Opel Signum se šestiválcovým naftovým motorem 3,0 CDTI v testu redakce

Jízda s tímto modelem byla pro mě řidičským požitkem.

Opel Signum se šestiválcovým naftovým motorem 3,0 CDTI v testu redakce
Opel Signum se šestiválcovým naftovým motorem 3,0 CDTI v testu redakce
Opel Signum se šestiválcovým naftovým motorem 3,0 CDTI v testu redakce

Opel Signum má elegantní design, svou délkou 464 cm a výškou pouze 147 cm a s krátkými převisy karoserie působí dynamicky, jeho výbava odpovídá cestovnímu komfortu luxusního vozu.

Opel Signum se šestiválcovým naftovým motorem 3,0 CDTI v testu redakce

Po usednutí do vozu jsem ocenil umístění všech dobře čitelných sdělovačů a ovládačů podle všech ergonomických zásad a při jízdě pak všestranně seřiditelné pohodlné anatomické sedadlo s výborným bočním vedením, které mně dodávalo při projíždění zatáček vyšší rychlostí pocit jistoty a bezpečnosti.

Opel Signum se šestiválcovým naftovým motorem 3,0 CDTI v testu redakce
Opel Signum se šestiválcovým naftovým motorem 3,0 CDTI v testu redakce
Opel Signum se šestiválcovým naftovým motorem 3,0 CDTI v testu redakce

Opel Signum nabízí zcela mimořádný prostor a vysoký cestovní komfort nejenom cestujícím na předních sedadlech, ale především svým vzadu sedícím pasažérům. Prostornost interiéru je důsledkem rozvoru 283 cm a velmi krátkých převisů karoserie. Všichni cestující mohou využívat výhod flexibilního uspořádání interiéru ve kterém nechybí spoustu odkládacích schránek. Propracovaný koncept FIexSpace, umožňuje – je-li to třeba – volit mezi maximálním prostorem pro nohy vzadu a maximálním prostorem pro zavazadla. Obě krajní zadní sedadla lze posunout až o 13 cm dozadu a komfort cestování zvyšuje i možnost sklápění jejich opěradel až do úhlu 30 stupňů. Sedák středního výrazně užšího sedadla lze překlopit, čímž se vytvoří velmi praktická středová konzole s držáky nápojů a překlopené střední opěradlo poslouží jako komfortní loketní opěrka.

Opel Signum se šestiválcovým naftovým motorem 3,0 CDTI v testu redakce
Opel Signum se šestiválcovým naftovým motorem 3,0 CDTI v testu redakce
Opel Signum se šestiválcovým naftovým motorem 3,0 CDTI v testu redakce

Všechna tři zadní sedadla lze také překlápět dopředu, čímž se v zádi vozu vytvoří velký prostor pro zavazadla s rovnou podlahou o objemu až 1410 litrů.

Opel Signum se šestiválcovým naftovým motorem 3,0 CDTI v testu redakce

Testovaný model Opel Signum měl nový vidlicový šestiválcový dvacetičtyř ventilový motor o objemu 3,0 litru CDTI ECOTEC se systémem přímého vstřikování nafty common-rail druhé generace s přeplňováním turbodmychadlem s proměnnou geometrií lopatek. Tento motor dosahuje nejvyšší výkon 130 kW při 4 000 ot/min a nejvyššího točivého momentu 370 Nm již od 1 900 ot/min a tuto vysokou hodnotu točivého momentu vykazuje až do 2 800 ot/min. Nově vyvinutá šestistupňová manuální převodovka má vhodně odstupňované jednotlivé stupně a velmi dobře se mi řadila. Sofistikovaný interaktivní podvozek IDS (Interactive Driving System) mně umožňoval dosahování vysokých průměrných rychlostí při zachování vysokého cestovního komfortu a bezpečnosti jízdy. Musím zdůraznit, že motor i podvozek jsou velmi dobře odhlučněny – hladina hluku v interiéru vozu je téměř stejná jako v modelech poháněnými benzinovými motory.

Výrobce udává maximální rychlost 221 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,4 sekundy a kombinovanou spotřebu 7,4 l/100 km. Přes dosahované vysoké cestovní průměry, zkoušky brždění, akcelerace a při jízdách ve městech přeplněného provozu jsem při testovacích jízdách uvedenou kombinovanou spotřebu nepřekročil.


Do bohaté standardní funkční, komfortní a bezpečnostní výbavy modelu Opel Signum v základním stupni výbavy Base patří mimo jiné čelní a boční airbagy řidiče a spolujezdce, hlavové airbagy pro přední i zadní sedadla, aktivní opěrky hlav u předních a obou krajních sedadel vzadu, posilovač řízení, brzdový systém ABS, protikluzový systém TC, elektronický stabilizační systém ESP, tempomat, klimatizace, elektrické ovládání předních i zadních oken, elektricky ovládaná vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, dálkově ovládané centrální zamykání, rádio CDR 2005 s CD přehrávačem s ovládáním na volantu a další vybavení u automobilů této třídy běžné.


Cena Opel Signum s  motorem 3,0 V6 CDTI ECOTEC s šestirychlostní manuální převodovkou v nejnižší, ale velmi bohaté výbavě Base výše uváděné, je 1 084 900 Kč. Vyšší stupně výbavy jsou Sport – 1 179 900 Kč, Elegance 1 159 900 Kč a Cosmo 1 259 900 Kč.


Opel Signum lze zakoupit s benzinovými a naftovými motory o výkonu 74 až 155 kW ve čtyřech stupních výbavy za ceny od 789 900 Kč až do 1 259 900 Kč.


Seznam doplňkové příplatkové výbavy obsahuje řadu položek – z toho řadu technických novinek: Multifunkční konzole Travel Assistant zpříjemňuje cestování pasažérům na zadním sedadle. Umísťuje se mezi dvojici krajních sedadel, obsahuje dvojici výklopných stolečků, chladicí box, odpadkový koš, držák šálků s nápoji, elektrickou zásuvku, konzoli pro přenosný DVD přehrávač a oddělené ovládání audiosystému pro zadní sedadla Twin Audio, které dovoluje separátní nastavování programu i hlasitosti. Adaptivní bi-xenonové světlomety AFL kombinují dynamické natáčení reflektorů do zatáček a statických světlometů osvětlujících prostor při odbočování. Pro model Signum je připraveno také speciální ortopedické sedadlo řidiče se systémem klimatizace, u kterého lze nastavovat celou řadu parametrů. Radiotelefon NCDC s CD měničem a navigačním systémem s ovládáním na volantu.

Autorizovaný dealer a opravce OPEL

Člen koncernu TUkas

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.opel@auto-staiger.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel Astra: Přes překážky ke hvězdám

Opel Astra: Přes překážky ke hvězdám

Přes 30 let, šest generací a jedno legendární auto, které se vyrábí tak dlouho, až to není pěkné. Co naopak pěkné je, to je právě nová Astra. Novinka Opelu podle všeho trefila jackpot....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - První továrna na světě sériově vyrábějící užitkové vozy poháněné vodíkem, elektřinou i fosilními palivy

První továrna na světě sériově...

Skupina Stellantis cílí na to, stát se prvním producentem sériově vyráběných užitkových vozidel na vodíkový pohon. Proto se v továrně ve francouzském Hordainu rozjede velkosériová výroba...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Které auto do 100 tisíc doporučíte příbuzným? Profesionální mechanici hodnotili nejoblíbenější značky Čechů

Které auto do 100 tisíc doporučíte...

Jaké auto v jednotlivých cenových kategoriích by doporučili svým známým automechanici? To zjišťoval unikátní průzkum prováděný sítí nezávislých autoservisů ProfiAuto. 239...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel i v období COVID krize vykazuje zisk!

Opel i v období COVID krize vykazuje zisk!

Operativní zisk německé automobilky za první pololetí roku 2020 dosáhl výše 110 milionů EUR I když evropský automobilový trh je brutálně zasažen krizí COVID-19 –  v prvních šesti...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jürgen Klopp, nejlepší fotbalový trenér světa, otestoval novou Mokku

Jürgen Klopp, nejlepší fotbalový...

Úspěšný kouč po první jízdě prohlásil: „Super auto!“ Opel Brand Ambassador tvrdí: „S Mokkou zase zažijete řidičskou radost!“ Jürgen Klopp, vysoce respektovaný fotbalový trenér klubu...