Nový turbodiesel 1.9 CDTI pro modely Opel Vectra a Signum

Moderní turbodiesel „common-rail“ 1.9 CDTI ECOTEC s výkonem 120 k a 150 k.

Nový turbodiesel 1.9 CDTI pro modely Opel Vectra a Signum

Díky vyspělému systému přímého vstřikování „common-rail“ s možností několikanásobného vstřiku patří nový turbodiesel k nejlepším agregátům své třídy s vysokým výkonem a točivým momentem, s nízkou spotřebou, tichým a vyváženým chodem.

Všechny vozy Opel Vectra, Vectra GTS, Vectra Caravan i Opel Signum poháněné novými motory 1. 9 CDTI plní emisní limity normy Euro 4. Zákazníci si mohou objednat i filtr pevných částic DPF (Diesel Particulate Filter), který nevyžaduje žádná aditiva.


Nový turbodiesel 1.9 CDTI pro modely Opel Vectra a Signum
Nový turbodiesel 1.9 CDTI pro modely Opel Vectra a Signum
Nový turbodiesel 1.9 CDTI pro modely Opel Vectra a Signum
Nový turbodiesel 1.9 CDTI pro modely Opel Vectra a Signum


Oba motory 88 kW/120 k a 110 kW/150 k dávají maximální točivý moment v rozmezí otáček 2000 ot/min až 2750 ot/min. Motor o výkonu 120 k disponuje točivým momentem až 280 Nm, silnější verze o výkonu 150 k se chlubí točivým momentem až 315 Nm – tyto parametry zaručují zrychlení z 0 na 100 km/h v čase pod deset sekund a dosažení rychlosti až 217 km/h.


Oba motory jsou do značné míry technicky a konstrukčně identické – jde o čtyřválce o zdvihovém objemu 1910 cm3, přeplňované turbodmychadlem s proměnnou geometrií a vybavené mezichladičem stlačeného vzduchu. Oba agregáty se výrazněji liší jen hlavou válců – zatímco motor o výkonu 120 k má vždy dva ventily na válec, verze o výkonu 150 k je vybavena čtyřventilovou technologií rozvodu.


Nafta se vstřikuje do spalovacích prostorů pod tlakem až 1600 barů. Vstřikovací systém „common-rail“, umožňující několikanásobný vstřik, zaručuje vysokou efektivitu spalovacího procesu, díky čemuž se oba motory chlubí vysokými výkony, nízkou spotřebou a velmi klidným a vyváženým chodem, stejně jako čistotou spalin. Oba motory jsou propojeny s manuální šestistupňovou převodovkou.


V modelech Vectra a Signum, poháněných motorem 1.9 CDTI si odbude svoji premiéru bezúdržbový filtr pevných částic DPF, který nevyžaduje žádná aditiva a eliminuje i další nevýhody konvenčních DPF systémů. Celý komplex čištění výfukových plynů, který zahrnuje také katalyzátor umístěný ve výfukovém potrubí přímo u motoru a oxidační katalyzátor, snižuje především množství uhlovodíků (HC) a kysličníku uhelnatého (CO). Výkonové parametry i spotřeba motorů 1.9 CDTI s částicovými filtry DPF jsou především díky systému „inteligentní“ strategii regenerace stejné, jako u motorů bez DPF filtrů.


Nový částicový filtr pro vznětové motory sestává z keramického jádra z karbidu křemíku, které svojí strukturou připomíná včelí plástev. Jádro je perforováno velkým množstvím mikroskopických kanálků. Výfukové plyny procházejí stěnami kanálků, přičemž dochází k zachycování škodlivých částic. Aby nedošlo k ucpání filtru a překročení povoleného přetlaku, musí se zachycené částice v pravidelných intervalech vypalovat. Namísto aditiv přidávaných do paliva, která se při tomto regeneračním procesu obvykle používají, zvolili konstruktéři automobilky Opel povlakování aktivních částí filtru vzácnými kovy, k vlastnímu vypalování zachycených částic pak dochází po vstříknutí malého množství paliva, čímž teplota výfukových plynů vzroste téměř na 600 stupňů Celsia při které dochází ke spalování škodlivých částic. Vstřikovací systém motoru 1.9 CDTI zaručuje potřebnou flexibilitu práce ve všech režimech zatížení motoru – zařízení totiž musí bezchybně pracovat nejenom při plném zatížení motoru, ale také v případech, kdy je vůz využíván například pouze pro krátké jízdy po městě.


Další výhodou sofistikovaného systému DPF společností Opel/GM je, že k regeneračnímu procesu dochází v nepravidelných intervalech, v závislosti na převažujících jízdních podmínkách – ke vstříknutí dodatečné dávky paliva a k vypálení škodlivých částic tedy dochází až v momentu, kdy množství zachycených částic vyvolá předem daný zpětný přetlak ve filtru. Celý proces vypalování částic je kontrolovaný tlakovými a tepelnými čidly DPF jednotky, řidič průběh regenerace vůbec nepostřehne.


Technické parametry vozů Opel s motory 1.9 CDTI:


88 kW/120 k Vectra Vectra GTS Vectra Caravan Signum
Zrychlení 0-100 km/h (s) 11,5 11,5 12,2 12,2
Maximální rychlost (km/h) 200 200 195 191
Spotřeba (l/100 km) 5,7 5,7 6,0 6,0


110 kW/150 k Vectra Vectra GTS Vectra Caravan Signum
Zrychlení 0-100 km/h (s) 9,8 9,8 10,5 10,5
Maximální rychlost (km/h) 217 217 212 209
Spotřeba (l/100 km) 5,8 5,8 6,1 6,1




Výkon motoru na přední kola přenáší nově vyvinutá šestistupňová manuální převodovka, která je sladěna s výkonovými charakteristikami obou agregátů.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Od roku 2020 budou vozy skupiny PSA díky společnosti SoundHound vybaveny inteligentním asistentem

Od roku 2020 budou vozy skupiny PSA díky...

Skupina PSA podepsala smlouvu o strategickém partnerství s firmou SoundHound Inc, start-upem ze Silicon Valley, jež zaujímá vedoucí postavení v oblasti technologií umělé inteligence a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Všechny modely osobních vozů skupiny PSA získaly homologaci podle protokolu WLTP a jsou nyní k dispozici zákazníkům

Všechny modely osobních vozů skupiny...

Všechny osobní vozy Peugeot, Citroën, DS, Opel et Vauxhall již prošly homologací podle protokolu WLTP*, který poskytuje vypovídající hodnoty o spotřebě paliva a emisích ve skutečném provozu. ...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Skupina PSA je evropským lídrem v oblasti lehkých užitkových vozů (LUV) a v rámci své ofenzívy obnovuje svou nabídku v segmentu malých dodávek

Skupina PSA je evropským lídrem v...

Posílení produktové ofenzívy LUV skupiny PSA v rámci Core Model Strategy plánu Push to Pass Po obnovení řady kompaktních dodávek v roce 2016 nastala další etapa modernizace nabídky LUV Nová...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Novým generálním ředitelem pro retail skupiny Auto Palace v České a Slovenské republice se stal Radek Donner

Novým generálním ředitelem pro retail...

S účinností od 1. června 2018 zastává nově pozici Generálního ředitele pro retail skupiny Auto Palace v České a Slovenské republice Radek Donner. Jedná se tak o další personální posilu v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel Connect: Opel uvádí nové služby konektivity

Opel Connect: Opel uvádí nové služby...

Opel v souladu se svým strategickým plánem PACE! pokračuje v rychlé integraci technologií koncernu Groupe PSA. Po nedávném oznámení, že konstrukční tým z německého Rüsselsheimu bude...