Nové Porsche 911 GT3 R ve světové premiéře na okruhu Nürburgring

Lehčí, úspornější, rychlejší za 429 000 eur bez DPH lze již nyní objednat v autorizovaném Porsche Centru Praha a Porsche Servisním Centru Brno s dodáním od prosince 2015.

1por911předek1000

1por911zadek1000

1por911palubka1000

Automobilka Porsche postavila na základech sériového modelu 911 GT3 RS

– zákaznický závodní vůz pro světovou sérii GT3, automobil nese označení 911 GT3 R. Při vývoji závodní 911 s výkonem více než 368 kW se konstruktéři zaměřili především na nízkou hmotnost, lepší aerodynamiku, nižší spotřebu, lepší obratnost, ještě vyšší bezpečnost, stejně jako na snížení servisních nákladů a cen náhradních dílů.

Nové Porsche si od svého sériového příbuzného 911 GT3 R

– vypůjčila typickou střechu se dvěma vybouleními a prodloužený rozvor, který v porovnání s předchozí generací narostl o 8,3 centimetru. Delší rozvor znamená ve srovnání s předchozí GT3 R lepší rozlo-žení hmotnosti mezi nápravy a předvídavější chování v rychlých zatáčkách. Syste-matickým snižováním hmotnosti karoserie, aerodynamickými prvky a modifikovaným podvozkem se v porovnání s předchozím modelem inženýrům povedlo výrazným způsobem optimalizovat těžiště vozu. Lehká karoserie sériového modelu 911 GT3 RS, vyznačující se propracovanou hliníkovo-ocelovou kompozitovou konstrukcí, se ukázala jako ideální základ pro závodní automobil. Střecha, přední kapota, blatníky, dveře, boční partie, zadní část, stejně jako víko motoru jsou vyrobeny z mimořádně lehkého uhlíkového kompozitu (karbonu). Všechna okna, a tentokrát i to čelní, jsou vyrobena z polykarbonátu.

Porsche 911 GT3 R pohání moderní čtyřlitrový plochý šestiválec

– z velké části shodný s motorem, který se nachází za zadní nápravou vysoce výkonného produkčního modelu 911 GT3 RS. Přímé vstřikování paliva, které pracuje s tlakem až 200 baru, stejně jako variabilní časování ventilů zajišťují mimořádnou účinnost této pohonné jednotky. Kromě toho, atmosféricky plněný motor nabízí podstatně lepší modulaci síly a širší pásmo využitelných otáček. Výkon motoru je na 310 mm široké zadní pneumatiky přenášen pomocí šestistupňové sekvenční převodovky Porsche. Stejně jako u silničních derivací modelu Porsche 911, i zde řidič řadí pohodlně pomocí páček umístěných na volantu.

Také aerodynamika 911 GT3 R čerpá z předlohy v silničním modelu. Výrazné otvory v blatnících nad podběhy předních kol zvyšují přítlak vozu na přední nápravě. Aero-dynamickou vyváženost zajišťuje dva metry široké a čtyřicet centimetrů dlouhé zadní přítlačné křídlo. Od svého většího bratra, modelu 911 RSR, si GT3 R vypůjčilo kon-cept uprostřed umístěného chladiče. Odstraněním chladičů v bocích vozu se zlepšilo těžiště, přičemž centrálně umístěný chladič je také lépe chráněn před poškozením při soubojích.

Změnami prošel také brzdový systém vozu 911 GT3 R

Díky zvýšené tuhosti a citlivějšímu chování systému ABS se ještě více hodí pro náročné vytrvalostní závody. Mimořádný brzdný účinek na přední nápravě zaručují šestipístkové hliníkové závodní třmeny v kombinaci s vnitřně chlazenými a drážkovanými ocelovými kotouči o průmě-ru 380 mm. Zadní náprava je osazena čtyřpístkovými třmeny a kotouči s průměrem 372 mm.

Při vývoji GT3 R byl vysoký důraz kladen také na bezpečnostní prvky

Objem zesíle-né palivové nádrže FT3 se zvýšil o 12 litrů a nyní pojme 120 litrů paliva, přičemž hr-dlo nádrže je vybaveno bezpečnostním palivovým ventilem. Dveře a boční okna lze snadno odstranit a střešní únikový poklop je nyní větší. Nové skořepinové sedadlo poskytuje pilotům v případě nehody lepší ochranu.

Technické údaje Porsche 911 GT3 R (Jednomístný zákaznický závodní speciál vycházející z Porsche 911 GT3 RS)

Motor

  • Vodou chlazený plochý šestiválec (umístěný za zadní nápravou)
  • Objem 4000 cm3, zdvih 81,5 mm, vrtání 102 mm
  • Výkon: přes 369 kW (500 k), podle FIA Balance of Performance (restriktor)
  • Čtyřventilová technika
  • Přímé vstřikování paliva
  • Mazání se suchou skříní

Převodovka

  • Šestistupňová sekvenční převodovka Porsche
  • Mechanický diferenciál se zvýšenou svorností
  • Pneumatické řazení (páčkami pod volantem)

Karoserie

  • Odlehčená karoserie s propracovanou hliníkovo-ocelovou kompozitovou konstrukcí
  • Integrovaná (svařená) ochranná klec proti převrácení, podle stanov FIA, od-stavec J
  • Odnímatelný únikový poklop ve střeše
  • Odlehčené díly karoserie: Dveře, víko motoru, zadní přítlačný spoiler, přední i zadní blatníky z uhlíkových kompozitů (karbonu)
  • Skla vyrobená z polykarbonátu
  • Odnímatelná polykarbonátová skla dveří
  • Bezpečnostní palivová nádrž FT3 s objemem cca 120 litrů, s bezpečnostním ventilem hrdla a v souladu se stanovami FIA
  • Vzduchový systém zvedání (čtyři hevery v podvozku)

Podvozek

  • Přední zavěšení typu McPherson, nastavitelná světlá výška, nastavitelný od-klon a sbíhavost kol
  • Náboje kol s centrální maticí
  • Nastavitelné stabilizátory (levý a pravý)
  • Elektricko-hydraulický posilovač řízení
  • Zadní náprava
  • Víceprvkové zadní zavěšení, nastavitelná světlá výška, nastavitelný odklon a sbíhavost kol
  • Nastavitelné stabilizátory (levý a pravý)
  • Elektricko-hydraulický posilovač řízení
  • Brzdový systém
  • Dva nezávislé brzdové okruhy pro přední a zadní nápravu; nastavitelné rozdělení brzdného účinku pro přední a zadní nápravu
  • Přední náprava: Závodní šestipístkové jednodílné hliníkové třmeny a vnitřně chlazené a drážkované ocelové brzdové kotouče, průměr 380 mm
  • Zadní náprava: Závodní čtyřpístkové jednodílné hliníkové třmeny a vnitřně chlazené a drážkované ocelové brzdové kotouče, průměr 372 mm
  • Kola a pneumatiky: Jednodílná kola BBS a podle specifikace Porsche, vpředu rozměr 12Jx18, off-set 17, pneumatiky: 300/650-18; vzadu rozměr 13Jx18, offset 37,5, pneumati-ky 300/710-18

Elektronika

  • Řídicí jednotka COSWORTH IPS32
  • Závodní ABS
  • Kontrola trakce

Hmotnost a rozměry

  • Celková hmotnost: cca 1220 kg (v závislosti na předpisech)
  • Celková délka: 4604 mm
  • Rozchod kol přední nápravy: 1975 mm
  • Rozchod kol zadní nápravy: 2002 mm
  • Rozvor náprav: 2463 mm

 Porsche Inter Auto CZ spol. s r.o.

  • je 100% dceřinou společností rakouské firmy Porsche Inter Auto se sídlem v Salzburgu, jejímž vlastníkem je společnost Porsche Holding Salzburg. Rakouská společnost Porsche Inter Auto se řadí k nejúspěšnějším a nejvýznamnějším podnikatelským subjektům v oblasti prodeje a servisu automobilů v Evropě.
  • je největším prodejcem vozů Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda a importérem a prodejcem značky Porsche v České republice. Je rovněž servisním a prodejním za-stoupením Bentley pro český trh. Disponuje největším skladem nových vozů a náhradních dílů. Ročně se v Porsche Inter Auto CZ prodá více než 12 000 kusů nových a 4000 ojetých automobilů. Zároveň poskytuje Porsche Inter Auto CZ přes 470 000 servisních hodin ročně.
  • zaměstnává v České republice v současné době 900 zaměstnanců v deseti pobočkách – v Praze, Plzni, Brně, Olomouci, Hradci Králové, Českých Budějovicích, Ostravě a Opavě. Všechny autosalony mají k dispozici nejnovější technologie a nejmodernější know-how mezinárodní společnosti. Zaměstnanci pravidelně procházejí systémem odborných školení. Všechny provozovny jsou certifikovány dle ISO 9001:2000.
  • má provozovny nejen v České republice, ale také v Rakousku, Chorvatsku, Maďarsku, Německu, Rumunsku, Slovinsku, Itálii, na Slovensku a v Albánii. Prostřednictvím svého zastoupení působí Porsche Inter Auto i v Číně.

 

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Borská 59, 301 00 - Plzeň-Karlov
800 900 701
plzen@smucler.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Louda Auto a.s.
Třídvorská 70, 280 00 - Kolín V
321 715 804
lukas.lahoda@louda.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Porsche Engineering otevírá nové centrum pro výzkum a vývoj v Ostravě

Porsche Engineering otevírá nové...

Porsche Engineering Services, s.r.o., česká pobočka poskytovatele vývojových služeb Porsche Engineering Group GmbH, dnes oficiálně otevřela nové centrum v Ostravě. Společnost Porsche Engineering...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nepřetržité zatížení: Zkušební program pro novou generaci modelu 911

Nepřetržité zatížení: Zkušební...

Nové Porsche 911 přijíždí v rámci svého vývoje na cílovou rovinku. Osmá generace klasického sportovního vozu bude uvedena na trh začátkem roku 2019. Před tím přidají řidiči prototypů...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Porsche Česká republika úzce spolupracuje s hasiči

Porsche Česká republika úzce...

Společnost Porsche Česká republika prostřednictvím své divize After Sales úzce spolupracuje s Hasičským záchranným sborem České republiky (HZS ČR). Cílem vzájemné spolupráce je zajistit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Das WeltAuto dosáhlo od ledna do září více než 8% růstu prodeje

Das WeltAuto dosáhlo od ledna do září...

V síti Das WeltAuto se v prvních devíti měsících letošního roku prodalo 15 464 ojetých vozů V porovnání se stejným obdobím loňského roku vzrostl prodej o 8,2 % Největší zájem je o velmi...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vzdělávací projekt QHERO společnosti Porsche Česká republika se rozšiřuje na čtrnáct odborných škol

Vzdělávací projekt QHERO společnosti...

Projekt QHERO společnosti Porsche Česká republika na podporu vzdělávání v automobilových školách se po velmi úspěšné pilotní fázi rozšiřuje na 14 škol v celé České republice. Porsche...