Nový Opel Vectra – světová premiéra na jaře roku 2002
Výrazný design, mimořádně prostorný interiér, špičková bezpečnost, bohatá výbava a vyspělý podvozek IDS s elektronickým stabilizačním systémem ESPPlus – to je nová Vectra.
Výroba Vecter nové generace se rozběhne v lednu roku 2002 v nové továrně Opel v Rüsselsheimu, do které Opel investoval téměř 800 milionů EUR. Nový závod v Rüsselsheimu se stane nejmodernějším provozem svého druhu v Evropě. Nová Vectra bude představena v březnu 2002 na mezinárodním autosalonu v Ženevě a v krátké době potom přijde do prodeje.
Nový Opel Vectra vyjede nejprve jako čtyřdveřový sedan poháněný čtyřválcovými motory řady ECOTEC o výkonech od 90 kW/122 k až po 108 kW/147 k (zážehové motory), resp. od 74 kW/100 k až po 92 kW/125 k (vznětové motory). V nové Vectře také Opel poprvé představí pětistupňovou samočinnou převodovku, která umožňuje i manuální volbu rychlostních stupňů.
Nabídku modelové řady Vectra v průběhu dvou let po její premiéře postupně rozšíří řada dalších karosářských verzí, motorů a převodovek a její výroba se rozeběhne i v modernizovaném závodě v Ellesmere Port ve Velké Británii.
Jedním z nejvýraznějších prvků Vectry třetí generace je její vyspělý podvozek IDS (Interactive Driving System). Nová Vectra bude mít např. víceprvkovou zadní nápravu typu multi-link, elektrohydraulický posilovač řízení, měnící svůj účinek podle pokynů elektronické řídicí jednotky a řadu dílů z lehkého hliníku pro snížení hmotnosti tzv. neodpružených hmot. Podvozek IDS garantuje perfektní jízdní vlastnosti a vysoký komfort cestování za všech podmínek. Míru aktivní bezpečnosti zvyšuje také elektronický stabilizační systém ESPPlus zcela nové generace. Skelet a karoserie nové Vectry vynikají vysoko nad průměr třídy svojí pevností a tuhostí, nabízeným komfortem i poskytovanou mírou bezpečnosti a ochrany. To je mj. zásluha hojného využití ušlechtilých materiálů, jako jsou např. hliník, magnézium nebo vysoce pevné oceli.
Nový Opel Vectra zaujme hned při prvním kontaktu svým výrazným a elegantním designem, nesoucím řadu rysů charakteristických pro nový designerský směr automobilky Opel. Delší rozvor kol, širší rozchod předních i zadních kol a větší výška střechy – to jsou klíčové parametry, kterým nová Vectra vděčí za podstatně prostornější interiér, než jakým se mohla chlubit její předchůdkyně. Díky velmi nízké hodnotě koeficientu aerodynamickému odporu vzduchu cx = 0,28 a také pečlivému odhlučnění je Vectra mimořádně tichá, a to nejenom ve svém interiéru, ale i při posuzování vnějších akustických projevů.
Vysoké ambice Vectry jsou dobře patrné z jejího elegantního designu, ale stejně tak vyniknou i v interiéru. Kvalitou použitých materiálů a především bohatstvím a úrovní funkčních, komfortních a bezpečnostních prvků míří Vectra vysoko nad rámec obvyklých standardů své třídy. O maximální pohodu ve voze se například bude starat výkonná elektronická klimatizační jednotka, do jejíhož okruhu je zařazen i senzor kontrolující čistotu vzduchu nasávaného z okolního prostředí. Řidič i jeho přední spolujezdec si budou moci u svých sedadel elektricky nastavovat až osm různých parametrů. Vectry budou moci být vybavené stírači s dešťovým senzorem nebo třeba elektronickým systémem pro bezpečné couvání.
Komplexní systém prvků pasivní bezpečnosti nové Vectry zahrnuje např. standardně dodávané čelní, boční i průběžné hlavové airbagy, patentovaný systém uložení pedálů PRS (Pedal Release System), který je v případě čelního nárazu uvolní z jejich uchycení, čímž se výrazně snižuje riziko poranění nohou řidiče, a také vylepšené aktivní opěrky hlav, které chrání oblast krční páteře při nárazech zezadu.
17. října 2001, Jan Hamza st.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.