Nové Volvo V50 (3)

Nové motory, sportovní převodovky, propracovaný podvozek s pohonem všech kol.

Nové sportovní kombi značky Volvo, V50, je vybaveno napříč uloženými čtyřmi nebo pětiválcovými řadovými motory. Vrcholným modelem v řadě V50 je Volvo V50 s přeplňovaným pětiválcovým benzínovým s 2,5 litrovým motorem T5 v kombinaci se systémem pohonu všech kol. Vysoká hodnota a plochá křivka točivého momentu tohoto motoru je zárukou vynikající akcelerace.


Nové Volvo V50 (3)
Nové Volvo V50 (3)
Nové Volvo V50 (3)

Sběrné potrubí a blok turbodmychadla u motoru T5 byly odlity jako jeden kus z vysoce legované oceli s mimořádně vysokou tepelnou odolností (1 050°C). Turbodmychadlo proto vyžaduje méně chlazení, které se běžně provádí obohacováním směsi paliva čímž se sníží teplota výfukových plynů. Ve výsledku může motor spalovat chudší směs paliva, čímž se snižuje spotřeba a emise škodlivin zejména při jízdě vyšší rychlostí. Motor T5 dosahuje maximálního výkonu 220 k a točivého momentu 320 Nm.

Volvo V50 T5 AWD bude vybaveno stejným typem pohonu všech kol jako větší modely Volvo vybavené systémem AWD. Výkon motoru je automaticky rozdělován mezi kola přední a zadní nápravy pomocí elektricky řízené hydraulické spojky Haldex, která reaguje velmi pružně.


Nové benzínové motory u Volva V50 (a u nové S40) jsou výsledkem dalšího vývoje řady motorů s nízkým třením, které pohánějí větší modely Volvo. Nová generace motorů nese označení RNC, kde C znamená „Compact“ (kompaktní). Většina vnějších součástí motoru byla konstruována a umístěna tak, aby motor zaujímal co nejméně prostoru:

  • výstupy pro výfukové potrubí jsou nakloněny dolů směrem k bloku motoru
  • sběrné potrubí u přeplňovaných motorů je součástí bloku turbodmychadla, čímž dochází ke snížení celkové prostorové náročnosti
  • kompaktní sací potrubí je vyrobeno z plastu vyztuženého skelnými vlákny a je vedeno přes vrchní část motoru, vstřikovací trysky jsou z bezpečnostních důvodů umístěny v části vyrobené z hliníku
  • alternátor, vodní čerpadlo a kompresor klimatizace mají kompaktní rozměry a jsou velmi efektivně rozmístěny
  • kompresor klimatizační jednotky byl přemístěn tak, aby byl dobře chráněn v případě nehody

Výsledkem vývoje je motor, který je o 200 mm užší a o 25 mm kratší než motory u velkých modelů Volvo a díky kompaktním rozměrům je také lehčí.


Nové pětiválcové řadové motory mají zdvihový objem 2,4 a 2,5 litru. Pět válců a velký zdvihový objem zajišťují vysoký točivý moment již od nízkých otáček motoru a tím tedy i pružnou akceleraci. A co více, pětiválcový motor má díky vysokému zdvihu, nízké úrovni vibrací a hladkému chodu uvolněnější, příjemnější charakteristiku.

Motory sdílejí stejnou technologii s motory pohánějícími větší vozy Volvo:

  • čtyři ventily na válec a dvojitý vačkový hřídel – pro vysoký výkon a pružnou odezvu
  • proměnlivé časování ventilů (CVVT) – pro vysoký výkon a vysoký točivý moment ve spojení s nižší spotřebou a emisemi
  • systém elektronického řízení motoru s přesnou a adaptivní kontrolou – pro účinné spalování a dobrý výkon

Při svém představení bude nové Volvo V50 nabízeno se dvěma benzinovými pětiválcovými atmosférickými motory 2,4i a 2,4 o výkonu 170 k a 140 k. Nabídka motorů bude průběžně rozšířena o benzinový čtyřválec 1,6 s výkonem 100 k a též 1,8 s výkonem 125 k.


Nabídka motorů zahrnuje také nový čtyřválcový dieselový motor obsahu 2,0 litru s výkonem 136 k. Jedná se o přeplňovaný motor vybavený druhou generací systému common rail s proměnlivou geometrií rozváděcích lopatek turbodmychadla. Systém vstřikování pracuje s mimořádně vysokým tlakem, čímž je zajištěno rozptýlení paliva na mimořádně jemné částice. To přispívá ke zlepšení výkonu i ke snížení emisí.


Díky piezoelektrickým vstřikovacím tryskám může být palivo v průběhu každého spalovacího cyklu dávkováno v několika malých vstřicích, v důsledku čehož dochází ke snížení hladiny hluku i snížení obsahu škodlivin ve výfukových plynech.


Dieselový motor bude také možné objednat s filtrem pevných částic který významně snižuje obsah nespálených částic (sazí) ve výfukových plynech a tedy i negativní dopad na životní prostředí. Systém se automaticky čistí tak, že obsah filtru v pravidelných intervalech vyhořívá. Aditiva v palivu umožňují, aby tento proces probíhal při nižší teplotě (přibližně 450° C v porovnání s běžnými cca 550° C). Celý proces včetně dodávky aditiv do paliva probíhá bez zásahu řidiče. Interval regenerace je upravován podle podmínek a podle stylu jízdy řidiče. Dieselový motor je výsledkem společného programu vývoje motorů společností Ford Motor Company a PSA. V roce 2004 bude představen také menší dieselový motor se zdvihovým objemem 1,6 litru o výkonu 110 k.


Šestistupňová manuální převodovka, která byla původně vyvinuta pro Volvo S60 R a V70 R, se nyní představí i ve Volvu V50 T5. Šest stupňů pro jízdu vpřed je rozděleno tak, aby bylo možné dosáhnout pružné akcelerace i vysoké maximální rychlosti. Převodovka je vybavena trojitou synchronizací a umožňuje mimořádně lehké a přesné řazení.


Atmosférické motory mají pětistupňovou manuální převodovku Volvo nové generace. Tato převodovka byla nově vybavena trojitou synchronizací pro rychlejší řazení a větší pocit jistoty .


Automatická převodovka pro Volvo V50 je shodná s tou, která je použita ve větších modelech Volvo. Jedná se o pětirychlostní převodovku s adaptivním řazením, jinými slovy, převodovka se přizpůsobuje aktuálnímu stylu jízdy.


Turbodiesel je standardně vybaven šestistupňovou manuální převodovkou (nejedná se o stejnou převodovku jako u modelu T5).


Podvozek Volva V50 byl vyvinuo ve stejném duchu jako Volvo S60 a Volvo S80. Při vytváření základů tohoto nového kompaktního modelu konstruktérům pomohly také zkušenosti získané u špičkových modelů Volvo S60 R a V70 R. Ke stabilnímu chování vozu na silnici přispívá i širší rozchod a delší rozvor kol v porovnání se stávajícím modelem Volvo V40.


Geometrie zavěšení předních kol byla pečlivě propočítána, aby byla zajištěna přesná a rychlá odezva řízení, zlepšující sportovní charakteristiky vozu. Řízení je elektrohydraulické, s lehkou, charakteristickou a kontrolovanou odezvou.


Volvo V50 může být volitelně vybaveno sportovním podvozkem (kromě modelu AWD). Tvrdší pružiny a snížená světlá výška přispívají při sportovní jízdě k lepší směrové stabilitě. Nové Volvo V50 nabídne svým majitelům velmi příjemné zážitky, a to zejména díky novému hnacímu ústrojí, pečlivě vyváženému podvozku a výjimečné torzní tuhosti karosérie.“

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ojetý vůz jako vánoční dárek? Proč ne, v prosinci jsou nejnižší ceny v roce

Ojetý vůz jako vánoční dárek? Proč...

Praktický dárek pro studenty, partnerky, rodiče v důchodovém věku, nebo i pro sebe   Nevěřte dědečkovi, že na popojíždění na chalupu je jeho stará stodvacítka ještě dost dobrá, ani...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Čtyři nové crashtesty – sedanu Audi A6 a VW Touareg se dařilo

Čtyři nové crashtesty – sedanu Audi...

Pro zájemce o koupi automobilu je bezpečnost vozu většinou klíčovým prvkem. Program nezávislého testování nových automobilů Euro NCAP dnes zveřejnil výsledky nárazových zkoušek čtveřice...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Ford Fiesta bude brzdit se silou Feroda

Nový Ford Fiesta bude brzdit se silou Feroda

Nejnovější generace Fiesty bude vybavena brzdovými destičkami Eco-Friction®, prvními destičkami bez obsahu mědi na trhu Společnost Federal-Mogul Motorparts oznamuje, že její značka brzdových...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - AUTO PALACE SPOŘILOV VSADIL NA PODPORU TALENTOVANÝCH REPREZENTAČNÍCH PLAVCŮ

AUTO PALACE SPOŘILOV VSADIL NA PODPORU...

Společnost Auto Palace Spořilov s.r.o. oznámila spolupráci se dvěma reprezentanty České republiky v plavání. Součástí vzájemného partnerství s oběma talentovanými sportovci, Simonou...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Aktuálně nejlepší česká tenistka Karolína Plíšková se spolu se sestrou Kristýnou stala novou tváří značky Mototechna

Aktuálně nejlepší česká tenistka...

Nejlepší současná tenistka Češka Karolína Plíšková se dnešním podpisem smlouvy se společností AURES Holdings stala jednou z tváří značky zánovních vozů Mototechna. Mototechna poskytne...