Nová hnací ústrojí Drive-E Volvo – úsporný provoz, potěšení z jízdy a unikátní technologie

První tři motory z řady dvoulitrových čtyřválců Drive-E budou představeny ještě v průběhu podzimu 2013.

Nová hnací ústrojí Drive-E Volvo – úsporný provoz, potěšení z jízdy a unikátní technologie

Nová řada hnacích ústrojí Drive-E společnosti Volvo Cars

– posouvá potěšení z úsporného provozu na zcela novou úroveň, kde počet válců již není pro popis výkonu a jízdních vlastností důležitý.

Dieselová verze jako první na světě přichází s technologií i-Art a nejvýkonnější benzínová verze je vybavena v dané třídě neobvyklou kombinací kompresoru a turbodmychadla.

Nové inteligentní motory Volvo

– jsou menší, jejich výkonová křivka a jízdní parametry překonají motory s více válci, zatímco spotřeba zůstává na úrovni čtyřválců. Přidáním elektrického pohonu, jako je například plug-in hybrid technologie, jsou nové motory na úrovni osmiválcových motorů.

Celá řada motorů Drive-E je v zásadě tvořena dvěma čtyřválcovými motory, jedním dieselovým motorem se vstřikováním common rail a jednou benzínovou jednotkou s přímým vstřikováním paliva. Tyto agregáty nahradí současných osm založených na třech platformách.

Výkon dieselových motorů řady Drive-E se bude pohybovat od 120 do 230 k. Benzínové verze od 140 k a nejvýkonnější z nich překročí hodnotu 300 k.

Několik úrovní přeplňování umožní vytvořit širokou nabídku agregátů od nejúspornějších verzí až po jednotky s vysokými hodnotami výkonu a točivého momentu. Aby bylo možné uspokojit požadavky všech zákazníků, bude výkon některých verzí zvýšen hybridním pohonem nebo pomocí jiných moderních technologií.

Tři motory Drive-E

Nové modely Volvo S60, V60 a XC60 budou zpočátku nabízeny se třemi motory z nové řady:

  • přeplňovaným benzínovým agregátem T6 s výkonem 306 k
  • verzí T5 s výkonem 245 k
  • turbodieselem D4 s výkonem 181k

K vytříbeným jízdním vlastnostem a k dalšímu snižování spotřeby paliva pak přispěje nová osmistupňová automatická převodovka. Motory T5 a D4 budou dostupné také pro nové modely Volvo V70, XC70 a S80.

Všechny motory byly vyvinuty interně experty společnosti Volvo Cars. Jejich výroba probíhá v nejmodernějším závodě Volvo Car Group ve švédském Skövde.

Nová osmistupňová automatická převodovka

Pro zajištění pružného a hladkého přenosu síly a pro další snížení spotřeby paliva jsou motory spojeny buď s novou osmistupňovou automatickou převodovkou, nebo s vylepšenou šestistupňovou manuální převodovkou, která byla vyladěna s důrazem na co nejnižší spotřebu paliva.

Sofistikované technologie Drive-E

– zákazníkům poskytnou vysoký výkon, nižší spotřebu paliva, výrazně nižší emise a atraktivní zvukovou kulisu. Nové čtyřválcové motory nabídnou vyšší výkony než dnešní šestiválce, zatímco jejich spotřeba bude nižší než u současných čtyřválců. Při porovnání čtyřválce Drive-E s jakýmkoliv šestiválcovým motorem, je při stejném výkonu nový agregát výrazně lehčí a menší. Úspora paliva se pohybuje v rozmezí od 10 do 30 procent.

Dieselové motory s unikátní technologií i-Art

Díky zpětné vazbě z každého vstřikovače namísto použití tradičního jednoho tlakového snímače na zásobníku common rail umožňuje technologie i-Art nepřetržité monitorování a přizpůsobování vstřikování paliva spalovacímu cyklu každého ze čtyř válců.

Zvýšení tlaku ve společném zásobníku (rail) na výjimečně vysokou hodnotu 2 500 bar spolu s aplikací technologie i-Art lze označit za druhý krok revoluce u dieselových motorů. Jedná se o zlom srovnatelný s vynálezem Volva průlomové lambda sondy pro katalyzátory v roce 1976.

Každý vstřikovač má na sobě umístěn malý počítač, který sleduje vstřikovací tlak. Na základě této informace adaptivní systém i-Art zajistí vstřik ideálního množství paliva během každého spalovacího cyklu.

Kombinace vyššího vstřikovacího tlaku a technologie i-Art přináší zákazníkům motory s nižší spotřebou paliva, výrazně nižšími emisemi, s vysokým výkonem a v neposlední řadě také s atraktivním zvukem.

Dieselové motory přicházejí i s dalšími vylepšeními, jako je nejmodernější dvoustupňové přeplňování, snížené tření, či inteligentní ventil v chladicím systému, jenž přispívá k rychlejšímu zahřátí motoru při studeném startu.

Benzínový motor s kompresorem a turbodmychadlem

Díky přeplňovacímu kompresoru se spodní část křivky točivého momentu tohoto benzínového motoru podobá velkému atmosférickému motoru. Mechanicky spojený kompresor začne fungovat hned v nízkých otáčkách a turbodmychadlo se přidá poté, co tlak naroste na potřebnou hodnotu.

Mezi další vylepšení u benzínových motorů Drive-E patří opatření na snížení tření, jako jsou například kuličková ložiska na vačkovém hřídeli, vysokorychlostní proměnlivé časování ventilů, či inteligentní chlazení s variabilním elektrickým vodním čerpadlem.

Připraveny na elektrifikaci

Motory Drive-E jsou již od začátku připravovány pro budoucí elektrifikaci vozidel. Klíčové komponenty, jako například integrovaný startér/generátor, lze snadno zapojit a elektromotor může být díky kompaktním rozměrům čtyřválce umístěn jak v přední, tak v zadní části vozidla. Svazek baterií bude umístěn ve střední části vozu.

Downsizing bez kompromisů

Volvo Car Group věří, že důraz na čtyřválcové agregáty Drive-E představuje správnou cestu k dosažení atraktivní kombinace výkonu, jízdních vlastností a nízké spotřeby paliva.

„Výkon, který je motor schopný poskytnout, nezáleží na jeho velikosti; nejdůležitějším kritériem je množství vzduchu, který může motorem protéci. Spotřeba motoru také klesá úměrně jeho velikosti. Pokud tedy dokážete docílit toho, abyste do menšího motoru dostali více vzduchu, můžete získat stejný výkon, ale při nižší spotřebě. Když jsem se podílel na vývoji motorů pro Formuli 1, existovaly přeplňované motory se zdvihovým objemem 1,5 litru, které disponovaly výkonem přes 900 k. A naše nové motory Volvo Drive-E již také prošly testy na závodní trati. Motor, který jsme v roce 2011 použili ve voze Volvo pro mistrovství světa cestovních vozů (WTCC) byl prototyp agregátu Drive-E a při posledním závodu jsme s naším motorem vytvořili nový traťový rekord. “ vysvětluje Derek Crabb z Volvo Car Group.

Autorizovaný dealer a opravce VOLVO

Člen koncernu TUkas

 

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.volvo@auto-staiger.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volvo S60 Polestar vítězí ve světovém šampionátu WTCC, úspěchy však slaví i V60 Polestar v českých závodech!

Volvo S60 Polestar vítězí ve světovém...

Mistrovství světa cestovních automobilů WTCC patří k nejprestižnějším motoristickým podnikům a závodní speciály S60 Polestar tam nelze přehlédnout. (na fotografii Andrej Procházka a Volvo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - VIDEO – Volvo XC60 – Ženeva 2017

VIDEO – Volvo XC60 – Ženeva 2017

Moderátor Viktor Tamayo se svým štábem představuje novinky pořízené u automobilky VOLVO přímo z autosalonu v Ženevě.

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Společnost Volvo Cars, prémiová automobilka, včera na Ženevském autosalonu odhalila dlouho očekávané nové luxusní SUV Volvo XC60

Společnost Volvo Cars, prémiová...

Nově představený model nahradí původní vysoce úspěšné Volvo XC60, které se po devíti letech svého uvedení na trh stalo v Evropě nejlépe prodávaným středně velkým prémiovým SUV,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dnes ve čtvrtek 23. a ještě v pátek 24. a sobotu  25. února mají zájemci možnost jako první v Česku  osobně otestovat nové  terénní kombi Volvo V90 Cross Country

Dnes ve čtvrtek 23. a ještě v pátek...

Česká premiéra nejnovějšího modelu švédské automobilky – terénního kombi Volvo V90 Cross Country proběhne pod sjezdovkami ski areálu Monínec, kde proběhne testování (nutná předchozí...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Skupina Auto Palace vloni prodala 14 069 nových a ojetých automobilů a dosáhla obratu 5,8 mld. Kč

Skupina Auto Palace vloni prodala 14 069...

Pohled na centrálu Auto Palace na pražském Spořilově: Srdce v logu skupiny vyjadřuje nejlépe vztah k zákazníkům: Pro dealerskou skupinu Auto Palace byl loňský rok 2016 nejlepší v historii...