Nový Renault Megane s motorem 1,9 dCi a šestirychlostní převodovkou v testu redakce

Přestože nový Megane je již řadu měsíců v prodeji stále budí svým výstředním designem mimořádnou pozornost okolí.

Nový Renault Megane s motorem 1,9 dCi a šestirychlostní převodovkou v testu redakce
Nový Renault Megane s motorem 1,9 dCi a šestirychlostní převodovkou v testu redakce
Nový Renault Megane s motorem 1,9 dCi a šestirychlostní převodovkou v testu redakce

Nový Renault Megane je třetím modelem Renaultu po modelech Vel Satis a Avantime, který je na první pohled nápadný svou téměř rovnou střechou, na kterou navazuje svislé vyklenuté zadní sklo pátých dveří. Celkově na mě zapůsobil Megane svým designem velmi příznivě: jeho dynamický charakter vedle celkových linií zdůrazňují vypouklé blatníky se sedmnáctipalcovými koly z lehké slitiny.

Nový Renault Megane s motorem 1,9 dCi a šestirychlostní převodovkou v testu redakce
Nový Renault Megane s motorem 1,9 dCi a šestirychlostní převodovkou v testu redakce
Nový Renault Megane s motorem 1,9 dCi a šestirychlostní převodovkou v testu redakce
Nový Renault Megane s motorem 1,9 dCi a šestirychlostní převodovkou v testu redakce

Interiér vozu působí svým vybavením až luxusně a přitom útulně. Po usednutí za volant jsem ihned pocítil jaké má sedadlo řidiče velmi dobré boční vedení – což se mi při jízdě především v prudkých zatáčkách plně potvrdilo. Elegantní palubní deska a rozmístěné sdělovače i ovládače podle všech ergonomických zásad mně usnadňovali bezpečné vedení vozu, protože minimálně odváděly mou pozornost od provozní situace. Za zmínku stojí zvláštní ale praktický tvar madla parkovací brzdy. Kladně lze hodnotit, že sedadlo řidiče je výškově seřiditelné a taktéž, že volant je seřiditelný ve dvou směrech. Zatímco místa pro cestující vpředu je ve všech směrech dostatek a nad hlavou i pro cestující vzadu, je vzadu pro nohy místa méně. Uvítal jsem v interiéru vozu řadu praktických odkládacích prostor a schránek včetně jedné před spolujezdcem, která je klimatizovaná. Praktické jsou i uzavíratelné schránky v podlaze před řidičem a spolujezdcem. Zavazadlový prostor je nepatrně menší než u předchozího Meganu, přístup do zavazadlového prostoru není vzhledem ke ztvárnění zadní části vozu optimální – i když zavazadlový prostor je vhodně tvarovaný a skladný. Velmi praktické je vyřešeno sklápění zadních sedadel, které je uskutečnitelné během několika vteřin a bez demontáže zadních opěrek hlavy. Zavazadlový prostor má objem 330 litrů, sklápěním sedadel až 1 190.

Nový Renault Megane s motorem 1,9 dCi a šestirychlostní převodovkou v testu redakce
Nový Renault Megane s motorem 1,9 dCi a šestirychlostní převodovkou v testu redakce
Nový Renault Megane s motorem 1,9 dCi a šestirychlostní převodovkou v testu redakce

Klíč dveří a zapalování je nahrazen magnetickou kartou – po jejím zasunutí do štěrbiny na přístrojové desce a prvním nastartování jsem ji vysunul a prakticky jsem ji po celou dobu nemusel již znovu do štěrbiny zasunout ani s ní otvírat dveře – stačili ji mít u sebe v kapse a Megane mě identifikoval a sám po mém přiblížení k vozu otevřel zámky dveří a povolil mně nastartovat tlačítkem, které stačí zmáčknout a motor nastartuje po nažhavení sám.

Výkonný naftový motor 1,9 dCi přeplňovaný turbodmychadlem s vysokotlakým vstřikováním benzinu common rail má výkon 88 kW při 4 000 ot/min a nejvyšší točivý moment 300 Nm dosahuje při 2 000 ot/min. Tento výkonný motor se šestistupňovou manuálně řazenou převodovkou mně umožňoval s Meganem sportovní jízdu a dosažení vyšších průměrných rychlostí, což umožňuje i velmi dobře konstrukčně provedený tužší podvozek s poněkud tvrdším pérováním, který umožňuje díky širšímu rozchodu kol a delšímu rozvoru rychlé bezpečné projíždění prudkých zatáček. Stabilita vozu je velmi dobrá včetně držení stopy. Brzdový systém s ABS a s brzdovým asistentem je účinný. Pochvalu si bezesporu zaslouží velmi dobré odhlučnění motoru i podvozku a také propracované aerodynamické tvarování karoserie, takže jízda ve voze je příjemná – nic neruší poslech hudby anebo rozhovory cestujících.


Výrobce udává maximální rychlost 196 km/h, kombinovanou spotřebu 5,4 l na 100 km a zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,7 sekundy. Během testu jsem naměřil kombinovanou spotřebu 5,2 l na 100 km. K tomu mně výrazně přispěl i šestý rychlostní stupeň, který je velmi úsporný i když prakticky použitelný především na dálnici.


Základní ceny nového pětidveřového modelu Renault Megane s motorem 1,9 dCi se šestistupňovou manuální převodovkou jsou podle zvoleného stupně výbavy od 585 000 Kč (včetně DPH).

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autorizovaný prodej a servis vozů CITROËN

více než 20 let zkušeností/ autobazar/ specialista na užitkové vozy

Kontakt:
INTENSYS-CZ
Praha 9, Českobrodská 831
281 931 109, 281 932 525
prodej@intensys.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Největší showroom značek Renault a Dacia otevřela skupina TUkas v Praze Malešicích pod názvem TUkas ČSAO

Největší showroom značek Renault a...

Na plochu více než 1000 m2 se vejde 13 vozů Renault, 7 vozů Dacia a 4 užitkové vozy z programu PRO+. Na fotografii zleva: Petr Lehký, Zdeněk Grund, Jiří Tůma Výstavba trvala 1,5 roku, náklady na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Je Škoda Fabia nejlepší? Největší porovnávací test v ČR

Je Škoda Fabia nejlepší? Největší...

Ve spolupráci s UAMK.cz, usporne.info a ČRo1 jsme ji postavili proti sedmi dalším konkurentům. Fabia tak vyzvala Kia Rio, Citroen C3, Ford Ka+, Dacia Sandero, Renault Clio, Opel Corsa a Hyundai i20 a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Auto Palace otevřel v dubnu AutoPoint Premium pro uspokojení poptávky po luxusních prémiových vozech

Auto Palace otevřel v dubnu AutoPoint...

Společnost Auto Palace, přední dealer automobilů hned 9 značek v ČR, rozšiřuje svoji činnost o prodej luxusních ojetin v AutoPointu Premium. AutoPoint Premium – zákazníkům nabídne v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Renault představil včera 25.dubna  své nové SUV Renault KOLEOS na mezinárodním autosalonu v Pekingu  ( podrobná informace)

Renault představil včera 25.dubna své...

Renault tak rozšiřuje svoje modelové portfolio o SUV určené pro mezinárodní trhy. Nový KOLEOS má všechny vlastnosti, které lze od SUV segmentu D očekávat: svalnatý a robustní design,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Renault představí 25.dubna2016 v Pekingu nový KOLEOS

Renault představí 25.dubna2016 v Pekingu...

Renault tím doplní svou řadu exkluzivních vozů novým SUV segmentu D, kterým je nový KOLEOS. Nový model hraje klíčovou roli v produktové ofenzivě Renaultu – který prožívá rekordní rok...