Nová Ford Fiesta s benzinovým motorem 1,4 v testu redakce

Testovaná Fiesta byla v pětidveřovém provedení ve stupni výbavy Ambiente.  

Design nové Fiesty ve mně vzbuzoval pocit přátelství a pohody.


Nová Ford Fiesta s benzinovým motorem 1,4 v testu redakce
Nová Ford Fiesta s benzinovým motorem 1,4 v testu redakce
Nová Ford Fiesta s benzinovým motorem 1,4 v testu redakce

Kapota motoru je poměrně krátká, novinkou je třetí boční okénko. Nepřehlédnutelným stylistickým prvkem je zřetelně klínovitá silueta vozu – linie boků plynule stoupají od předu dozadu. Vystupující lemy podběhů a standardně montovaná čtrnáctipalcová kola zdůrazňují dynamický charakter nové Fiesty.

Nová Ford Fiesta s benzinovým motorem 1,4 v testu redakce
Nová Ford Fiesta s benzinovým motorem 1,4 v testu redakce

Po usednutí za volant jsem ocenil prostornost interiéru: vpředu i vzadu tohoto malého vozu mají cestující dostatek místa. Pokud však řidič a přední spolucestující jsou vyšší postavy a přední sedadla si posunou zcela dozadu, pak cestující na zadních sedadlech mají přirozeně místa pro nohy méně. Musíme si ale uvědomit, že Ford Fiesta patří do třídy malých vozů a v porovnání s ostatními modely má Fiesta místo vzadu na nohy nadprůměrné. Nad hlavami cestujících je místa dostatek vzhledem k novému tvaru karoserie. Zavazadlový prostor byl zvětšen na 284 litrů, tj. o 34 litrů. Jeho vytvarování umožňuje naložit do něj i dětský skládací kočárek. Po sklopení zadních sedadel se objem zavazadlového prostoru zvětší až na 947 litrů.

Nová Ford Fiesta s benzinovým motorem 1,4 v testu redakce
Nová Ford Fiesta s benzinovým motorem 1,4 v testu redakce
Nová Ford Fiesta s benzinovým motorem 1,4 v testu redakce

Zvětšení celkového vnitřního prostoru Fiesty docílili konstruktéři především tím, že umístili její kola více do rohů karoserie, zvětšili rozchod kol a prodloužili rozvor. Všechny sdělovače i ovládače jsou umístěny podle všech ergonomických zásad a neodváděli moji pozornost od sledování dopravní situace. Při jízdě jsem uvítal umístění koncovky řadicí páky o téměř 10 cm blíže k volantu oproti minulému provedení Fiesty, možnost výškového nastavení předních sedadel a možnost nastavení volantu standardně obšitého kůží.

Nová Ford Fiesta má nové bezpečnostní prvky ve své výbavě: dvoukapacitní airbagy, které převzala od úspěšného modelu Ford Focus a speciální konstrukci zavěšení pedálu brzdy, která se při nárazu uvolňuje ze svého ukotvení a podstatně tak snižuje poranění nohou řidiče.


Během testovacích jízd jsem se přesvědčil, že vynikající jízdní vlastnosti nové Fiesty významně ovlivnila skutečnost, že Fiesta převzala osvědčené konstrukční prvky z podvozku úspěšného modelu Ford Focus. Fiesta se mi velmi dobře vedla a i v prudkých zatáčkách za vyšší rychlosti držela přesně stopu. K dobrým jízdním vlastnostem Fiesty nesporně přispělo i umístění kol více do rohů karoserie, zvětšení rozchodu a prodloužení rozvoru. Řízení Fiesty je přesné a brzdy ani při sjíždění delšího klesání neztrácejí na účinnosti. Jednotlivé rychlostní stupně převodovky jsou dobře odstupňované, řazení je přesné s krátkými drahami. Nová Fiesta pokročila celkově v jízdních vlastnostech významně vpřed.


Testovaná Fiesta měla šestnáctiventilový benzinový motor 1,4 Duratec, který dosahuje nejvyšší výkon 58 kW (80 k) při 5 700 ot/min. Nejvyšší hodnotu točivého momentu 124 Nm dosahuje motor při 3 500 ot/min. Výrobce udává maximální rychlost 168 km/h a zrychlení z 0 na 100 km za 13,2 sekundy. Motor ochotně zrychloval již od 1 700 ot/min. Po podřadění otáčky motoru strmou křivkou stoupaly, to mi umožňovalo předjetí na krátkých úsecích. Během testu jsem vykázal kombinovanou spotřebu 6,4 litru/100 km, což odpovídá spotřebě uváděné výrobcem. Při testování jsem však jezdil s cílem dosáhnout co nejvyšších průměrných rychlostí, při normální jízdě by spotřeba byla jistě nižší. Motor i podvozek jsou velmi dobře odhlučněny, hladina hluku v interiéru vozu je nízká.


 Nová Fiesta je dlouhá 392 cm, široká včetně vnějších zpětných zrcátek 191 cm a vysoká 143 cm. Rozvor náprav je 249 cm.      


Výbava testovaného vozu ve stupni Ambiente obsahuje mimo jiné dvoustupňové airbagy řidiče i spolujezdce, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, volant nastavitelný horizontálně i vertikálně, posilovač řízení, elektrické ovládání předních oken, imobilizér, centrální zamykání a otvírání zavazadlového prostoru z kabiny, vyhřívané zadní okno, zadní stěrač s ostřikovačem a funkcí stírání při couvání, přední mlhová světla a tónovaná skla. Základní cena Fiesty s motorem 1,4 16V ve výbavě Ambiente je 343 400 Kč, u testovaného vozu byla výbava rozšířena o ABS (19 000 Kč), dálkově ovládané centrální zamykání s funkcí osvětlení interiéru ( 4 900 Kč), manuální klimatizaci (29 000 Kč) a rádio s přehrávačem CD včetně 4 reproduktorů a střešní antény (13 900 Kč) a metalický lak (10 200 Kč). Celkově se tedy cena včetně uvedené příplatkové výbavy zvýšila na 420 400 Kč.


Ford Fiestu je možné zakoupit mimo uváděný benzinový motor 1,4 též s benzinovým motorem 1,3 Duratec s výkonem 51 kW (70 k) anebo 1,6 Duratec 16V s výkonem 74 kW(100 k) a s naftovým motorem 1,4 Duratorq TDCi s výkonem 50 k (68 k). Fiesta je dodávána jak ve třídveřovém tak pětidveřovém provedení. Vedle základního stupně výbavy je možné volit vyšší výbavu Ambiente, Trend a nejvyšší Ghia. Základní normální ceny jsou podle zvolené tří nebo pětidveřové karoserie, druhu motoru, manuální anebo automaticky řazené převodovky a stupně výbavy od 286 400 do 446 300 Kč včetně DPH.


V současné době jsou u vybraných akčních modelů ceny značně snížené. Tak ku příkladu Ford Fiestu v základní výbavě ve třídveřovém provedení s motorem 1,3 zakoupíte již za 249 990 Kč anebo v pětidveřovém provedení ve výbavě Ambiente za 289 900 Kč. Mimo toho při zakoupení vozu dostanete různé výhody zdarma – jako třeba 1 rok asistenční služby Ford servis, povinnou výbavu atd. Doporučuji se při koupi vozu v tomto období informovat u dealerů Fordu o všech současně poskytovaných slevách a výhodách.

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...