Nové Porsche 911 GT3 R ve světové premiéře na okruhu Nürburgring

Lehčí, úspornější, rychlejší za 429 000 eur bez DPH lze již nyní objednat v autorizovaném Porsche Centru Praha a Porsche Servisním Centru Brno s dodáním od prosince 2015.

1por911předek1000

1por911zadek1000

1por911palubka1000

Automobilka Porsche postavila na základech sériového modelu 911 GT3 RS

– zákaznický závodní vůz pro světovou sérii GT3, automobil nese označení 911 GT3 R. Při vývoji závodní 911 s výkonem více než 368 kW se konstruktéři zaměřili především na nízkou hmotnost, lepší aerodynamiku, nižší spotřebu, lepší obratnost, ještě vyšší bezpečnost, stejně jako na snížení servisních nákladů a cen náhradních dílů.

Nové Porsche si od svého sériového příbuzného 911 GT3 R

– vypůjčila typickou střechu se dvěma vybouleními a prodloužený rozvor, který v porovnání s předchozí generací narostl o 8,3 centimetru. Delší rozvor znamená ve srovnání s předchozí GT3 R lepší rozlo-žení hmotnosti mezi nápravy a předvídavější chování v rychlých zatáčkách. Syste-matickým snižováním hmotnosti karoserie, aerodynamickými prvky a modifikovaným podvozkem se v porovnání s předchozím modelem inženýrům povedlo výrazným způsobem optimalizovat těžiště vozu. Lehká karoserie sériového modelu 911 GT3 RS, vyznačující se propracovanou hliníkovo-ocelovou kompozitovou konstrukcí, se ukázala jako ideální základ pro závodní automobil. Střecha, přední kapota, blatníky, dveře, boční partie, zadní část, stejně jako víko motoru jsou vyrobeny z mimořádně lehkého uhlíkového kompozitu (karbonu). Všechna okna, a tentokrát i to čelní, jsou vyrobena z polykarbonátu.

Porsche 911 GT3 R pohání moderní čtyřlitrový plochý šestiválec

– z velké části shodný s motorem, který se nachází za zadní nápravou vysoce výkonného produkčního modelu 911 GT3 RS. Přímé vstřikování paliva, které pracuje s tlakem až 200 baru, stejně jako variabilní časování ventilů zajišťují mimořádnou účinnost této pohonné jednotky. Kromě toho, atmosféricky plněný motor nabízí podstatně lepší modulaci síly a širší pásmo využitelných otáček. Výkon motoru je na 310 mm široké zadní pneumatiky přenášen pomocí šestistupňové sekvenční převodovky Porsche. Stejně jako u silničních derivací modelu Porsche 911, i zde řidič řadí pohodlně pomocí páček umístěných na volantu.

Také aerodynamika 911 GT3 R čerpá z předlohy v silničním modelu. Výrazné otvory v blatnících nad podběhy předních kol zvyšují přítlak vozu na přední nápravě. Aero-dynamickou vyváženost zajišťuje dva metry široké a čtyřicet centimetrů dlouhé zadní přítlačné křídlo. Od svého většího bratra, modelu 911 RSR, si GT3 R vypůjčilo kon-cept uprostřed umístěného chladiče. Odstraněním chladičů v bocích vozu se zlepšilo těžiště, přičemž centrálně umístěný chladič je také lépe chráněn před poškozením při soubojích.

Změnami prošel také brzdový systém vozu 911 GT3 R

Díky zvýšené tuhosti a citlivějšímu chování systému ABS se ještě více hodí pro náročné vytrvalostní závody. Mimořádný brzdný účinek na přední nápravě zaručují šestipístkové hliníkové závodní třmeny v kombinaci s vnitřně chlazenými a drážkovanými ocelovými kotouči o průmě-ru 380 mm. Zadní náprava je osazena čtyřpístkovými třmeny a kotouči s průměrem 372 mm.

Při vývoji GT3 R byl vysoký důraz kladen také na bezpečnostní prvky

Objem zesíle-né palivové nádrže FT3 se zvýšil o 12 litrů a nyní pojme 120 litrů paliva, přičemž hr-dlo nádrže je vybaveno bezpečnostním palivovým ventilem. Dveře a boční okna lze snadno odstranit a střešní únikový poklop je nyní větší. Nové skořepinové sedadlo poskytuje pilotům v případě nehody lepší ochranu.

Technické údaje Porsche 911 GT3 R (Jednomístný zákaznický závodní speciál vycházející z Porsche 911 GT3 RS)

Motor

  • Vodou chlazený plochý šestiválec (umístěný za zadní nápravou)
  • Objem 4000 cm3, zdvih 81,5 mm, vrtání 102 mm
  • Výkon: přes 369 kW (500 k), podle FIA Balance of Performance (restriktor)
  • Čtyřventilová technika
  • Přímé vstřikování paliva
  • Mazání se suchou skříní

Převodovka

  • Šestistupňová sekvenční převodovka Porsche
  • Mechanický diferenciál se zvýšenou svorností
  • Pneumatické řazení (páčkami pod volantem)

Karoserie

  • Odlehčená karoserie s propracovanou hliníkovo-ocelovou kompozitovou konstrukcí
  • Integrovaná (svařená) ochranná klec proti převrácení, podle stanov FIA, od-stavec J
  • Odnímatelný únikový poklop ve střeše
  • Odlehčené díly karoserie: Dveře, víko motoru, zadní přítlačný spoiler, přední i zadní blatníky z uhlíkových kompozitů (karbonu)
  • Skla vyrobená z polykarbonátu
  • Odnímatelná polykarbonátová skla dveří
  • Bezpečnostní palivová nádrž FT3 s objemem cca 120 litrů, s bezpečnostním ventilem hrdla a v souladu se stanovami FIA
  • Vzduchový systém zvedání (čtyři hevery v podvozku)

Podvozek

  • Přední zavěšení typu McPherson, nastavitelná světlá výška, nastavitelný od-klon a sbíhavost kol
  • Náboje kol s centrální maticí
  • Nastavitelné stabilizátory (levý a pravý)
  • Elektricko-hydraulický posilovač řízení
  • Zadní náprava
  • Víceprvkové zadní zavěšení, nastavitelná světlá výška, nastavitelný odklon a sbíhavost kol
  • Nastavitelné stabilizátory (levý a pravý)
  • Elektricko-hydraulický posilovač řízení
  • Brzdový systém
  • Dva nezávislé brzdové okruhy pro přední a zadní nápravu; nastavitelné rozdělení brzdného účinku pro přední a zadní nápravu
  • Přední náprava: Závodní šestipístkové jednodílné hliníkové třmeny a vnitřně chlazené a drážkované ocelové brzdové kotouče, průměr 380 mm
  • Zadní náprava: Závodní čtyřpístkové jednodílné hliníkové třmeny a vnitřně chlazené a drážkované ocelové brzdové kotouče, průměr 372 mm
  • Kola a pneumatiky: Jednodílná kola BBS a podle specifikace Porsche, vpředu rozměr 12Jx18, off-set 17, pneumatiky: 300/650-18; vzadu rozměr 13Jx18, offset 37,5, pneumati-ky 300/710-18

Elektronika

  • Řídicí jednotka COSWORTH IPS32
  • Závodní ABS
  • Kontrola trakce

Hmotnost a rozměry

  • Celková hmotnost: cca 1220 kg (v závislosti na předpisech)
  • Celková délka: 4604 mm
  • Rozchod kol přední nápravy: 1975 mm
  • Rozchod kol zadní nápravy: 2002 mm
  • Rozvor náprav: 2463 mm

 Porsche Inter Auto CZ spol. s r.o.

  • je 100% dceřinou společností rakouské firmy Porsche Inter Auto se sídlem v Salzburgu, jejímž vlastníkem je společnost Porsche Holding Salzburg. Rakouská společnost Porsche Inter Auto se řadí k nejúspěšnějším a nejvýznamnějším podnikatelským subjektům v oblasti prodeje a servisu automobilů v Evropě.
  • je největším prodejcem vozů Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda a importérem a prodejcem značky Porsche v České republice. Je rovněž servisním a prodejním za-stoupením Bentley pro český trh. Disponuje největším skladem nových vozů a náhradních dílů. Ročně se v Porsche Inter Auto CZ prodá více než 12 000 kusů nových a 4000 ojetých automobilů. Zároveň poskytuje Porsche Inter Auto CZ přes 470 000 servisních hodin ročně.
  • zaměstnává v České republice v současné době 900 zaměstnanců v deseti pobočkách – v Praze, Plzni, Brně, Olomouci, Hradci Králové, Českých Budějovicích, Ostravě a Opavě. Všechny autosalony mají k dispozici nejnovější technologie a nejmodernější know-how mezinárodní společnosti. Zaměstnanci pravidelně procházejí systémem odborných školení. Všechny provozovny jsou certifikovány dle ISO 9001:2000.
  • má provozovny nejen v České republice, ale také v Rakousku, Chorvatsku, Maďarsku, Německu, Rumunsku, Slovinsku, Itálii, na Slovensku a v Albánii. Prostřednictvím svého zastoupení působí Porsche Inter Auto i v Číně.

 

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
HAVEX-auto s.r.o.
Pražská 782/IV, 503 51 - Chlumec nad Cidlinou
495 221 256
ch.nv@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Aktuálně nejlepší česká tenistka Karolína Plíšková se spolu se sestrou Kristýnou stala novou tváří značky Mototechna

Aktuálně nejlepší česká tenistka...

Nejlepší současná tenistka Češka Karolína Plíšková se dnešním podpisem smlouvy se společností AURES Holdings stala jednou z tváří značky zánovních vozů Mototechna. Mototechna poskytne...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vstup značky Porsche do Formule E je již oficiální

Vstup značky Porsche do Formule E je již...

Mezinárodní automobilová federace FIA (Fédération Internationale de l’Automobile) přijala v úterý 10. dubna 2018 přihlášku společnosti Porsche k účasti ve Formuli E v roli výrobce. To...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Porsche představuje aplikaci „Mission E Augmented Reality“

Porsche představuje aplikaci „Mission E...

Značka Porsche vyvinula ve spolupráci se společností Google aplikaci s rozšířenou realitou, která prezentuje nové Porsche Mission E. Zákazníci se tak mohou již dnes virtuálně seznamovat s...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Porsche si urovnává cestu do budoucnosti značnými investicemi

Porsche si urovnává cestu do budoucnosti...

Společnost Porsche AG stanovila nové rekordy z hlediska počtu dodaných vozů, příjmů z prodeje a provozního zisku. Ve finančním roce 2017 dodala celkem 246 375 vozidel (+4 procenta) a zvýšila...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Porsche Mission E Cross Turismo – elektrická mobilita ve své nejkrásnější podobě

Porsche Mission E Cross Turismo –...

Značka Porsche odhalila na Ženevském autosalonu Mission E Cross Turismo, všestranný automobil s pozoruhodným designérským stylem. Mezi silné stránky vozidla kategorie CUV (Cross Utility Vehicle)...