Opel představí BiTurbo: Nový špičkový diesel pro vlajkovou loď Opel Insigni na autosalonu ve Frankufurtu nad Mohanem (12. až 20.září 2017)

Sekvenční přeplňování dvěma turbodmychadly, výkon 154 kW / 210 k s mohutným točivým momentem se spotřebou pouze 6,9 l na 100 km.

Opel rozjel výrobu svého nového špičkového turbodieselu

– a zároveň modelu Insignia Country Tourer koncem léta  první vznětový motor 2.0 BiTurbo, který je optimální pohonnou jednotkou pro model Insignia Country Tourer i pro další verze řady Insignia. Insignii nové generace se špičkovým turbodieselem 2.0 BiTurbo bude možné objednat ještě letos, a to ve všech třech verzích:

  • Grand Sport
  • Sports Tourer
  • Country Tourer

Univerzální kombi Insignia Country Tourer

– oslovuje především zákazníky, kteří hledají Novielegantní a praktický automobil se stylingem off-road vozu. Nově konstruovaný vznětový čtyřválec BiTurbo dává z objemu 2,0 l výkon 154 kW / 210 k při otáčkách 4000 min-1 a především díky sekvenčnímu dvoustupňovému přeplňování dvojicí turbodmychadel vyniká mohutným točivým momentem až 480 Nm už při otáčkách 1500 min-1. Spotřeba modelu Opel Insignia Grand Sport 2.0 BiTurbo podle aktuální metodiky NEDC činí:

  • město 8,7 l/100 km
  • mimo město 5,7 l/100 km
  • kombinace 6,9 l/100 km

Kombinované emise jsou CO2 183 g/km. Insignia BiTurbo zrychluje z 0 na 100 km/h za pouhých 7,9 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 233 km/h.

Tak mohutný točivý moment se musí dokonale přenášet na silnici

– proto se špičkový vznětový motor BiTurbo vždy kombinuje s jemně řadicí 8-stupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol s funkcí vektorování točivého momentu. Kromě samotného vysokého výkonu patří k přednostem nového motoru se systémem přímého vstřikování paliva common-rail také příznivá výkonová charakteristika a kultivovaný chod, čímž překonává dosavadní velmi populární vznětový motor o objemu 2,0 l s jedním turbodmychadlem o výkonu 125 kW / 170 k. Spotřeba paliva Insignia Grand Sport 2.0 CDTI 125 kW s pohonem předních kol podle metodiky NEDC činí:

  • město 6,7 l/100 km
  • mimo město 4,3 l/100 km
  • kombinace 5,2 l/100 km

Kombinované emise CO2 jsou 136 g/km.

Novo vyvinutý čtyřválec 2.0 BiTurbo je prvním motorem automobilky Opel

– který už plní přísnější emisní normu Euro 6.2, která budou muset plnit všechny nové automobily od podzimu 2018. Kromě aktuálně platné metodiky spotřeby NEDC (New European Drive Cycle) Opel uvádí i hodnoty spotřeby i podle připravované celosvětové metodiky WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure), která vstoupí v platnost letos na podzim. Hodnoty spotřeby paliva a emisí pro model Insignia Grand Sport 2.0 BiTurbo podle metodiky WLTP činí: 6,2-12,2[1] l/100 km, kombinovaná spotřeba 7,5-8,0 l/100 km, kombinované emise CO2 196-209 g/km – jsou tedy výrazně realističtější než údaje podle dosavadní oficiální metodiky NEDC. Spotřeba modelu Insignia Grand Sport 2.0 BiTurbo podle NEDC činí: Město 8,7 l/100 km, mimo město 5,7 l/100 km, kombinovaná 6,9 l/100 km, kombinované emise CO2 183 g/km. Hodnoty podle WLTP zohledňují i rozdílný styl jízdy, což zákazníkům umožňuje lépe odhadnout vlastní spotřebu paliva[2].

Stejně jako dosavadní turbodiesel 2.0 CDTI přeplňovaný jedním turbodmychadlem o výkonu 125 kW / 170 k, také nový špičkový turbodiesel BiTurbo využívá vysoce efektivní systém čištění výfukových plynů pomocí selektivní katalytické redukce SCR (Selective Catalytic Reduction). V tomto případě se do výfukového potrubí před speciální katalyzátor vstřikuje činidlo AdBlue, které je de facto roztokem močoviny a vody v přesně definovaném poměru. Látka obsahující amoniak (NH3) při vysokých teplotách reaguje v katalyzátoru SCR s oxidy dusíku (NOx), přičemž vzniká neškodný dusík (N2) a vodní páry (H2O). Filtr tuhých částic DPF (Diesel Particulate Filter), který je nyní umístěný v bezprostřední blízkosti motoru, se po studeném startu motoru rychle zahřeje a účinně zachycuje částečky sazí ve výfukových plynech i při nižších teplotách výfukových plynů, což je charakteristické např. při pomalé jízdě.  

Nový špičkový vznětový motor  2.0 BiTurbo

– je přeplňovaný dvojicí sekvenčně zapojených turbodmychadel. Nasávaný vzduch nejprve prochází skrz první turbodmychadlo, které ho stlačí, a potom vstupuje do druhého turbodmychadla. To je vybavené systémem variabilní geometrie lopatek rozváděcího kola turbíny VGT (Variable Geometry Turbine), což zvyšuje točivý motor v nízkých otáčkách a výkon ve vysokých otáčkách motoru. Vysoce stlačený vzduch se nejprve ochlazuje v kapalinovém chladiči a potom vstupuje do válců. Nafta se přímo do válců vstřikuje přes 7-otvorové dýzy pod tlakem až 2000 barů, přičemž během jednoho pracovního cyklu dokáže systém common-rail uskutečnit až 10 vstřiků. Přeplňovací tlak regulují v závislosti na otáčkách a zatížení motoru celkem tři elektricky ovládané obtokové ventily a elektricky nastavitelné lopatky rozváděcího kola turbodmychadla VGT.

Kromě vysoké účinnosti, výkonu a točivého momentu

– byly při vývoji nového motoru 2.0 BiTurbo prioritami konstruktérů také kultura běhu a nízká hlučnost. Proto byl použit odlévaný ocelový klikový hřídel, dva vyvažovací hřídele, vyztužený setrvačník a dvojdílná olejová vana – to vše snižuje typické vibrace vznětového motoru na naprosté minimum. Chladicí systém je vybaven elektrickým čerpadlem kapaliny, které se zapíná jen když je třeba.  

Síla dvou turbodmychadel: BiTurbo pro modely Astra, Insignia, Vivaro i Movano

Motor 2.0 BiTurbo CDTI o výkonu 143 kW / 195 k s nejvyšším točivým momentem 400 Nm debutoval už v roce 2012 v první generaci modelu Insignia. Potom jej Opel montoval i do modelů Astra, Cascada, Astra GTC a Zafira Tourer. Nastupující motor BiTurbo o výkonu 154 kW / 210 k s točivým momentem 480 Nm pro modelovou řadu Insignia perfektně doplňuje řadu aktuálních vznětových motorů Opel s dvoustupňovým přeplňováním dvojící turbodmychadel.  

Astra, evropské „Auto roku 2016“, je

– k dispozici jako hatchback i kombi Sports Tourer s motorem 1.6 BiTurbo o výkonu 118 kW / 160 k. Tento čtyřválec disponuje nejvyšším točivým momentem 350 Nm už při otáčkách 1500 min-1. Spotřeba Astry hatchback 1.6 BiTurbo podle metodiky NEDC činí: Město 5,0 l/100 km, mimo město 3,4 l/100 km, kombinace 4,0 l/100 km, kombinované emise CO2 106 g/km. Nejdynamičtější naftová Astra 1.6 BiTurbo zrychluje z 0 na 100 km/h za 8,9 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 220 km/h.

Dvoustupňové přeplňování dvojicí turbodmychadel

– je základem vysokého výkonu a příznivé spotřeby i v případě lehkých užitkových modelů Opel. Pro Opel Vivaro jsou k dispozici dva vznětové motory 1.6 BiTurbo. Základní verze má výkon 92 kW / 125 k a dosahuje nejvyššího točivého momentu 320 Nm, spotřeba modelu Vivaro Combi L1 1.6 BiTurbo 92 kW podle metodiky NEDC činí: Město 6,4 l/100 km, mimo město 5,1 l/100 km, kombinace 5,6 l/100 km, kombinované emise CO2 145 g/km. Silnější verze se chlubí výkonem 107 kW / 145 k a disponuje točivým momentem až 340 Nm. Spotřeba modelu Vivaro Combi L1 1.6 BiTurbo 107 kW podle metodiky NEDC činí: Město 6,6 l/100 km, mimo město 5,4 l/100 km, kombinace 5,9 l/100 km, kombinované emise CO2 152 g/km.

Výkony motorů BiTurbo pro Opel Vivaro

– mírně převyšují větší čtyřválce o objemu 2,3 l montované do větší modelové řady Opel Movano. I ty jsou nabízeny ve dvou výkonových verzích: Základní s výkonem 107 kW / 145 k a točivým momentem 350 Nm, spotřeba modelu Movano Combi 2.3 BiTurbo 107 kW podle normy NEDC činí: město 7,4 l/100 km, mimo město 5,8 l/100 km, kombinace 6,1 l/100 km, kombinované emise CO2 165 g/km. Silnější verze má výkon 125 kW / 170 k a shodný točivý moment 350 Nm, spotřeba skříňové dodávky Movano L1 2.3 BiTurbo 125 kW podle normy NEDC činí: Město 7,4 l/100 km, mimo město 5,8 l/100 km, kombinace 6,3 l/100 km, kombinované emise CO2 165 g/km.

Kompletní nabídka: Vznětové motory pro modely Opel Insignia nové generace

V tabulce dole je přehled vznětových motorů, které jsou aktuálně k dispozici pro modely Opel Insignia nové generace. Uvedené hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 platí pro limuzínu Insignia Grand Sport.

Normovaná spotřeba paliva[3] (l/100 km)
Emise CO2 [4] (g/km)
Motor 1.6 Diesel – Výkon 81 kW (110 k)
Toč. moment 300 Nm
Město 4,9
Mimo město 3,8
Kombinace 4,2
Kombinace 110

Normovaná spotřeba paliva[3] (l/100 km)
Emise CO2 [4] (g/km)
Motor 1.6 Diesel ECOTEC – Výkon 81 kW (110 k)
Toč. moment 300 Nm
Město 4,6
Mimo město 3,6
Kombinace 4,0
Kombinace 105

Normovaná spotřeba paliva[3] (l/100 km)
Emise CO2 [4] (g/km)
Motor 1.6 Diesel – Výkon 100 kW (136 k)
Toč. moment 320 Nm
Město 5,2
Mimo město 4,0
Kombinace 4,5
Kombinace 118

Normovaná spotřeba paliva[3] (l/100 km)
Emise CO2 [4] (g/km)
Motor 2,0 Diesel – Výkon 125 kW (136 k)
Toč. moment 400 Nm
Město 6,7
Mimo město 4,3
Kombinace 5,2
Kombinace 136

Normovaná spotřeba paliva[3] (l/100 km)
Emise CO2 [4] (g/km)
Motor 2,0  BiTurbo – Výkon 154 kW (210 k)
Toč. moment 480 Nm
Město 8,7
Mimo město 5,7
Kombinace 6,9
Kombinace 183

Poznámky:
[1] V uvedeném rozpětí nižší hodnota představuje nejnižší hodnotu ze čtyř fází jízdního cyklu WLTP verze příslušného modelu s nejnižší spotřebou paliva při příslušné kombinaci motoru/převodovky. Vyšší hodnota představuje nejvyšší hodnotu ze čtyř fází cyklu WLTP verze příslušného modelu s nejvyšší spotřebou paliva při příslušné kombinaci motoru/převodovky. Hodnoty uvedené tímto způsobem dávají dobrý přehled a indikaci spotřeby paliva, kterou může řidič očekávat v běžném každodenním provozu.

[2] Uvedené hodnoty podle cyklu WLTP. Hodnoty se zjišťují ve standardizovaném jízdním cyklu na dynamometru. Reálnou spotřebu paliva ovlivňuje způsob jízdy, situace v provozu a další faktory.

[3] Všechny hodnoty spotřeby paliva platí pro motorovou naftu podle normy NEDC. Hodnoty se vztahují na základní model pro EU se standardním vybavením. Hodnoty byly zjišťovány podle normy 2007/715/ES při zohlednění pohotovostní hmotnosti vozidla.

[4] Všechny hodnoty emisí CO2 platí pro motorovou naftu podle normy NEDC. Hodnoty se vztahují na základný model pro EU se standardním vybavením. Hodnoty byly zjišťovány podle normy 2007/715/ES při zohlednění pohotovostní hmotnosti vozidla.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Opel na 67. frankfurtském autosalonu:...

Nejmodernější řešení: Digitální showroom 4Ka aplikace rozšířené reality umožňuje  zákazníkům nakonfigurovat si svůj Opel Insignia podle vlastního vkusu: Od představení modelové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel na 67. mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem představí pět světových premiér (návštěvní dny pro veřejnost 14. – 24. září 2017)

Opel na 67. mezinárodním autosalonu ve...

S novým krédem značky „Budoucnost patří všem“ se Opel nedávno začlenil do koncernu PSA, čímž vznikl skutečný evropský šampión. Grandland X: Dynamické SUV s velkým vnitřním prostorem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Je Škoda Fabia nejlepší? Největší porovnávací test v ČR

Je Škoda Fabia nejlepší? Největší...

Ve spolupráci s UAMK.cz, usporne.info a ČRo1 jsme ji postavili proti sedmi dalším konkurentům. Fabia tak vyzvala Kia Rio, Citroen C3, Ford Ka+, Dacia Sandero, Renault Clio, Opel Corsa a Hyundai i20 a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel Crossland X: Už 50 000 objednávek na nový crossover

Opel Crossland X: Už 50 000 objednávek...

Preference zákazníků: Bezpečnostní a komfortní prvky a bohatě vybavená verze Innovation je favoritem zákazníků. Nový crossoveru Crossland X značky Opel: Svěží a kompaktní z vnějšku,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vyvrcholením letošní soutěžní sezony bude určitě blížící se Barum Czech Rally Zlín 2017, která se jede od pátku 25. do neděle 27. srpna 2017

Vyvrcholením letošní soutěžní sezony...

Opel CS se se svým projektem LENZ Opel ADAM Cup velmi úspěšně etabloval v domácím rallyovém šampionátu. V letošní třetí sezoně už tento pohár v ČR – jezdí osm posádek...