Nový Chrysler 300C Sedan – vlajková loď značky Chrysler v ČR

V úterý 25. května proběhlo jeho představení ve Veletržním paláci v Praze.

Po odhalení tohoto luxusního reprezentačního nového modelu byl o jeho prohlídku maximální zájem:


Nový Chrysler 300C Sedan - vlajková loď značky Chrysler v ČR
Nový Chrysler 300C Sedan - vlajková loď značky Chrysler v ČR
Nový Chrysler 300C Sedan - vlajková loď značky Chrysler v ČR
Nový Chrysler 300C Sedan - vlajková loď značky Chrysler v ČR
Nový Chrysler 300C Sedan - vlajková loď značky Chrysler v ČR
Nový Chrysler 300C Sedan - vlajková loď značky Chrysler v ČR

Zcela nový Chrysler 300C se vyznačuje klasickými rozměry, třebaže má naprosto nový tvar, vycházející z úplně nové architektury pro pohon zadních kol. Dlouhá kapota motoru a dramatický profil spolu s18 palcovými koly dodávají Chrysleru 300C maximálně důstojný reprezentační vzhled. Model Chrysler 300C téměř po padesáti letech oživuje legendu motoru HEMI® Magnum. Unikátní design motoru, který poháněl vozy Chrysler v 60. letech minulého století, byl nově překonstruován a přerodil se v moderní, velmi výkonný, hospodárný a spolehlivý vidlicový osmiválec HEMI® Magnum o zdvihovém objemu 5,7 l. Chrysler 300C je prvním sériově vyráběným vozem ze Severní Ameriky, který má motor s elektronickým vypínáním jedné řady válců. Systém MDS (Multi Displacement System) vyvinutý společností Chrysler Group tak snižuje provozem na čtyři válce spotřebu paliva v případě malé zátěže pohonné jednotky. To zajišťuje prvotřídní kombinaci výkonu a hospodárnosti. K přenosu točivého momentu využívá Chrysler zcela novou koncepci s pohonem zadních kol, který je zárukou mnohem lepší ovladatelnosti vozu a vynikající trakce na jakémkoli povrchu vozovky.

Chrysler 300C propojuje ušlechtilé tvary karoserie s elegantní výbavou interiéru. „Chceme se vrátit k hrdým, dynamickým liniím, které kdysi učinily americké automobily předmětem závisti v celém automobilovém průmyslu, ale chceme to udělat zcela moderním způsobem,“ říká Trevor Creed, viceprezident pro design. „Současně se ztotožňujeme s novým dynamickým směrem designu, který navazuje na dlouholetou tradici avantgardního stylingu automobilky Chrysler.“


Konfigurace pohonu zadních kol, který se běžně používá mezi prvotřídními a luxusními značkami, poskytla designérům společnosti větší svobodu při stylizaci kapoty motoru a proporcí celého vozu při zachování prostorného uspořádání interiéru.


Při čelním pohledu si nový Chrysler 300C nespletete s žádným jiným automobilem. Maska chladiče je vysoká a výrazná. Její inspirací byl koncept Chrysler Chronos poháněný vidlicovým desetiválcem, který se poprvé objevil na autosalonu v Detroitu v roce 1998. Nově tvarované blatníky splývají hladce s maskou chladiče a vytvářejí hrdý, okamžitě rozpoznatelný design.


Také tvar světlometů přispívá k nové „tváři“ Chrysleru 300C. Vůz má prvotřídní tlumené osvětlení zásluhou projekčních světlometů umístěných v jediné kruhové obroučce, která sama o sobě budí pozornost díky svému designu a dokonalému zpracování. Vnitřní část je menší a zahrnuje dálkový světlomet umístěný pod parkovacím světlometem a ukazatelem směru. Kruhový motiv mají také zadní svítilny, které připomínají model Chrysler 300 z konce padesátých let.


Velké pneumatiky na standardních 18“ kolech naznačují značný výkonový potenciál vozu.


Interiér Chrysleru 300C navazuje na ušlechtilé, vysoce elegantní motivy exteriéru. Čelní sklo a pozice při sezení mají vzpřímenější polohu, což poskytuje pocit prostornosti. Elegantní materiály a tkaniny navozují dojem rukodělné výroby a interiér tak působí mnohem komfortnějším dojmem. „Krása Chrysleru 300C není jen povrchní,“ poznamenává Creed. „Velkou pozornost jsme věnovali detailům, osobité výbavě a celkovému uspořádání, což jak řidiči, tak cestujícím poskytuje pocit okázalosti.“ Například na věnci volantu, na hlavici řadicí páky a vnitřních madlech dveří je použita imitace želvoviny, kterou doplňují chromované kliky dveří a další výrazné prvky, které inspiroval výstavní Chrysler Chronos z roku 1998. Dvoubarevné provedení interiéru dodává interiéru Chrysleru 300C sportovní a zároveň honosný vzhled. Zadní sedadla dělená v poměru 60:40 mají prostřední sklopnou loketní opěrku, jejíž součástí je držák na nápoje.


Automobil, který byl od prvopočátku konstruován s myšlenkou na výkon a prvotřídní kvalitu, vyžadoval pohonné jednotky, které překonají očekávání zákazníků. Jako optimální volba pro Chrysler 300C byly vyvinuty tři motory a dvě převodovky. Vidlicový šestiválec o objemu 2,7 l poskytuje modelu 300C vynikající kombinaci jízdních výkonů, nízké spotřeby paliva, tichého chodu a životnosti. Model 300C rovněž využívá vidlicový šestiválec o objemu 3,5 l.


Nejvyššího výkonu dosahuje Chrysler 300C s vidlicovým osmiválcem HEMI® Magnum o zdvihovém objemu 5,7 l:

Nový Chrysler 300C Sedan - vlajková loď značky Chrysler v ČR
Nový Chrysler 300C Sedan - vlajková loď značky Chrysler v ČR


Převodovky byly k motorům zvoleny tak, aby umožňovaly nejlepší kombinaci výkonnosti, kultivovaného běhu a hospodárnosti. Osvědčená pětistupňová samočinná převodovka DaimlerChrysler s manuálním ovládáním AutoStick® se u osobního vozu Chrysler objevuje vůbec poprvé a standardně bude kombinována s motorem 5,7 l V8 HEMI® Magnum. Modely s motory o objemu 3,5 l a 2,7 l budou vybaveny přepracovanou verzí čtyřstupňové samočinné převodovky Chrysler.


Zavedení moderního vidlicového osmiválce HEMI® Magnum u osobních automobilů Chrysler signalizuje řadu převratných změn. Tento motor nabízí větší výkon a točivý moment než jakýkoli motor v osobním voze Chrysler od legendárního 426 HEMI ze 60. a 70. let. Nový motor má výkon 250 kW (340 k) při 5000 ot/min a točivý moment 525 Nm při 4000 ot/min.


Nový motor HEMI® Magnum byl konstruován tak, aby podával vynikající výkon a přitom měl co nejmenší hlučnost, vibrace a emise ve výfukových plynech. Hospodárnost se také zlepšila, ale ne na úkor výkonnosti. Chrysler je první automobilkou v USA, která nabízí systém vypínání válců Multi-Displacement System (MDS). Toto zařízení umožňuje vysoce výkonný osmiválec proměnit v případě potřeby v úsporný čtyřválec.


Motor V6 3,5 l je odvozen od pohonných jednotek, které Chrysler používal v několika předchozích modelech. Zcela nové aktivní sací potrubí zaručuje velký výkon a točivý moment v širokém rozsahu otáček. Největší výkon je 183 kW (250k) při 6400 ot/min a točivý moment 339 Nm při 4000 ot/min. Tento motor poskytuje dokonalou harmonii mezi výkonností a hospodárností.


Motor V6 2,7 l byl zdokonalen tak, aby podával v běžném provozu větší točivý moment v nízkých a středních otáčkách. Agregát má největší výkon 142 kW (193 k) při 6400 ot/min a točivý moment 257 Nm při 4000 ot/min. Úpravy motoru zahrnují zcela nové aktivní sání a elektronické ovládání škrticí klapky ETC.


První pětistupňová samočinná převodovka pro osobní automobily Chrysler pracuje tak, aby vyhovovala široké škále stylů jízdy a jízdních podmínek. Využívá vysoce pokrokové elektronické řídicí systémy a ve standardu se kombinuje s modelem vybaveným motorem V8 5,7 l HEMI® Magnum. Plně přizpůsobivý elektronický řídící systém umožňuje velmi hladké řazení. Software „rozpoznává“ styl jízdy řidiče a podle toho mění způsob řazení.


Čtyřstupňová samočinná převodovka 42RLE je variantou čtyřstupňového „automatu“ 42LE používaného u předchozích modelů Chrysler. Byla vyvinuta pro oba motory V6 a je vybavena plně přizpůsobivým elektronickým řídicím systémem pro hladký způsob řazení.


Pohon zadních kol poskytuje Chrysleru 300C na trhu luxusních automobilů řadu nesporných výhod. Program elektronické stability jízdy ESP, protiprokluzový systém TCS, pokrokový protiblokovací systém brzd ABS a technologie pneumatik dosáhly nové úrovně výkonnosti. Podvozek Chrysleru 300C je konstruován tak, aby nabídl bezpečnou, luxusní jízdu při udržení maximálního pocitu jistoty a snadné ovladatelnosti vozu. Kvůli trhům mimo Severní Ameriku má Chrysler 300C jedinečně odladěné řízení a pérování – navíc je vybaven pneumatikami, které jsou uzpůsobeny vyšším rychlostním limitům.


Zcela nové přední závěsy s krátkým a dlouhým ramenem SLA zajišťují vynikající ovladatelnost a jízdní vlastnosti. Horní ramena udržují patřičný kontakt pneumatiky s vozovkou pro zajištění velké adheze při průjezdu zatáčkami. Celé uspořádání je odladěno s ohledem na maximální jistotu při jízdě i dosahované pohodlí a zároveň snižuje reakční dobu tlumičů při překonávání příčných a podélných nerovností.


Pětiprvkové nezávislé zavěšení zadních kol s příčným zkrutným stabilizátorem umožňuje dosažení maximální ovladatelnosti a jízdního komfortu za všech situací. Zadní zavěšení bylo vyvinuto tak, aby doplňovalo parametry předního pérování pro ideálně vyvážené vozidlo.


Všechny modely Chrysler 300C jsou standardně vybaveny kotoučovými brzdami na všech kolech. Vpředu jsou dvoupístové hliníkové třmeny a kotouče s vnitřním chlazením o průměru 345 mm, vzadu jednopístové hliníkové třmeny a kotouče s vnitřním chlazením o průměru 320 mm.


Kombinovaný protiblokovací systém brzd ABS a protiprokluzový systém TCS tvoří standardní výbavu novinky značky Chrysler. Model 300C je prvním vozem značky, který nabízí protiprokluzový systém účinný i při vyšších rychlostech. Systém ABS udržuje přímý směr jízdy vozidla při brzdění na kluzkém povrchu a zabraňuje zablokování kol. Využívá nejmodernější elektroniku, která poskytuje rychlejší systémovou odezvu než v minulosti. Protiprokluzový systém zlepšuje trakci a brání prokluzu kol při zrychlování na kluzkém povrchu. Navíc samočinně podporuje směrovou stabilitu automobilu. Pomocí čidel měřících rychlost otáčení kol, dokáže odhalit nadměrnou odchylku a udržuje automobil ve zvoleném směru, například při zrychlování v zatáčce. Elektronický stabilizační program ESP, který zahrnuje i brzdový asistent, je součástí základní výbavy všech modelů 300C a u vozu Chrysler vyrobeného v Severní Americe se objevuje vůbec poprvé.


Pro navigační systém využívající DVD byl navržen velký, snadno čitelný displej, zvukové navádění a řada jedinečných voleb. Navigační systém je umístěn uprostřed přístrojové desky, což vyhovuje jak řidiči, tak cestujícím. Systém se skládá z velkého 14,7‘ barevného displeje, kompatibilního přehrávače MP3, stereopřijímače AM/FM, systému CD pro šest disků a samotného navigačního systému. Navigační systém dostává GPS signály až od osmi satelitů, aby mohl zobrazit polohu a směr jízdy vozidla. Gyroskop a čidlo měřící rychlost ve vozidle umožňují zobrazit okamžitou polohu vozidla dokonce i v místech, kde signál GPS není dostupný. Po zadání cíle cesty navigační systém použije údaje z databáze mapových informací na jediném DVD-ROM a rychle vypočítá a stanoví trasu.


Při vývoji nového Chrysleru 300C byly využity nejmodernější počítačové technologie, kterými se simulovaly nejrůznější bariérové testy a optimalizovala se bezpečnostní struktura karoserie včetně nezbytných deformačních zón pohlcujících energii nárazu. Pokročilý systém pasivní bezpečnosti zahrnuje čelní a boční airbagy, naprostou samozřejmostí jsou i bezpečnostní pásy s předpínači.


Chrysler 300C je prvním luxusním automobilem značky, který byl kompletně navržen a zkonstruován podle Systému vývoje Chrysleru CDS (Chrysler Development System). Jedná se o komplexní, koordinovaný proces vytváření výrobku, který zlepšuje kvalitu a rychlost vstupu na trh a přitom snižuje náklady a podněcuje začleňování inovačních prvků do vývoje nových automobilů. Na vývoji Chrysleru 300C se podílelo 700 inženýrů a veškeré testy a měření byla uskutečněny v těch nejšpičkovějších zařízeních včetně Technologického střediska firmy DaimlerChrysler DCTC v Auburn Hills v Michiganu. Technici se zkušebními vozy urazili téměř 9,7 milionů km a testování modelů Chrysler 300C určených pro Evropu probíhalo na silnicích Rakouska, Belgie, Francie, Německa, Švédska, Švýcarska a Velké Británie. Chrysler 300C byl jedním z prvních vozů značky, který byl testován v Aeroakustickém aerodynamickém tunelu v DCTC.


Chrysler zahájil výrobu nového modelu 300C ve svém montážním závodě v Bramptonu (Ontario, Kanada), který byl zásadně přebudován a zmodernizován s celkovou investicí ve výši 1,4 miliardy kanadských dolarů. To přineslo větší produktivitu i flexibilitu, stejně jako úspory ve výrobním procesu.


Na podzim přijde do prodeje i kombi verze Chrysler 300C Touring.

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Jarov
Osiková 2, Praha 3, 130 00
251 002 288
seat@autojarov.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Generátor dálkových autoovladačů KD-900 se čtečkou frekvencí

Generátor dálkových autoovladačů...

Zabýváte se výrobou autoklíčů a pracujete s dálkovými ovladači? Pak jistě víte, že vybavení kvalitními a moderními přístroji může značně ulehčit práci každému klíčaři. Takovým...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Autoklíče jedině z autoservisu? Nyní už ne!

Autoklíče jedině z autoservisu? Nyní...

Pokud jste majitelem automobilu, pak se i Vás týká problém pořizování autoklíčů a jejich duplikátů. Prodejem autoklíčů se v současnosti zabývají nejen autoservisy, ale také mnohé...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opatrnost při pořizování autoklíče se vyplatí

Opatrnost při pořizování autoklíče...

Spolu s rozvojem automobilového průmyslu dochází i k růstu nabídky autoklíčů na trhu. Ve skutečnosti tato oblast patří k nejrychleji se rozvíjejícím v klíčařském odvětví. Na trhu se v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Autosalon Ženeva 2015 – to nejzajímavější a nejhezčí včetně krásných dívek

Autosalon Ženeva 2015 – to...

Viktor Tamayo pro vás vybral skutečné novinky, které stojí za povšimnutí. Podívejte se v následujícím videu na zajímavé momenty ze světové akce vonící benzínem ve Švýcarsku. Nechybět...