OMV v letních měsících: o 12,6 % vyšší prodeje díky soutěži Fanděte s OMV

V nové soutěži hrají zákazníci čerpacích stanic OMV o 10 vozů Mazda2

Společnost OMV Česká republika v letních měsících výrazným způsobem zvýšila prodej pohonných hmot. Oproti obvyklým prodejům poskočily o 12,6 %. Důvodem je soutěž Fanděte s OMV, v jejímž rámci dostávali zákazníci za určitý objem natankovaných pohonných míče na fotbal, volejbal nebo basketbal. OMV zaznamenala největší nárůst výtočů v červenci, kdy byl očekávaný prodej pohonných hmot překonán o 17 %. Společnost akci hodnotí jako nejúspěšnější ve své historii.

„Za úspěchem akce stojí především dobré načasování. Míč se v letních měsících ukázal jako dobrá motivace. Řada zákazníků se nespokojila s jediným balónem a postupně si sbírku doplňovala. Na výsledku se podepsalo i to, že jsme hru komunikovali na čerpacích stanicích mnohem komplexněji, než jak tomu bylo dříve u jiných soutěží. Použili jsme billboardy na střechách stanic, bannery na totemech, samolepky na dveřích, speciální trička pro obsluhu a vizuálně atraktivní sítě se skutečnými míči,“ říká marketingový ředitel OMV Česká republika Viktor Kučera.

Co se týče zákaznických soutěží, OMV rozhodně nespí na vavřínech. Na modrozelených čerpačkách mohou zákazníci získat čerstvou novinku automobilky Mazda. Od začátku října do poloviny prosince se totiž každý týden hraje o jeden z deseti osobních vozů Mazda2.

OMV Česká republika, s.r.o

Skupina OMV působí v České republice od roku 1991, kdy zde založila svoji 100% vlastněnou dceřinou společnost OMV Česká republika, s.r.o., s centrálou v Praze. Nejdůležitější událostí v historii firmy byla akvizice sítě čerpacích stanic Aral v říjnu 2005. Tím získala OMV 18% podíl na trhu, a stala se tak jedničkou českého trhu. OMV v České republice přímo zaměstnává 106 lidí, nepřímo pak 1 800. Společnost se zabývá především prodejem pohonných hmot prostřednictvím svých 220 čerpacích stanic po celé České republice.

Všechny stanice jsou efektivně rozmístěné na dálnicích, frekventovaných silnicích a ve větších městech. Kromě pohonných hmot nejvyšší kvality nabízejí svým zákazníkům další služby včetně provozu oblíbených VIVA Shopů, v nichž si je možno vybrat z široké nabídky pečiva, občerstvení a předmětů denní potřeby (momentálně je v České republice k dispozici 129 VIVA Shopů).

Skupina OMV je vedoucí ropnou a plynárenskou společností ve střední Evropě. V oblasti rafinace a marketingu je aktivní ve 13 středoevropských zemích.

OMV Aktiengesellschaft je největší rakouskou průmyslovou firmou s volně obchodovatelnými akciemi. Její celkové tržby v roce 2006 činily 18,97 miliardy eur, počet zaměstnanců 40 993 a tržní kapitalizace cca 13 miliard eur. Co se týče rafinace a marketingu, je OMV aktivní ve 13 zemích. Průzkumné a těžební aktivity provádí OMV v 20 zemích pěti kontinentů. OMV podniká i v plynárenství. Ročně prodá více než 14 miliard kubických metrů zemního plynu. Předávací stanici v Baumgartenu projde ročně 47 miliard kubických metrů zemního plynu. Central European Gas Hub, dceřiná společnost OMV Gas International, patří mezi tři největší předávací stanice v Evropě.

Po odkupu většinového podílu v rumunském Petromu se společnost OMV stala největší ropnou a plynárenskou společností ve střední Evropě se zásobami ropy a zemního plynu přes 1,3 miliard barelů ropného ekvivalentu, denním objemem těžby kolem 322 000 barelů a roční kapacitou rafinérií 26,4 milionů tun. OMV v současné době provozuje více než 2 528 čerpacích stanic ve 13 zemích. Tržní podíl skupiny v oblasti rafinace a prodeje v Podunají dosahuje 20 %.

Svoji pozici v Evropě OMV dále posílila akvizicí 36,4 % přední turecké společnosti Petrol Ofisi.

V červnu 2006 OMV založila OMV Future Energy Fund, plně vlastněnou pobočku, která má podporovat projekty zaměřené na obnovitelné zdroje energie. S více než 100 miliony eur má přispět k zahájení přeměny z ryze ropné a plynárenské společnosti na energetickou skupinu, která ve svém portfoliu počítá i s obnovitelnými energiemi.

OMV: korporátní společenská odpovědnost

Společnost OMV se plně zavazuje, že bude plnit hodnoty stanovené ve vlastním kodexu. Jde především o spoluodpovědnost za sociální a životní prostředí ekonomicky slabých regionů. OMV si zakládá na tom, že se věnuje i záležitostem, které se k jejímu působení vztahují ekonomicky, sociálně a environmentálně. Všechny aktivity na podporu společenské odpovědnosti se zaznamenávají v půlročních zprávách vytvořených podle směrnic globální iniciativy k podávání zpráv (Global Reporting Initiative).

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Porsche ČR startuje projekt QHERO na podporu mladých talentů v autobranži: cílem projektu je motivace studentů k aktivnímu zájmu o obor a praxi

Porsche ČR startuje projekt QHERO na...

QHERO, projekt komplexní podpory škol a studentů automobilového zaměření, zahájili v Integrované střední škole automobilní v Brně jednatelé společnosti Porsche Česká republika Vratislav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kia se vyšplhala až na samotný vrchol seznamu nominací soutěže Světové auto roku (WCOTY), a to díky šesti nominacím modelů Kia, nově uváděných na trzích po celém světě.

Kia se vyšplhala až na samotný vrchol...

Mezi nominovanými je i gran turismo Kia Stinger: Vysoký počet nominací – jde ruku v ruce s nedávnou produktovou ofenzivou automobilky Kia. Porotci soutěže WCOTY budou hodnotit modely Picanto,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mladí lidé baží po trendy vozech – na zimu preferují SUV, v létě sahají po kupé a kabrioletech

Mladí lidé baží po trendy vozech –...

Za pět let vzrostl počet studentů a mladých do 25 let kupujících ojetiny o třetinu. Vlastnit automobil patří v dnešní době pro mnohé k základní výbavě – a jinak tomu není ani u...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Největší showroom značek Renault a Dacia otevřela skupina TUkas v Praze Malešicích pod názvem TUkas ČSAO

Největší showroom značek Renault a...

Na plochu více než 1000 m2 se vejde 13 vozů Renault, 7 vozů Dacia a 4 užitkové vozy z programu PRO+. Na fotografii zleva: Petr Lehký, Zdeněk Grund, Jiří Tůma Výstavba trvala 1,5 roku, náklady na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Nissan LEAF získal první mezinárodní cenu

Nový Nissan LEAF získal první...

Nový Nissan LEAF první ocenění získal na každoroční slavnostní události CES Unveiled v rámci veletrhu CES (Consumer Electronics Show), který pořádá asociace CTA (Consumer Technology...