Největší model evropského Fordu – zcela nové Mondeo v létě 2007 i na náš trh

Nová generace Mondea nabízí široký výběr motorů i výbav a přináší do své třídy novou úroveň jízdních vlastnosti, bezpečnosti, kultivovanosti, komfortu a pohodlí.

Tři různé karosářské varianty – klasický čtyřdveřový sedan, stylový a všestranný pětidveřový liftback a prostorné kombi – budou k dispozici již od uvedení nového Mondea na trh. Každou z nich bude možné pořídit ve čtyřech různých úrovních výbavy: Ambiente s bohatou základní výbavou, moderní Trend či luxusní Titanium a Ghia.

Největší model evropského Fordu - zcela nové Mondeo v létě 2007 i na náš trh
Největší model evropského Fordu - zcela nové Mondeo v létě 2007 i na náš trh
Největší model evropského Fordu - zcela nové Mondeo v létě 2007 i na náš trh

Úrovně Titanium a Ghia nabízejí řadu věcí známých z luxusních vozů nejvyšší třídy. Ghia představuje klasický luxus s hojností dřeva a chromu, zatímco chladný kov, modré prosklení a sériově dodávaný systém Convers+ HMI v modelech Titanium osloví zejména ty, kteří hledají moderní „techno“ styl.

Pro verze Ghia a Titanium bude na přání dodáván paket X-Pack. Naproti tomu Sport Pack, určený pro modely Trend a Titanium, obsahuje snížený podvozek, částečně kožené čalounění a výběr kol o průměru sedmnáct nebo osmnáct palců.

Design karoserie

Nové Mondeo posouvá kinetický design na novou úroveň a zdůrazňuje všechny jeho klíčové prvky. Ty společně vytvářejí štíhlý a dynamický profil, který představuje „energii v pohybu“ a ztělesňuje sílu a eleganci, která ho odlišuje od obyčejných aut.

Při pohledu zepředu vás okamžitě zaujme nová „tvář“ Mondea, definovaná lichoběžníkovou spodní mřížkou – prvkem, který se stává součástí nové identity Fordu a objevuje se na mnoha jeho současných modelech včetně S-MAXu a nového C-MAXu. Vysoká kapota propůjčuje všech karosářským variantám svalnatý vzhled a splňuje aktuální předpisy na ochranu chodců. Sedan, liftback i kombi mají výraznou siluetu s vysokými boky, které autu dodávají muskulární, agresivní vzezření. To ještě zdůrazňují nepřehlédnutelné lemy blatníků zdůrazňující dynamiku vozů Ford.

U nového Mondea Ford of Europe poprvé využívá inovativní výrobní technologii laserového svařování, která umožňuje spojit boční a střešní panely karoserie elegantnějším způsobem. Díky kvalitnějšímu zpracování nejsou potřeba plastové nebo gumové pásky po stranách střechy, které by zakrývaly spáry panelů karoserie.

Všechny karosářské varianty mají dvoudílné zadní svítilny a krycí panel v barvě karoserie, táhnoucí se napříč celou spodní částí víka zavazadlového prostoru. Testování dokázalo, že toto řešení usnadňuje opravy a snižuje náklady v případě poškození.

Poprvé v historii Mondea se do základní výbavy modelů Titanium a Titanium X dostalo modře tónované sklo, které mu dává ještě modernější vzhled a odlišuje tyto verze od ostatních variant, jejichž prosklení má zelený nádech.

Všechna Mondea bude možné objednat se speciálním infračerveným předním sklem, které pomáhá udržet v interiéru nižší teplotu.

Interiér nového Mondea

Kinetický design nového Mondea pokračuje rovněž v prostorném interiéru, z nějž vyzařuje podobný styl a kvalita jako z vnějších křivek.

Pro optimální využití prostoru a dobrý výhled konstruktéři Fordu vyvinuli a na Mondeu poprvé použili nový systém Computer Aided Virtual Engineering (CAVE). CAVE pomocí počítačů a projektorů vytváří virtuální interiér v životní velikosti. Skutečné sedadlo je potom na speciální konstrukci umístěno do správné pozice a „řidič“ může zhodnotit výhled do všech stran, stejně jako ergonomii umístění volantu a dalších ovládacích prvků. Řidič i spolujezdec se díky vysoké linii oken a průběžné středové konzole budou cítit jako v kokpitu letadla. Prostor pro nohy a ramena na zadních sedadel je větší.

Nastupování do prostorného a moderního interiéru usnadňují dveře se širokým úhlem otevření.

V celém Mondeu je patrná nová úroveň dílenského zpracování. Například dekorace v černém klavírovém laku zlepšují celkový dojem a dělají často používané části interiéru příjemnějšími na dotek. Hojné využití měkkých materiálů podtrhuje kvalitu interiéru a pomáhá absorbovat chrastění drobných předmětů v některém z mnoha odkládacích prostor. Modely Ghia a Titanium mají látkové čalounění stropu, které pokrývá i A-sloupky.

Součástí nové nabídky sedadel je mimo jiné v osmi směrech elektricky seřiditelné sportovní sedadlo řidiče. Elektrické seřizování sedadel tvoří součást základní výbavy modelu Ghia X a na přání se dodává ke všem ostatním verzím s výjimkou Ambiente. Pokud zákazník zvolí i elektrické seřizování sedadla s pamětí, uloží se spolu s nastavením sedadla rovněž pozice vnějších zpětných zrcátek.

Další novinkou jsou výdechy ventilace na B-sloupcích u verzí Ghia a Titanium, které zvyšují komfort posádky a zrychlují odmlžení oken.

Klimatizace patří do základní výbavy všech verzí Mondea a k dispozici je i její dvouzónová varianta s odděleným ovládáním pro řidiče a spolujezdce. Zásuvka na dvanáct voltů umožňuje cestujícím na zadních sedadlech používat nebo nabíjet elektronické přístroje i za jízdy. O jejich pohodlí se dále stará vyhřívání sedadel nebo speciální čtecí lampičky.

Všestrannost

Ve dvousedadlové konfiguraci nabízí kombi impozantní zavazadlový prostor o objemu 1745, liftback 1460 litrů. Velmi prostorný je také zavazadelník sedanu s objemem 535 litrů. Modely vybavené opravnou sadou na pneumatiky mají dalších 15 litrů v prostoru pro rezervu. V zavazadlovém prostoru nechybějí úchyty a háky na zavazadla, v případě kombi lze jako výbavu na přání zvolit i třetí zásuvku na dvanáct voltů.

Velké kapsy v předních dveřích hladce pojmou láhev o objemu 1,5 l. Odkládací schránka před spolujezdcem se zvětšila o 10 procent, aby se do ní snadno vešly plechovky s nápoji, a skrývá v sobě i přípojku pro externí zdroj zvuku. Hluboký středový panel a prostor vedle volantu poskytují další příležitost pro odložení drobných předmětů, které chce řidič mít stále na dosah.

Technologie, které usnadňují řízení

Nová generace Ford Human-Machine Interface

Mondeo je standardně vybaveno novou generací rozhraní HMI (Human-Machine Interface, rozhraní člověk-stroj), dostupného ve třech různých variantách. HMI posouvá ovládání vozu a jeho palubních systémů na novou úroveň. Má tři složky:

  • Kolébkové přepínače: Dva přepínače jsou umístěny na volantu. Pravý má polohy nahoru, dolů, doleva a doprava, přičemž každá volba je potvrzena tlačítkem „OK“ uprostřed. Levý přepínač má jen směry nahoru a dolů pro ovládání hlasitosti a vyhledávání v audio režimu.
  • Multimediální jednotka: Nový barevný displej na středové konzole umožňuje posádce ovládat rádio, navigaci, mobilní telefon, měnič disků CD a externí přehrávače.
  • Displej na přístrojovém panelu: Každé nové Mondeo disponuje – v závislosti na úrovni výbavy – jednou ze tří variant HMI. Displej, umístěný uprostřed přístrojového panelu, je ve verzích Standard a Enhanced monochromatický s červeným podsvícením, ale pro některé verze bude k dispozici barevný displej Ford Convers+ o úhlopříčce 15 cm. Ford Convers+ bude dodáván jako standardní výbava pro Mondeo Titanium a jako výbava na přání pro Trend, Ghia a Ghia X. Jeho barevný displej, umístěný mezi speciálně navrženým rychloměrem a otáčkoměrem, nabídne řidiči vizuální kontrolu multimediálních a audio funkcí.

Všechny verze nového rozhraní HMI jsou díky přesným, jednoduchým a logickým pravidlům velmi intuitivní a usnadňují řidiči ovládání elektronického vybavení vozidla.

Vyspělé navigační, audio a komunikační systémy

V závislosti na úrovni výbavy jsou pro nové Mondeo k dispozici tři rádia/CD přehrávače, z toho dva pocházejí od firmy Sony a umějí přehrávat i skladby ve formátu MP3. Kromě toho mají všechna nová Mondea vstup pro externí zdroj zvuku, umístěný v přihrádce u spolujezdce. V nabídce nebudou chybět ani různé navigační systémy na bázi CD nebo DVD.

Nastupování a startování bez klíče

Dva důležité prvky, které se k majitelům Mondea dostávají vůbec poprvé, jsou bezklíčový vstup a startování vozu. Pokud je vůz vybaven bezklíčovým vstupem, stačí majiteli jen zatáhnout za kliku. Modely Titanium X a Ghia X mají v základní výbavě také bezklíčové startování. Když řidič nastoupí ke spuštění motoru není zapotřebí víc než pouhé stisknutí tlačítka.

Systém Ford Easyfuel pro snadné tankování

Nové Mondeo je první sériový Ford, který je vybaven systémem Easyfuel. Ten zabraňuje nechtěnému natankování nesprávného paliva. Poprvé byla tato technologie představena na frankfurtském autosalonu v roce 2005.

Asistent pro rozjezd do svahu

Do vozidel vybavených na přání dodávaným systémem Interactive Vehicle Dynamics Control (IVDC) může být namontován i systém Hill Launch Assist (HLA), který zabraňuje vozu v samovolném rozjezdu ze svahu tím, že drží tlak v brzdovém okruhu ještě dvě a půl sekundy po uvolnění pedálu.

Ford Precision Drive: Ještě lepší jízdní vlastnosti

Již základní verze má výjimečné jízdní vlastnosti, ale na přání lze dodat i systém IVDC s plynule nastavitelnými tlumiči (CCD) pro ještě lepší ovladatelnost a komfort, vyšší stabilitu a kratší brzdnou dráhu. Systém CCD plynule mění vlastnosti tlumičů podle aktuálních provozních podmínek. Řidič může volit ze tří režimů: Comfort, Normal a Sport.

Nové jízdní kvality Mondea, vyjádřené sloganem Ford Precision Drive, podpoří vynikající pověst tohoto modelu. Inženýři zodpovědní za vývoj podvozku si dobře uvědomovali, jakou silnou pozici si Mondeo v tomto ohledu vybudovalo, a přistupovali ke svému úkolu s touhou dále zdokonalit nejlepší podvozek ve své třídě. K nejdůležitějším úpravám patří:

  • Širší rozchod
  • Optimalizovaná konstrukce předního zavěšení
  • Nové zadní zavěšení
  • Izolovaná zadní nápravnice
  • Vylepšené řízení

Vytříbený podvozek

Ford znovu sáhl po osvědčeném předním zavěšení MacPherson a zaměřil se na preciznost a úsporu místa. Nápravnice je extrémně tuhá a široká a od karoserie ji v zájmu vyššího komfortu jízdy izolují pryžové silent-bloky. Vzadu nové Mondeo používá novou verzi osvědčené víceprvkové nápravy s izolovanou nápravnicí a pryžovými silent-bloky.

Méně hluku a vibrací, lepší kvalita zvuku

Nové Mondeo poskytuje klidnou, uvolněnou jízdu s nízkou úrovní hluku, která dovoluje snadnou komunikaci ve vozidle a ničím nerušený poslech audio aparatury. Mnohá konstrukční zlepšení přinesla snížení hluku v kabině o více než 3dB ve srovnání s předchozím Mondeem. Hladina aerodynamického hluku, měřená v moderním větrném tunelu, je dokonce nejnižší v dané třídě.

Nové pohonné jednotky

Pro nové Mondeo bude k dispozici rozsáhlá nabídka zážehových i vznětových motorů včetně vrcholného pětiválce Duratec o výkonu 220 PS, známého z Fordu S-MAX a založeného na motoru sportovního vozu Ford Focus ST. se paleta motorizací rozšíří o zážehový čtyřválec Duratec HE 2,3 l o výkonu 161PS a o

Nabídka pohonných jednotek bude zahrnovat:

  • 1.8 Duratorq TDCi Vznětový motor o výkonu 100 nebo 125 PS s pětistupňovou manuální převodovkou; silnější verze může být vybavena i převodovkou šestistupňovou.
  • 2.0 Duratorq TDCi Vznětový motor o výkonu 130 nebo 140 PS se šestistupňovou převodovkou a filtrem pevných částic
  • 1.6 Duratec Ti-VCT Zážehový motor o výkonu 110 nebo 125 PS s pětistupňovou převodovkou
  • 2.0 Duratec HE Zážehový motor o výkonu 145 PS s pětistupňovou převodovkou Durashift
  • Nový 2.3 Duratec HE Zážehový čtyřválec o výkonu 161 PS se šestistupňovou automatickou převodovkou Durashift
  • 2.5 Duratec Zážehový pětiválec o výkonu 220 PS se šestistupňovou manuální převodovkou Durashift
  • Od konce roku 2007 bude k motorizacím 2.0 Duratorq TDCi 130 PS (na přání) a 2.3 Duratec HE (standardně) dodávána vylepšená šestistupňová samočinná převodovka.

Asistenční a bezpečnostní systémy

Mimořádně pevná karoserie nového Mondea představuje ideální základ pro nejmodernější technologie aktivní a pasivní bezpečnosti. Kolenní airbag řidiče a horizontálně deformovatelný sloupek volantu jsou nejnovějšími prvky zahrnutými do systému inteligentní ochrany IPS.

Součástí sériové výbavy nového Mondea jsou tyto prvky aktivní bezpečnosti:

  • Vylepšený elektronický stabilizační program ESP
  • ABS s rozdělovačem brzdného tlaku EBD
  • Automatické spuštění varovných blinkrů a zpožděné zhasínání světlometů
  • Vyspělá technologie světlometů
  • Ještě větší jistotu nabídnou řidiči i posádce technologie dodávané v rámci výbavy na přání:
  • Adaptivní tempomat s audiovizuálním varovným systémem a systémem pro zmírnění následků střetu
  • Aktivní podvozek s plynule měnitelnou charakteristikou tlumení
  • Systém monitorování tlaku v pneumatikách a pneumatiky umožňující jízdu po defektu
  • Asistent pro rozjíždění do svahu
  • Součástí sériové výbavy nového Mondea jsou tyto prvky pasivní bezpečnosti:
  • Vylepšený systém inteligentní ochrany se sedmi airbagy, novým kolenním airbagem řidiče a okenními airbagy
  • Mimořádně pevná karoserie
  • Horizontálně deformovatelný sloupek řízení
  • Bezpečnostní pedálová skupina
  • Optimalizované vystřelení airbagů
  • Vylepšené bezpečnostní pásy s předpínači pro cestující vpředu
  • Nová konstrukce sedadel
  • Vyspělý systém ochrany krční páteře pro cestující vpředu
  • Vysoká úroveň ochrany dětí díky úchytům ISOFIX
  • Příď navržená s ohledem na ochranu chodců

Moderní výrobní technologie

Nový Ford Mondeo bude vyráběn v moderní továrně v belgickém Genku, do které bylo investováno celkem přes dvacet miliard Kč. Společně s Mondeem se zde vyrábějí i modely S-MAX a Galaxy.

Klíčovou technologií při výrobě nového Mondea je svařování laserem. Konvenční sváření střechy a boků karoserie zanechává svár, obvykle schovaný za plastovým krytem. Díky laserovému sváření je možné spojit tyto panely karoserie efektivněji a bez viditelné spáry.

Příspěvek Ford of Europe k udržitelnému rozvoji

Nové Mondeo bylo vyvíjeno s přihlédnutím k „indexu trvale udržitelného rozvoje“ (PSI) společnosti Ford. Ten počítá s celým životním cyklem od vlastního materiálu přes provoz automobilu až po jeho likvidaci.

Zohledňované faktory zahrnují vliv na globální oteplování, znečištění ovzduší, využívání obnovitelných zdrojů, výběr materiálů či hluk vznikající za jízdy, stejně jako sociální a ekonomické aspekty včetně bezpečnosti cestujících i chodců nebo provozních nákladů.

Díky PSI dosahuje Ford zlepšení s každou další generací svých vozidel.

Trvale udržitelný rozvoj hraje v politice Ford Motor Company důležitou roli. Vývoj se zaměřuje na zmenšení dopadů na ovzduší, snížení spotřeby fosilních paliv a recyklovatelnost automobilu po skončení jeho životnosti.

Ford Motor Company se snaží o sociálně a ekonomicky zodpovědnou výrobu. Od roku 2000 továrny společnosti Ford po celém světě snížily spotřebu energie o 16 procent. Cílem je každoroční snížení o další procento.

Vůz, který mění vnímání

Zcela nové Mondeo zosobňuje filozofii vyjádřenou celoevropským sloganem „Feel the difference“ (poznejte rozdíl) a vnáší do nabídky velkých osobních vozů Ford čerstvý vzduch.

„Chtěli jsme, aby nový model zásadně změnil vnímání Fordu Mondeo v Evropě“, řekl viceprezident pro vývoj Joe Bakaj. „Nové Mondeo staví na přednostech svého předchůdce, ale přináší více emocí, moderní technologie a stylovější vzhled. Jsme na něj hrdí a víme, že hrdí budou i naši zákazníci.“

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...