Nové Porsche 911 GT3 R ve světové premiéře na okruhu Nürburgring

Lehčí, úspornější, rychlejší za 429 000 eur bez DPH lze již nyní objednat v autorizovaném Porsche Centru Praha a Porsche Servisním Centru Brno s dodáním od prosince 2015.

1por911předek1000

1por911zadek1000

1por911palubka1000

Automobilka Porsche postavila na základech sériového modelu 911 GT3 RS

– zákaznický závodní vůz pro světovou sérii GT3, automobil nese označení 911 GT3 R. Při vývoji závodní 911 s výkonem více než 368 kW se konstruktéři zaměřili především na nízkou hmotnost, lepší aerodynamiku, nižší spotřebu, lepší obratnost, ještě vyšší bezpečnost, stejně jako na snížení servisních nákladů a cen náhradních dílů.

Nové Porsche si od svého sériového příbuzného 911 GT3 R

– vypůjčila typickou střechu se dvěma vybouleními a prodloužený rozvor, který v porovnání s předchozí generací narostl o 8,3 centimetru. Delší rozvor znamená ve srovnání s předchozí GT3 R lepší rozlo-žení hmotnosti mezi nápravy a předvídavější chování v rychlých zatáčkách. Syste-matickým snižováním hmotnosti karoserie, aerodynamickými prvky a modifikovaným podvozkem se v porovnání s předchozím modelem inženýrům povedlo výrazným způsobem optimalizovat těžiště vozu. Lehká karoserie sériového modelu 911 GT3 RS, vyznačující se propracovanou hliníkovo-ocelovou kompozitovou konstrukcí, se ukázala jako ideální základ pro závodní automobil. Střecha, přední kapota, blatníky, dveře, boční partie, zadní část, stejně jako víko motoru jsou vyrobeny z mimořádně lehkého uhlíkového kompozitu (karbonu). Všechna okna, a tentokrát i to čelní, jsou vyrobena z polykarbonátu.

Porsche 911 GT3 R pohání moderní čtyřlitrový plochý šestiválec

– z velké části shodný s motorem, který se nachází za zadní nápravou vysoce výkonného produkčního modelu 911 GT3 RS. Přímé vstřikování paliva, které pracuje s tlakem až 200 baru, stejně jako variabilní časování ventilů zajišťují mimořádnou účinnost této pohonné jednotky. Kromě toho, atmosféricky plněný motor nabízí podstatně lepší modulaci síly a širší pásmo využitelných otáček. Výkon motoru je na 310 mm široké zadní pneumatiky přenášen pomocí šestistupňové sekvenční převodovky Porsche. Stejně jako u silničních derivací modelu Porsche 911, i zde řidič řadí pohodlně pomocí páček umístěných na volantu.

Také aerodynamika 911 GT3 R čerpá z předlohy v silničním modelu. Výrazné otvory v blatnících nad podběhy předních kol zvyšují přítlak vozu na přední nápravě. Aero-dynamickou vyváženost zajišťuje dva metry široké a čtyřicet centimetrů dlouhé zadní přítlačné křídlo. Od svého většího bratra, modelu 911 RSR, si GT3 R vypůjčilo kon-cept uprostřed umístěného chladiče. Odstraněním chladičů v bocích vozu se zlepšilo těžiště, přičemž centrálně umístěný chladič je také lépe chráněn před poškozením při soubojích.

Změnami prošel také brzdový systém vozu 911 GT3 R

Díky zvýšené tuhosti a citlivějšímu chování systému ABS se ještě více hodí pro náročné vytrvalostní závody. Mimořádný brzdný účinek na přední nápravě zaručují šestipístkové hliníkové závodní třmeny v kombinaci s vnitřně chlazenými a drážkovanými ocelovými kotouči o průmě-ru 380 mm. Zadní náprava je osazena čtyřpístkovými třmeny a kotouči s průměrem 372 mm.

Při vývoji GT3 R byl vysoký důraz kladen také na bezpečnostní prvky

Objem zesíle-né palivové nádrže FT3 se zvýšil o 12 litrů a nyní pojme 120 litrů paliva, přičemž hr-dlo nádrže je vybaveno bezpečnostním palivovým ventilem. Dveře a boční okna lze snadno odstranit a střešní únikový poklop je nyní větší. Nové skořepinové sedadlo poskytuje pilotům v případě nehody lepší ochranu.

Technické údaje Porsche 911 GT3 R (Jednomístný zákaznický závodní speciál vycházející z Porsche 911 GT3 RS)

Motor

  • Vodou chlazený plochý šestiválec (umístěný za zadní nápravou)
  • Objem 4000 cm3, zdvih 81,5 mm, vrtání 102 mm
  • Výkon: přes 369 kW (500 k), podle FIA Balance of Performance (restriktor)
  • Čtyřventilová technika
  • Přímé vstřikování paliva
  • Mazání se suchou skříní

Převodovka

  • Šestistupňová sekvenční převodovka Porsche
  • Mechanický diferenciál se zvýšenou svorností
  • Pneumatické řazení (páčkami pod volantem)

Karoserie

  • Odlehčená karoserie s propracovanou hliníkovo-ocelovou kompozitovou konstrukcí
  • Integrovaná (svařená) ochranná klec proti převrácení, podle stanov FIA, od-stavec J
  • Odnímatelný únikový poklop ve střeše
  • Odlehčené díly karoserie: Dveře, víko motoru, zadní přítlačný spoiler, přední i zadní blatníky z uhlíkových kompozitů (karbonu)
  • Skla vyrobená z polykarbonátu
  • Odnímatelná polykarbonátová skla dveří
  • Bezpečnostní palivová nádrž FT3 s objemem cca 120 litrů, s bezpečnostním ventilem hrdla a v souladu se stanovami FIA
  • Vzduchový systém zvedání (čtyři hevery v podvozku)

Podvozek

  • Přední zavěšení typu McPherson, nastavitelná světlá výška, nastavitelný od-klon a sbíhavost kol
  • Náboje kol s centrální maticí
  • Nastavitelné stabilizátory (levý a pravý)
  • Elektricko-hydraulický posilovač řízení
  • Zadní náprava
  • Víceprvkové zadní zavěšení, nastavitelná světlá výška, nastavitelný odklon a sbíhavost kol
  • Nastavitelné stabilizátory (levý a pravý)
  • Elektricko-hydraulický posilovač řízení
  • Brzdový systém
  • Dva nezávislé brzdové okruhy pro přední a zadní nápravu; nastavitelné rozdělení brzdného účinku pro přední a zadní nápravu
  • Přední náprava: Závodní šestipístkové jednodílné hliníkové třmeny a vnitřně chlazené a drážkované ocelové brzdové kotouče, průměr 380 mm
  • Zadní náprava: Závodní čtyřpístkové jednodílné hliníkové třmeny a vnitřně chlazené a drážkované ocelové brzdové kotouče, průměr 372 mm
  • Kola a pneumatiky: Jednodílná kola BBS a podle specifikace Porsche, vpředu rozměr 12Jx18, off-set 17, pneumatiky: 300/650-18; vzadu rozměr 13Jx18, offset 37,5, pneumati-ky 300/710-18

Elektronika

  • Řídicí jednotka COSWORTH IPS32
  • Závodní ABS
  • Kontrola trakce

Hmotnost a rozměry

  • Celková hmotnost: cca 1220 kg (v závislosti na předpisech)
  • Celková délka: 4604 mm
  • Rozchod kol přední nápravy: 1975 mm
  • Rozchod kol zadní nápravy: 2002 mm
  • Rozvor náprav: 2463 mm

 Porsche Inter Auto CZ spol. s r.o.

  • je 100% dceřinou společností rakouské firmy Porsche Inter Auto se sídlem v Salzburgu, jejímž vlastníkem je společnost Porsche Holding Salzburg. Rakouská společnost Porsche Inter Auto se řadí k nejúspěšnějším a nejvýznamnějším podnikatelským subjektům v oblasti prodeje a servisu automobilů v Evropě.
  • je největším prodejcem vozů Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda a importérem a prodejcem značky Porsche v České republice. Je rovněž servisním a prodejním za-stoupením Bentley pro český trh. Disponuje největším skladem nových vozů a náhradních dílů. Ročně se v Porsche Inter Auto CZ prodá více než 12 000 kusů nových a 4000 ojetých automobilů. Zároveň poskytuje Porsche Inter Auto CZ přes 470 000 servisních hodin ročně.
  • zaměstnává v České republice v současné době 900 zaměstnanců v deseti pobočkách – v Praze, Plzni, Brně, Olomouci, Hradci Králové, Českých Budějovicích, Ostravě a Opavě. Všechny autosalony mají k dispozici nejnovější technologie a nejmodernější know-how mezinárodní společnosti. Zaměstnanci pravidelně procházejí systémem odborných školení. Všechny provozovny jsou certifikovány dle ISO 9001:2000.
  • má provozovny nejen v České republice, ale také v Rakousku, Chorvatsku, Maďarsku, Německu, Rumunsku, Slovinsku, Itálii, na Slovensku a v Albánii. Prostřednictvím svého zastoupení působí Porsche Inter Auto i v Číně.

 

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
SAZ – Evžen Myslivec s.r.o.
Rybalkova 2639, 440 01 - Louny
415 652 154, 603 519 204
prodej.seat@saz-myslivec.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum BARTH a.s.
Bratří Štefanů 985, 500 03 - Hradec Králové
494 945 105
autocentrum@autocentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Přehled o týmu Porsche v kategorii LMP1 před závodem 24 h Le Mans: Tým Porsche LMP1 stojí před tvrdým bojem o celkové vítězství

Přehled o týmu Porsche v kategorii LMP1...

Odpočítávání do startu nejdůležitějšího závodu sezony je téměř u konce. O víkendu 17. až 18. června bude Porsche usilovat o třetí vítězství v legendárním vytrvalostním závodě 24...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Společnost Porsche Inter Auto CZ, importér automobilů Porsche do České republiky, přivítala na zámku Liblice skalní fanoušky značky Porsche.

Společnost Porsche Inter Auto CZ,...

Na zámek Liblice přijelo 154 vozů Porsche. Druhý ročník setkání vozů Youngtimer se uskutečnil za krásného počasí v neděli 21. května 2017 Přilákal velký počet majitelů i příznivců...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Společnost Porsche odhalila tento pátek ve světové premiéře nový závodní vůz 919 Hybrid na závodním okruhu Monza (IT)

Společnost Porsche odhalila tento pátek...

Porsche s novým vozem bude usilovat o hattrick v závodě 24 h Le Mans (17. – 18. června 2017). Prototyp pro vytrvalostní závod v Le Mans dosahuje – nejvyššího celkového výkonu 662 kW (900...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové barvy, rozšířená konektivita a o 30 k vyšší výkon pro Porsche 911

Nové barvy, rozšířená konektivita a o...

Porsche vstupuje do nového modelového roku s výrazně rozšířenou nabídkou prvků výbavy na přání. Kromě velkého počtu nových barevných variant interiéru a exteriéru – ve všech...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Personální změny ve společnosti Porsche Inter Auto CZ, spol. s r. o. provedené 1.ledna 2017

Personální změny ve společnosti...

Společnost Porsche Inter Auto CZ spol. s r.o., největší prodejce vozů značek koncernu Volkswagen Group, importér automobilů Porsche a obchodní zastoupení značek Bentley a Lamborghini v České...