Mohutný SsangYong Rexton II v testu redakce

Naftový motor, automatická převodovka, stálý pohon všech kol a bohatá výbava.

Mohutný SsangYong Rexton II v testu redakce
Mohutný SsangYong Rexton II v testu redakce
Mohutný SsangYong Rexton II v testu redakce

Osobitý design zaoblených tvarů přes svou robutnost působí elegantně a reprezentačně. Dynamický charakter vozu zdůrazňují zejména předek vozu, vystouplé blatníky, spoiler pátých dveří a velká 18ti palcová kola s disky z lehkých slitin. Objemná záď vozu umožnila konstruktérům poskytnou cestujícím zavazadlový prostor objemu 935 litrů, který se po sklopení zadních sedadel zvětší na 1524 l.Zadní okno je samostatně oteviratelné.

Mohutný SsangYong Rexton II v testu redakce
Mohutný SsangYong Rexton II v testu redakce

Po usednutí za volant jsem ocenil pohodlné, široké i výškově nastavitelné sedadlo s dobrým bočním vedením. K výbornému přehledu dopravní situace přispívá vyšší posez řidiče. Vyhřívaná přední sedadla mají elektrické ovládání poloh . Sedadlo řidiče s pamětí a funkcí snadného nastupování. Interiér pětisedadlového Rextona poskytuje všem cestujícím ve všech směrech dostatečný prostor. Zadní dělená sedadla mají nastavitelný sklon opěradla ve více polohách..

Mohutný SsangYong Rexton II v testu redakce
Mohutný SsangYong Rexton II v testu redakce
Mohutný SsangYong Rexton II v testu redakce

Dobře čitelné sdělovače i rozmístění ovládačů podle všech ergonomických zásad přispívají k bezpečnému vedení vozu.

Testovaný Rexton se stálým pohonem AWD je dodáván s automatickou převodovkou s pětiválcovým naftovým motorem (vyvinutým s Mercedesem) 20ti ventilovým turbodieslem commonrail 3. generace s variabilní geometrií turbodmychadla. Motor objemu 2,7 litru dosahuje výkon 137 kW. Nejvyšší hodnotu točivého momentu 402 Nm vykazuje od 1600 ot/min a tuto hodnotu drží až do 3000 ot/min. Vzhledem k tomu, že právě v rozsahu uvedených otáček jsem motor během testu převážně využíval – jezdil jsem v ekonomicky příznivých podmínkách – s velmi dobrou akcelerací a nižší spotřebou. Výrobcem udávanou kombinovanou spotřebu 9,2 l na 100 km jsem během testu vykazoval o 0,5 l nižší. Jezdil jsem však pouze se spolujezdcem a bez zavazadel. Maximální rychlost udává výrobce s automatickou převodovkou 181 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h dosáhne Rexton za 11,6 sekund – to dokazuje, že výkon motoru plně dostačuje pro svižnou jízdu s tímto vozem o celkové hmotnosti při plném vytížení 2760 kg.

Testovaný Rexton měl automatickou pětirychlostní převodovku s možností manuálního řazení přepínačem na řadící páce anebo tlačítky na volantu.. Automatická převodovka taktéž vyvinutá ve spolupráci s Mercedesem řadí plynule bez prodlevy, změny rychlostních stupňů jsou patrné jen změnou otáček motoru na otáčkoměru.

Podvozek dobře konstrukčně vyřešený je vybavený účinným posilovačem řízení,  brzdovým systémem ABS s brzdovým asistentem BAS, protiprokluzovým systémem TCS, elektronickým stabilizačním systémem ESP, elektronickým systémem rozdělování brzdné síly EBD, automatickou regulací při jízdě z prudkého kopce HDC a aktivním systémem proti převrácení vozu ARP. Jízda ve voze je příjemná zejména s ohledem na celkovou konstrukci podvozku s měkčím pérováním vinutými pružinami a výborném odhlučnění podvozku i motoru od interiéru vozu.

V terénu se chová Rexton jako pravý off-road: terén je zdoláván s lehkostí. Limitem pro zdolávání terénu je pouze nájezdový úhel vpředu 28 stupňů, vzadu 25,5 a minimální světlá výška 206 mm. Rexton s rozvorem 282 cm je dlouhý 472 cm, široký 187 cm a vysoký včetně se střešním nosičem 183 cm. Maximální hmotnost nebržděného přívěsu je 750 kg, bržděného 3200 kg.

Cena testovaného Rextona s naftovým motorem 2,7 o výkonu 137 kW, s automatickou převodovkou se stálým  pohonem všech kol v nejvyšší bohaté výbavě Comfort plus je 1 159 980 Kč včetně DPH. Bez DPH včetně přestavby 999 983 Kč.

V uvedené základní ceně je bohatá výbava – mimo již shora uvedené: airbagy řidiče i spolujezdce, boční airbagy vpředu, přední mlhové světlomety, tempomat, elektronicky řízená automatická klimatizace s funkcí kontroly čistoty vzduchu,, elektricky ovládaná okna vpředu i vzadu, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná vnější zrcátka, střešní okno s elektrickým ovládáním, parkovací asistent vzadu, automatické rozsvěcení světel, automatické spouštění stěračů při dešti, metalický lak a další vybavení u tak komfortních vozů dnes již běžné.

Pro informaci uvádím, že Rextona je možné zakoupit s motorem o nižším výkonu 121 kW s manuální nebo automatickou převodovkou různých stupních výbavy od 869 980 Kč s DPH, v úpravě bez DPH včetně přestavby od 777 294 Kč

O cenách v rámci .jarních slev se informujte u dealerů, kteří vám poskytnou podrobné aktuální informace (slevy dosahují až 170 000 Kč).

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autorizovaný dealer a opravce VOLVO

Člen koncernu TUkas

 

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.volvo@auto-staiger.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Generátor dálkových autoovladačů KD-900 se čtečkou frekvencí

Generátor dálkových autoovladačů...

Zabýváte se výrobou autoklíčů a pracujete s dálkovými ovladači? Pak jistě víte, že vybavení kvalitními a moderními přístroji může značně ulehčit práci každému klíčaři. Takovým...