Nové Audi A7 Sportback a Audi RS 7 Sportback již v prodeji na našem trhu

Značka Audi důkladně přepracovala modelovou řadu A7 Sportback.

1naus71900

Velké pětidveřové kupé

– je nyní ještě výkonnější a atraktivnější – díky nové paletě motorů, novým převodovkám, novým předním a zadním světlometům a novým informačním a zábavním systémům. Nový A7 Sportback kombinuje emocionální přitažlivost a sportovní charakter kupé s komfortem limuzíny a funkčními přednostmi modelů Avant.

Exteriér

Představením modelu A7 Sportback, který spojuje atletickou estetiku a eleganci ve velkém stylu, stanovilo Audi v roce 2010 nová měřítka v oblasti automobilového designu. Dynamický celkový dojem vytváří dlouhá kapota motoru, ladně tvarované, sportovní střešní sloupky C a prudce klesající záď. Modernizovaná verze pětidveřového modelu s celkovou délkou 4,97 metru má nyní ještě atraktivnější a sportovnější rysy.

Nejnápadnějšími změnami jsou maska chladiče Singleframe, nárazníky, koncovky výfukové soustavy a světlomety. Technologie LED je nyní součástí sériové výbavy. Na přání může Audi dodat světlomety Matrix LED, které optimálně osvětlují vozovku, aniž by docházelo k oslňování ostatních účastníků silničního provozu. V kombinaci se světlomety Matrix LED nalézají vpředu uplatnění také dynamické ukazatele směru, které patří k sériové výbavě zadních světlometů.

Karoserie nového Audi A7 Sportback

– je vyrobena převážně z hliníku a vyspělých druhů oceli. Karoserie je mimořádně lehká a její konstrukce zaručuje maximální úroveň akustického komfortu. Zavazadlový prostor pod dlouhým, elektricky ovládaným zadním výklopným víkem má základní objem 535 litrů, který lze sklopením opěradel zadních sedadel rozšířit na 1390 litrů.

Sportovní styl exteriéru se promítá i v interiéru. Dominantním prvkem je horizontální linie, obklopující řidiče a spolujezdce vpředu. Přístrojová deska vzbuzuje dojem lehkosti a elegance.

Nové materiály v interiéru, včetně ozdobného obložení v provedení hliník/vlašský ořech Beaufort a kůže Valcona, se vyznačují pozoruhodným řemeslným zpracováním. Barevná paleta byla přepracována. Dokonce i pro sedadla je na výběr pět různých barev.

Nové Audi A7 Sportback poskytuje suverénní a komfortní cestování. Přední sedadla mohou být na přání vybavena ventilační a masážní funkcí. Zákazníci si mohou vybírat ze čtyř verzí sedadel. Ovládací systém MMI Radio je součástí sériové výbavy. Na přání může být doplněn průhledovým displejem HUD (Head-Up Display), který promítá veškeré důležité informace na sklo čelního okna.

Výkon a hospodárnost: dva motory TFSI a tři motory TDI

Audi bude zpočátku dodávat nový A7 Sportback s pěti výkonnými a velmi úspornými motory: dvěma zážehovými a třemi vznětovými jednotkami. Hodnoty jejich nejvyššího výkonu sahají od 160 kW (218 k) do 245 kW (333 k). Všechny motory splňují emisní normu Euro 6. Mnoho konstrukčních částí motoru 3.0 TDI clean diesel s výkonem 200 kW (272 k) bylo nově vyvinuto. Třílitrový V6 spotřebuje ve verzi „ultra“ s výkonem 160 kW (218 k) a pohonem předních kol v průměru jen 4,7 litru paliva na 100 kilometrů, což odpovídá emisím CO2 122 gramů na kilometr. Pro dva modely se dodává vrcholný motor 4.0 TFSI, který v modelu Audi S7 Sportback poskytuje nejvyšší výkon 331 kW (450 k), v Audi RS 7 Sportback dokonce 412 kW (560 k). V obou případech snižuje spotřebu paliva inovativní systém vypínání válců COD (cylinder on demand).

Vznětový motor 3.0 TDI biturbo clean diesel nabízí 235 kW (320 k) a spolupracuje s osmistupňovou samočinnou převodovkou tiptronic. Všechny ostatní varianty motorů mají sedmistupňovou převodovku S tronic. Verze s pohonem předních kol dostaly zcela nově vyvinutou dvouspojkovou převodovku, která nahradila multitronic. U variant, poháněných motory s výkonem 200 kW (272 k) a vyšším, může být trvalý pohon všech kol quattro doplněn sportovním diferenciálem, který aktivně rozděluje hnací sílu mezi zadní kola.

Také podvozek kombinuje sportovní preciznost s vysokou úrovní komfortu.

Nové Audi A7 Sportback může být vybaveno koly s průměrem ráfku od 17 do 21 palců. Některé varianty dostaly novou brzdovou soustavu s lehkou konstrukcí. Elektromechanický posilovač řízení zaručuje vysokou úroveň hospodárnosti. Systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select je součástí sériové výbavy.

Mezi prvky výbavy na přání patří

– dynamické řízení, dvě verze sportovního podvozku a adaptivní vzduchové odpružení. V případě modelu S7 Sportback má vzduchové odpružení tužší charakteristiku.

V oblasti informačních a zábavních systémů

– nemá nové Audi A7 Sportback  konkurenci. Vrcholný systém, MMI Navigation plus s MMI touch, vychází z nejnovější generace modulárního informačního a zábavního systému. Skvostem v jeho konstrukci je výkonný grafický procesor od společnosti Nvidia, partnera značky Audi. Ovládání touchpadem umožňuje řidiči snadno procházet položkami v seznamech a měnit měřítko zobrazení u map.

Dokonalým doplňkem systému MMI Navigation plus je Audi connect, který připojí pětidveřové kupé k internetu prostřednictvím standardu LTE pro vysokorychlostní přenos dat. Audi Phone Box propojí mobilní telefon řidiče s anténou vozidla, čímž zlepší příjem signálu. Vrcholným systémem Hi-Fi je Bang & Olufsen Advanced Sound System.

Nejvyšší nároky splňují rovněž asistenční systémy

– mezi něž patří například adaptivní tempomat ACC s funkcí Stop & Go, vylepšený asistent nočního vidění a bezpečnostní systém Audi pre sense. Systémy Audi side assist a Audi active lane assist vzájemně úzce spolupracují, aby byla zajištěna ještě bezpečnější změna jízdního pruhu.

Ceny nového Audi A7 Sportback s motorem

  • 2.0 TFSI 185 kW s převodovkou S tronic od 1 309 900 Kč
  • 2.0 TFSI 185 kW quattro s převodovkou S tronic od 1 381 900 Kč
  • 2.0 TFSI 245 kW quattro s převodovkou S tronic od 1 577 900 Kč
  • 2.0 TFSI 160 kW ultra s převodovkou S tronic od 1 418 900 Kč
  • 2.0 TFSI 160 kW quattro s převodovkou S tronic od 1 490 900 Kč
  • 2.0 TFSI 200 kW quattro s převodovkou S tronic od 1 544 900 Kč
  • 2.0 TFSI 235 kW quattro s převodovkou tiptronic od 1 689 900 Kč

(ceny včetně DPH)

Ceny nového Audi S 7 Sportback s motorem

  •  4.0 TFSI 331 kW quattro s převodovkou S tronic od 2 117 900 Kč

(ceny včetně DPH)

Nové Audi A7 Sportback v bodech

Design a karoserie

  • nový design nárazníků, masky chladiče Singleframe a světlometů
  • nové světlomety LED v sériové výbavě, světlomety Matrix LED na přání, dynamické ukazatele směru vzadu, u světlometů Matrix LED také vpředu
  • elektricky ovládané víko zavazadlového prostoru, variabilní zadní sedadla
  • lehká karoserie s vysokým podílem hliníku a vysokopevnostních ocelí

Interiér a ovládání

  • elegantní design, nejvyšší kvalita zpracování, nové barvy a materiály
  • na přání přední sedadla s funkcí odvětrávání a masáže, na přání supersportovní sedadla s integrovanými opěrkami hlavy
  • sériově ovládací systém MMI Radio, na přání průhledový displej HUD (Head-Up Display)

Pohon

  • dva motory TFSI a tři motory TDI s výkonem od 160 kW (218 k) do 245 kW (333 k), všechny motory splňují emisní normu Euro 6
  • Audi S7 Sportback s motorem 4.0 TFSI o výkonu 331 kW (450 k)
  • 3.0 TDI ultra s výkonem 160 kW (218 k) a pohonem předních kol s emisemi pouhých 122 g CO2 g/km
  • nová sedmistupňová převodovka S tronic pro verze s pohonem předních kol, 3.0 TDI Biturbo s převodovkou tiptronic
  • pohon všech kol quattro pro velký počet modelových variant, od 200 kW také se sportovním diferenciálem

 Podvozek

  • elektromechanický posilovač řízení, na přání dynamické řízení
  • kola s průměrem ráfku 17“ až 21“, brzdová soustava u některých modelů s novými hliníkovými pevnými třmeny
  • systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select v sériové výbavě, dynamické řízení, vzduchové odpružení adaptive air suspension a sportovní podvozky na přání

Výbava

  • na přání MMI Navigation plus s grafickým procesorem Nvidia a 8“ monitorem s vysokým rozlišením
  • Audi connect s modemem LTE, široká nabídka na míru střižených služeb
  • na přání se dodávají Audi Phone Box a Bang & Olufsen Advanced Sound Systém
  • velmi moderní bezpečnostní a asistenční systémy, Audi side assist a Audi active lane assist

 

Audi RS 7 Sportback

1nausRS7900

Také Audi RS 7 Sportback, dynamický vrcholný model řady A7 Sportback, bylo decentně přepracováno. Dynamické pětidveřové kupé přichází na scénu s novými světlomety, markantními stylistickými detaily a ještě výkonnějším informačním a zábavním systémem. Jeho motor 4.0 TFSI zaručuje s výkonem 412 kW (560 k) a točivým momentem 700 N.m pozoruhodné jízdní výkony při ohromující hospodárnosti.

Audi RS 7 Sportback, trénovaný atlet s délkou 5,01 metru, dává již na první pohled najevo svůj dynamický charakter celkovým vzhledem, který je definován dlouhou kapotou motoru, sportovně ladným průběhem střešních sloupků C a prudce klesající zádí. Pozornost k sobě přitahují také nové stylistické prvky. Mezi ně patří maska chladiče Singleframe s leskle černou voštinovou mřížkou, jejíž rohy jsou nyní ostřejší a výraznější.

Drobných změn se dočkal také nárazník s výraznými otvory pro přívod vzduchu, které jsou rozděleny vertikálními příčkami. Světlomety jsou sériově vybaveny diodami LED. Audi nabízí pro přední světlomety na přání inovativní technologii Matrix LED, a to v exkluzivním provedení pro model RS 7 Sportback s tmavými ozdobnými prvky. Součástí těchto světlometů jsou dynamické ukazatele směru také vpředu. Vzadu je tato přínosná funkce vždy součástí sériové výbavy. Dynamické ukazatele směru jsou vybaveny jednotlivými diodami LED, které se postupně rozsvěcují od vnitřního okraje k vnějšímu.

Pro karoserii jsou nabízeny tři nové metalické laky – stříbrná Floret, bílá Glacier a černá Mythos – společně s perleťovým lakem modrá Sepang, který je rovněž novinkou. Zádi dominuje difuzor, z něhož po stranách ústí dvě velké eliptické koncovky výfukové soustavy. Ještě sportovnější zvuk vytváří na přání dodávaná sportovní výfuková soustava RS, kterou prozrazují také leskle černé koncovky výfukové soustavy.

Ještě individuálnější vzhled může Audi RS 7 Sportback získat díky třem na přání dodávaným stylistickým paketům s ozdobnými prvky v povrchové úpravě matný hliník, uhlíkový kompozit nebo leskle černý lak. Centrální otvor pro přívod vzduchu na přídi nese nápis quattro.

Srdcem modelu Audi RS 7 Sportback je motor 4.0 TFSI

Vidlicový osmiválec, přeplňovaný dvěma turbodmychadly, splňuje emisní normu Euro 6 a ze zdvihového objemu 3993 cm3 dosahuje nejvyššího výkonu 412 kW (560 k). Mezi 1750 a 5500 min-1 poskytuje maximální točivý moment 700 N.m.

Čtyřlitrový motor je důsledně koncipován pro minimální ztráty při výměně plynů ve válcích a na povely pedálu plynu reaguje spontánně a bez prodlevy. Výfukové strany hlav válců jsou umístěny na vnitřní straně, strana sání je na vnější straně. Obě turbodmychadla typu twin-scroll (se dvěma oddělenými přívodními kanály) jsou uložena mezi oběma řadami válců, a to včetně mezichladiče stlačovaného vzduchu. Díky krátké dráze proudění plynů reaguje motor spontánně. Zvukové klapky ve výfukové soustavě RS zvyšují intenzitu zvuku motoru V8. Jejich ovládání je závislé na zatížení a otáčkách, zvoleném režimu systému řízení jízdní dynamiky Audi drive select a provozním režimu osmistupňové převodovky tiptronic. Na přání je k dispozici sportovní výfuková soustava RS s černými koncovkami a ještě výraznějším zvukem.

RS 7 Sportback zrychlí z 0 na 100 km/h za pouhých 3,9 sekundy. Nejvyšší rychlost je omezena na 250 km/h. Na přání dodávané pakety umožňují zvýšení nejvyšší rychlosti na 280 km/h (samostatný prvek výbavy na přání, nebo součást dynamického paketu), resp. 305 km/h (dynamický paket plus). V kombinovaném režimu EU se však dynamický vrcholný model spokojí s pouhými 9,5 litru paliva na 100 kilometrů (emise CO2: 221 g/km).

COD: čtyři místo osmi

Také RS 7 Sportback používá úsporný systém COD (cylinder on demand), který vypíná při nízkém až středním zatížení a otáčkách válce 2, 3, 5 a 8 uzavřením jejich ventilů elektromechanickými akčními členy – jednotka 4.0 TFSI pracuje jako čtyřválec, dokud řidič nepřidá opět více plynu. Aktivní válce pracují s vyšším zatížením, a tedy s vyšší účinností.

Veškeré změny probíhají během několika setin sekund a téměř nepozorovatelně. Aktivní ložiska motoru eliminují mírné vibrace, které vznikají při provozu na čtyři válce, vysíláním fázově opačných vibrací. Systém COD snižuje kombinovanou spotřebu EU o cca pět procent, při pomalejší jízdě činí úspora dokonce cca deset procent.

Osmistupňová převodovka tiptronic

– je precizně přizpůsobena sportovnímu charakteru modelu Audi RS 7 Sportback. Zatímco nižší převodové stupně mají sportovně těsné odstupňování, snižuje dlouhý převod 8. stupně spotřebu paliva. Řidič má na výběr režimy D a S, nebo může řadit manuálně pádly na volantu, resp. pákou voliče.

Trvalý pohon všech kol quattro modelu Audi RS 7 Sportback

– rozhodujícím způsobem zvyšuje úroveň trakce a bezpečnosti. V základním nastavení je hnací síla mechanicky rozdělována mezi přední a zadní nápravu v poměru 40:60 %. V případě potřeby může bez jakékoli prodlevy směřovat až 70 procent točivého momentu dopředu, nebo až 85 procent dozadu.

Precizní rozdělování hnací síly podporuje systém selektivního řízení točivého momentu na jednotlivých kolech v limitních situacích při průjezdu zatáčkou. Na přání může být zadní náprava modelu RS 7 Sportback doplněna sportovním diferenciálem, který aktivně mění rozdělení hnací síly mezi zadní kola dvoustupňovou planetovou převodovkou s regulací otáček.

Sportovní a elegantní kola

RS 7 Sportback jezdí sériově na kovaných 20“ kolech, nebo na přání na 21“ litých kolech. Speciální konstrukce čtyř brzdových kotoučů s vnitřním chlazením a zvlněným okrajem snižuje hmotnost. Přední brzdové kotouče mají průměr 390 milimetrů a při brzdění je svírají černě lakované šestipístkové třmeny (na přání červené).

Alternativně jsou k dispozici kotouče z keramického materiálu vyztuženého uhlíkovými vlákny, které mají průměr 420 milimetrů. Jejich třmeny mají šedý odstín antracitu a nesou nápisy „Audi ceramic“. Tyto highendové brzdy prakticky netrpí ztrátou brzdného výkonu, jsou extrémně odolné, výkonné, mají dlouhou životnost, a také výrazně nižší hmotnost. Elektronicky řízený stabilizační systém ESC je přizpůsoben dynamickému charakteru modelu Audi RS 7 Sportback.

Audi RS 7 Sportback se sériově dodávaným vzduchovým odpružením

RS-adaptive air suspension má sportovní a zároveň komfortní nastavení. Karoserie je v porovnání s modelem A7 Sportback o 20 milimetrů níž. Další součástí systému je adaptivní tlumení, které se přizpůsobuje stavu vozovky, jízdnímu stylu řidiče a režimu systému řízení jízdní dynamiky Audi drive select.

Audi nabízí jako alternativu tužší sportovní podvozek RS plus se systémem DRC (Dynamic Ride Control). Tento systém pracuje s ocelovými pružinami a třístupňově nastavitelnými tlumiči, které jsou diagonálně propojeny olejovým potrubím s centrálním ventilem a čistě hydraulicky působí proti nežádoucímu naklánění karoserie. Dalším prvkem výbavy na přání je dynamické řízení s plynule měnitelným převodem, které lze integrovat do systému Audi drive select. Jeho charakteristika je speciálně přizpůsobena modelu RS 7 Sportback.

Každé přední kolo dynamického pětidveřového kupé je zavěšeno na pěti ramenech, zadní náprava sází na konstrukci s lichoběžníkovým spodním ramenem. Dvacet procent skeletu karoserie je vyrobeno z hliníku, mnoho dalších dílů je z vysokopevnostní a ultravysokopevnostní oceli. Lehká a tuhá karoserie tvoří základ pro precizní jízdní vlastnosti, excelentní kvalitu zpracování a suverénní pasivní bezpečnost.

Ještě ušlechtilejší: interiér

Sdružené přístroje, ovládací prvky výdechů ventilační soustavy, pádla za volantem pro manuální řazení a emblém quattro na přístrojové desce mají nový vzhled.

Mnoho detailů interiéru vizualizuje dynamiku modelu Audi RS 7 Sportback. Kruhové přístroje mají černý podklad, bílé stupnice a červené ručičky. Otáčkoměr je zdoben plastickým písmem. Nápis RS 7 je na klíčku, tříramenném volantu s dole zploštělým věncem, obšitým kůží, osvětlených prahových lištách a uvítacích animacích na centrálním displeji a na displeji informačního systému řidiče.

Drobné odlišnosti jsou také v oblasti barev a materiálů. Opěrka nohy a pedály jsou z leštěné ušlechtilé oceli, tlačítka s variabilní funkcí na ovládacím terminálu MMI Navigation plus mají hliníkovou povrchovou úpravu. U ozdobného obložení jsou kromě sériového uhlíkového kompozitu k dispozici čtyři další materiály. Program Audi exclusive kromě toho nabízí mnoho dalších možností individualizace.

Vyhřívaná a elektricky nastavitelná sportovní sedadla RS s výraznými bočními polštáři, integrovanými opěrkami hlavy a nápisy RS 7 jsou součástí sériové výbavy. Jsou čalouněna kombinací černé kůže a Alcantary, prostřední plochy jsou zdobeny kosočtvercovým prošíváním. Alternativně jsou k dispozici anatomicky tvarovaná sedadla Individual s pamětí pro uložení polohy, a na přání také s funkcí odvětrávání a masáže. Audi RS 7 Sportback nabízí cestujícím vzadu dvě sportovně tvarovaná samostatná sedadla s integrovanými opěrkami hlavy. V závislosti na poloze opěradel zadních sedadel pojme zavazadlový prostor 535 až 1390 litrů. Úchyty Isofix a kotevní body Top Tether patří nyní k sériové výbavě.

Kompletní výbava: interiér a technologie

Velkorysá sériová výbava zahrnuje mimo jiné parkovací senzory plus, dekorační osvětlení, čtyřzónovou automatickou klimatizaci, bezpečnostní systém Audi pre sense basic, Audi Sound System, a MMI Navigation plus s MMI touch. Navigační systém MMI Navigation plus lze ideálně doplnit na přání dodávaným hardwarovým modulem Audi connect včetně autotelefonu.

Asistenční systémy

Také v oblasti asistenčních systémů nabízí Audi RS 7 Sportback stejné funkce jako A7 Sportback. Například adaptivní tempomat ACC s funkcí Stop&Go včetně systémů Audi pre sense front, Audi active lane assist a Audi side assist. Parkovací asistent se zobrazováním okolí přebírá řízení při parkování. Asistent nočního vidění usnadňuje jízdu za tmy. Nabídku završuje kamerové rozpoznávání dopravních značek.

Výbava na přání

Stejně jako A7 Sportback může být i RS 7 Sportback vylepšen četnými na přání dodávanými highendovými prvky. Na výběr je průhledový displej, masážní funkce v kombinaci s anatomickými sedadly Individual, automatické dovírání dveří, akustická skla oken a komfortní klíček. Nabídka informačních a zábavních modulů sahá až k vyspělému audiosystému Bang & Olufsen Advanced Sound System s 15 reproduktory. Dynamický paket zahrnuje dynamické řízení, sportovní diferenciál a sportovní podvozek RS plus. Dynamický paket plus navíc obsahuje keramické brzdy a zvýšení nejvyšší rychlosti na 305 km/h.

Ceny nového Audi RS 7 Sportback s motorem

  •  4.0 TFSI 412 kW quattro s převodovkou Tiptronic od 2 992 900 Kč

(ceny včetně DPH)

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Největší obchodní dům

automobilů v ČR

 

Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”

Kontakt:
AUTO JAROV, s.r.o.
130 00 Praha 3, Osiková 2
251 002 111
autojarov@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model dosáhne svého maxima…

Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model...

Král kombíků je zpět. Audi představilo nový RS 6 Avant GT, novou vrcholnou variantou této modelové řady s masou výkonu a exkluzivitou. Vyrobí se jen 660 vozů pro celý svět, pro Česko je...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Inteligentní a poutavé: Audi Q6 e-tron s digitální technikou OLED druhé generace

Inteligentní a poutavé: Audi Q6 e-tron s...

Audi začne psát s modelem Q6 e-tron novou kapitolu nejen elektromobility, ale také jedné z důležitých součástí DNA značky: osvětlovací techniky. Q6 e-tron přinese jako světovou novinku...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nadčasová designová ikona: Audi TT je 25 let

Nadčasová designová ikona: Audi TT je...

Je to už vousatý milník, o to víc ale ukazuje, jakou trefu představuje. Letos Audi slaví 25 let od uvedení prvního modelu TT. Tehdy bylo revoluční kupátko inspirované Bauhausem a ihned se zapsalo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kdesi na daleké severu. Audi testuje téměř sériový prototyp modelu Q6 e-tron

Kdesi na daleké severu. Audi testuje...

Blíží se to. Je to blízko. Model Q6 e-tron, který je již téměř připraven na sériovou výrobu, zahájí největší modelovou ofenzivu v historii Audi. Značka do roku 2025 představí více než...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Díky za každého koně navíc pro Audi RS 6 a 7 performance

Díky za každého koně navíc pro Audi...

V Ingolstadtu zvýšili u svých prémiových „eresek“ výkonové parametry o 30 k a 50 N.m a díky tomu se zrychlil sprint z 0 na 100 km/h na 3,4 sekundy. „Performance“ znamená u značky Audi v...