Opel Campo – pro podnikání i pro volný čas

Opel Campo má velmi úsporný naftový 2,5 l motor. Je možné volit různou velikost kabiny a tomu odpovídající velikost korby na náklad. Je to vůz určený pro dopravu nákladu i pracovníků pro různé druhy podnikání. Vzhledem k možnosti náhonu na čtyři kola i pro stavební firmy, lesní práce atd. Je ideální i pro výlety do přírody, na hory a dovolenou.

Opel Campo – pro podnikání i pro volný čas

Měl jsem možnost vyzkoušet po dobu jednoho týdne v lednu tohoto roku Opel Campo s menší čtyřmístnou kabinou modelu Sports Cab. Velmi proměnlivé počasí mě umožnilo dobře poznat jeho jízdní vlastnosti na silnici i v různorodém terénu.

Naftový čtyřválcový motor obsahu 2,5 l má 56 kW při 3800 ot/min. a nejvyšší točivý moment 160 dosahuje již při 2300 ot/min. Motor se mi jeví až překvapivě úsporný. Dosáhl jsem spotřeby 7,1 l na 100 km, při čemž jsem asi 20 % km ujel v terénu, 50 % km na silnicích a zbytek 30 % km v Praze. I když jsem jezdil v obsazení 2 osobami a bez nákladu je vykázaná spotřeba opravdu nízká. Motor má příjemný ostrý zvuk a i při menšíchotáčkách při přidání dobře zrychluje.


Kabina Sports Cab má zadní dvě sedadla spíše nouzová na dopravu na kratší vzdálenosti. Naproti tomu kabina modeluCrew Cab je velmi prostorná azadní tři sedala jsou rovnocenná předním, má tedy pět pohodlných, prostorných sedadel.. Nastupování do kabiny mě nedělalo potíže. Sedadla jsou tvrdší, ale pohodlná. Přístroje na palubnídesce jsou dobře rozmístěny a jsou dobře sledovatelné, ovládače jsou vhodně umístěny a při jízdě pohodlně dosažitelné. Pokud řidič rád sleduje i otáčky motoru, je možné za přípatek 4 758 Kč objednat otáčkoměr. Taktéž je možné dovybavit vozidlo stavitelným volantem: testovaný vůz jím vybavený nebyl a vůbec mě to nechybělo. Jeho poloha je pro většinu řidičů velmi dobře zvolena. Zpětná zrcátka jsou seřizována z vnějšku vozu a okna jsou ručně obsluhovatelná: konstruktéři i tím zřejmě sledovali jednoduchost a tím i menší poruchovost v provozu a jistě i docílení nízké nákupní ceny vozu. Na obamodely lze zakoupit laminátovou nástavbu, jejíž cena se pohybuje u modelu Sports Cab okolo 60 000 Kč a u modelu Crew Cab cca 45 000 Kč. Taktéž plachtu lze zakoupit u různých výrobců. Opel Campo Single, který měl pouze dvoumístnou kabinu, již není vyráběn.


Řazení pětirychlostní převodovky je lehké. Přední náhon se taktéž lehce řadí krátkou přídavnou řadicí pákou a to nejdříve se přiřadí pouze přední náhon a jako další stupeň se zařadí redukce. Na testovaném vozidle jsem před zařazením předního náhonu musel na obou předních kolech otočit středem nábojů kol, totéž při vypínání předního náhonu. Tento mechanický úkon není sice náročný, ale vystupování z vozidla je zvláště v blátivém terénu nepříjemné – proto doporučuji každému při zakoupení vozu doobjednat automatické ovládání volnoběžných nábojů

Opel Campo – pro podnikání i pro volný čas

v předních kolech, které za pouhých 1 708 Kč rozhodně zpříjemní obsluhu zapínání a vypínání předního náhonu. Po vypnutí předního náhonu se musí s vozidlem cca 1 metr zacouvat – což nepokládám za problém, protože stejně po vyjetí z terénu před najetím na normální silnici zpravidla musíme zastavit. Jistě se v budoucnu uplatní i u tohoto modelu možnost zapínání i vypínání předního náhonu i při jízdě jako třeba již to je u Opel Frontera a Opel Monterey, to by ale mělo jistě za důsledek zdražení vozu. V terénu jsem velmi u Opel Campa uvítal standardně dodávaný diferenciál se zvýšenou svorností.

V terénu se mi Campo vedlo velmi dobře, k čemuž jistě přispělo celkové konstrukční řešení podvozku Campa včetně účinnéhoposilovače řízení. Přední nájezdový úhel 41 stupňů a zadní nájezdový úhel 29 stupňů mě umožňoval překonávat poměrně náročný členitý terén. Na silnici vzhledem k nadhledu jsem mimo dobrého přehledu o provozu měl i pocit větší bezpečnosti. Maximální rychlost Campa jsem si ověřil na dálnici, odpovídá údaji výrobce: 130 km/hod. RozměryCampa pro lepší představivost uvádím v porovnání s nám všem známou ŠkodouOctavii: Opel Campo je o 46 cm delší a dokonce o 4 cm užší než Octavie. Uváděné rozměry umožňují Campu dobré manévrování v terénu, lese, na stavbách i ve městě. Dvouokruhové brzdys posilovačem jsou účinné a dostačující.


Užitečná hmotnost Campa je 925 kg, pohotovostní hmotnost 1 525 kg.


Současná cena Opel Campa Sports Cab 4×4 je bez DPH 529 900 Kč, s větší kabinou Crew Cab 4×4 pak 589 900 Kč. Vzhledem k víceúčelovému využití, předpokládané spolehlivosti a nízkým provozním nákladůmse mi jeví cena jako poměrně výhodná.

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Autorizovaný dealer a opravce OPEL

Člen koncernu TUkas

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.opel@auto-staiger.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel Astra: Přes překážky ke hvězdám

Opel Astra: Přes překážky ke hvězdám

Přes 30 let, šest generací a jedno legendární auto, které se vyrábí tak dlouho, až to není pěkné. Co naopak pěkné je, to je právě nová Astra. Novinka Opelu podle všeho trefila jackpot....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - První továrna na světě sériově vyrábějící užitkové vozy poháněné vodíkem, elektřinou i fosilními palivy

První továrna na světě sériově...

Skupina Stellantis cílí na to, stát se prvním producentem sériově vyráběných užitkových vozidel na vodíkový pohon. Proto se v továrně ve francouzském Hordainu rozjede velkosériová výroba...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Které auto do 100 tisíc doporučíte příbuzným? Profesionální mechanici hodnotili nejoblíbenější značky Čechů

Které auto do 100 tisíc doporučíte...

Jaké auto v jednotlivých cenových kategoriích by doporučili svým známým automechanici? To zjišťoval unikátní průzkum prováděný sítí nezávislých autoservisů ProfiAuto. 239...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel i v období COVID krize vykazuje zisk!

Opel i v období COVID krize vykazuje zisk!

Operativní zisk německé automobilky za první pololetí roku 2020 dosáhl výše 110 milionů EUR I když evropský automobilový trh je brutálně zasažen krizí COVID-19 –  v prvních šesti...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jürgen Klopp, nejlepší fotbalový trenér světa, otestoval novou Mokku

Jürgen Klopp, nejlepší fotbalový...

Úspěšný kouč po první jízdě prohlásil: „Super auto!“ Opel Brand Ambassador tvrdí: „S Mokkou zase zažijete řidičskou radost!“ Jürgen Klopp, vysoce respektovaný fotbalový trenér klubu...