Nový Opel Omega 2000

Už letos na podzim se na trhu objeví nový Opel Omega s novým designem, vylepšeným interiérem a novými špičkovými technologiemi. Jednou z největších novinek je nový zážehový čtyřválec o objemu 2,2 l a výkonu 144 k. V porovnání s obdobnými agregáty konkurenčních výrobců vyniká tento nový čtyřválec především mohutným točivým momentem 205 Nm.

Nový Opel Omega 2000

Konstruktéři automobilky Opel dále vylepšili také zavěšení kol DSA (Dynamic Safety), takže vůz s pohonem zadních kol má nyní ještě lepší jízdní vlastnosti a nabízí vysoký komfort cestování.

Součástí standardní výbavy nové Omegy jsou aktivní opěrky hlav, montované na přední sedadla. K dokonalé cestovní pohodě přispívá také „inteligentní“ samočinná klimatizační jednotka, do jejíhož řídícího obvodu je zařazený sluneční senzor. Do ventilační soustavy je navíc začleněné čidlo čistoty vzduchu (Air Quality Sensor – AQS), které automaticky přepne na vnitřní oběh vzduchu v okamžiku, kdy se do vstupů ventilace dostanou z okolního prostřední zplodiny benzinových nebo vznětových motorů.


Vysokou kvalitu nové Omegy, která se tradičně objevuje jako čtyřdveřová limuzína i pětidveřový Caravan, charakterizuje i desetiletá záruka proti prorezivění karoserie.


Už v příštím roce převezme úlohu vlajkové lodi řady Omega i celé modelové škály Oplu verze poháněná hliníkovým vidlicovým osmiválcem o objemu 5,7 l. Řidič tohoto modelu bude mít pod pedálem plynu výkon 310 k a určitě jej uspokojí i nejvyšší točivý moment 450 Nm.


Do vývoje a přípravy výroby nové Omegy investoval Opel zhruba 300 milionů německých marek. Většina těchto investic byla použita na změnu či novou konstrukci přibližně 3000 z celkových zhruba 8000 dílů a komponentů, ze kterých se automobil skládá. Nová Omega se veřejnosti poprvé představí na autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem.


V designu nového modelu Omegy došlo k řadě výrazných změn. Čelním partiím dominují nové hlavní světlomety a především nově tvarovaná kapota motoru s výrazným prolisem ve tvaru písmene „V“, navazující na chromovanou mřížku chladiče. Také zád‘ vozu dostala nová koncová světla a pozměněné je i víko zavazadlového prostoru . S výrazným stylingem nové Omegy dobře ladí i aerodynamicky optimalizovaná elektricky ovládaná zpětná zrcátka a nová kola rozměrů 15, 16 nebo 17 palců podle stupně výbavy. Prostorný interiér vyniká komfortem a pečlivým zpracováním každého detailu. Nová Omega má přepracovaný volant, přístrojový panel i středovou konzoli.


Omega modelového ročníku 2000 představí zcela nový motor: Zážehový čtyřválec 2.2 16V ECOTEC o výkonu 144 k, který je vybavený dvojicí protiběžných vyvažovacích hřídelí. Díky jim má motor doslova sametový chod. Působivý je i točivý moment čtyřválce 205 Nm, který je k dispozici už ve 4000 ot/min. Hodnotou točivého momentu překonává nový motor o téměř deset procent svého dvoulitrového předchůdce o výkonu 136 k.


Nový motor dokáže Omegu zrychlit z klidu na 100 km/h za 10,5. Nejvyšší rychlost Omegy 2.2 16V činí 210 km/h.


Bohatě dimenzovaný katalyzátor zaručuje vysokou čistotu spalin – nová Omega, resp. její motor s rezervou plní nejpřísnější německou emisní normu D4. Průměrná spotřeba Omegy 2.2 16V činí pouze 9,4 l bezolovnatého benzinu na 100 km jízdy.


Na vrcholu škály motorů stojí dva benzinové vidlicové šestiválce řady ECOTEC: 2,5litrový motor o výkonu 170 k a třílitrový agregát 3.0 V6 o výkonu 211 k. Opel Omega vychází vstříc i zájemcům o naftové motory, a to nabídkou řadového šestiválce o objemu 2,5 I a výkonu 130 k.


Nová Omega s tradičně poháněnou zadní nápravou je vybavená uznávaným zavěšením DSA (Dynamic Safety), které však bylo znovu přepracováno a modifikováno. Změny geometrie zavěšení, nově naladěné tlumení a přesnější řízení se odrazily v dalším zlepšení jízdních vlastností. Pro skutečné znalce a vyznavače sportovní jízdy je v nabídce řady Omega model Sport.


Velkým přínosem k vyšší bezpečnosti jízdy je montáž nově vyvinutého brzdového asistentu „Quick-Power“. Toto sofistikované zařízení rozezná ve zlomku sekundy okamžik, kdy řidič v kritické situaci potřebuje okamžitě naplno brzdit a díky zvlášť konstruovaným pomocným ventilům v hydraulickém okruhu pak urychlí náběh plného brzdného tlaku v systému, čímž se výrazně zkrátí celková brzdná dráha.


Vozy Opel Omega Caravan jsou vybavené také bezpečnostním systémem ALIAS, jehož klíčovým prvkem jsou zesílené zámky zadních opěradel. Zadní dělená opěradla jsou díky systému ALIAS podstatně lépe fixována ve svých pozicích a zvyšují tak v případě čelního nárazu ochranu prostoru pro cestující před předměty v zavazadlovém prostoru. Už začátkem příštího roku se nová Omega objeví i s „inteligentními“ airbagy, které rozeznají, zda je sedadlo předního spolujezdce obsazené nebo volné a pomocí elektronických transponderů také poznají, zda je na něm nainstalovaná dětská sedačka systému Opel-FIX.


Audiosoustavy a komunikační systémy jsou další oblastí, ve které nová Omega přinese uživatelům mimořádná zlepšení. Špičkové přístroje velikosti „double-DIN“, umístěné ve střední konzoli, mají velmi jednoduché a jednoznačné ovládání. Všechny přístroje je možné ovládat také pomocí tlačítek na volantu. Audiosoustavy se zabudovaným mobilním telefonem jsou vybavené sadou hands-free. Tyto přístroje mohou být ve spojení s novou asistenční službou „OnStar“, která je již dostupná v Německu a Anglii.

Autorizovaný dealer a opravce OPEL

Člen koncernu TUkas

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.opel@auto-staiger.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel Astra: Přes překážky ke hvězdám

Opel Astra: Přes překážky ke hvězdám

Přes 30 let, šest generací a jedno legendární auto, které se vyrábí tak dlouho, až to není pěkné. Co naopak pěkné je, to je právě nová Astra. Novinka Opelu podle všeho trefila jackpot....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - První továrna na světě sériově vyrábějící užitkové vozy poháněné vodíkem, elektřinou i fosilními palivy

První továrna na světě sériově...

Skupina Stellantis cílí na to, stát se prvním producentem sériově vyráběných užitkových vozidel na vodíkový pohon. Proto se v továrně ve francouzském Hordainu rozjede velkosériová výroba...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Které auto do 100 tisíc doporučíte příbuzným? Profesionální mechanici hodnotili nejoblíbenější značky Čechů

Které auto do 100 tisíc doporučíte...

Jaké auto v jednotlivých cenových kategoriích by doporučili svým známým automechanici? To zjišťoval unikátní průzkum prováděný sítí nezávislých autoservisů ProfiAuto. 239...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel i v období COVID krize vykazuje zisk!

Opel i v období COVID krize vykazuje zisk!

Operativní zisk německé automobilky za první pololetí roku 2020 dosáhl výše 110 milionů EUR I když evropský automobilový trh je brutálně zasažen krizí COVID-19 –  v prvních šesti...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jürgen Klopp, nejlepší fotbalový trenér světa, otestoval novou Mokku

Jürgen Klopp, nejlepší fotbalový...

Úspěšný kouč po první jízdě prohlásil: „Super auto!“ Opel Brand Ambassador tvrdí: „S Mokkou zase zažijete řidičskou radost!“ Jürgen Klopp, vysoce respektovaný fotbalový trenér klubu...