Nové Volvo V50 (4)

Vyšší úroveň pasivní i aktivní bezpečnosti. Má velmi tuhou karosérii, patentovanou konstrukci přídě a komplexní bezpečnostní systém v interiéru.

Testy potvrdily vysokou bezpečnostní charakteristiku.

Nové Volvo V50 (4)
Nové Volvo V50 (4)
Nové Volvo V50 (4)
Nové Volvo V50 (4)
Nové Volvo V50 (4)


Konstrukce přídě Volva V50 byla rozdělena do několika zón, z nichž každá plní v procesu deformace odlišný úkol. Čím více se síly vznikající při kolizi blíží k prostoru pro cestující, tím méně se použité materiály deformují. Cílem je, aby se prostor pro cestující choval při většině typů kolizí předvídatelným způsobem. Aby každá z těchto zón měla požadované vlastnosti, jsou na různých místech použity různé druhy oceli. Kromě konvenční karosářské oceli jsou to tři různé druhy vysokopevnostní oceli s různou mírou pevnosti. Systém rozdělení do zón umožňuje důmyslné a efektivní pohlcení sil vznikajících při kolizi.

Deformační zóna pro nízké rychlosti


Součástí předního nárazníku je robustní příčník vyrobený z oceli s extrémně vysokou pevností. Napojení nárazníku na podélné části karosérie je provedeno prostřednictvím deformačních prvků, které pomáhají pohlcovat síly vznikající při nehodách při nízké rychlosti bez poškození zbytku karosérie. Deformační prvky mohou být snadno a za přiměřenou cenu vyměněny.

Deformační zóna pro vysoké rychlosti


Přímé části bočních prvků jsou vyrobeny z vysokopevnostní oceli, což je velmi houževnatý druh materiálu, který je optimalizován pro pohlcování vysokých energií. Toto je oblast, ve které při kolizi probíhá největší množství deformací. Navíc se konstruktéři společnosti Volvo rozhodli zabudovat do kompaktního Volva V50 také horní boční prvky, které poskytují významnou ochranu v případě nárazu vozidla například do návěsu nebo do nakládací plošiny kamiónu.

Pomocná zóna


Průřez prvku, který se vychyluje ven směrem k A-sloupku, byl navržen tak, aby tento prvek fungoval jako bariéra chránící prostor kabiny a jako dodatečná ochrana proti deformacím. Konstrukce rovněž napomáhá při minimalizaci pravděpodobnosti průniku předního kola do interiéru. Kolo naopak pomáhá při absorpci sil vznikajících při nárazu. Tento profil je mimořádně pevný a je vyroben z oceli s mimořádně vysokou pevností.


A-sloupky a spodní boční prvky jsou spojeny pevným příčníkem. Na každé straně je tak vytvořeno mimořádně pevné trojité upevnění, které výrazně přispívá k zachování potřebného prostoru pro cestující i při závažných nehodách. Nová konstrukce přídě je jedním z mnoha patentovaných řešení společnosti Volvo v oblasti bezpečnosti.

Kompaktní motory přispívají k nárazové bezpečnosti


Ve snaze o optimalizaci rozměrů se podařilo dosáhnout toho, že motory pro Volvo V50 jsou o 200 mm užší a o 25 mm kratší. Vzhledem k tomu, že motory jsou uloženy napříč, zůstává díky jejich zmenšené šířce mezi motorem a prostorem pro cestující k dispozici více místa. Při kolizi může být motor posunut o plných 150 mm vzad, než se blok motoru dostane do kontaktu s příčníkem mezi motorovým prostorem a prostorem pro nohy řidiče. Interiér Volvo V50 má stejný typ bezpečnostního systému, který byl patentován u Volva S80. Sloupek řízení se může deformovat až o 140 mm. Při deformaci se sloupek pohybuje vodorovně, aby byla zachována optimální poloha airbagu.

Další bezpečnostní řešení, která jsou společná s modelem S80:

  • konstrukce pedálů zabraňující poranění nohou řidiče
  • airbagy s dvoufázovým plněním
  • předpínače bezpečnostních pásů na předních sedadlech a na vnějších zadních sedadlech
  • omezovač síly na předních bezpečnostních pásech
  • upozornění na nezapnutý bezpečnostní pás na všech sedadlech

Systém ochrany proti bočnímu nárazu:


Volvo V50 je o 54 mm širší než jeho předchůdce, model V40. Tím vzniká dodatečný prostor pro deformaci při kolizi. V ostatních ohledech nabízí Volvo V50 stejný typ ochrany před bočním nárazem jako model Volvo S80 vybavený systémem SIPS, bočními airbagy a nafukovacími clonami. Tyto clony jsou konstruovány tak, aby poskytovaly lepší ochranu při nehodách kdy dojde k převrácení vozidla, neboť se vyprazdňují pomaleji než čelní airbagy (přibližně tři sekundy). Boční airbagy jsou větší než u modelu V40, aby byla zajištěna lepší ochrana v oblasti boků a hrudníku.

Několik dalších prvků přispívá k vyšší tuhosti karosérie a brání zatlačení boků do prostoru pro cestující:

  • vyztužená příčná trubková vzpěra mezi A-sloupky
  • pevné a robustní trubky v sedadlech a deformovatelný ocelový „box“ , ve středu vozidla mezi nimi
  • příčné výztuhy dveří vyrobené z oceli s extrémně vysokou pevností
  • B-sloupky byly výrazně vyztuženy přispívají proto k  vyšší ochraně

Nárazy zezadu:

  • Volvo V50 bylo konstruováno tak, aby poskytovalo nejlepší možnou ochranu cestujících také při nárazech zezadu. Systém Volvo pro prevenci poranění krku WHIPS je jedním z nejefektivnějších systémů svého druhu na trhu. V případě závažného nárazu zezadu opěradlo sedadla a opěrka hlavy sledují pohyb těla cestujícího.
  • Sedadla a jejich opěradla jsou mimořádně robustní. Jsou dimenzována tak, aby odolala vysokému zatížení způsobenému například nezajištěnými zavazadly. Současně jsou však sedadla do určité míry poddajná, což je důležité při závažných nehodách, kdy je pro bezpečnost cestujících důležitá rovnováha mezi pevností a pružností.

Ochrana ostatních účastníků silničního provozu

  • Konstrukce přídě nového Volva V50 je charakterizována čistými, hladkými povrchy a zaoblenými rohy. Cílem je snížit riziko poranění chodců a dalších účastníků silničního provozu v případě nehody. Příď je navíc vybavena prvkem pohlcujícím energii, který je umístěn před nárazníkem a který pomáhá snižovat riziko poranění nohou.
  • Kapota a přední blatníky jsou konstruovány tak, aby při nehodě pohlcovaly energii. Tím se snižuje riziko poranění hlavy. Díky novým kompaktním benzínovým motorům navíc zůstává mezi hlavou válců a kapotou zvětšený prostor 70 mm.

Bezpečnost dětí:

  • Bezpečnostní konstrukce karosérie a bezpečnostní systémy v interiéru jsou dimenzovány a navrženy tak, aby pomáhaly chránit i nejmladší cestující. Obě vnější zadní sedadla mohou být vybavena integrovanými dětskými sedáky pro děti od tří let věku.
  • Airbag spolujezdce vpředu může být vypnut a deaktivován pomocí klíče. Sedadlo spolujezdce vpředu je z výroby připraveno pro instalaci dětské sedačky obrácené zády ke směru jízdy. Je vybaveno speciálními kotevními úchyty pro upevnění pomocí bezpečnostních pásů. (Výstraha: Nikdy neinstalujte žádný typ dětské sedačky na přední sedadlo vozidla, které je vybaveno airbagem spolujezdce).

Karosérie Volva V50 je o 34 % tužší než karosérie jeho předchůdce, modelu Volvo V40. Tato torzní tuhost přispívá ke stabilním, předvídatelným a konzistentním jízdním vlastnostem. Také konstrukce podvozku vozidla se širokým rozchodem a dlouhým rozvorem má pozitivní vliv na jízdní stabilitu.

  • rozchod předních kol je 1 535 mm (o 63 mm širší než u V40)
  • rozchod zadních kol je 1 531 mm (o 57 mm širší)
  • rozvor kol je 2 640 mm (o 78 mm delší)

Volvo V50 může být vybaveno:

  • protiprokluzovým systémem STC
  • protismykovým systémem DSTC
  • Volvo V50 T5 bude k dispozici také v kombinaci se systémem pohonu všech kol. Elektronicky řízený systém Volvo AWD automaticky rozděluje točivý moment podle povrchu vozovky a podle způsobu jízdy a zajišťuje stabilní, konzistentní a předvídatelné jízdní vlastnosti.

Volvo V50 má mimořádně výkonné brzdy vybavené systémem ABS s elektronickým rozdělováním brzdné síly na zadní kola a brzdovým asistentem – EBA (Emergency Brake Assistance) pro brždění v nouzových situacích. Přední kola jsou vybavena brzdovými kotouči s vnitřním chlazením. Velikost kotoučů závisí na výkonu motoru (průměr až 16,5”).


Světlomety jsou vybaveny projektorovými potkávacími světly. Soustředěný paprsek světla je obklopen „stínem“, který pomáhá protijedoucím řidičům odhadnout vzdálenost vozu. Součástí volitelné výbavy jsou dálkové i potkávací bi-xenonové světlomety s plynovými výbojkami. Přídavné ukazatele směru na vnějších zpětných zrcátkách a integrovaná boční poziční světla v předních a zadních světlech zlepšují viditelnost Volva V50 také z boku.


Ergonomická poloha sezení a rozmístění všech přístrojů a ovládacích prvků na správných místech přispívají k vyšší bezpečnosti jízdy. Vůz je vybaven pohodlným a snadno ovladatelným sedadlem řidiče, nastavitelným volantem a logicky uspořádanou přístrojovou deskou. K bezpečnosti jízdy rovněž přispívá ovládání audiosystému, tempomatu, telefonu a navigačního systému RTI umístěné na volantu.


Inteligentní informační systém řidiče IDIS je novinkou v automobilovém průmyslu a jeho kořeny pocházejí z technologií používaných ve vojenských letadlech. Systém zabraňuje zbytečnému rozptylování řidiče v průběhu jízdy. Například při předjíždění nebo brždění jsou signály z integrovaného GSM telefonu a některé doplňkové informace za určitých podmínek pozdrženy do doby, než se situace zklidní. IDIS nepřetržitě sleduje činnost řidiče tak, že monitoruje pohyby volantu, zrychlení, ukazatele směru atd. Tyto údaje jsou zpracovávány a při dosažení určité úrovně aktivity jsou pozdrženy některé informace, které nejsou důležité z hlediska bezpečnosti. IDIS je součástí standardní výbavy všech verzí Volva V50 bez ohledu na to, zda je vůz vybaven integrovaným telefonem. IDIS je již z výroby připraven na přicházející palubní informační a komunikační systémy. Čím více takových zařízení bude ve vozidle instalováno, tím větší bude přínos systému IDIS.


Volvo V50 je konstruováno tak, aby byla zajištěna efektivní ochrana posádky vozu a jejího majetku nejen během jízdy, ale i tehdy, pokud je vozidlo zaparkováno. Volvo V50 může být například vybaveno laminovanými bočními okny, což je výbava u kompaktního vozidla skutečně neobvyklá. Laminovaná skla se dají jen velmi obtížně rozbít, čímž se zvyšuje ochranu vozu před vloupáním.


Volvo V50 může být vybaveno systémem bezklíčového zamykání a odemykání. Tímto způsobem je možné automobil odemknout (a zamknout) a nastartovat motor bez použití klíče. K tomu musí mít řidič u sebe (například v kapse) pasivní autorizační modul. Všechny funkce dálkového ovládání (například osvětlení cesty nebo tísňový alarm) mohou být stále ovládány na dálku. V důsledku toho systém nabízí naprostou svobodu pohybu a rychlý nástup do vozu v případě nebezpečí.

Otázky a odpovědi o systému Keyless Drive

Jak mohu automobil zamknout a odemknout?


Buď použijete PAD stejným způsobem jako běžné dálkové ovládání (stiskem tlačítek), nebo kliky dveří pro odemknutí a tlačítka na dveřích pro zamknutí vozu.

Je možné otevřít pouze dveře řidiče?


Systém může být snadno nastaven tak, aby bylo možné současně otevřít všechny dveře a zavazadlový prostor a kapotu, nebo pouze jedny vybrané dveře (nebo dveře zavazadlového prostoru).

Co se stane, pokud necháte PAD ve voze?


Po uzamknutí vozu dojde k jeho deaktivaci. V takovém případě není možné vozidlo odemknout, pokud nemáte v kapse jiný modul PAD. Bez autorizovaného modulu PAD nemůže nikdo za žádných okolností vůz otevřít. PAD uvnitř vozidla je možné různými způsoby znovu aktivovat. Nejsnazší způsob je použít pro odemknutí vozidla jiný autorizovaný modul PAD.

Jak se startuje motor?


Motor se startuje pomocí tlačítka na palubní desce (stisknout a otočit). Z bezpečnostních důvodů musí být při startování tímto způsobem současně sešlápnut pedál spojky (v případě manuální převodovky) nebo brzdový pedál (u automatické převodovky).

Dojde k zastavení motoru, pokud PAD vozidlo opustí?


Pokud tato situace nastane při jízdě, můžete i dál v jízdě pokračovat. Pokud však dojde k vypnutí motoru, nebude jej možné znovu bez modulu PAD nastartovat.

Volvo V50 je také vybaveno řadou prvků na ochranu proti krádeži, jako jsou:

  • elektronický imobilizér
  • elektronické “značení proti krádeži”
  • řídící moduly s unikátní identifikací
  • audiosystém, který je integrován do palubního elektrického systému vozidla

Systém zamykání vozu (standardní systém s klíčem) je mimořádně propracovaný a nabízí celou řadu možností individuálních nastavení a použití, které je běžné u luxusních vozů.:

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Autorizovaný dealer a opravce VOLVO

Člen koncernu TUkas

 

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.volvo@auto-staiger.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volva S60 a V60 si v testech bezpečnosti  Euro NCAP vysloužila pětihvězdičková hodnocení

Volva S60 a V60 si v testech bezpečnosti ...

Nová Volva – sedan S60 a kombi V60 – si v testech bezpečnosti Euro NCAP 2018 vysloužila maximální hodnocení pěti hvězd. Tím pokračují v úspěšné pětihvězdičkové linii modelů Volvo....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové crashtesty s nepříjemným překvapením

Nové crashtesty s nepříjemným...

Nové výsledky nezávislých bezpečnostních zkoušek aut přinesly nepříjemné překvapení. Zcela propadl vůz Fiat Panda. Zklamala také nová verze off-roadu Jeep Wrangler. Naopak modely Audi Q3, BMW...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volvo XC40 bylo korunováno Světovým autem žen pro rok 2018

Volvo XC40 bylo korunováno Světovým...

Názor něžnější poloviny lidstva je jasný: Volvo XC40 je nejlepší auto roku 2018. V letošním finále soutěže Women’s World Car of the Year za sebou nechalo silnou konkurenci od BMW, Jaguaru či...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Společnosti Volvo Cars a Luminar představují  na veletrhu AutoMobility LA 2018 průlom ve vývoji technologie autonomního řízení

Společnosti Volvo Cars a Luminar...

Automobilka Volvo Cars a společnost Luminar, která i přesto, že má status mladé firmy, stojí v čele vývoje klíčové senzorické technologie pro autonomně řízená vozidla, předvádějí na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Společnosti Volvo Cars a Baidu spojují své síly za účelem vývoje a výroby autonomně řízených vozidel

Společnosti Volvo Cars a Baidu spojují...

Společnosti Volvo Cars se podařilo uzavřít smlouvu o spolupráci s předním čínským poskytovatelem internetových služeb, kterým je společnost Baidu. Smyslem dohody je společně pracovat na...