Na okruzích v Brně opět Mercedes versus Audi DTM

Podzimní cena brněnského okruhu nabídla pěknou podívanou, které napomohlo i velmi teplé počasí, které panovalo nad Brnem po oba dny.

Nejvíce kovů přiřadili do svých sbírek jezdci stáje S-Auto Racing.

Předposlední závodní víkend na okruzích proběhl až na několik šrámů bez problémů. Téměř letní počasí vyhovovalo vozům se silným výkonem, a také to tak na trati Masarykova okruhu vypadalo.

Po vyhrané kvalifikaci vládl vytrvalostnímu sobotnímu klání s přehledem Mercedes DTM s Tomášem Engem a Stefanem Mückem z Německa. Antonín Charouz se tentokrát věnoval sprintu, protože díky návštěvě safety caru by stáj S-Auto při další návštěvě depa přišla o první místo. V cíli druhá posádka Thed Björk-De La Rosa nakonec na vítězný Mercedes ztratila jen jeden okruh. Třetí místo si vyjeli Nimč, Enge a Švýcar Harold Primat s dalším Mercedesem DTM.

Čtvrté místo za speciály z DTM obsadili Pergl-Želínský-Daniš na Ferrari 430. V dalším pořadí vozů nad 3,5 litru figurovali Kiabové ze Slovenska s Porsche 996 GT3 a Grühat s Pabelem na dalším Porsche, kteří si naše okruhové mistrovstí oblíbili. Další jezdci již nedojeli, mezi nimi i Machánek s Porsche, který nadělal starosti nejen traťovým komisařům,když jeho vůz Porsche pokryl trať vrstvou oleje. Závod nedokončil ani Vorba s Ferrari 575 Maranello, ani Válek s BMW M3. Na poslední chvíli musel svůj start zrušit pan Hajdůšek, kterému jeho Tatra Ecorra přestala fungovat.

V kubatůře do 3500ccm3 vyhráli Mičánek-Janák-Jerman s Porsche 997. Velmi pěkný výsledek ale zaznamenalo i Ferrari 360 z týmu Ed Hardy Racing s posádkou Dolák-Vacík-Baran. Třetí pak ještě dojel Šenkýř s Vencálkem na BMW M3. Dvoulitrům opět kraloval Tech Future team ve složení Hladík-Duda na Renaultu Clio, když je neporazili ani Hes s Hordóssym a Kašpárkové s Tomášem Kusým na dalším Renaultu Clio.

Sprint závod do 2000ccm3 vyhrál Mikuláško se Škodou Octávia, když tentokrát svůj trůn opustil dosud neporaženýSládečka s ex tovární Alfou Romeo. V Brně dojel až na desátém místě. Druhé místo si vybojoval Robert Pláteník s Fábií, bronz odvezl Horáček s další Octávií a bramborová medaile zbyla na Julo Končeka s Vauxhallem Vectra STC, za jehož tým startoval i pátý Zdenko Pastva s Alfou Romeo.

Velký sprint si vychutnal na závěr Antonín Charouz na Mercedesu, když porazil kolegu Nimče a dvojici Audi A4 DTM se Slovákem Danišem a Švýcarem Kammem, kteří oba jeli v barvách BRT. Pátý skončil Talkanitsa s Corvette C5-R, šestý Miro Konopka na Sallenu S7-R a sedmé místo Jaromíru Jirgalovi na Ferrari 430 týmu MenX. Ve kubatůře do 3,5 ltr. Vyhrál favorizovaný Michl, před Mičánkem, Vacíkem a Danem Suchým.

Divize 2 se ani na závěr sezóny nekonala, a tak jsme mohli obdivovat pouze formulky do 1400ccm3, kde podvakrát dominoval Ital Amaduzzi s formulí Gloria C8F.

Výsledky Podzimní ceny v Brně:

Divize 4 vytrvalostní závod:

  • 1. Mücke/Enge – Mercedes Benz DTM
  • 2. Björk-De la Rosa – Audi A4 DTM
  • 3. Nimč-Primat-Mücke-Mercedes Benz DTM

do 3500ccm3:

  • 1. Mičánek-Janák-Jerman – Porsche 997
  • 2. Dolák-Vacík-Baran – Ferrari 360
  • 3. Vencálek-Šenkýř – BMW M3 GTR

do 2000ccm3:

  • 1. Duda-Hladík – Renault Clio
  • 2. Hes-Hordossy – Renault Clio
  • 3. Kusý-Kašpárek-Kašpárek – Renault Clio

Divize 4 sprint do 2000ccm3:

  • 1. Mikuláško – Škoda Octavia
  • 2. Pláteník – Škoda Fábia Sedan Evo
  • 3.Horáček – Škoda Octávia

Divize 4 sprint nad 200ccm3:

  • 1. A.Charouz – Mercedes Benz DTM
  • 2. Nimč – Mercedes Benz DTM
  • 3. Daniš – Audi A4 DTM

do 3500ccm3:

  • 1. D.Michl – Opel Michl
  • 2. Mičánek – Porsche 997
  • 3. Vacík – Ferrari 360

Divize 3:

  • 1 a 2. jízda: Amaduzzi, Chabr senior, Passer

Nyní čeká na účastníky divize cestovních vozů již jen závěrečný Epilog na Masarykově okruhu v Brně, který se koná 16. a 17. října. Pro ostatní již sezóna na okruzích skončila a mohou se připravovat na další ročník.

Vláďa Rožánek

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vozy na autoplyn mají našlápnuto k dalšímu rekordu. Jak se ceny LPG dotknou emisní povolenky?

Vozy na autoplyn mají našlápnuto k...

Za letošní tři čtvrtletí už bylo registrováno více nových osobních vozů na LPG než za celý loňský rok. Dá se tak očekávat, že v roce 2025 přibude na českých silnicích přes 6000 LPG...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový SEAT Ibiza a Arona: Španělský temperament v moderním kabátě

Nový SEAT Ibiza a Arona: Španělský...

SEAT to není jen její mladší a ambicióznější Cupra. Španělská automobilka slaví 75 let a dává to patřičně najevo. Do nového výročí vstupuje s modernizovanými modely Ibiza a Arona –...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda Prelude: Návrat technické ikony

Honda Prelude: Návrat technické ikony

Po pětadvaceti letech se na evropské silnice vrací legendární jméno – Honda Prelude. A vrací se v podobě, která dokonale vystihuje dnešní automobilovou éru: plně hybridní kupé e:HEV,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota GR Yaris Aero Performance 2026 má české ceny

Toyota GR Yaris Aero Performance 2026 má...

Toyota zahájila předprodej nové sportovní verze modelu GR Yaris pro rok 2026 pod označením Aero Performance. Cena vozu inspirovaného účastí Toyoty ve světovém šampionátu rallye WRC začíná na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Chtěli byste mít tohle ve „sklepě“? Toyota chystá mini elektromobil do 45 km/h

Chtěli byste mít tohle ve „sklepě“?...

Toyota zkoumá, jak bude vypadat městská doprava zítřka – malá, tichá a elektrická. Konsorcium vedené Toyota Manufacturing UK získalo od britské vlády podporu na studii proveditelnosti lehkého...