Oči pro automobily Opel: Kamera „Opel Eye“ sleduje dopravní značky a zvyšuje bezpečnost jízdy

Zařízení „Opel Eye“ informuje řidiče o omezené rychlosti a varuje při vybočení z jízdního pruhu.

Vyspělá technologie: Systém „Two-in-one“ bude k dispozici začátkem roku 2009. Jako první dostane novou technologii Opel Insignia, zanedlouho i ostatní modely.

Opel Insignia:

Oči pro automobily Opel: Kamera „Opel Eye“ sleduje dopravní značky a zvyšuje bezpečnost jízdy

Další prvenství Opelu: Německá automobilka představuje kameru, která podporuje řidiče hned dvěmi způsoby: Jednak díky funkci „Traffic Sign Recognition“ rozeznává dopravní značky omezení rychlosti a značky zákazu předjíždění – tato omezení či zákazy se zobrazují na přístrojové desce.

Oči pro automobily Opel: Kamera „Opel Eye“ sleduje dopravní značky a zvyšuje bezpečnost jízdy

Druhá funkce „Lane Departure Warning“ upozorní řidiče na mimovolné vybočení z jeho jízdního pruhu.

Oči pro automobily Opel: Kamera „Opel Eye“ sleduje dopravní značky a zvyšuje bezpečnost jízdy

Oba popsané systémy výrazně zvyšují bezpečnost jízdy, snižují stres a v neposlední řidiče šetří peněženku řidiče na pokutách.

„Tyto inovativní prvky naplňují filozofii značky Opel, která chce zvyšovat požitek řidiče z jízdy a pomáhat mu, aniž by asistenční systémy snižovaly jeho vliv na ovládání vozu,“ vysvětluje Hans Demant, ředitel automobilky Opel. „To v praxi znamená, že náš systém zprostředkuje řidiči důležité informace, ale nezasahuje do řízení vozu.“

Název „Opel Eye“ označuje širokoúhlou kameru s vysokým rozlišením a procesory vyvinuté specialisty GM/Opel v Rüsselsheimu a odborníky z dodavatelské firmy Hella. Kamera, která je umístěná v prostoru mezi čelním sklem a vnitřním zpětným zrcátkem, rozeznává dopravní značky a označení jízdních pruhů. Není o moc větší než mobilní telefon, dokáže ale snímat rychlostí 30 obrázků za sekundu. Dva signální procesory podporou výkonného software GM, tyto snímky filtrují a čtou.

Systém rozeznávání dopravních značek „Traffic Sign Detection“ dokáže číst značky omezení rychlosti a zakazující předjíždění a umí rovněž avizovat ukončení úseku s omezenou rychlostí. V závislosti na světelných podmínkách systém začíná rozeznávat značky ze vzdálenosti 100 metrů. Proces se začíná zaostřením na kruhový předmět, potom identifikuje čísla v jeho vnitřní ploše pomocí programu porovnávání obrysů. Pokud realita odpovídá obrazu dopravní značky uloženému v řídicím procesoru vozu, zobrazí se značka na přístrojovém panelu.

Systém vždy zobrazuje ty nejdůležitější informaci pro bezpečnou jízdu – filtruje se tak množství značek, jejichž počet by mohl řidiče zahltit. Jestliže systém rozezná dvě značky těsně za sebou, potom např. značka zákaz předjíždění dostane přednost před značkou omezující rychlost.

Symbol upozornění se zobrazí během několika sekund uprostřed přístrojového štítu mezi hlavními kruhovými přístroji. Symbol si navíc řidič může kdykoli sám vyvolat z paměti systému stlačením ovladače na volantu. Zařízení „Traffic Sign Detection“ je možné aktivovat prostřednictvím vnořené sub-stránky v menu palubního počítače.

Zařízení „Opel Eye“ poskytuje přesnější informace než přenosné navigační systémy s napevno uloženými rychlostními omezeními, protože kamera pracuje v reálném čase. Pokud se změní omezení rychlosti, například z důvodu prací na silnici, zařízení „Opel Eye“ to dokáže detekovat.

Procesory dokážou rozeznávat dopravní značky, protože naprostá většina z nich je na navržena jednotně podle Vídeňské konvence o dopravních značkách a signálech. Od roku 1968 tato dohoda standardizuje dopravní značky ve více než 80 zemích světa.

„Během prací na systému „Opel Eye“ jsme zvýšili schopnosti zařízení na úctyhodnou úroveň. Například na německých dálnicích jsou někdy rozdílné nejvyšší dovolené rychlosti v jednotlivých pruzích. Systém „Opel Eye“ je schopný vždy registrovat relevantní údaj pro ten který pruh,“ říká Dr. Christoph Schmidt, Engineering Group Manager divize GME Electronics.

Varování při vybočení z jízdního pruhu: Alarm upozorňuje na mimovolné opuštění pruhu

Kamera „Opel Eye“ kontroluje i to, zda řidič jede na dálnici bezpečně ve zvoleném jízdním pruhu. Zařízení tak pomáhá zabránit nebezpečným situacím, například pokud řidič za volantem, usne. Systém „Lane Departure Warning“ se zapíná i vypíná tlačítkem. Pokud je aktivovaný, upozorňuje řidiče zvukovým znamením a blikáním signálu na přístrojovém panelu.

Zařízení „Lane Departure Warning“ se využívá v rychlostech nad 50 km/h. Systém signalizuje jen ve správných momentech díky tomu, že využívá speciální algoritmy, které definují podmínky kdy už se má vyslat varování. Tyto algoritmy zaznamenávají také pohyby volantu a sledují signalizaci o změně směru jízdy.

„Automobil, který dokáže „vidět“ a dopředu varovat řidiče před možným nebezpečím je dalším důležitým krokem naší dlouhodobé strategie prevence dopravních nehod,“ říká Hans Demant. GM Europe už v současné době pracuje na vývoji systémů komunikace mezi automobily V2V (Vehicle-to-Vehicle), kdy si vozy navzájem vyměňují údaje o poloze, rychlosti a pod.

Díky tomu budou řidiči už dopředu varováni jaký vůz se nachází v mrtvém úhlu zrcátek, že jiný řidič zastavil na velmi těžce přehledném místě nebo že jiný vůz právě vjíždí do té samé křižovatky. Pilotní projekt se právě realizuje v německém spolkovém státu Hessensko ve spolupráci s tamní vládou.

Zařízení „Opel Eye“, obsahující systémy „Traffic Sign Detection“ a „Lane Departure Warning“, bude možné získat pro nový model Opel Insignia. Další modely jej získají o něco málo později.

Opel jako první masový výrobce automobilů uvedl do střední třídy už v roce 2003 adaptivní světlomety AFL (Adaptive Forward Lighting), které se natáčejí spolu s řízením do zatáček a systém obsahuje i odbočovací světlomet, osvětlující prostory podél boků vozu. V tom samém roce Opel uvedl do modelové řady Astra adaptivní pérování CDC (Continuous Damping Control) – až do té doby byly tyto prvky výsadou pouze luxusní automobilové třídy nebo exkluzivních sportovních automobilů.

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel Astra: Přes překážky ke hvězdám

Opel Astra: Přes překážky ke hvězdám

Přes 30 let, šest generací a jedno legendární auto, které se vyrábí tak dlouho, až to není pěkné. Co naopak pěkné je, to je právě nová Astra. Novinka Opelu podle všeho trefila jackpot....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - První továrna na světě sériově vyrábějící užitkové vozy poháněné vodíkem, elektřinou i fosilními palivy

První továrna na světě sériově...

Skupina Stellantis cílí na to, stát se prvním producentem sériově vyráběných užitkových vozidel na vodíkový pohon. Proto se v továrně ve francouzském Hordainu rozjede velkosériová výroba...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Které auto do 100 tisíc doporučíte příbuzným? Profesionální mechanici hodnotili nejoblíbenější značky Čechů

Které auto do 100 tisíc doporučíte...

Jaké auto v jednotlivých cenových kategoriích by doporučili svým známým automechanici? To zjišťoval unikátní průzkum prováděný sítí nezávislých autoservisů ProfiAuto. 239...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel i v období COVID krize vykazuje zisk!

Opel i v období COVID krize vykazuje zisk!

Operativní zisk německé automobilky za první pololetí roku 2020 dosáhl výše 110 milionů EUR I když evropský automobilový trh je brutálně zasažen krizí COVID-19 –  v prvních šesti...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jürgen Klopp, nejlepší fotbalový trenér světa, otestoval novou Mokku

Jürgen Klopp, nejlepší fotbalový...

Úspěšný kouč po první jízdě prohlásil: „Super auto!“ Opel Brand Ambassador tvrdí: „S Mokkou zase zažijete řidičskou radost!“ Jürgen Klopp, vysoce respektovaný fotbalový trenér klubu...