Modernizovaný bestseller Opel: Nová Astra

Vylepšený modernizovaný design, optimalizovaná škála motorů s vyššími výkony a nižší spotřebou

Modernizovaný bestseller Opel: Nová Astra

Už v únoru příštího roku se u dealerů automobilů Opel objeví nová verze populární Astry. Od debutu v březnu roku 2004 s v Evropě prodalo více než 1,2 milionů vozů Opel Astra třetí generace a naprosto oprávněně tento model figuruje v roli lídra evropských prodejních statistik. Astra v nejnovějším vydání se ve světové premiéře oficiálně představí na autosalonu v Boloni, který proběhne od 7. do 17. prosince 2006.

Modernizovaný bestseller Opel: Nová Astra
Modernizovaný bestseller Opel: Nová Astra

V budoucnosti budou moci zájemci o novou Astru volit z celkem jedenácti různých motorů o výkonech od 90 k do 240 k. Nabídku pohonných jednotek nové Astry obohatí dva vysoce účinné zážehové motory o objemu 1,6 l a dva turbodiesely 1.7 CDTI „common-rail“, které již s předstihem plní limity teprve připravovaných emisním norem.

K populárnímu zážehovému motoru 1.6 TWINPORT (77 kW/105 k) se připojí nový, hmotnostně optimalizovaný zážehový čtyřválec 1.6 ECOTEC s výkonem 85 kW/115 k. Tento nový motor s pětistupňovou automatizovanou převodovkou Easytronic spotřebuje jen 6,3 l benzinu na 100 km. Klíčem k lepším výkonovým i ekonomickým parametrům je technologie proměnného časování ventilů pomocí natáčení obou vačkových hřídelů. Systém proměnného časování čtyř ventilů na válec „Cam-Phase“ bere v úvahu otáčky motoru a jeho zatížení a garantuje tak za všech podmínek optimální spalování a tím i maximální hospodárnost.

Ještě vyšší úsporu paliva vykazuje nový přeplňovaný zážehový čtyřválec, který z objemu 1,6 l dává výkon 132 kW/180 k. Tento moderní agregát, jenž nahrazuje dvoulitrový přeplňovaný motor o výkonu 125 kW/170 k, bude standardně propojený se šestistupňovou převodovkou. V porovnání s předchozím agregátem má nový přeplňovaný čtyřválec spotřebu o více než 13 % nižší – v průměru se spokojí jen se 7,7 litry benzinu na 100 km.

Nový turbodiesel 1.7 CDTI ve výkonových verzích 81 kW/110 k a 92 kW/125 k, bude propojený s manuální šestistupňovou převodovkou. K jeho charakteristickým rysům patří systém přímého vstřikování nafty do válců „common-rail“, čtyřventilová technologie rozvodu se systémem řízeného rozvíření směsi a bezúdržbový částicový filtr. Motor 1.7 CDTI bude v nabídce od jara roku 2007, kdy nahradí známé agregáty 1.9 CDTI o výkonech 74 kW/100 k a 88 kW/120 k s manuální převodovkou.

Na základě pozitivních reakcí na moderní designerský jazyk, se kterým se při svém debutu v roce 2004 představila Astra, se návrháři při vývoji modernizované Astry soustředili na detailní zušlechtění jejího stylingu, a to především v čelních a zadních partiích. Pětidveřová verze a kombi Caravan dostaly masivnější chromované příčné žebro masky chladiče a integrovaným logem automobilky Opel. K výrazným dekorativním prvkům patří také charakteristický V-prolis v kapotě motoru, který opticky navazuje na masku chladiče, jež je nyní přizdobena chromem.

O vysoké kvalitě nové Astry jasně vypovídají i minimální technologické spáry mezi karosářskými panely. Čelní mlhová světla, integrovaná do předního nárazníku, svým tvarem navazují na dynamické kontury „tváře“ vozu. K dalším výrazným stylistickým prvkům patří také třírozměrná koncová světla, chromovaná vnitřní struktura světlometů (kromě verzí Astra Sport, které budou mít světlomety s probarvenou vnitřní strukturu reflektorů). V budoucnosti se v nabídce objeví i xenonové světlomety a adaptivní natáčecí světlomety. Astra GTC bude mít masku chladiče ve struktuře včelí plástve, která ještě více zvýrazní sportovní charakter třídveřových modelů GTC. Na střeše kombi modelů Astra Caravan se objeví elegantní hliníkové ližiny.

interiéru nových modelů Astra zaujmou na první pohled chromované rámečky kolem ovladačů klimatizace a autorádia a také nové dekorativní prvky v přístrojovém štítu a ve dveřních výplních. Modely ve výbavě Cosmo dostanou luxusní interiérový dekor v lesklém pianovém laku. Od jara roku 2007 bude k dispozici populární autorádio CD 30 MP3, které umožňuje propojení s externím audiosystémem, jako je např. iPod.

Nová Astra nabízí spoustu technologických lahůdek, které jsou v tomto segmentu stále ještě hodně neobvyklé. Třídveřová Astra GTC je například jediným produkčním vozem současnosti, jež může být vybavený panoramatickým čelním oknem, které se táhne hluboko do střechy vozu až k úrovni B-sloupků karoserie – to propůjčuje interiéru i jízdě zcela nový rozměr.

Nadprůměrný jízdní komfort i bezpečnost garantuje na přání dodávaný adaptivní interaktivní podvozek IDSPlus se systémem elektronicky řízených tlumičů pérování CDC (Continuous Damping Control). Řídicí jednotka interaktivního podvozku IDSPlus neustále sleduje data ze senzorů elektronického stabilizačního systému ESPPlus, protiblokovacího systému brzd ABS a systému adaptivních tlumičů CDC a po jejich vyhodnocení koriguje činnost všech podvozkových systémů tak, aby jízda byla za všech okolností co nejstabilnější a nejkomfortnější.

Astra byla prvním vozem své kategorie, který nabízel adaptivní bi-xenonové světlomety AFL (Adaptive Forward Lighting) se systémem dynamického natáčení světelného paprsku do zatáček. Nový model může mít i vylepšené zařízení pro stabilizaci přívěsu – tento sofistikovaný systém neustále sleduje vzájemné pohyby soupravy tažný vůz – přívěs a pokud zaregistruje nebezpečné rozkývání, účinně stabilizuje jízdu cíleným přibržděním levého nebo pravého předního kola.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autorizovaný dealer a opravce OPEL

Člen koncernu TUkas

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.opel@auto-staiger.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel Astra: Přes překážky ke hvězdám

Opel Astra: Přes překážky ke hvězdám

Přes 30 let, šest generací a jedno legendární auto, které se vyrábí tak dlouho, až to není pěkné. Co naopak pěkné je, to je právě nová Astra. Novinka Opelu podle všeho trefila jackpot....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - První továrna na světě sériově vyrábějící užitkové vozy poháněné vodíkem, elektřinou i fosilními palivy

První továrna na světě sériově...

Skupina Stellantis cílí na to, stát se prvním producentem sériově vyráběných užitkových vozidel na vodíkový pohon. Proto se v továrně ve francouzském Hordainu rozjede velkosériová výroba...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Které auto do 100 tisíc doporučíte příbuzným? Profesionální mechanici hodnotili nejoblíbenější značky Čechů

Které auto do 100 tisíc doporučíte...

Jaké auto v jednotlivých cenových kategoriích by doporučili svým známým automechanici? To zjišťoval unikátní průzkum prováděný sítí nezávislých autoservisů ProfiAuto. 239...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel i v období COVID krize vykazuje zisk!

Opel i v období COVID krize vykazuje zisk!

Operativní zisk německé automobilky za první pololetí roku 2020 dosáhl výše 110 milionů EUR I když evropský automobilový trh je brutálně zasažen krizí COVID-19 –  v prvních šesti...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jürgen Klopp, nejlepší fotbalový trenér světa, otestoval novou Mokku

Jürgen Klopp, nejlepší fotbalový...

Úspěšný kouč po první jízdě prohlásil: „Super auto!“ Opel Brand Ambassador tvrdí: „S Mokkou zase zažijete řidičskou radost!“ Jürgen Klopp, vysoce respektovaný fotbalový trenér klubu...