Nový Opel Astra Caravan byl včera představen ve světové premiéře na autosalonu v Madridu

Je to dynamické, elegantní, prostorné a flexibilní kombi.

Jen několik málo měsíců po velmi úspěšném uvedení pětidveřových hatchbacků se modelová řada Astra rozrůstá o dalšího člena: nové kombi Astra Caravan. Zájemci o tyto elegantní a dynamicky stylizované kombi modely budou moci uzavírat objednávky už v červnu, u prodejců automobilů Opel se první Astry Caravan objeví v říjnu.


Nový Opel Astra Caravan byl včera představen ve světové premiéře na autosalonu v Madridu
Nový Opel Astra Caravan byl včera představen ve světové premiéře na autosalonu v Madridu
Nový Opel Astra Caravan byl včera představen ve světové premiéře na autosalonu v Madridu

Díky rozvoru dlouhému 270 cm nabízí nová Astra Caravan spoustu místa jak pro pasažéry, tak i pro jejich zavazadla, pro která je připravený prostor o objemu až 1570 litrů. Flexibilitu interiéru umocňuje celá řada promyšlených detailů, jako je například posuvná zadní lavice sedadel nebo systém FlexOrganizer.

Pro novou Astru Caravan je připraveno celkem pět zážehových agregátů a čtyři turbodiesely CDTI se systémem přímého vstřikování nafty do válců „common-rail“. Kromě vyspělých motorů se v konstrukci Astry Caravan uplatnila řada dalších moderních technologií, jako ku příkladu interaktivní podvozek IDSPlus se systémem průběžné regulace charakteristik tlumičů, adaptivní světlomety AFL, natáčející se společně s řízením, nebo systém stabilizace přívěsu.


„S novou Astrou Caravan se chceme prosadit na pozici lídra segmentu vozů kombi kompaktní třídy,“ říká šéf automobilky Opel Carl-Peter Forster. „Astra Caravan nabízí stejnou jízdní dynamiku jako pětidveřové hatchbacky, které za své jízdní vlastnosti, aktivní bezpečnost a agilitu sklízejí jenom slova chvály. Astra Caravan k tomu navíc přidává nadprůměrně prostorný interiér a mimořádně velký zavazadlový prostor.“

Vyšší flexibilita díky posuvné zadní lavici


Nová Astra Caravan je dlouhá 451 cm, široká 175 cm a vysoká 150 cm. Díky rozvoru dlouhému 270 cm, což je o devět centimetrů více než činí rozvor pětidveřových hatchbacků, nabízí Astra Caravan velmi prostorný interiér a zavazadlový prostor, jehož základní objem (při využití až do výšky krytu) činí až 530 litrů (měřeno podle metodiky VDA). Sklopením zadních sedadel, která jsou standardně dělená v poměru 60:40 (na přání pak v poměru 40:20:40) lze prostor pro zavazadla snadno zvětšit až na objem 1570 litrů.


Na přání dodávaná posuvná zadní lavice umožňuje zvětšení prostoru pro nohy vzadu sedících pasažérů ze standardních 897 mm (o 26 mm více než v případě předchozího modelu) až na 936 mm. Zadní lavici lze podélně nastavovat v rozmezí celkem 105 mm, takže pokud řidič potřebuje zvětšit zavazadlový prostor, stačí jen zadní sedadla posunout o něco směrem dopředu. Posunutím lavice až na doraz dopředu se ložná plocha zavazadlového prostoru prodlouží ze standardních 1072 mm až na 1135 mm. Je-li ve voze namontované na přání dodávané překlápěcí sedadlo předního spolujezdce, lze ve voze vytvořit ložnou plochu dlouhou až 2,75 m.


Zavazadelník nové Astry Caravan je mimořádně přizpůsobivý – pod jeho podlahou se ukrývá ještě jeden menší odkládací prostor, do boků jsou integrovány další odkládací schránky a připravena je i zásuvka na 12 V. Práh zavazadlového prostoru, který leží ve výšce 582 mm, je standardně chráněný nerezavějícím leštěným plechem, který zabraňuje nejenom poškrábání prahu ale působí i mimořádně esteticky.


Opel pozorně naslouchal požadavkům zákazníků, a tak nová Astra Caravan dostala například nově řešený rolovací kryt zavazadlového prostoru: Stačí jen lehký dotyk a kryt se tiše samočinně navíjí zpět do zásobníku u zadních opěradel, což usnadňuje nakládání zavazadel. Astra Caravan dostala také promyšlený patentovaný systém FlexOrganizer: Do boků zavazadlového prostoru jsou začleněny vodorovné kolejničky z hliníku, do nichž se flexibilně upevňují nejrůznější příčníky a přepážky, kterými lze rozčlenit ložnou plochu zavazadlového prostoru podle okamžité potřeby.

Sportovní a elegantní vzhled, dynamický podvozek, speciální technologie


Nový Opel Astra Caravan navazuje a rozvíjí progresivní design pětidveřových hatchbacků Astra. O tom nejlépe svědčí dynamicky stylizovaná maska vozu, výrazná třírozměrná koncová světla a osobitá silueta nového kombi. Vysoce kvalitní střešní ližiny, známé už z modelu Opel Signum, se dodávají v černém nebo stříbřitém provedení.


Nová Astra Caravan citlivě balancuje mezi komfortem a maximální aktivní bezpečností, která vyžaduje tužší zavěšení. Skutečně excelentními jízdními vlastnostmi se mohou pochlubit modely vybavené na přání dodávaným interaktivním zavěšením kol IDSPlus se systémem průběžné regulace charakteristik tlumičů CDC. Do struktury podvozku IDSPlus jsou začleněny systémy ESPPlus (stabilizační systém) a ABS (protiblokovací systém brzd), jejichž senzory jsou propojené sítí vysokorychlostních datových sběrnic CANBUS. Všechny data jsou bleskově předávána řídicí jednotce podvozku IDSPlus, resp. systému CDC, takže podvozek Astry Caravan může okamžitě reagovat na aktuální jízdní podmínky.


Pro novou Astru Caravan jsou připraveny i další technické lahůdky, jako je například systém samočinného udržování konstantní světlé výšky vozu, inovativní systém stabilizace přívěsu nebo zařízení HSA (Hill Start Assist), usnadňující rozjezdy do kopců.

Bohatá nabídka motorů: Pět zážehových a čtyři vznětové CDTI „common-rail“ agregáty


Pro novou Astru Caravan bude k dispozici se stejně širokou škálou pohonných jednotek jako pětidveřový model. Nabídka zahrnuje celkem devět agregátů: Pět zážehových motorů a čtyři moderní turbodiesely se systémem přímého vstřikování „common-rail“ Zdvihový objem pohonných jednotek sahá od 1,4 l až po 2, l, jejich výkon potom od 80 k po 200 k. V nabídce nechybí turbodiesel 1.9 CDTI o výkonu 150 k – nejsilnější turbodiesel této kategorie – i jeho dvojče 1.9 CDTI naladěné na výkony 120 k. Oba motory 1.9 CDTI budou moci být na přání vybaveny bezúdržbovými filtry pevných částic. Všechny motory modelů Astra plní emisní limity normy Euro 4.


Nabídka převodovek zahrnuje šestistupňové manuální převodovky (standard pro modely poháněné motory 1.9 CDTI a 2.0 Turbo, na přání pak i pro model poháněný motorem 1.7 CDTI o výkonu 100 k), pětistupňové manuální převodovky, čtyřstupňovou automatickou převodovku (na přání pro model poháněný motorem 1.8 ECOTEC) a také poslední verzi automatizované manuální převodovky Easytronic, která se dodává na přání do modelů poháněných zážehovým motorem o objemu 1,6 l. Ten je vybavený technologií TWINPORT, která přispívá ke snížení spotřeby paliva.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

VIDEO – Opel GSI, Opel rodina X,...

Moderátor Viktor Tamayo se svým štábem představuje novinky pořízené u automobilky Opel přímo z autosalonu ve Frankfurtu.

Opel na 67. frankfurtském autosalonu:...

Nejmodernější řešení: Digitální showroom 4Ka aplikace rozšířené reality umožňuje  zákazníkům nakonfigurovat si svůj Opel Insignia podle vlastního vkusu: Od představení modelové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel představí BiTurbo: Nový špičkový diesel pro vlajkovou loď Opel Insigni na autosalonu ve Frankufurtu nad Mohanem (12. až  20.září 2017)

Opel představí BiTurbo: Nový...

Sekvenční přeplňování dvěma turbodmychadly, výkon 154 kW / 210 k s mohutným točivým momentem se spotřebou pouze 6,9 l na 100 km. Opel rozjel výrobu svého nového špičkového turbodieselu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel na 67. mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem představí pět světových premiér (návštěvní dny pro veřejnost 14. – 24. září 2017)

Opel na 67. mezinárodním autosalonu ve...

S novým krédem značky „Budoucnost patří všem“ se Opel nedávno začlenil do koncernu PSA, čímž vznikl skutečný evropský šampión. Grandland X: Dynamické SUV s velkým vnitřním prostorem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Je Škoda Fabia nejlepší? Největší porovnávací test v ČR

Je Škoda Fabia nejlepší? Největší...

Ve spolupráci s UAMK.cz, usporne.info a ČRo1 jsme ji postavili proti sedmi dalším konkurentům. Fabia tak vyzvala Kia Rio, Citroen C3, Ford Ka+, Dacia Sandero, Renault Clio, Opel Corsa a Hyundai i20 a...