Nový Lincoln pro Evropu!

Před několika týdny byl veřejnosti na autosalónu v New Yorku poprvé představen nový Lincoln LS, luxusně sportovní vůz, jenž se bude vyrábět v továrně Wixom Asembly Plant v Michiganu (USA).

Nový Lincoln pro Evropu!


Pro nás je ovšem nový Lincoln podstatně zajímavější než většina ostatních novinek z New Yorku – a to zejména proto, že se tento vůz bude prodávat jak v USA, tak i v Evropě, ale možná i v některých zemích středoevropskýcha i východoevropských. Právě Lincoln LS je spolu s novým Navigatorem a modelem Town Car či skutečností, že se společnost Lincoln Division, patřící Fordu, přestěhovala do Kalifornie, jasným signálem, naznačujícím, že v historii známého amerického výrobce luxusních automobilů začíná nová kapitola. Nástup na evropské trhy bude ovšem pro Lincoln jen jakýmsi pokračováním tradice, jež začala už před více než 70 lety. Prvním v Evropě prodávaným vozem značky byl totiž roku 1925 Lincoln V8. Během let si pak Lincoln i na starém kontinentu vypracoval pozici mimořádného vozu pro mimořádné lidi. V Lincolnech jezdilo několik papežů, prezidentů i králů. Například britský král Jiří VI.. a královna Alžběta používali Lincoln V 12 jako oficiální vůz během své návštěvy v USA v roce 1939.


Nový Lincoln LS je vlastně prvním výbojem výrobce do třídy sportovně luxusních limuzín. Jako takový bude svými rozměry o něco menší než dosavadní vozy respektované značky, nabídne však zákazníkům dosud nevídanou kombinaci mimořádné dynamiky a vynikajících jízdních vlastností. Samozřejmostí budou i klasické atributy všech vozů značky, tedy mimořádný komfort, vysoká úroveň aktivní i pasivní bezpečnosti a nevtíravě elegantní design. Nový vůz bude poháněn buď šestiválcovým ( LSS) nebo osmiválcovým (LS8) motorem do V.


Pozoruhodná je, že konstruktéři při vývoji nového Lincolnu nevycházeli ze žádného již zavedeného modelu, ale začínali doslova s čistým papírem, a to se záměrem postavit zcela nový automobil mimořádných vlastností, který bude od uvedení na trh představovat absolutní špičku své třídy.


Pro využití v novém Lincolnu LS tedy budou k dispozici dva motory. V obou případech jde o agregáty do V s blokem motoru z lehkých slitin a rozvodem 2xOHC.Menší šestiválec bude mít objem 3,0 litru, zatímco osmiválcový agregát nabídne dokonce 3,9 litru. Každý z motorů bude možno kombinovat se třemi různými převodovkami, dvěma samočinnými a jednou mechanickou. Kromě klasické elektronicky řizené samočinné pětistupňové převodovky bude totiž k dispozici také špičková převodovka SelectShifl sdružující možnosti samočinné převodovky s přednostmi manuálně ovládané převodovky sekvenční. Pokud se řidič rozhodne po manuální funkci, bude mu k dispozici skutečné přímé řazení, ne tedy jen samočinná převodovka s pouhou manuální volbou rychlostních stupňů, která bývá často za semisekvenční vydávána. Převodovka SelectShift tak řidiči Lincolnu LS dovolí plně vychutnat všechny slasti skutečné sportovní jízdy s častým řazením, kteroužto zkušenost ani ten nejlepší běžný „automat“ zprostředkovat prostě nedokáže.


Nový Lincoln LS bude vzhledem ke své délce mít překvapivě velký rozvor náprav a také ideální rozložení hmotnosti mezi předními a zadními koly, těsně se blížící poměru 50/50. Všechna kola Lincolnu LS budou nezávisle zavěšena, vůz bude mít pohon zadní nápravy a systémy ABS, TC či EBD ( elektronicky řízené rozdělování brzdné síly) budou pochopitelně součástí základní výbavy. Důležitým prvkem dodávaným v novém sportovním Lincolnu bude i elektronicky řízený stabilizační systém zajišťující vozu suverénní a bezpečné jízdní vlastnosti i za extrémních podmínek, ať už si pod nimi představíme brutální jízdní styl nebo problematické adhezní poměry. Nad bezpečností posádky budou kromě jiného bdítsériově montované airbagy řidiče i spolujezdce doplněné také dvojicí bočních airbagů chránících bok, rameno i hlavu řidiče či spolujezdce.


Lincoln LS bude v rámci Fordovy prodejní sítě nabízen prakticky po celém světě, konkrétně na více než třiceti trzích s pravostranným i levostranným provozem. I to je důvod, proč dílčí vývoj jednotlivých komponentů probíhal ve vývojových zařízeních FMC na několika kontinentech a proč také nový Lincoln prodělal intenzivní jízdní testy v Evropě, Japonsku i Spojených státech amerických. Ford od nového modelu své luxusní divize Lincoln očekává další výrazné posílení svých pozic v segmentu luxusních automobilů. Pro hlavní evropské trhy bude nový Lincoln LS k dispozici začátkem příštího roku.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...