O portálu Top-Pojištění

Rozhovor s Pavlem Ronovským, jednatelem Top-pojištění

1. Jakou pozici má internetový portál www.top-pojisteni.cz na českém pojistném trhu?

Portál Top-Pojištění.cz zahájil provoz 1. 11.2005, a byl tak prvním agregátorem (porovnávačem) povinného ručení na českém internetu. Za dva roky svého působení si také získal a udržel pozici nejnavštěvovanějšího portálu o pojištění s měsíční návštěvností více než 80 tis. unikátních uživatelů. V současné době naši operátoři zpracují každý den více než 100 objednávek a přijmou více než 50 telefonních hovorů. Za dosavadních 10 měsíců vzrost počet uzavřených smluv o více než 300 % oproti stejnému období roku 2006.

2. Z jakého důvodu je výhodnější uzavřít pojistku na portále a ne přímo s konkrétní pojišťovnou?

Jedná se především o úsporu času a také peněz. Nejen že na jednom místě lze porovnat nabídky všech 10 pojišťoven u nás, ale pojištění lze jednoduše během několika minut uzavřít online. Pojistná smlouva vč. dokladu o pojištění a zelené karty je zaslána v elektronické podobě na e-mail a zároveň nejpozději do dvou dnů také poštou do schránky. Navíc většina našich partnerských pojišťoven zvýhodňuje naše klienty speciálními internetovými slevami. Samozřejmě včetně všech akčních slev a bonusů.

Výhodou tedy je, že naším prostřednictvím se motorista pojistí u klasických kamenných pojišťoven, které mají pobočky po celé republice, a je tedy zajištěna dostupnost likvidace škod. Naším prostřednictvím to jen zvládne rychleji, levněji a z pohodlí svého domova či kanceláře.

3. Pokud se klient rozhodne změnit pojišťovnu, co musí udělat?

Každý klient může smlouvu o povinném ručení ukončit z několika důvodů, např. prodej vozidla, totální havárie, vyřazení vozidla z evidence atd. Pokud tedy nenastal žádný z případů uvedených v zákoně, má možnost smlouvu vypovědět k výročnímu dni uzavření smlouvy, a to s 6týdenní výpovědní lhůtou.

4. Vždy na podzim sestavujete a zveřejňujete přehled sazeb jednotlivých pojišťoven. Došlo v letošním roce k výrazným změnám v porovnání se stavem loni?

Ano, každý rok jako první zveřejňujeme informace o nových sazbách všech pojišťoven na trhu. V porovnání s loňským rokem došlo v průměru ke zvýšení základních sazeb o 6 %. Pro řidiče bez nehod se ale také zvýšily bonusy většinou o 5 %, a tak se pro ně ceny vlastně moc nezmění. Letošní podzim je také ve znamení extra bonusů pro řidiče, kteří neměli poslední 3 roky žádnou škodu. Ti si pak mohou „sáhnout“ na další slevu až 15 %.

5. Co bylo hlavní příčinou těchto změn?

Zvýšení sazeb je dáno škodním průběhem u každé pojišťovny. Podle mého názoru je to způsobeno větší škodovostí u mladších vozidel, na které jsou dražší náhradní díly i cena práce.

6. Máte k dispozici číslo, kolik lidí mění pojišťovnu? Tj. orientují se hlavně podle ceny?

Dle našich statistik si 60% našich klientů vybírá pro ně nejlevnější pojišťovnu. Podobně je tomu také v zahraničí, kde působí naše sesterské společnosti. U produktu povinného ručení je to celkem i logické. Poslední dobou ale sledujeme zvýšený zájem o připojištění např. čelního skla, zavazadel atd.

7. Předpokládáte, že v segmentu zákonného pojištění odpovědnosti za škody dojde k výrazným změnám?

S ohledem na připravovanou novelu zákona o povinném ručení a také v souladu s Evropskou směrnicí musí dojít ke zvýšení základních limitů plnění. V této souvislosti očekávám menší zvýšení sazeb u nižších limitů. K žádným zásadním změnám by ale dojít nemělo.

8. Jak byste ohodnotil příchod nových subjektů na trh? Nemyslíme tím pouze dvě nové pojišťovny, ale také velké množství subjektů zprostředkujících tzv. nejlevnější pojistky.

Myslím si, že počet pojišťoven a zprostředkovatelů či porovnávacích portálů nabízejících povinné ručení není konečný. Pro ukázku mohu uvést dva příklady: v sousedním Rakousku nabízí povinné ručení již 27 pojišťoven a v Německu existuje více než 20 internetových portálů o pojištění. Pojištění přes internet je celoevropský trend a i u nás dle výzkumů uvažuje již každý druhý motorista o uzavření pojistky online. Je potřeba se ale také soustředit na kvalitu poskytovaných služeb. Cílem naší finanční skupiny je vybudovat portály v celé střední a východní Evropě a rozšířit co nejvíce paletu produktů. Nechceme se tedy soustředit jen na povinné ručení či oblast autopojištění.

9. Co byste doporučil majiteli nového vozidla? Jak nejlépe postupovat při výběru pojišťovny?

Určitě se podívat po nabídce všech pojišťoven. Některé pojišťovny mají sazby stejné pro všechny, naopak většina tzv. segmentuje a určuje sazby dle bydliště, stáří řidiče, stáří vozidla či výkonu motoru. Úspora za srovnatelné pojištění může být někdy až 80 %.

10. Jak probíhá sjednání pojistného přes internetový portál?

Velice jednoduše a během maximálně 7 minut. Stačí mít u sebe technický průkaz o vozidle a případně doklad o dosavadním pojištění. Vše zadáte do formuláře na našich stránkách. K dispozici máte samozřejmě také všechny pojistné a smluvní podmínky. Po odeslání objednávky obdržíte pojistnou smlouvu, doklad o pojištění a zelenou kartu na svůj e-mail. Můžete tedy hned druhý den vyrazit na cestu. Zároveň nejpozději do dvou dnů zasíláme originály poštou. Stačí jen podepsat a poslat zpět. Nic neplatíte (ani poštovné) a vše za vás vyřídíme my.

11. Jaký je váš typický zákazník?

Většina našich zákazníků je ze středních či menších měst po celé republice, převážně muži ve věku 37 až 45 let. Ale i ženy řidičky se u nás rády pojišťují.

12. Co si myslíte o změně systému z pojištění vozidla na řidiče?

Je možné, že by tento systém byl možná spravedlivější než současný. Určitě by pomohlo využití bodového systému do sazeb povinného ručení a provázání tak na skutečného řidiče. Dnes je mnohdy vlastníkem vozidla někdo úplně jiný než ten, kdo jej používá, a může tedy také způsobit nehodu.

13. Jak lze vypovědět smlouvu uprostřed pojistného období?

Kdykoliv je možné podat výpověď smlouvy, ale její platnost bude k nejbližšímu výročnímu dni uzavření smlouvy. Dle zákona je ale možné také smlouvu ukončit ihned z důvodů prodeje vozidla, vyřazení vozidla z evidence (totální havárie nebo uložení RZ do depozita) či do 1 měsíce po pojistné události či oznámení zvýšení pojistného.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jozef Kabaň se podepíše pod design nových MG

Jozef Kabaň se podepíše pod design...

Slovenská designová star Jozef Kabaň má novou práci. Světoznámý automobilový tvůrce se stal 22. dubna 2024 oficiálně novým členem rodiny MG na pozici Vice President of Global Design Center....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Francouzské otevření nové sezony

Francouzské otevření nové sezony

Tým Rabbit Czech Racing otevřel letošní sezónu prvním podnikem mezinárodního seriálu FIA International Hill Climb Cup ve francouzském St Jean du Gard. Jezdec Adam Králík obsadil na této trati...

Volvo bude mít díky bioplynu první...

Volvácký výrobní závod v čínském Tchaj-čou přechází na bioplyn, díky čemuž se stává první klimaticky neutrální továrnou v Číně značky. Využívání bioplynu namísto zemního plynu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota rozšiřuje akční nabídku, ceny jsou ještě výhodnější

Toyota rozšiřuje akční nabídku, ceny...

Toyota vyrukovala s jarní ofenzivou. Velkou část modelů lze pořídit s ještě větším zvýhodněním. V akční nabídce je teď také Prius s plug-in hybridním pohonem nebo Highlander. Nová...