ikony

Po pětadvaceti letech se na evropské silnice vrací legendární jméno – Honda Prelude. A vrací se v podobě, která dokonale vystihuje dnešní automobilovou éru: plně hybridní kupé e:HEV,...