Na autosalonu v Ženevě (6. až 16. března 2014) bude mít premiéru Opel ADAM s novým tříválcovým zážehovým motorem 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo

Malý tříválec přeplňovaným turbodmychadlem se vyznačuje velkým točivým momentem v nízkých otáčkách, vysokou účinností, nzkou spotřebou a mimořádnou kulturou běhu.

1opadcelek900

Motor nové generace

– se bude montovat se 6-stupňovou manuální převodovkou nové generace. Kromě toho nové barvy a prvky vnitřního vybavení dále rozšíří téměř nekonečnou škálu možností personalizace modelu ADAM. ADAM je prvním modelem ve výrobním programu značky Opel, který dostane nový celohliníkový zážehový tříválec 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo, vyvinutý v Mezinárodním technickém vývojovém centru ITDC v německém Rüsselsheimu. Malý pohonný agregát se bude vyrábět ve dvou výkonových verzích: 66 kW a 85 kW. Obě se vyznačují vysokým maximálním točivým momentem 166 Nm při otáčkách jen 1800 min-1. Stejně, jako dva motory nové generace o objemu 1,6 l, které Opel zavedl v uplynulých měsících (zážehový čtyřválec 1.6 ECOTEC Direct Injection Turbo a turbodiesel 1.6 CDTI), také motor 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo představuje nový etalon při hodnocení kultury běhu mezi tříválcovými agregáty – nízkými vibracemi i tichým chodem překonává nový tříválec i řadu čtyřválcových motorů. Tříválec nové generace je standardně propojený s novou 6-stupňovou manuální převodovkou a má systém Start/Stop. ADAM poháněný tříválcem o výkonu 66 kW  má v kombinovaném cyklu spotřebu jen 4,3 l/100 km a emise CO2 činí jen 99 g/km. Konstrukční opatření pro zvýšení účinnosti zahrnují přímé vstřikování benzinu, variabilní časování ventilů, lehký hliníkový blok motoru a vypínatelné vodní čerpadlo.

Výroba Opelu ADAM s motory 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo

– se rozběhne v létě. Kromě nových motorů dostane ADAM i nové barvy karoserie. Další možnosti individualizace modelu ADAM nyní přicházejí do výroby. V Ženevě budou mít premiéru nové barvy, dekorace interiéru a verze výbavy. ADAM může být tedy ještě osobitější!

Nový kultivovaný, výkonný a čistý tříválec pro model ADAM

– je malý svým objemem, ale velký jízdní dynamikou. Spojuje maximálně precizní konstrukci s nejmodernějšími technologiemi tak, aby poskytoval výkon daleko překonávající jeho malý objemový formát. Pro peněženku majitelů modelu ADAM je důležitá nízká spotřeba paliva – jenom 4,3 l benzinu na 100 kilometrů – a hodnota emisí CO2, která činí jen 99 g/km v kombinovaném cyklu. Tím se ADAM posouvá do výhodných daňových kategorií v těch státech, kde se daň z motorových vozidel odvozuje od emisí CO2.

První člen zcela nové rodiny zážehových motorů s malým objemem

– která se bude v nejbližších letech dále rozrůstat, představuje další krok v motorové ofenzivě značky Opel odstartované uvedením zážehových a vznětových motorů nové generace o objemu 1,6 l. Tyto nové rodiny motorů  byly vyvíjeny se stejným cílem: Dosáhnout nejvyšší kultury běhu v jednotlivých kategoriích. Při vývoji nového motoru byly začleněny do jeho konstrukce řada opatření pro eliminaci charakteristiky běhu, kterou se tradičně vyznačují ekonomické tříválcové motory. Konstruktéři značky Opel se nesoustředili jen na snížení spotřeby paliva a emisí CO2, ale chtěli také dokázat, že i tříválec může být stejně kultivovaný jako čtyřválec. Eliminovali typické zdroje nevyváženosti, hluku a vibrací konvenčních tříválcových agregátů. Blok motoru z vysokotlakového hliníkového odlitku je konstruovaný tak, aby snižoval vyzařovaný i konstrukčně podmíněný hluk motoru a současně byla nízká i jeho hmotnost. Vysokotlaké vedení paliva a injektory jsou strukturálně izolovány od hlavy válců proto, aby se minimalizoval přenos pulzací. Palivové čerpadlo i potrubí mají akustické kryty. Dalším významným prvkem, který přispívá ke kultuře běhu, je řetězem poháněný vyvažovací hřídel umístěný v olejové vaně motoru. Vyvažovací hřídel se otáčí stejnými otáčkami jako klikový hřídel, točí se ale opačným směrem. Hřídel je pečlivě hmotnostně optimalizovaný, tak, aby eliminoval přirozené vibrace tříválcového motoru.

Další konstrukční opatření ke snížení hlučnosti zahrnují:

Akusticky optimalizovaná víka hlavy válců a předního čela bloku motoru, nasávací potrubí a uložení vačkových hřídelí; izolaci klikového hřídele litinovými vložkami hlavních ložisek; pohon vačkových hřídelí řetězem; turbodmychadlo s nízkou úrovní syčivého zvuku a ocelovou olejovou vanu. Díky všem těmto prvkům „akustického inženýringu“ je nový motor 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo nejenom kultivovanější než jiné tříválcové motory, ale je i tišší než mnohé čtyřválcové motory. Například při porovnávacím testování s naplno otevřenou škrticí klapkou má nový motor nižší hladinu hluku v celém rozsahu otáček než obdobně výkonné zážehové motory s objemem 1,6 l s přirozeným plněním.

Výkonný: Malý výkonný a velmi přitažlivý motor

Nový motor 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo vyniká svými výkony. Jeho výkonová charakteristika dává zapravdu filozofii downsizingu, protože poskytuje vyšší točivý moment než čtyřválec o objemu 1,6 l s atmosférickým sáním.

V modelové řadě ADAM dosahuje motor 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo maximálního točivého momentu 166 Nm už při nízkých otáčkách 1800 min-1. To je téměř o 30 procent více než činí točivý moment ve stejných otáčkách čtyřválec o objemu 1,6 litru s atmosférickým sáním. Verze o výkonu 85 kW poskytuje maximální točivý moment v širším pásmu otáček až do 4700 min-1. Maximálně precizní konstrukce byla podmínkou při integraci sběrného výfukového potrubí do hliníkové hlavy válců, ke kterému je přímo připojené malé, kapalinou chlazené turbodmychadlo s nízkou setrvačností. Tato kompaktní instalace přispívá k rychlému nárůstu plnicího tlaku, který malému motoru zaručuje vysoký točivý moment v nízkých otáčkách. Šestiotvorové injektory systému přímého vstřikování benzinu jsou umístěny centrálně v ose válců, aby bylo zaručeno účinné spalování. Variabilní časování nasávacích a výfukových ventilů, zařízené pootáčením vačkových hřídelů, optimalizuje výměnu plynů. Ke snížení spotřeby paliva přispívá i dvojstupňové olejové čerpadlo a vypínatelné vodní čerpadlo, které zkracuje čas náběhu studeného motoru na provozní teplotu.

Motor 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo s novou 6-stupňovou manuální převodovkou doplňuje v modelové řadě ADAM dosavadní čtyřválcové zážehové motory s atmosférickým plněním a kombinované s 5-stupňovou manuální převodovkou: 1.2 16V/51 kW s točivým momentem 115 Nm a dvě verze o objemu 1.4 l (výkony 64 kW a 74 kW), obě s maximálním točivým momentem 130 Nm.

Precizní nová lehká převodovka s komfortním řazením

Nový tříválec se v modelové řadě ADAM kombinuje s úplně novou 6-stupňovou manuální převodovkou. S kompaktní konstrukcí a suchou hmotností jen 37 kilogramů je přibližně o 30 procent lehčí než předchozí převodovka.

Nová převodovka

– která vyniká kvalitou řazení s krátkými dráhami páky a malými ovládacími silami, využívá řadu konstrukčních vylepšení nedávno zavedených v převodovkách Opel nové generace. Patří k nim ozubená kola se širokým asymetrickým ozubením zubové spojky, tříkuželová synchronizace pro první/druhý rychlostní stupeň a dvojkuželová synchronizace pro třetí/čtvrtý stupeň. A synchronizovaná je i zpátečka. Po modelové řadě ADAM bude nová převodovka postupně zavedena i do dalších modelů Opel.

ADAM jako šampion v individualizaci značky Opel poskytuje stále více možností.

V nejbližších týdnech Opel rozšíří paletu dvoubarevných verzí, v průběhu několika měsíců přibydou další barvy. Přidáním sedmi dalších barev karoserie a čtyř nových barev střechy se celková paleta barev karoserie rozšíří na 18 plus 6 barev střechy. A na jaře bude doplněno pět nových barev: Elegantní stříbrná “Silverwalker”, sytě tmavě hnědá “Mr. Darkside”, a intenzivní modrá “Let it Blue”, svěže zelená “Dancing Green” a jemně teplá šedá “Pink-Kong”. Soupis dalších možností individualizace pro model ADAM se dále rozšiřuje a nyní zahrnuje tři nové potahové látky sedadel, pět nových dekorů interiéru, dvě nové barvy interiéru, dvě nové barvy vnitřního zpětného zrcátka a tři nové dekorační polepy krytů vnějších zpětných zrcátek. Na ženevském autosalonu budou představeny další nové barvy karoserie a čalounění interiéru kabiny. Se všemi těmito novými možnostmi je potenciál individualizace modelové řady ADAM téměř nekonečný, takže každý zákazník si může vytvořit svůj automobil snů.

ADAM může být na přání vybaven

sofistikovaným systémem infotainmentu Opel IntelliLink, poskytujícím nejlepší konektivitu a možnost využívat nejrůznější aplikace. Tento systém infotainmentu je plně kompatibilní s nejmodernějšími smartfony, které využívají operační systémy ANDROID a Apple iOS. K systému vybavenému dotykovým monitorem s úhlopříčkou 7 palců (17,8 cm) a sedmi reproduktory se dají připojit externí média přes USB. Integrovaný modul Bluetooth umožňuje připojení mobilního telefonu i audio streaming. Systém Opel IntelliLink v modelové řadě ADAM zaručuje navádění k cíli s využitím aplikace BringGo a příjem podcastingu a rozhlasového vysílání z internetu přes aplikace Stitcher a TuneIn. Při integraci přístrojů Apple s operačním systémem iOS je k dispozici i hlasové ovládání SIRI EYES FREE. Umožňuje například čtení příchozích textových zpráv SMS syntetickým hlasem nebo diktování SMS bez nutnosti spouštět ruce z volantu. Bezpečná a snadno použitelná technologie IntelliLink je přitom dostupná za překvapivě výhodnou cenu, což z modelu ADAM dělá malý automobil s nejlepší konektivitou.

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel Astra: Přes překážky ke hvězdám

Opel Astra: Přes překážky ke hvězdám

Přes 30 let, šest generací a jedno legendární auto, které se vyrábí tak dlouho, až to není pěkné. Co naopak pěkné je, to je právě nová Astra. Novinka Opelu podle všeho trefila jackpot....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - První továrna na světě sériově vyrábějící užitkové vozy poháněné vodíkem, elektřinou i fosilními palivy

První továrna na světě sériově...

Skupina Stellantis cílí na to, stát se prvním producentem sériově vyráběných užitkových vozidel na vodíkový pohon. Proto se v továrně ve francouzském Hordainu rozjede velkosériová výroba...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Které auto do 100 tisíc doporučíte příbuzným? Profesionální mechanici hodnotili nejoblíbenější značky Čechů

Které auto do 100 tisíc doporučíte...

Jaké auto v jednotlivých cenových kategoriích by doporučili svým známým automechanici? To zjišťoval unikátní průzkum prováděný sítí nezávislých autoservisů ProfiAuto. 239...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel i v období COVID krize vykazuje zisk!

Opel i v období COVID krize vykazuje zisk!

Operativní zisk německé automobilky za první pololetí roku 2020 dosáhl výše 110 milionů EUR I když evropský automobilový trh je brutálně zasažen krizí COVID-19 –  v prvních šesti...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jürgen Klopp, nejlepší fotbalový trenér světa, otestoval novou Mokku

Jürgen Klopp, nejlepší fotbalový...

Úspěšný kouč po první jízdě prohlásil: „Super auto!“ Opel Brand Ambassador tvrdí: „S Mokkou zase zažijete řidičskou radost!“ Jürgen Klopp, vysoce respektovaný fotbalový trenér klubu...