Nové Volvo XC60 v sobě spojuje uvolněný komfort s možností jízdy po všech typech cest

Sportovní komfortní podvozek, pohon všech kol, nové bezpečnostní prvky, velká kola a nový motor Volvo T6 s výkonem 285 k. 

Kompaktní rozměry a přesné jízdní vlastnosti umožňují novému Volvu XC60 vypořádat se stejně elegantně s městským asfaltem i s venkovskými cestami.

Nové Volvo XC60 v sobě spojuje uvolněný komfort s možností jízdy po všech typech cest
Nové Volvo XC60 v sobě spojuje uvolněný komfort s možností jízdy po všech typech cest
Nové Volvo XC60 v sobě spojuje uvolněný komfort s možností jízdy po všech typech cest

 „Nové Volvo XC60 bylo vytvořeno pro zákazníky s vysokými požadavky na zážitek z jízdy. Bez ohledu na to, zda je automobil používán ve městě, na dálnici nebo na úzkých venkovských cestách plných prudkých zatáček. Proto jsme se zaměřili na dosažení správné rovnováhy mezi sportovními vlastnostmi a komfortem, a to jak v případě podvozku, tak i automobilu jako celku,“ říká Lars Blenwall, vedoucí projektu nového Volva XC60.

 Nové Volvo XC60 je robustní automobil, který se dokáže vypořádat s každými podmínkami. Karosérie se vyznačuje mimořádně vysokou torzní tuhostí (20 kNm/deg) a sportovní nastavení podvozku zajišťuje dokonalou kontrolu nad vozidlem a minimalizaci tendencí k naklánění i za náročných jízdních podmínek. Hmotnost je optimálně rozložena mezi přední a zadní nápravu, což přispívá k dobré rovnováze a trakci. Napříč uložený motor a systém pohonu všech kol Volvo AWD s technologií Instant TractionTM od společnosti Haldex pocit ovladatelnosti a jistoty dále posilují.

 Velká 17 nebo 18-palcová kola jsou součástí standardní výbavy (19-palcová kola jsou nabízena jako volitelná) a světlá výška 230 mm Volvu XC60 umožňuje nalézt si cestu i v terénu, kudy by běžný osobní automobil projet nemohl. Zavěšení zadních kol je zárukou dobrého komfortu a kontaktu s vozovkou i na nerovném povrchu. K vynikající směrové stabilitě přispívá také zavěšení předních kol se vzpěrami McPherson a široký rozchod kol.

 Volvo XC60 nabízí velmi vysokou úroveň aktivní bezpečnosti. Kromě systému pohonu všech kol AWD s technologií Instant TractionTM je vůz standardně vybaven vylepšeným stabilizačním systémem DSTC. Dále je k dispozici celá řada volitelných funkcí, jako je například nový pomocný systém pro jízdu s přívěsem (Trailer Stability Assist – TSA), který výrazně zlepšuje kontrolu nad vozidlem při vlečení přívěsu.

 Brzdový systém u nového Volva XC60 vychází ze systému použitého u Volva XC90. Výkonné brzdy v kombinaci s nízko umístěným těžištěm a menšími rozměry automobilu jsou zárukou toho, že brzdné vlastnosti jsou opravdu na vynikající úrovni. 

 Při uvedení na trh bude Volvo XC60 k dispozici s přeplňovaným třílitrovým řadovým šestiválcovým motorem o výkonu 285 k/400 Nm a se dvěma výkonnými a současně úspornými pětiválcovými dieselovými motory.

 V průběhu roku 2009 přibude verze s pohonem předních kol poháněná 2,4-litrovou verzí dieselového motoru splňujícího emisní normu Euro 5, který bude disponovat výkonem 163 k a emisemi CO2 na úrovni přibližně 170 g/km.

 Pohon všech kol pro dokonalý kontakt s vozovkou

Volvo XC60 je standardně vybaveno systémem pohonu všech kol Volvo AWD s technologií Instant TractionTM, který zaručuje maximální možnou přilnavost k vozovce bez ohledu na situaci. Za pomoci elektronicky řízené spojky systém AWD automaticky distribuuje hnací sílu mezi kola přední a zadní nápravy. Technologie Instant Traction zajišťuje bleskurychlý přenos výkonu z předních kol na zadní například při rozjezdu na kluzkém nebo na nezpevněném povrchu.

 Vylepšený stabilizační systém DSTC (Dynamic Stability and Traction Control)

DSTC registruje odchylky mezi směrem požadovaným řidičem a aktuálním směrem pohybu vozidla. Kromě toho vylepšený systém DSTC registruje hodnotu náklonu vozidla, což umožňuje rozpoznání pomalu narůstajícího smyku. K takovému smyku může docházet například tehdy, jestliže řidič v zatáčce náhle uvolní plynový pedál – například při sjezdu z dálnice na poslední chvíli. Díky sledování úhlu náklonu vozidla je systém DSTC schopen zasáhnout dříve – a přesněji. To je zřetelné zejména při dynamické jízdě, kdy je automobil vystaven větším bočním silám.

 Nový pomocný systém pro jízdu s přívěsem (TSA) zlepšuje ovladatelnost při jízdě s přívěsem

Za určitých podmínek dochází při jízdě se soupravou k bočnímu kmitání nebo k vlnění ve tvaru „S“ a pro řidiče může být obtížné tento pohyb vyrovnat. V takové situaci systém TSA zasáhne a spolu s vylepšeným stabilizačním systémem DSTC pomůže automobil i přívěs stabilizovat přibrzděním jednoho nebo více kol a současným snížením točivého momentu motoru dle potřeby. Systém TSA funguje na všech typech vozovek a může být objednán jako samostatný prvek aktivní bezpečnosti při nákupu tažného zařízení.

 Stabilizační systém proti převrácení vozu RSC pomáhá předcházet převrácení

Volvo XC60 je dále standardně vybaveno stabilizačním systémem proti převrácení vozu (RSC). RSC je aktivní systém zlepšující stabilitu automobilu při jízdě. Pokud systém zjistí, že existuje vážné riziko převrácení, dojde ke snížení točivého momentu motoru a k přibrzdění vybraných kol tak, aby došlo k vyrovnání tendence k převrácení.

 Systém pro řízené sjíždění svahů HDC poskytuje dodatečnou kontrolu při jízdě ze svahu

Systém HDC (Hill Descent Control -) je sofistikovaná technologie vyvinutá společností Volvo, která umožňuje pomalé sjíždění prudkých svahů na první rychlostní stupeň. Tento systém je pro Volvo XC60 nabízen jako volitelná výbava. Za pomoci brzdového systému vozidla a regulací točivého momentu motoru HDC řídí rychlost vozidla a udržuje stabilní rychlost jízdy. Řidič se díky tomu může soustředit výhradně na řízení. Systém HDC se aktivuje tlačítkem na přístrojovém panelu. Řidič může nad vozidlem kdykoli převzít kontrolu sešlápnutím plynového nebo brzdového pedálu. Přeřazením na další rychlostní stupeň je systém HDC automaticky deaktivován. Všechny změny probíhají hladce a jemně.

 Aktivní podvozek se systémem Four-C a se třemi režimy nastavení

Volitelný systém Four-C dělá jízdu s Volvem XC60 mimořádně komfortní. To platí zejména pro jízdu na horších silnicích. Systém Four-C společnosti Volvo je pokročilý systém podvozku s automatickou regulací, který využívá celou řadu čidel, jež nepřetržitě sledují chování vozidla. Tlumiče jsou schopny ve zlomku vteřiny změnit své nastavení podle aktuální jízdní situace. Tři režimy nastavení podvozku – Comfort, Advanced a Sport – umožňují řidiči stiskem jediného tlačítka přizpůsobit podvozek stavu vozovky.

 Řízení s posilovačem s proměnlivým účinkem a se třemi úrovněmi nastavení

Systém při nižších rychlostech zvyšuje účinek posilovače, čímž usnadňuje otáčení volantem například při parkování. S rostoucí rychlostí se účinek posilovače snižuje, díky čemuž má řidič lepší pocit kontaktu s vozovkou. Úroveň účinku posilovače může být nastavena prostřednictvím menu v informačním systému vozidla tak, aby odpovídala individuálním požadavkům konkrétního zákazníka. K dispozici jsou celkem tři úrovně nastavení.

 Přeplňovaný benzínový motor T6 se špičkovým výkonem

Tento benzínový motor je nabízen pro všechny velké modely Volvo, vychází z kompaktního řadového celohliníkového šestiválce Volvo se zdvihovým objemem 3,2 litru, který byl v roce 2006 představen v novém Volvu S80.

 Nová přeplňovaná verze se zdvihovým objemem 3,0 litru disponuje výkonem 210 kW (285 k) a točivým momentem 400 Nm. Maximum točivého momentu je k dispozici již od 1 500 ot./min. a zůstává na této úrovni v celém rozsahu otáček. Výsledkem je pružná akcelerace a hladké jízdní vlastnosti.

 Přeplňovaná verze má o něco menší zdvihový objem daný menším vrtáním a zdvihem. Tento úbytek je však kompenzován turbodmychadlem, do kterého v případě tohoto motoru výfukové plyny vstupují ve dvou fázích. Vstupní strana byla rozdělena do dvou sekcí (vždy pro tři válce), přičemž každá z nich využívá technologie zvané twin-scroll. Díky technologii twin-scroll je konstrukce turbodmychadla jednodušší, turbodmychadlo je menší a poskytuje velmi rychlou odezvu, která je plně srovnatelná s odezvou dosahovanou při použití dvou turbodmychadel.

 Motor T6 se výborně hodí pro sportovní způsob jízdy. Tento agregát byl navíc naprogramován tak, aby poskytoval nejvyšší možný výkon při nejnižší možné spotřebě paliva a emisích škodlivin. Díky pohonu všech kol (AWD) je motor využit skutečně optimálně, neboť pohon všech kol zajišťuje přenos maxima výkonu na vozovku.

 Podobně jako všechny ostatní modely Volvo, také Volvo XC60 má hnací ústrojí uložené napříč. Díky uložení napříč je v motorovém prostoru pod kapotou více místa, čímž se snižuje riziko proniknutí motoru do prostoru pro cestující v případě čelní srážky.

 Úsporný turbodiesel D5 druhé generace

V době uvedení na trh bude nové Volvo XC60 k dispozici s nabídkou dvou pětiválcových turbodieselových motorů: motorem D5 s výkonem 185 k a s motorem 2.4D disponujícím 163 k. Motor D5 je velmi výkonný a snadno ovladatelný turbodiesel, který disponuje vysokým točivým momentem 400 Nm v celém širokém rozmezí otáček. Motor D5 je vybaven elektronicky řízeným turbodmychadlem, pokročilým vícebodovým vstřikováním a výkonnou řídicí jednotkou.

 Oba dieselové motory jsou vybaveny čtyřventilovou technologií s dvojicí vačkových hřídelů, která přispívá k pružné odezvě a k dobrým vlastnostem při vyšších otáčkách. Motory jsou standardně vybaveny bezúdržbovým částicovým filtrem, který zachycuje přibližně 95 % částic sazí, a díky kterému jsou mimořádně šetrné k životnímu prostředí.

Šestistupňová automatická převodovka Geartronic

Motory v novém Volvu XC60 jsou spojeny se šestistupňovými převodovkami – buď s manuální převodovkou, nebo s automatickou převodovkou Geartronic. Převodovka byla dimenzována tak, aby dokázala přenést vysoký výkon motoru T6 i výkonných dieselových motorů Volvo. Šestý rychlostní stupeň slouží výhradně jako rychloběžný a je určen pro uvolněnou a ekonomickou jízdu. U motoru T6 je převodovka navíc vybavena sportovním režimem. Pokud řidič upřednostňuje sportovní styl jízdy, nebo pokud potřebuje nechat zařazený určitý rychlostní stupeň, umožňuje automatická převodovka Geartronic manuální řazení.

Autorizovaný dealer a opravce VOLVO

Člen koncernu TUkas

 

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.volvo@auto-staiger.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Společnosti Volvo Cars a NVIDIA prohlubují svoji spolupráci

Společnosti Volvo Cars a NVIDIA...

Prémiová automobilka Volvo Cars a přední počítačová společnost NVIDIA, která stojí v čele vývoje umělé inteligence (AI), spojují své síly za účelem vývoje vysoce vyspělého hlavního...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volvo XC90 ve videohře Forza Motorsport

Volvo XC90 ve videohře Forza Motorsport

Volvo odteď pro každého? Opravdu – alespoň pro všechny, kdo vlastní herní konzoli Xbox One. V prostředí nejmladší, v pořadí již sedmé verze závodní videohry Forza Motorsport se nyní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Automobilka Volvo Cars prodloužila smlouvu se svým současným generálním ředitelem Håkanem Samuelssonem do roku 2022

Automobilka Volvo Cars prodloužila...

Společnost Volvo Cars prodloužila smlouvu se svým stávajícím generálním ředitelem a prezidentem Håkanem Samuelssonem o dva roky, což znamená do roku 2022. Prodloužením smlouvy si chce...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Globální prodej automobilky Volvo Cars vzrostl  v srpnu o 14,5 %

Globální prodej automobilky Volvo Cars...

Společnost Volvo Cars si pevně drží kurz směrem k dalšímu roku rekordního globálního prodeje. Svědčí o tom její prodejní výsledky za měsíc srpen, kdy si ve srovnání se stejným obdobím...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncept Volvo 360c volá po univerzálním palubním bezpečnostním standardu pro komunikaci autonomních vozidel

Koncept Volvo 360c volá po univerzálním...

V rámci svého nového konceptu 360c s autonomním řízením nabízí automobilka Volvo Cars podnět k řešení hlavních výzev vztahujících se k zavedení technologií autonomního řízení a...